Kappa - Pb95 czy Pb98

Awatar użytkownika
Savi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 185
Rejestracja: 07 gru 2005, 0:00
Imię: Sławek
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Kappa - Pb95 czy Pb98

Post autor: Savi » 20 mar 2006, 8:25

Ja w zasadzie do swojej lucynki leje Pb95, ale może ktoś z was leje Pb98.Jestem ciekaw czy lejąc tą lepszą benzynkę Pb98 nie zaszkodzi to mojej lucynce a polepszy kopa. Wszelkie sugestie dozwolone.

Pozdrawiam
-----------Savi---------------
Lancia Kappa SW LE 2.0 20V VIS 155KM 97r + LPG Prins VSI

Anonymous

Kappa - Pb95 czy Pb98

Post autor: Anonymous » 20 mar 2006, 8:47

Ja przylaczam sie do pytania tylko troche je zmodyfikuje - czy jak powiedzmy mam polowe baku pb95 i doleje druga pb98 to czy bede mial 96,5 oktana ?:D Czy w ogole mozna tak sobie mieszac paliwa o roznej liczbie oktanow ?:D A moze by tak paliwa takiego opartego na metanolu dolac ?:) To by dalo dopiero kopa ja mysle :) ALe raczej kopa w silnik :)

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Kappa - Pb95 czy Pb98

Post autor: tomek » 20 mar 2006, 8:53

W Polsce wlejesz PB98 i bedziesz mial PB95 ;).
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

Awatar użytkownika
Wujek_2000
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 394
Rejestracja: 17 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - Pb95 czy Pb98

Post autor: Wujek_2000 » 20 mar 2006, 10:48

Ja osobiście jeżdżę tylko na 98, nie leje 95 bo to zwykle kompletne śmieci i wole więcej płacić za wahe niż potem mieć problemy z pompą czy wtryskami. Najczęściej tankuję 98 na BP albo na Statoil i jestem zadowolony :)
Lancia Kappa 3.0 V6 24V 1995 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.

Awatar użytkownika
Savi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 185
Rejestracja: 07 gru 2005, 0:00
Imię: Sławek
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Kappa - Pb95 czy Pb98

Post autor: Savi » 20 mar 2006, 11:04

W takim razie czy lejąc Pb98 nie bedzie to miało wpływu na silnik a jedynie tylko polepszy jego pracę, czy też odwrotnie bedą jakieś dodatkowe uboczne skutki!.
-----------Savi---------------
Lancia Kappa SW LE 2.0 20V VIS 155KM 97r + LPG Prins VSI

Awatar użytkownika
Wujek_2000
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 394
Rejestracja: 17 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - Pb95 czy Pb98

Post autor: Wujek_2000 » 20 mar 2006, 11:20

Nie powinno to zaszkodzić a wręcz przeciwnie :)
Lancia Kappa 3.0 V6 24V 1995 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Kappa - Pb95 czy Pb98

Post autor: prezesjm » 20 mar 2006, 12:53

Stosowanie paliwa 98 zamiast 95 nie spowoduje żadnych problemów ale też nie należy spodziewać się cudownych reakcji. Silnik musi być przystosowany do wykorzystania takiego paliwa ( głównie chodzi o stopień kompresji) , nowoczesne układy wtryskowe mają czujniki spalania detonacyjnego i potrafią korygować złe spalanie powodowane złą jakością paliwa ale wtedy oczywiście można liczyć się z pogorszeniem parametrów auta. Powszechnie krytykuje sie jakość paliwa w Polsce i można sądzić że tankując paliwo 98 mamy w baku faktycznie około 95 oktan czyli silnik osiąga swoje znamionowe parametry. Zatankowanie lepszego paliwa poprawia parametry w sposób do wykrycia na hamowni ale to może wynika z faktu faktycznie złej jakości paliwa 95.

Awatar użytkownika
Jeremy McFee
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 665
Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - Pb95 czy Pb98

Post autor: Jeremy McFee » 20 mar 2006, 13:11

"prezesjm" pisze:Stosowanie paliwa 98 zamiast 95 nie spowoduje żadnych problemów ale też nie należy spodziewać się cudownych reakcji. Silnik musi być przystosowany do wykorzystania takiego paliwa ( głównie chodzi o stopień kompresji) , nowoczesne układy wtryskowe mają czujniki spalania detonacyjnego i potrafią korygować złe spalanie powodowane złą jakością paliwa ale wtedy oczywiście można liczyć się z pogorszeniem parametrów auta. Powszechnie krytykuje sie jakość paliwa w Polsce i można sądzić że tankując paliwo 98 mamy w baku faktycznie około 95 oktan czyli silnik osiąga swoje znamionowe parametry. Zatankowanie lepszego paliwa poprawia parametry w sposób do wykrycia na hamowni ale to może wynika z faktu faktycznie złej jakości paliwa 95.
Ja nie stwierdzam w moim aucie żadnej różnicy pomiędzy 95/98 i V-power. Leję zwykle na Shellu, czasami na Orlenie, rzadziej na BP.
Spalanie takie samo, różnica w osiągach niezauważalna.
Zatem nie ma sensu przepłacać za 98 i inne marketingowe "wynalazki".

PS. Moja stara Mazda też nie czuła różnicy, aczkolwiek często śmigałem nią do Reichu i tankując tam odnosiłem wrażenie jakby nieco większej mocy auta - ale znów nie aż tak bardzo.
Zgodnie z instrukcją obsługi Mazdy - silnik był przystosowany do pracy na paliwie od 91 oktanów.

Największą różnicę czuło się we Fiacie 126p, zwłaszcza jak się zaczynał mulić po powrocie z dłuższej jazdy w RFN <- ale to było pod koniec lat '80 i wtedy "nasze" paliwo było kompletnie do niczego.

Oczywiście - zgodnie z "nauką" bardziej motorowi zaszkodzi mniej oktanów, niż więcej w stosunku do zamierzeń projektanta.
J. McFee

Awatar użytkownika
grzole
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6821
Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
Skype: grzole
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - Pb95 czy Pb98

Post autor: grzole » 20 mar 2006, 14:46

Z moich doświadczeń wynika, że najbardziej czułe na zmianę paliwa są samochody z zasilaniem gaźnikowym. Wtryskowe zasilania są automatycznie dostosowywane do innych parametrów paliwa, więc samoadaptacja powoduje mniej zauważalne zmiany. Jakośc paliwa w RP to odrębna sprawa. Rozmawiałem o tym kiedyś w Centralnym Laboratorium Paliwowym z człowiekiem prowadzącym tam badania jakościowe paliw. Rozdźwięk jakościowy pomiędzy paliwem u nas w kraju a tym za naszą zachodnia granicą to powszechnie znana sprawa. Tu podstawowa rolę odgrywa sprawa możliwośći zamknięcia stacji przez organ kontrolny i nałożenie pokaźnych kar. Coś takiego moze naprawdę wykończyć finansowo właściciela danej stacji paliwowej. Lej Savi paliwo min. 95 - takie jest zalecenie producenta. Szukaj tylko wiarygodnej stacji paliw.
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3240
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Kappa - Pb95 czy Pb98

Post autor: Marcin_D » 20 mar 2006, 15:44

Ja w żadnym z aut nie czułem różnicy w Pb95 a Pb 98. Miałem Maluszka jeździł tak samo, czuć było tylko różnice jak się gówniane paliwo nalało. W Tipolocie to co się zalało to jechał, wiadomo że jak szajs jakiś to gorzej szedł, tylko że ja po założeniu gazu to nawet nie wiedziałem co to jest Pb, a w Kappie to róbiłem próby i nie odczuwałem żadnej różnicy.
całkiem dobre badania przeprowadzili w AŚ na ten temat i doszli do wniosku że nie zaszkodzi, ale polepszyć też nic nie polepszy (osiągi) tylko po np. V-Pover silnik jest czystszy (po takim samym przebiegu co na zwykłym).
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Kappa - Pb95 czy Pb98

Post autor: mario09 » 20 mar 2006, 16:44

Ja leje Pb98, ale tylko dla wlasnego komfortu psychicznego :wink: W koncu i tak jezdze na gazie :lol:
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

szpoper
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 234
Rejestracja: 09 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań

Kappa - Pb95 czy Pb98

Post autor: szpoper » 20 mar 2006, 18:48

Nie wiem czy to zbieg okoliczności ale jak leje 95 na Orlenie to pali mi sie kontrolka SPI , a jak na Shell,u wszystko jest Ok .

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1374
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

Kappa - Pb95 czy Pb98

Post autor: Luckyy » 02 kwie 2006, 14:31

Jak kiedys jezdzilemem autem z silnikiem 1.4 MPi to zornica miedzy PB95 a PB98 byla !! palilo ponad 10% mniej - czy bylo żwasze to ciezko powiedziec - nie robilem testow, ale moze i bylo. Wiec lalem zawsze 98 bo jezdzilo sie taniej.

natomiast miedzy dowolnym 98 a V-Power 99+ nie widzialem zadnej roznicy...
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

Anonymous

Kappa - Pb95 czy Pb98

Post autor: Anonymous » 02 kwie 2006, 17:36

jeśli producent zaleca 95 i zalejemy "prawdziwą" 95,
to w takim aucie nie powinniśmy odczuć różnicy między 95 a 98..

co innego jeśli zalecane jest stosowanie 98..

swoją drogą największą różnicę odczułem tankując 95 i 98 w motocyklu..
i taka jest opinia.. że do silników mocno wyżyłowanych lepiej lać 98
nawet jeśli producent zaleca "tylko" 95..

Awatar użytkownika
bogdan
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1789
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Narew
Kontakt:

Kappa - Pb95 czy Pb98

Post autor: bogdan » 02 kwie 2006, 18:36

a ja leję 92 pb, udaje się na Białoruś co jakis czas, ceny :lol: :lol: :lol:
95 ok 2.10 zł za 1 litr
92 ok 1.90 zł. za litr
ON ok 1.70 za litr
to jest niezłe i naprawdę jakość jest idealna a może i lepsza niż w kraju
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2006, 18:39 przez bogdan, łącznie zmieniany 1 raz.
TYLKO L A N C I A

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”