Problem z wymiana reduktora

Problemy, porady i opinie dotyczące LPG w Naszych Lanciach
o-w-c-a
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 124
Rejestracja: 25 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Krakow

Problem z wymiana reduktora

Post autor: o-w-c-a » 10 maja 2010, 19:45

Witam.

W sumie nie bardzo miałem gdzie zapytać w tej sprawie to pytam przy okazji ;).

Zasadniczo sprawa nie dotyczy mojej lanci, ale samochodu znajomego - mianowicie ostatnio rozszczelnił mu się reduktor i ewidentnie dookoła membrany czuć uchodzący gaz (spalanie silnika 1.6 wzrosło do poziomu ok 18l/100km).

Chciałem wymienić reduktor (auto jest słabe i ma max 80KM) na najtańszy reduktor:
:link:.

Zastanawia mnie tylko jedno - w tym samochodzie instalacja gazowa jest I generacji i centralka ma dwa przyciski - jeden do przełączania pomiędzy pracą na gazie/bez paliw (wypalanie gaźnika)/na benzynie - oraz drugi przycisk jakiegoś tam podciśnienia czy coś (taki który sam oddaje).
W praktyce ja tego auta nie umiem odpalić rano na gazie (a tylko na gazie jeździ) więc po chwilowym zakręceniu muszę zaglądnąć pod maskę i nacisnąć przycisk będący połączony z elektrozaworem na reduktorze i ewidentnie słychać że gaz leci. Wtedy zakręcenie powoduje odpalenie auta (na ciepło nie ma problemu albo nie długim odstaniu) - właściciel coś tam robi z tym przyciskiem drugim (kilka nim, naciska nie wiem) i on go odpala bez wysiadania... - ale to coś jest powiązane z podciśnieniem - bo do reduktora idzie jakiś dodatkowy wężyk średnicy fi5mm.

Zastanawiam się czy będzie to działać ze zwykłym reduktorem czy muszę polować na ten jakiś podciśnieniowy.
Dodatkowo auto chodzi tylko na gazie zima/lato i ten reduktor nie zamarza po odpaleniu na mrozie (przynajmniej tak łatwo).

W miarę możliwości prosiłbym o jakieś porady co z tym zrobić bo sam nie wiem.

argenta67

Re: Problem z wymiana reduktora

Post autor: argenta67 » 10 maja 2010, 20:03

Ten przycisk co jak piszesz oddaje to po prostu ssanie na gazie i służy do odpalania na gazie zimnego silnika, wzbogacenie dawki, ten z linka nie będzie działał na zimno.
Jak sie nie znasz to lepiej zostaw to tym co potrafią bo krzywdę sobie lub innym zrobisz, z gazem nie ma żartów :nono:

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11986
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Problem z wymiana reduktora

Post autor: topcio » 10 maja 2010, 21:17

potrzebujesz parownika podciśnieniowego a ten jest elektryczny - czyli nie pasuje. Drugi guzik centralki steruje tym zaworkiem, który Ty naciskasz pod maską.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

o-w-c-a
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 124
Rejestracja: 25 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Krakow

Re: Problem z wymiana reduktora

Post autor: o-w-c-a » 10 maja 2010, 21:53

Eeetam - od razu się nie znam :P

Sam osobiście założyłem instalacje gazową w swojej Lanci i jakoś na niej jeżdżę (z wykorzystaniem BLOSa) - a osoby gaziarze poza wprawą jakiegoś mega wykształcenia nie mają (a konsultowałem się wiele w tej sprawie i dużo porządniej zrobiłem niż na szybko robią gaziarze) ;).

W praktyce jednak ta instalacja mnie zaskoczyła tym jakimś podciśnieniem i nie wiedziałem o co z nim biega.

Dzięki wielkie - tzn muszę kupić podciśnieniowy reduktor tego typu:
allegro.

Ech... - cena tego reduktora jest trochę wyższa od poprzedniego i niebezpiecznie zbliża się do wartości samochodu ;) :/...

argenta67

Re: Problem z wymiana reduktora

Post autor: argenta67 » 11 maja 2010, 6:05

o-w-c-a pisze:Eeetam - od razu się nie znam :P

Sam osobiście założyłem instalacje gazową w swojej Lanci i jakoś na niej jeżdżę (z wykorzystaniem BLOSa) - a osoby gaziarze poza wprawą jakiegoś mega wykształcenia nie mają (a konsultowałem się wiele w tej sprawie i dużo porządniej zrobiłem niż na szybko robią gaziarze) ;).

W praktyce jednak ta instalacja mnie zaskoczyła tym jakimś podciśnieniem i nie wiedziałem o co z nim biega.

Dzięki wielkie - tzn muszę kupić podciśnieniowy reduktor tego typu:
http://www.allegro.pl/item1019816883_no ... ienie.html.

Ech... - cena tego reduktora jest trochę wyższa od poprzedniego i niebezpiecznie zbliża się do wartości samochodu ;) :/...
Nie no, tu na forum sami mechanicy, elektrycy i gaziarze, itp, itd, jasne potrafisz wszystko a te reduktory maje swoja historie sprzed 20-dziestu lat bo własnie wtedy były czymś nowym i o rety ty się znasz na gazie a nie widziałeś różnicy. Ja sobie w latach 90-dziesiąty zamontowałem gaz do auta a do dziś nie mam uprawnień. Naucz się lepiej skracać linki bo to jest wymóg forum i moderator powinien cię o tym poinformować bo było o tym pisane i jest prostsze od gazu.
Swoja drogą jeśli wartość zbiornika paliwa jest wyższa o wartości samochodu to wolałbym przesiąść się na rower : gafa : no ale są droższe rowery nawet od pięciu baków samochodu :lol: :lol: :lol:

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11986
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Problem z wymiana reduktora

Post autor: topcio » 11 maja 2010, 7:41

takiego parownika potrzebujesz
o-w-c-a pisze:W praktyce jednak ta instalacja mnie zaskoczyła tym jakimś podciśnieniem i nie wiedziałem o co z nim biega.
w praktyce to II i kolejne, dopływ gazu otwiera elektrozawór, natomiast I gen podciśnienie z silnika.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Re: Problem z wymiana reduktora

Post autor: KGB » 13 maja 2010, 10:27

proponuje zestaw naprawczy do zamontowanego reduktora - bedzie taniej i mniej problemow

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: LPG :::”