Thema - pytanie o obieg płynu chłodzącego w 2.0 16v
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 23 kwie 2010, 23:10
- Lokalizacja: Wa-wa
Thema - pytanie o obieg płynu chłodzącego w 2.0 16v
Witam,
czy ma ktoś schemat prawidłowego obiegu płynu chłodzącego w silniu 2.0 16v w Lancii Themie?
Z góry dzięki za pomoc.
czy ma ktoś schemat prawidłowego obiegu płynu chłodzącego w silniu 2.0 16v w Lancii Themie?
Z góry dzięki za pomoc.
- Mariusz91
- Klubowicz
- Posty: 2740
- Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
- Skype: Mariusz8.32
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Kraków
Re: Thema - pytanie o obieg płynu chłodzącego w 2.0 16v
Witaj!
Po pierwsze wpisz sobie w profilu miejscowość z jakiej jesteś po drugie podaj dokładnie jaki silnik masz, bo 16v było kilka w Themie
Po pierwsze wpisz sobie w profilu miejscowość z jakiej jesteś po drugie podaj dokładnie jaki silnik masz, bo 16v było kilka w Themie
Lancia Thema 2.0 16v Turbo LX <--- Miss Zlotu Muszyna 2014 / V-ce-Miss Zlotu Topornia 2015 / Miss Zlotu Zwierzyń 2016 / II V-ce-Miss Zlotu 2018
Lancia Y10 "Lila" 1.1 8v <-- II V-ce Miss Zlotu Muszyna 2014 / II V-ce Miss Zlotu Topornia 2015
Łada Niva <---- Prace Twają!
Moja Była
Lancia Thema 2.0 16v 90'
Lancia Y10 "Lila" 1.1 8v <-- II V-ce Miss Zlotu Muszyna 2014 / II V-ce Miss Zlotu Topornia 2015
Łada Niva <---- Prace Twają!
Moja Była
Lancia Thema 2.0 16v 90'
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 23 kwie 2010, 23:10
- Lokalizacja: Wa-wa
Re: Thema - pytanie o obieg płynu chłodzącego w 2.0 16v
Silnik ten ma chyba 145-150 KM. Termostat ma 4 wyjścia.
- Mariusz91
- Klubowicz
- Posty: 2740
- Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
- Skype: Mariusz8.32
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Kraków
Re: Thema - pytanie o obieg płynu chłodzącego w 2.0 16v
Nie masz systemu V.I.S.? (napis na kolektorze ssącym) a układ wtryskowy to Jetronic(napis na przepływomierzu) tak?
Lancia Thema 2.0 16v Turbo LX <--- Miss Zlotu Muszyna 2014 / V-ce-Miss Zlotu Topornia 2015 / Miss Zlotu Zwierzyń 2016 / II V-ce-Miss Zlotu 2018
Lancia Y10 "Lila" 1.1 8v <-- II V-ce Miss Zlotu Muszyna 2014 / II V-ce Miss Zlotu Topornia 2015
Łada Niva <---- Prace Twają!
Moja Była
Lancia Thema 2.0 16v 90'
Lancia Y10 "Lila" 1.1 8v <-- II V-ce Miss Zlotu Muszyna 2014 / II V-ce Miss Zlotu Topornia 2015
Łada Niva <---- Prace Twają!
Moja Była
Lancia Thema 2.0 16v 90'
- Piszczyk
- Klubowicz
- Posty: 918
- Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: opole lubelskie
Re: Thema - pytanie o obieg płynu chłodzącego w 2.0 16v
a co nie teges?
mam gdzieś rysunek układu z EPERA - podorabiam strzałki i może dziś dorzucę w temacie...
(15 minut później...)
znalazłem cały układ rozrysowany na 4 tablicach - podaj w czym problem to postaram się dany kawałek opisać
mam gdzieś rysunek układu z EPERA - podorabiam strzałki i może dziś dorzucę w temacie...
(15 minut później...)
znalazłem cały układ rozrysowany na 4 tablicach - podaj w czym problem to postaram się dany kawałek opisać
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 23 kwie 2010, 23:10
- Lokalizacja: Wa-wa
Re: Thema - pytanie o obieg płynu chłodzącego w 2.0 16v
Generalnie to jest mocno namodzone przez poprzedniego właściciela (jako przykład powiem, że króciec zamykany przy gorącym płynie jest podłączony ze zbiornikiem wyrównawczym).
Jak się wstępnie rozeznałem, obieg powinien wyglądać tak:
1) duże wyjście, sterowane temperaturą - do chłodnicy
2) po przeciwnej stronie, mniejsze wyjście sterowane temperaturą, - do pompy, po drodze odbiera płyn jeszcze z nagrzewnicy i zbiornika wyrównawczego
3) wyjście na dole termostatu - do negrzewnicy
4) wyjście cienkie, zagięte pod kątem prostym - przelew do zbiornika wyrównawczego.
Tak będzie ok?
U mnie nie ma układu wtryskowego i 1 przepustnicy, a są 2 podówjne Webery. Dlatego nie ma obiegu ogrzewającego przepustnicę.
PZDR
Jak się wstępnie rozeznałem, obieg powinien wyglądać tak:
1) duże wyjście, sterowane temperaturą - do chłodnicy
2) po przeciwnej stronie, mniejsze wyjście sterowane temperaturą, - do pompy, po drodze odbiera płyn jeszcze z nagrzewnicy i zbiornika wyrównawczego
3) wyjście na dole termostatu - do negrzewnicy
4) wyjście cienkie, zagięte pod kątem prostym - przelew do zbiornika wyrównawczego.
Tak będzie ok?
U mnie nie ma układu wtryskowego i 1 przepustnicy, a są 2 podówjne Webery. Dlatego nie ma obiegu ogrzewającego przepustnicę.
PZDR
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Thema - pytanie o obieg płynu chłodzącego w 2.0 16v
Cooorasta07 pisze:U mnie nie ma układu wtryskowego i 1 przepustnicy, a są 2 podówjne Webery. Dlatego nie ma obiegu ogrzewającego przepustnicę.
PZDR
To ktoś nieżle namodził. Już bardziej prawdopodobne wydaje mi się, że masz tam 8v DOHC z siata 131 bądz 132.
Zrób jakieś foto, to bedzie wszystko wiadomo.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz ,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V Peugeot 206 cc
- mac1us
- Klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Radziszów Kraków
Re: Thema - pytanie o obieg płynu chłodzącego w 2.0 16v
Prawdopodobnie nie siedzi to w themie tylko znając życie w jakimś rwd.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 23 kwie 2010, 23:10
- Lokalizacja: Wa-wa
Re: Thema - pytanie o obieg płynu chłodzącego w 2.0 16v
Bingo! A dokładniej w fso wa-wie
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Thema - pytanie o obieg płynu chłodzącego w 2.0 16v
He no i sie sprawa wyjaśniła tak jak pisałem zrób fotki, albo opisz wygląd samego termostatu, czy jest rozbieralny czy nie
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz ,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V Peugeot 206 cc
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 23 kwie 2010, 23:10
- Lokalizacja: Wa-wa
Re: Thema - pytanie o obieg płynu chłodzącego w 2.0 16v
Termostat jest nierozbieralny. Mocowany na 3 śrubach. Ma dziwny układ wyjść - nie potrafili go zidentyfikować w 2 serwisach Fiata/Lancii i Intercarsie. 5 wyjść, z czego jedno zaślepione przez poprzednika. 2 wyjścia sterowane temperaturą (duże i mniejsze). 2 czujniki temperatury (na wskaźnik i do ECU). Ponieważ nie znalazłem nigdzie odpowiednika, zamówiłem termostat do Lancii Themy 2.0 16v, który ma 4 wyjścia, 2 otwory na czujniki.
- Piszczyk
- Klubowicz
- Posty: 918
- Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: opole lubelskie
Re: Thema - pytanie o obieg płynu chłodzącego w 2.0 16v
schematy poszły na maila
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości