Lybra - wycieraczka tylnej szyby /fotorelacja/
: 07 lip 2010, 17:25
Witam
Ostatnimi czasy, zaczęła u mnie zwalniać tylnia wycieraczka szyby, aż dwa dni temu całkowicie stanęła.
Problem wystąpił w Lybrze SW ( bo przecież sedan nie ma wycieraczki ).
W związku z powyższym zamieszczam foto i info jak temat rozwiązałem.
POTRZEBNE DO NAPRAWY:
1. Śrubokręt płaski
2. Śrubokręt krzyżak
2. Kleszcze
3. Grzechotka mała z przedłużką 10 cm ( do tego klucz nasadka 7, klucz nasadka 10 )
4. Sześciokątny "imbus"
5. Młotek ( ja używałem 1.5 kg )
6. Pręt śr. 5 mm tak żeby nie był giętki
CZYNNOŚCI:
1. Odkręcamy tylnią wycieraczkę przy pomocy grzechotki z przedłużką i nasadki 10
2. Szarpiąc delikatnie na boki wyciągamy tylnią wycieraczkę
3. Śrubokrętem płaskim ściągamy zabezpieczenie i podkładkę pod nim
4. Ściągamy plastikową osłonę zaczepu zamka klapy
5. Odkręcamy śrobokrętem krzyżakiem 3 śrubki przytrzymujące ( po jednej przy trzymaniach w plastiku klapy i jedna pod osłoną z pkt. 4 )
6. Demontujemy całą plastikową osłonę ( jest na takich specjalnych zatrzaskach delikatnie szarpiąc odchodzi bez problemu )
7. Odpinamy konektor z prądem od mechanizmu
8. Przy użyciu Grzechotki, przedłużki i sześciokątnego imbusa odkręcamy 3 śruby mocujące mechanizm na klapie (UWAGA śruby są z dwóch stron na podkładkach )
9. Wyciągamy mechanizm z klapy na stół.
10. Od silnika idą kable do białej skrzyneczki z zieloną zastawką. Podważamy skrzyneczkę w miejscu gdzie się zatrzaskuje i zsuwamy.
11. Silnik jest przymocowany do mechanizmu na zagiętych wypustkach - delikatnie je prostujemy śrubokrętem, nie na prosto tylko tak żeby silnik wyciągnąć.
12. Przy użyciu grzechotki demontujemy plastikową,białą osłonę mechanizmu ( jak ją ściągnąłem to zobaczyłem dwa rodzaje smaru, jeden na ślimaku silnika był, drugi gdzie zęby trzpienia, obydwa ściągnąłem aby potem ponownie go tam dać )
13. Zostaje nam sam mechanizm i zacięty w nim trzpień.
14. Wyciągamy trzpień jeśli się zblokuje to używamy młotka i pręta - wybijamy wsadzając pręt od strony gdzie zamocowana jest wycieraczka ( trzeba uważać żeby tej tulei w której pracuje trzpień nie uszkodzić.
15. Jak już wybijemy trzpień czyścimy go przy użyciu papieru ściernego do połysku.
16. Smarujemy na maxa cały trzpień i wkładamy do tulei.
17. Montujemy mechanizm.
18. Zakładamy silnik ( zaginamy wcześniej odgięte zaczepy, zatrzaskujemy białą puszkę z zieloną zaślepką )
19. Robimy test podpinamy do konektora, druga osoba ( bo mamy ręce w smarze ) przekręca kluczyk i włącza wycieraczkę tył.
20. Jeśli wszystko dobrze złożyliśmy to widać że działa, jeśli coś nie tak ustawiliśmy ( zęby trzpienia i zęby koła pośredniego ) to robimy korektę dopóki nie będzie tak jak trzeba.
21. Po pozytywnym teście skręcamy białą osłonę mechanizmu.
22. Skręcamy zmontowany mechanizm do klapy.
23. Zakładamy podkładkę i zabezpieczenie.
24. Montujemy wycieraczkę ( be przesady bo idzie to ukręcić ).
25. KONIEC
powodzenia
ps. dałbym więcej foto ale te zrobiłem i mi aparat padł
Ostatnimi czasy, zaczęła u mnie zwalniać tylnia wycieraczka szyby, aż dwa dni temu całkowicie stanęła.
Problem wystąpił w Lybrze SW ( bo przecież sedan nie ma wycieraczki ).
W związku z powyższym zamieszczam foto i info jak temat rozwiązałem.
POTRZEBNE DO NAPRAWY:
1. Śrubokręt płaski
2. Śrubokręt krzyżak
2. Kleszcze
3. Grzechotka mała z przedłużką 10 cm ( do tego klucz nasadka 7, klucz nasadka 10 )
4. Sześciokątny "imbus"
5. Młotek ( ja używałem 1.5 kg )
6. Pręt śr. 5 mm tak żeby nie był giętki
CZYNNOŚCI:
1. Odkręcamy tylnią wycieraczkę przy pomocy grzechotki z przedłużką i nasadki 10
2. Szarpiąc delikatnie na boki wyciągamy tylnią wycieraczkę
3. Śrubokrętem płaskim ściągamy zabezpieczenie i podkładkę pod nim
4. Ściągamy plastikową osłonę zaczepu zamka klapy
5. Odkręcamy śrobokrętem krzyżakiem 3 śrubki przytrzymujące ( po jednej przy trzymaniach w plastiku klapy i jedna pod osłoną z pkt. 4 )
6. Demontujemy całą plastikową osłonę ( jest na takich specjalnych zatrzaskach delikatnie szarpiąc odchodzi bez problemu )
7. Odpinamy konektor z prądem od mechanizmu
8. Przy użyciu Grzechotki, przedłużki i sześciokątnego imbusa odkręcamy 3 śruby mocujące mechanizm na klapie (UWAGA śruby są z dwóch stron na podkładkach )
9. Wyciągamy mechanizm z klapy na stół.
10. Od silnika idą kable do białej skrzyneczki z zieloną zastawką. Podważamy skrzyneczkę w miejscu gdzie się zatrzaskuje i zsuwamy.
11. Silnik jest przymocowany do mechanizmu na zagiętych wypustkach - delikatnie je prostujemy śrubokrętem, nie na prosto tylko tak żeby silnik wyciągnąć.
12. Przy użyciu grzechotki demontujemy plastikową,białą osłonę mechanizmu ( jak ją ściągnąłem to zobaczyłem dwa rodzaje smaru, jeden na ślimaku silnika był, drugi gdzie zęby trzpienia, obydwa ściągnąłem aby potem ponownie go tam dać )
13. Zostaje nam sam mechanizm i zacięty w nim trzpień.
14. Wyciągamy trzpień jeśli się zblokuje to używamy młotka i pręta - wybijamy wsadzając pręt od strony gdzie zamocowana jest wycieraczka ( trzeba uważać żeby tej tulei w której pracuje trzpień nie uszkodzić.
15. Jak już wybijemy trzpień czyścimy go przy użyciu papieru ściernego do połysku.
16. Smarujemy na maxa cały trzpień i wkładamy do tulei.
17. Montujemy mechanizm.
18. Zakładamy silnik ( zaginamy wcześniej odgięte zaczepy, zatrzaskujemy białą puszkę z zieloną zaślepką )
19. Robimy test podpinamy do konektora, druga osoba ( bo mamy ręce w smarze ) przekręca kluczyk i włącza wycieraczkę tył.
20. Jeśli wszystko dobrze złożyliśmy to widać że działa, jeśli coś nie tak ustawiliśmy ( zęby trzpienia i zęby koła pośredniego ) to robimy korektę dopóki nie będzie tak jak trzeba.
21. Po pozytywnym teście skręcamy białą osłonę mechanizmu.
22. Skręcamy zmontowany mechanizm do klapy.
23. Zakładamy podkładkę i zabezpieczenie.
24. Montujemy wycieraczkę ( be przesady bo idzie to ukręcić ).
25. KONIEC
powodzenia
ps. dałbym więcej foto ale te zrobiłem i mi aparat padł