Strona 1 z 1

Kappa JTD - wymiana wysprzęglika

: 06 lis 2010, 15:56
autor: skyblu
Witam temat dotyczy wysprzęglika w Kappie JTD
Oczywiście pedał w podłodze bez jakiejkolwiek reakcji, :x
Po wyjęciu akumulatora widać, że jest mokro pod miejscem gdzie na obudowie skrzyni biegów znajduje się wymieniona część,
W serwisie koszt około 600pln,
Dlatego zamówiłem w LT firmy ?samko? ;) nie rewelacyjna, ale pasuje cena 69pln
Zdemontowałem aku, rurę dolot z intercoolera, pokrywę filtra pow. odpiąć przepływomierz i jakieś trzymaki przewodów, rączki mam więcej niż średnie, ale mogłem pracować dość ?wygodnie?,
Niestety w czasie pracy pod chmurką wiało jak cholera i mżyło,
Otwory po demontażu pozatykałem, by liści etc nie nawiało do środka nie postrzeżenie,
Praca w rękawiczkach i pogoda nie zapraszała do robienia fotek, ale też nic skomplikowanego nie było ,
1 należy zdjąć ?okrągłą blokadę wysprzęglika w uchwycie, szczypcami rozwieralnymi /tak to nazywam/, trudno się dostać ale po pryśnięciu WD i rozruszaniu, uderzając w blokadę przez długi śrubokręt młoteczkiem, rozruszała się/ była z rdzawym nalotem/ i zdjąłem ostrożnie by nie wylądowała w trawie, acha polecam położyć coś pod autem gazeta płutno tektura....
2 by w razie zgubienia części, upadku nie szukać do wiosny, a zakończyć szybko i sprawnie,
3 odkręciłem śrubę mocującą przewód sztywny /13/ do wysprzęglika i poluzowałem mocowanie tego przewodu /pół obrotu/,
4 odciągamy przewód po odkręceniu śruby mocującej,
5 wybijamy młotkiem przez śrubokręt wysprzęglik, idzie opornie, ale dość szybko
nie uderzać od czoła gdyż przez otwór może nam chlupnąć pozostałość płynu,
tylko w rant wysprz.od strony akumulatora,
6 po wyjęciu widzę pod gumową osłoną czarną maź,
7 należy kontrolować płyn w zbiorniczku hamulcowym i zamknąć korkiem z nowej części, odkręcony uprzednio metalowy przewód,
8 na nowy wysprzęglik nakładamy gumową osłonę /dobrze umocować go w imadle/
i przez tą osłonę wciskamy czpień metalowy stożkiem do środka, wszystko szybko i bez problemów,
9 wysprzęglik wkładamy w otwór mocujący-trzymający, pryskająć go WD wchodzi opornie ale samymi rękami można,
10 koniecznie po przełożeniu przez uchwyt założyć z drugiej strony okrągłą blokadę
11 by część włóżona nie została wypchnięta przez sprężynę wysprzęglika, ściskam go z uchwytem MORSEM bez niego lub drugiej osoby, nie widzę możliwości zakończenia wymiany, wyskakuje :lol:
12 następnie blokujemy wysprzęglik okrągłą blokadą, siedzi jak ulał,
13 teraz dużo cierpliwości lub szczęścia by dokręcić śrubę od sztywnego przewodu
tak by nie przekręcić gwintu, mnie pomogło uderzenie trzonkiem młotka w przewód
bo dostawałem jasnej cholery /deszcz, wiatr, tarapaty/,
14 teraz pompować ręką, sprawdzać płyn w zbiorniku, odpowietrzyć kalamitką,
dobrze jest podłożyć szmatkę aby płyn nie pozalewał nam ew lakieru etc.
Skręcić wszystko pamiętająć :-P o zaślepionych ew. przewodach.
Odpalić i jechać, rano jeszcze raz musiałem odpowietrzyć ?? :D

proszę przenieść do ZTS pozdro : yesyes :

Re: KAPPA wymiana wysprzęglika w JTD

: 06 lis 2010, 18:02
autor: argenta67
Warto zaznaczyć, że wszystkie Kappy mają tak samo skonstruowane zasady pracy pompka/wysprzęglik jest różnica w taka, że po lifcie jest inna pompka i inny wysprżęglik niż wcześniejsza wersja.

Re: Kappa - wymiana wysprzęglika w JTD

: 02 kwie 2014, 12:39
autor: 1RAF1
Cześć A w którym miejscu na wysprzęgliku jest odpowietrznik.

Re: Kappa JTD - wymiana wysprzęglika

: 02 kwie 2014, 16:46
autor: Borek
Obok otworu na rurkę z płynem powinien być taki mały zaworek.

Re: Kappa JTD - wymiana wysprzęglika

: 03 kwie 2014, 12:19
autor: 1RAF1
Odpowietrzałem ale nic nie dało.Sprzęgło chwyta na samym dole.Czy możliwe jest że wysprzęglik jest uszkodzony i nie wysprzęgla do końca , czy to może coś ze sprzęgłem . Dzięki za podpowiedz.

Re: Kappa JTD - wymiana wysprzęglika

: 03 kwie 2014, 14:07
autor: volf
Jeśli nie ma wycieku to zostaw wysprzęglik w spokoju, jeśli już to winna może być pompka sprzęgła, ale najpewniej dalej jest zapowietrzone.
W jaki sposób odpowietrzałeś?
Najlepiej to się robi tak-na odpowietrznik nakładasz jeden koniec wężyka o odpowiedniej średnicy (by pasował na odpowietrznik), drugi koniec zanurzasz w zbiorniczku na pompie hamulcowej, popuszczasz nieco odpowietrznik (około pół obrotu) i pompujesz pedałem sprzęgła (najlepiej ręką, bo sam nie będzie wracał i niezbyt szybko). Po kilkunastu cyklach powinno być już ok.

Re: Kappa JTD - wymiana wysprzęglika

: 03 kwie 2014, 20:29
autor: Borek
Ja odpowietrzałem tak, że pompowałem do bólu na zakręconym odpowietrzniku, odkręcałem, znowu pompa, odkręcanie i poszło. Wracać sam z siebie zaczął po dobrej godzinie, potem jeszcze z pół godziny pompowania nogą było, ale to było napełniane od zera. :P

Re: Kappa JTD - wymiana wysprzęglika

: 16 paź 2019, 13:24
autor: fiatcoupepolska
Panowie-naprawiałem,regenerowałem tulejkę metalowo gumową,która jest integralną częścią trzpienia pompy sprzęgła przytwierdzona do pedału.Samej tulejki kupić nie można.Można dobrać np.z innych,ale ja postanowiłem że zregeneruję jeżeli tak można to nazwać.Wszystko pięknie ładnie operacja zakończona sukcesem ale z małym wyjątkiem.Otóż po rozłączeniu sprzęgiełka z pedałem,wypadła mi sprężyna z takim jak na foto plastikowym korkiem.Ustaliłem,że to jakaś "prowadnica pedału sprzęgła.Znalazłem wprawdzie trzpień plastikowy na którym była osadzona-założona, ( foto w załączeniu ) ale za żadne skarby nie mogę dojść o co i gdzie ma się wspierać ten czarny plastikowy korek.Jak to wygląda u Was-? ta prowadnica występuje również w Kappie,Deltach i Thema.Po zmontowaniu wszystkiego ( z wyjątkiem tej właśnie sprężyny ) pedał zachowuje się normalnie,nie ma żadnej nieprawidłowości w jego działaniu a pompa pracuje jak pracowała.No ale skoro ta prowadnica gdzieś tam była sobie,to oczywistą oczywistością jest,że czemuś służyła.Może mi ktoś podpowiedzieć i naprowadzić aby ponownie znalazła się na swoim miejscu-? Sprawdzałem Epeer,ale tam poza info,że coś takiego występuje nie ma umiejscowienia jej.

Re: Kappa JTD - wymiana wysprzęglika

: 16 paź 2019, 18:19
autor: Maniak
Jest miejsce na resztę....
Złóż to do kupy....
Wciśnij sprzęgło mocno do podłogi...
A reszta sama pokaże gdzie jest ma moą miejsce.....
Lekko wciskasz i siedzi .....
Pzdr Maniak
Miłego i szybkiego montażu 💪

Re: Kappa JTD - wymiana wysprzęglika

: 17 paź 2019, 13:57
autor: fiatcoupepolska
Małymi kroczkami z tym "walczę" ale celu jeszcze nie osiągnąłem.Dzisiaj spędziłem w pozycji horyzontalnej z dobre 1,5 godziny analizując każdą szczelinę,miejsce gdzie to ustrojstwo było zaczepione.Naocznie tego nie wyłapałem,chociaż mam już pewien obszar i kierunek.Przejrzałem fotki które cykałem podczas tych "oględzin" .Ku mojemu zdziwieniu na jednej z nich ujrzałem takie o to wyżłobienie,które najbardziej by pasowało do tego plastikowego trzpienia i jest na "kierunku tej plastikowej prowadnicy.Nie zamontowałem jeszcze sprężyny bo pewny tego nie jestem.Chcę to skonsultować z Wami.Uważacie,że to jest to miejsce w którym pierwotnie była ta sprężyna-? Przejrzałem każdy szczegół na tym wsporniku pedału i naprawdę kompletnie nic innego na czym mógłby się wspierać ten trzpień nie ma.Ci włoscy inżynierowie robili wszystko by zatruć życie mechanikowi,czy użytkownikowi. : glowa_w_mur :

Re: Kappa JTD - wymiana wysprzęglika

: 18 paź 2019, 13:10
autor: fiatcoupepolska
Jednak obstawiam to jak na załączonym obrazku,bo nic innego w zasięgu tej prowadnicy na sprężynę nie ma.Ale pewności nie mam czy to właściwy trop

Re: Kappa JTD - wymiana wysprzęglika

: 22 paź 2019, 18:26
autor: fiatcoupepolska
: lol : To był właściwy trop ;-) Sprężyna została w tej wnęce osadzona.Ale com się namęczył aby na tak małej powierzchni tam rękoma "nawigować" i ją osadzić to tylko ja wiem.Masakra-ech...ci włoscy inżynierowie.