Strona 1 z 41

Ferrari z ceramiką w hamulcach

: 07 gru 2007, 13:12
autor: Dudi
Ferrari jako pierwsze zastosuje seryjnie we wszystkich modelach ceramiczne tarcze hamulcowe

Ferrari z ceramiką w hamulcach

: 07 gru 2007, 17:46
autor: bogdan
Dobre hamulce to podstawa :D :D :D

Ferrari z ceramiką w hamulcach

: 07 gru 2007, 18:24
autor: mariusz76
Tylko że ceramiczne hamulce robią się dobre dopiero po rozgrzaniu. W jeździe na co dzień to podobno porażka.

Ferrari z ceramiką w hamulcach

: 07 gru 2007, 18:33
autor: Dudi
"mariusz76" pisze:Tylko że ceramiczne hamulce robią się dobre dopiero po rozgrzaniu. W jeździe na co dzień to podobno porażka.
Nie wydaje mi się, poza tym nikt z nas nie może nic o tym wynalazku powiedzieć, dopóki nie przekona się na własnej skórze jak to działa...

Ferrari z ceramiką w hamulcach

: 07 gru 2007, 22:38
autor: Saleen
Ja natomiast slyszalem, ze hamulce ceramiczne sa rownie sprawne zimne jak i cieple, jedynie gdy sa zimne to ponoc mocno piszcza ;)

Ferrari z ceramiką w hamulcach

: 07 gru 2007, 22:40
autor: zoom
No ale nic za darmo, to zapewne nie bonus wiec Ferki beda drozsze :P To zapewne bedzie jak z klima w latach '90 (niby rarytas a teraz to podstawa).
Pozdr.

Ferrari z ceramiką w hamulcach

: 08 gru 2007, 9:05
autor: mariusz76
Co do skuteczności hamulców ceramicznych to swoją wiedzę posiadam po obejrzeniu testu w TV. Kierowca rajdowy sprawdzał różnice w działaniu zwykłych i ceramicznych hamulców na Porsche. Stwierdził na koniec testu że hamulce ceramiczne można w pełni wykorzystać dopiero w warunkach torowych po pełnym ich rozgrzaniu a używanie ich na co dzień mija się z celem.

Maserati Sei-valvole

: 03 lut 2008, 20:39
autor: dunin
Bardzo ciekawy link o jeszcze ciekawszym silniku skonstruowanym przez Maserati w 1985 roku.

W skrócie:
silnik 2,0l, V6, twin turbo, >260HP, 6 zaworów na cylinder!

Maserati Sei-valvole

: 03 lut 2008, 21:46
autor: pawcio1
Niesamowity silnik!!! Wspaniały!!!

Maserati Sei-valvole

: 03 lut 2008, 22:26
autor: Nat
Unfortunately, we are still waiting!

Maserati Sei-valvole

: 03 lut 2008, 22:34
autor: skyblu
to juz wiem dlaczego podobał mi i podoba Bi turbo w Gdańsku 55900 chyba taki 2.0 1991r jaka sylwetka :D :D :D

Maserati Sei-valvole

: 03 lut 2008, 22:39
autor: Nat
Pozostając przy temacie niesamowitych silników, a wracając na Lanciowe podwórko- triflux czyli rozwinięcie silnika S4- 600 koni z 1759 cm3- twin turbo:

http://lancia-historie.de/images/Techni ... smotor.jpg[/img]

http://www.carsfromitaly.net/lancia/tri ... ne_500.gif[/img]

First displayed at the Bologna Motorshow in 1986, the ECV1 (Experimental Composite Vehicle) was a composite technology concept car testing the use of carbon, kevlar, thermosetting and thermoplastic resins, glassfibre and honeycomb in car production. It was also considered Lancia's prototype Group S car (a formula which never came to fruit). It was a further development of the S4, featuring the same basic design, with many of the components now made from composites, including the main, load bearing part of the body. Other composite parts included the wheels (8x16" wheels weighing only 6kg !) and the propshaft. It was powered by a 1759cc twin turbo (two KKK units) engine producing 600bhp @ 8,000rpm using a new design known as "triflux" where the two turbochargers were used sequentially depending on the engine speed. An overall weight of 930kg was achieved.

The 1800cc power unit of the ECV1 & 2 was known as the triflux. This was due to the design which had one exhaust and one inlet valve on each side of the cylinder head, with the resulting twin exhaust manifolds each feeding one turbocharger. At low engine speeds one turbocharger exhaust was shut-off, forcing all the exhaust gases through one unit and thus providing good low speed performance. As the engine speed rose, the second turbocharger was gradually introduced, until at high engine speeds both turbochargers ran in parallel.

Maserati Sei-valvole

: 04 lut 2008, 14:17
autor: Marcin_D
Silniki genialne, ale trzeba mieć głowę żeby takie coś skonstruować.

Maserati Sei-valvole

: 04 lut 2008, 17:41
autor: Miro
"skyblu" pisze:to juz wiem dlaczego podobał mi i podoba Bi turbo w Gdańsku 55900 chyba taki 2.0 1991r jaka sylwetka :D :D :D
Chodzi Ci o te Maserati BI TURBO 8)

Maserati Sei-valvole

: 04 lut 2008, 18:13
autor: dunin
hehe :) moje małe marzenie :twisted: a co do silników, to pamiętacie, jak jeszcze pół roku temu VW chwalił się, że odkrył amerykę i jako pierwszy stworzył silnik turbo+kompressor? jakoś mam inną wiedzę na ten temat.. w dodatku twierdzą, że jest ekonomiczny i ekologiczny hehe :) 10l/100 km to ekonomia :roll: