Kappa - coś trzyma dupsko...

Awatar użytkownika
Wujek_2000
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 394
Rejestracja: 17 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - coś trzyma dupsko...

Post autor: Wujek_2000 » 20 mar 2006, 10:58

Wiem, że już ktoś opisywał ten problem i udało się go usunąć ale za diabły nie moge znaleźć tego tematu więc pytam. Mam wrażenie jakby coś mi trzymało dupke w Kapiszonie. Jak daję na 1 albo drugim biegu po gazie i puszczam to mam wrażenie jakby coś mnie z tyłu trzymało i mocno wyhamowywało i ciągneło do tyłu. na wyższych biegach i przy większych prędkościach jest tak samo z tą małą różnicą, że ciągnięcie za dupsko nie jest aż tak mocne ale nadal prędkość spada dość szybko. Na niskich biegach poprostu czuje jakby po puszczeniu gazu coś mnie trzymało z tyłu. Co to może być?
Lancia Kappa 3.0 V6 24V 1995 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Kappa - coś trzyma dupsko...

Post autor: prezesjm » 20 mar 2006, 12:42

Może czas najwyższy hamulce obadać . Szczególnie tylne są podatne , zatarta linka ręcznego itp. Łatwo wykryć jak mocno hamuje to koło jest wyraźnie gorące lub cieplejsze od pozostałych.

Awatar użytkownika
Wujek_2000
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 394
Rejestracja: 17 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - coś trzyma dupsko...

Post autor: Wujek_2000 » 20 mar 2006, 12:45

tylne klocki hamulcowe są świerzo wymienione, wszystko obadane i nic się złego nie dzieje, zastanawiam się nad filtrem paliwa albo pompą paliwa
Lancia Kappa 3.0 V6 24V 1995 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.

Anonymous

Kappa - coś trzyma dupsko...

Post autor: Anonymous » 20 mar 2006, 12:59

A może filtr powietrza coś nie tego jest? Albo przynajmniej z dopływem powietrza nie bardzo, jakieś dodatkowe opory itp? Spalanie nie wzrosło czasem zanadto?

Awatar użytkownika
Wujek_2000
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 394
Rejestracja: 17 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - coś trzyma dupsko...

Post autor: Wujek_2000 » 20 mar 2006, 14:04

co do dolotu i filtra powietrza to nawet nie wiem będe musiał sprawdzić natomiast spalania nie jestem w stanie kontrolować ale prawdą jest to, ze pali jak smok
Lancia Kappa 3.0 V6 24V 1995 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

...

Post autor: larry123 » 20 mar 2006, 20:28

mam to samo. mój znajom mechanik jutro sie tym zajmie ;)
pozdrawiam

LukaszN
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 255
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Wrocław (bez Besancon :))

Kappa - coś trzyma dupsko...

Post autor: LukaszN » 20 mar 2006, 23:25

W Kappie jest tak fatalnie rozwiazany system hamulca recznego, ze lepiej go nie uzywac... Sam ostatnio mialem przypadek, ze po przejechaniu 30 km mialem po zatrzymaniu efekt "palacego sie klocka" smrod jak cholera, i strach co bedzie dalej.. bo zgrzaly mi sie od strony wlewu paliwa. W K 3.0 mocy jest na tyle, ze, cholera nie czuc ze cos tak bardzo hamuje :)
Jest 2.0T 20V byla Kappa 3.0

Awatar użytkownika
Wujek_2000
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 394
Rejestracja: 17 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - coś trzyma dupsko...

Post autor: Wujek_2000 » 21 mar 2006, 11:53

Larry czekam na sprawozdanie co to było i jak poszło :)
Może i ma moc ale jak na jedynce albo dwójce dasz gaz i puścisz to od razu cie ciągnie za żope :?
Lancia Kappa 3.0 V6 24V 1995 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Kappa - coś trzyma dupsko...

Post autor: prezesjm » 21 mar 2006, 12:47

Tak czytam i myślę o czym wy piszecie, jadę zdejmuje nogę z gazu to silnik hamuje, to jest normalne daje na luz nie hamuje to też normalne . W syrence tak nie było bo tam jest "wolne koło" . O co chodzi ?

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

chodzi o to ze ...

Post autor: larry123 » 21 mar 2006, 13:30

masz wrazenie jakbys jezdzil na zaciagnietym do polowy recznym.
:)

compablo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 77
Rejestracja: 13 lip 2004, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Tarchomin

Kappa - coś trzyma dupsko...

Post autor: compablo » 21 mar 2006, 15:18

jezeli to hamulce to najłatwiej sprawdzić po przejechaniu jakiegoś dystansu dotykając felgę. U mnie była mocno cieplutka i zregenerowałem sobie zaciski z tyłu - minęło. A klocki wymieniałem wczesniej 2 razy - stosunkowo za często.
Kappa 2.0 20V
Dodge Caravan 2.4


502-71-55-69

Awatar użytkownika
Wujek_2000
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 394
Rejestracja: 17 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - coś trzyma dupsko...

Post autor: Wujek_2000 » 21 mar 2006, 20:24

no tak u mnie poprostu tłoczki tylnych zacisków się zatarły więc sprawa rozwiązana :)
Lancia Kappa 3.0 V6 24V 1995 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

...

Post autor: larry123 » 21 mar 2006, 20:51

w czwartek mój mechanik złota rączka :) coś zrobi. Dzisiaj byłem na ogledzinach i powiedzial że coś jest nie tak z kołami z tyłu, cieżko sie krecą :)

ciekawe ile wybule ;)

Awatar użytkownika
Wujek_2000
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 394
Rejestracja: 17 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - coś trzyma dupsko...

Post autor: Wujek_2000 » 21 mar 2006, 22:38

jeśli to tylko kwestia oczyszczenia tłoczków tylnych zacisków i wymiany ich gumowej osłonki to nie będzie cię to dużo kosztowało, ja zapłaciłem razem z dwiema osłonkami, oczyszczeniem tłoczków i wymianą tych, że osłon 40 zł. :)
Lancia Kappa 3.0 V6 24V 1995 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.

_ADAM_
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 90
Rejestracja: 19 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Ursus

Kappa - coś trzyma dupsko...

Post autor: _ADAM_ » 12 kwie 2006, 1:16

"Wujek_2000" pisze:jeśli to tylko kwestia oczyszczenia tłoczków tylnych zacisków i wymiany ich gumowej osłonki to nie będzie cię to dużo kosztowało, ja zapłaciłem razem z dwiema osłonkami, oczyszczeniem tłoczków i wymianą tych, że osłon 40 zł. :)
Gdzie można kupić zestaw naprawczy do tylnych zacisków lub chociaż same osłonki tłoczków? Dowiadywałem się w jednym sklepie (przy Ciołka) i podobno na tył można kupić tylko zestaw oryginalny (ok. 200zł/kpl/1 stronę.).
Na jednym tłoczku mam już trochę popękaną gumkę, więc dobrze byłoby ją wymienić, żeby się nie zatarł.
A przy okazji - jak i gdzie reguluje się naciąg "ręcznego"? Wydaje mi się, że aby dostać się do tłoczka lub chociażby wymienić klocki trzeba najpierw zdjąć linki od ręcznego, bo inaczej nie da się odchylić zacisku.
Jeśli się mylę, proszę mnie poprawić.
Adam
Aktualnie: Vel Satis 3.5V6 241KM + Pyzio 206SW 2.0HDI
były: Laguna II 2.0T, Kappa 2.0T '99, Xantia 2.0 HDI '00, Citroen XM 3.0 V6 '97, Renault Safrane 3.0 V6 '93, Kappa 2.4 '95
tel. 0-694-199-877

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”