I tu muszę powiedzieć, że chyba w tym tkwi przyczyna, bo rzeczywiście mi troszkę na boki tyłkiem buja. A co tam się ustawia, też zbieżność?markiz68 pisze:Tylna oś jak najbardziej,jest możliwość do ustawienia, wręcz należy sprawdzić i ewentualnie ustawić.grzechuz pisze:Myślałem o zbieżności, bo jeszcze tego nie robiłem jak długo ją mam czyli 1,5 roku, ale na oponkach letnich po ściągnięciu nie było widać niczego niepokojącego, na zimowych. też jak dotąd nic nie widać, jak kierownicę puszczę to jedzie sobie prosto. Czy mimo to uważacie, że powinienem jechać na zbieżność? a czy kąty mają coś do gadania, czy mogły się przestawić? i czy mogą być tego wszystkiego przyczyną?, Czy na tylnej osi coś się ustawia czy tam jest wszystko na stałe?
Złe ustawienie powoduje ,,bujanie dupką na boki'',co zimą może być bardziej odczuwalne i niebezpieczne.
Lybra 1.9 JTD - słaba przyczepność
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 23
- Rejestracja: 29 wrz 2009, 23:15
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Lybra 1.9 JTD - słaba przyczepność
Re: Lybra 1.9 JTD - słaba przyczepność
Zbieżność i geometrię ustawia się lub sprawdza na obu osiach.grzechuz pisze:I tu muszę powiedzieć, że chyba w tym tkwi przyczyna, bo rzeczywiście mi troszkę na boki tyłkiem buja. A co tam się ustawia, też zbieżność?markiz68 pisze:Tylna oś jak najbardziej,jest możliwość do ustawienia, wręcz należy sprawdzić i ewentualnie ustawić.grzechuz pisze:Myślałem o zbieżności, bo jeszcze tego nie robiłem jak długo ją mam czyli 1,5 roku, ale na oponkach letnich po ściągnięciu nie było widać niczego niepokojącego, na zimowych. też jak dotąd nic nie widać, jak kierownicę puszczę to jedzie sobie prosto. Czy mimo to uważacie, że powinienem jechać na zbieżność? a czy kąty mają coś do gadania, czy mogły się przestawić? i czy mogą być tego wszystkiego przyczyną?, Czy na tylnej osi coś się ustawia czy tam jest wszystko na stałe?
Złe ustawienie powoduje ,,bujanie dupką na boki'',co zimą może być bardziej odczuwalne i niebezpieczne.
Pozdrawiam markiz
Lancia Lybra sedan 2.4jtd
Lancia Delta III 2.0 MJet
La pi? bella ? la Lancia
Lancia Lybra sedan 2.4jtd
Lancia Delta III 2.0 MJet
La pi? bella ? la Lancia
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 23
- Rejestracja: 29 wrz 2009, 23:15
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Lybra 1.9 JTD - słaba przyczepność
Ok. czyli teraz pojadę na zbieżność, bo rzeczywiście tu pewnie jest problem,
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12270
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Lybra 1.9 JTD - słaba przyczepność
Dudi pisze:Krissu1980 pisze:Nie masz zezwoleń by czytać to forum.Panowie poproszę na PW Wasze adresy e-mail.grzechuz pisze:mi też wyskoczyło "Nie masz zezwoleń by czytać to forum."
Odpowiednie tematy poszły na maila. Gdyby coś pytajcie dalej w tym temacie.
- LybraSW
- Klubowicz
- Posty: 647
- Rejestracja: 24 lut 2008, 0:00
- Imię: Michal
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Lybra 1.9 JTD - słaba przyczepność
Niestety ale w Lybrze trzeba raz w roku sprawdzić nastawy zawieszenia. Nie wiem dlaczego ale zawsze jest coś do korekty. Jednak nie sądzę żeby zła geometria była winowajcą. Słusznie zauważono że koło się ślizga i zwiększa swoją prędkość obrotową, w momencie jak złapie przyczepność ta siła przekazywana jest na dyfer i auto "szarpie". Taka przypadłość przednionapędowców bez szpery.
Była - Lancia Lybra SW 2.4 JTD Bicolore - lll miejsce w konkursie piękności na zlocie LKP w Sielpii
Ford Focus II FL 1.6 TDCI 2010r
Cannondale F800 Lefty
Cięższa połówka MonikiSW
Ford Focus II FL 1.6 TDCI 2010r
Cannondale F800 Lefty
Cięższa połówka MonikiSW
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 211
- Rejestracja: 15 paź 2009, 18:32
- Lokalizacja: Rzeszow- Maniago (IT)
- Kontakt:
Re: Lybra 1.9 JTD - słaba przyczepność
Myślę jednak że nie potrzeba szukać, bo ilu diagnostów to tyle będzie ustawień i poprawek w zawieszeniu. Zaletą bądż wadą tego silnika jest turbina ze zmienna geometria, jest więc tak najprościej mówiąc ze mamy w miarę duży moment obrotowy już od małych obrotów, nie ma czegoś takiego jak na stałej geometrii, że do pewnego momentu kiszka a potem czujemy kopa , tutaj jest to miłe i stabilne przyśpieszenie poprzez w miarę liniową charakterystykę. Dla jednego to zaleta a innych wada, co kto woli. Tak więc poczekaj do wiosny, i po prostu pamiętaj na przyszłe zimy. Takie są motywy w dieslach i z działaniem mechanizmu różnicowego. pozdro.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 42
- Rejestracja: 08 gru 2009, 15:13
- Lokalizacja: Białystok
Re: Lybra 1.9 JTD - słaba przyczepność
Ja mam dokładnie ten sam efekt na śliskiej oblodzonej nawierzchni, auto zaczyna lekko nosić tyłkiem po jezdni i muszę korygować kierownicą. Dzieje się tak przy normalnej jeździe na wprost, stałym tempem bez przyspieszania. Dodam tylko, że oponki mam Dębica frigo 2 zimowe nówki, założone przed sezonem 1tys km, amorki z tyłu wymienione latem Kayaby, zbieżność ustawiana jakieś dwa miesiące temu, wiec wszystko jest praktycznie nowe. Dla porównania jeżdżę często Oplem Astrą 2 żony, w której mam również oponki Dębicy zimowe. W Astrze, na dokładnie tej samej drodze i w tym samych warunkach nie ma zupełnie tego efektu noszenia tyłka, jedzie jak po szynach, chociaż na drodze jest lód nie muszę wogóle korygować kierownicą. Nie wiem czy to jest normalne zachowanie Lybry na oblodzonej nawierzchni czy jednak jest coś nie tak w tylnym zawieszeniu. A może środek ciężkości Lybra jest przesunięty do przody z powodu ciężkiego silnika (2.4 JTD) i dlatego tyłek lata po jezdni, albo ESP świruje? Nurtuje mnie ten objaw od dawna.
________________________________________
Lancia Lybra XI.2001r. SW 2.4 JTD LX Executive
Lancia Lybra XI.2001r. SW 2.4 JTD LX Executive