Lancia Kappa

Znalazłeś, widziałeś lub wiesz gdzie stoi jakaś Lancia, zdezelowana, na szrocie czy gdzieś w stodole... podziel się z nami tą informacją.
Znasz jakąś ciekawą stronę internetową poświęconą Lancii? Podziel się z nami dodając tutaj jej adres!
Tylko odnośniki dotyczące Lancii lub blisko z nią spokrewnione.
W dziale nie zamieszczamy linków do ogłoszeń, które za jakiś czas stracą ważność!

Moderator: giekso

Awatar użytkownika
dexus
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 14 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Tarnów (Bis.Mel)N.Sącz

Tajemniczy przycisk w Kappie

Post autor: dexus » 18 cze 2008, 14:36

A ktoś wie gdzie znajduje się ta pompka od nivo w kappie SW?
Obrazek
Sumienie nie powstrzymuje od grzechów, przeszkadza tylko cieszyć się nimi. (Jean Cocteau)

Dedra 2,0 8v 1992 - była
Kappa Kombi 2,4jtd 99r - była
i Lybra 2,4jtd SW po "znajomości"
Laguna II 3,0 V6 24v - była
Chrysler Pacifica 4.0 - jest

Awatar użytkownika
Weeb
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 402
Rejestracja: 16 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: W-wa

Tajemniczy przycisk w Kappie

Post autor: Weeb » 19 cze 2008, 10:22

"Radicz" pisze:
"Weeb" pisze:Masz specjalne amory, które po przyciśnięciu tego przycisku blokują wysokość skoku.
No właśnie ciekawi mnie, w jaki sposób to się odbywa :!: :roll: :roll: :roll: To są amory olejowe? Gazowe? Na jakiej zasadzie działa to usztywnienie?

Ech, ciekawość- straszna rzecz :wink:

Pozdrawiam.
Chciałem Ci to wczoraj sprawdzić, bo wydaje mi się, że gdzieś mam o tym jakieś informacje, ale po treningu byłem tak padnięty, że postaram się to zrobić dziś :)
Pozdrawiam
Łukasz
------------------------------------------------------------------------
Była ostra Włoszka Lancia Kappa 3.0 '97

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Tajemniczy przycisk w Kappie

Post autor: kretekpodnietek » 19 cze 2008, 11:58

przycisk włącza elektrozawory w amortyzatorze które zmiejszaja przepływ oleju wewnątrz i tym samym ciezej chodzi, czyli autko twardnieje.

a było kiedys na forum, nie pamiętam dokładnie, ale cena takiego jednego amortyzatora w ASO to około 2400 PLN
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
Weeb
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 402
Rejestracja: 16 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: W-wa

Tajemniczy przycisk w Kappie

Post autor: Weeb » 19 cze 2008, 12:04

"kretekpodnietek" pisze:przycisk włącza elektrozawory w amortyzatorze które zmiejszaja przepływ oleju wewnątrz i tym samym ciezej chodzi, czyli autko twardnieje.

a było kiedys na forum, nie pamiętam dokładnie, ale cena takiego jednego amortyzatora w ASO to około 2400 PLN
Tak w ASO bardo drogo, na rynku zamienników znaleziony został za około 800 PLN. Generalnie droga zabawa i całkowicie nieprzydatna na polskich drogach.
Pozdrawiam
Łukasz
------------------------------------------------------------------------
Była ostra Włoszka Lancia Kappa 3.0 '97

Awatar użytkownika
Radicz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1604
Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Tajemniczy przycisk w Kappie

Post autor: Radicz » 20 cze 2008, 0:48

"kretekpodnietek" pisze:przycisk włącza elektrozawory w amortyzatorze które zmiejszaja przepływ oleju wewnątrz i tym samym ciezej chodzi, czyli autko twardnieje.

a było kiedys na forum, nie pamiętam dokładnie, ale cena takiego jednego amortyzatora w ASO to około 2400 PLN
Czyli każdy amortyzator ma swój elektrozawór??? :roll: :roll: :roll: A wiąże się to z podprowadzeniem kabelków do amorka... i pewnie czujników/ informaji do ogólnego układu elektryki, a co za tym idzie do infocenter, czy tak? :roll:

Pozdrawiam, Radicz.

Awatar użytkownika
pawcio1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1169
Rejestracja: 29 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Tajemniczy przycisk w Kappie

Post autor: pawcio1 » 20 cze 2008, 1:21

"strang" pisze:
"marco" pisze:...w moim Kappiszonie jest podobny przycisk z napisem "Catapult"
Fajna rzecz - naciskasz w Łomiankach i momentalnie jesteś na Bielanach.
Ważna uwaga - nie naciskać pod wiaduktem i w tunelu ! :wink:
Kurna! To ty masz Bondowską Kappe. A ja nieświadomy za kierownicą u Ciebie siedziałem :?
O w morde ...ja też!!! Ale krzywdy sobie nie zrobiłem tym przyciskiem! :wink:
Była Lancia Delta Hpe 1.8 16v vvt
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6

Awatar użytkownika
Weeb
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 402
Rejestracja: 16 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: W-wa

Tajemniczy przycisk w Kappie

Post autor: Weeb » 20 cze 2008, 9:09

"Radicz" pisze:A wiąże się to z podprowadzeniem kabelków do amorka... i pewnie czujników/ informaji do ogólnego układu elektryki, a co za tym idzie do infocenter, czy tak? :roll:

Pozdrawiam, Radicz.
"Weeb" pisze: Do amortyzatorów idzie odpowiednia wiązka elektryczna, która nie zamontowana w normalnych amortyzatorach wyrzuca błąd na infocenter.
Pozdrawiam
Łukasz
------------------------------------------------------------------------
Była ostra Włoszka Lancia Kappa 3.0 '97

Awatar użytkownika
fiergloo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 988
Rejestracja: 02 wrz 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Tajemniczy przycisk w Kappie

Post autor: fiergloo » 20 cze 2008, 9:52

Podobna zabawka była w Alfie Romeo 164- każda QV to miala, reszta na zamówienie z wyjątkiem diesli i 2.0TS.

Amortyzatory wyglądały tak:

Amortyzatory elektryczne

Te szły do 164 3.0 24v QV z silnikiem od Q4. Podejrzewam że róznic między tymi, a tymi z Kappy nie było

Wszystko było elektronicznie-centralka od tego wynalazku w 164 znajdowała się z prawej strony bagażnika stojąc za autem na ściance.
Blog o motoryzacyjnej włoszczyźnie i nie tylko: http://www.fiergloo.pl/
Dużo o Alfa Romeo: http://www.alfaholicy.org/

Awatar użytkownika
Radicz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1604
Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Tajemniczy przycisk w Kappie

Post autor: Radicz » 20 cze 2008, 11:32

OK, dzięki za odpowiedzi.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
robert199
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 295
Rejestracja: 15 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Tajemniczy przycisk w Kappie

Post autor: robert199 » 05 lip 2008, 9:59

teraz takie cos zakladaja do opli i chwala sie tym, a takie coś już dawno było stosowane w koncernie FIATa

Awatar użytkownika
dexus
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 14 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Tarnów (Bis.Mel)N.Sącz

Tajemniczy przycisk w Kappie

Post autor: dexus » 08 lip 2008, 15:26

A ja w tym miejscu dziękuję FAP za schemacik i mały opis działania amortyzatorów Nivo do Kappy SW : yesyes :
Obrazek
Sumienie nie powstrzymuje od grzechów, przeszkadza tylko cieszyć się nimi. (Jean Cocteau)

Dedra 2,0 8v 1992 - była
Kappa Kombi 2,4jtd 99r - była
i Lybra 2,4jtd SW po "znajomości"
Laguna II 3,0 V6 24v - była
Chrysler Pacifica 4.0 - jest

Awatar użytkownika
MarKapp
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 06 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Lubin, Dolnyśląsk

Kappa - artykuł na stronie autogielda.pl

Post autor: MarKapp » 08 sie 2008, 11:28

Znalazłem ciekawy artykuł o Kappie - może nie wszyscy czytali.
Ogólnie opisali pozytywnie, ale i nie obyło się bez kilku błędów...

http://www.motoryzacja.autogielda.pl/?351
Ostatnio zmieniony 08 sie 2008, 13:47 przez MarKapp, łącznie zmieniany 1 raz.

Czyzyk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 101
Rejestracja: 18 lip 2007, 0:00
Imię: Bartek
Lokalizacja: Kraków

Kappa - artykuł na stronie autogielda.pl

Post autor: Czyzyk » 08 sie 2008, 13:09

"...Większą uwagę należy poświęcać poziomowi oleju w silnikach - wymieniać należy go nie później jak po każdych 2 tys. km...."

WHAT?? :) 8O
Kappa LS 2,0 20V 95'

dziku
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 32
Rejestracja: 17 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
Kontakt:

Kappa - artykuł na stronie autogielda.pl

Post autor: dziku » 08 sie 2008, 20:06

".....Czarne Kappy były wtedy symbolem władzy...." 8O
Zawsze wydawało mi się, że raczej granatowe?
Jak zwykle byłem w błędzie :cry: he he
kocham moją Włoszkę

Awatar użytkownika
misiekk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 228
Rejestracja: 25 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Środa Wlkp.

Kappa - artykuł na stronie autogielda.pl

Post autor: misiekk » 08 sie 2008, 20:48

"Drobne usterki elektryczne" właściwie to niedomagania centralnego zamka, który jest dość skomplikowany. Niedomagają siłowniki :(
Lancia Kappa 2.4 JTD - była :bialaflaga:
Lancia Lybra 1.8 SW - była

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Znalezione & Linkownia :::”