Podłączam się do tematu. Ciągle walczę z mniejszymi lub większymi usterkami.
Obecnie wziąłem się za wolne obroty. Pierwszym objawem było ich falowanie i utrzymywanie się w zakresie 1600-1800 RPM. Po dokładnym skręceniu dolotu obroty spadły do 1300. Niżej nie chcą.
Podejrzewam uszkodzony czujnik temp płynu.
Da się go jakoś sprawdzić w domowych warunkach zwykłym miernikiem?
Delta II - jak poprawnie ustawic zawór VAE oraz potencjometr
- mac1us
- Klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Radziszów Kraków
Re: Delta II - jak poprawnie ustawic zawór VAE oraz potencjo
Tak, bo wraz ze wzrostem temperatury zmienia się jego oporność. Regulowałeś obroty na odpiętym vae?
Re: Delta II - jak poprawnie ustawic zawór VAE oraz potencjo
Próbowałem regulować z odołączonym
Odp: Delta II - jak poprawnie ustawic zawór VAE oraz potencj
Update do tematu.
Wymieniłem zawór VAE na odpowiednik z silnika 16v. Niby wszystko działa, ale...
Kiedy odpalam auto to obroty przez chwilę są bardzo niskie i dopiero po kilku sekundach idą w górę. Czasem gaśnie i trzeba trzymać ją gazem.
Druga sprawa: kiedy kręcę śrubą do regulacji to mogę ją nawet całkiem wykręcić a obroty praktycznie stoją w miejscu i nie idą wyżej niż do 1000-1100. To normalne?
viva la macchina!
Wymieniłem zawór VAE na odpowiednik z silnika 16v. Niby wszystko działa, ale...
Kiedy odpalam auto to obroty przez chwilę są bardzo niskie i dopiero po kilku sekundach idą w górę. Czasem gaśnie i trzeba trzymać ją gazem.
Druga sprawa: kiedy kręcę śrubą do regulacji to mogę ją nawet całkiem wykręcić a obroty praktycznie stoją w miejscu i nie idą wyżej niż do 1000-1100. To normalne?
viva la macchina!
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2074
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Delta II - jak poprawnie ustawic zawór VAE oraz potencjometr
Mały protip do VAE:
1. Czyścimy wszystko najdokładniej jak się da. Nie pisze jak to rozebrać bo jest to tak oczywiste, że już bardziej nie może być.
2. Tłoczek dobrze wymoczyć w ropie lub benzynie ekstrakcyjnej ok. 24h i przedmuchać małe kanały. To bardzo ważne bo to właśnie one się zatykają i VAE nie pracuje poprawnie widać je na foto powyżej. Małe dziurki z zewnątrz jak i wewnątrz po obwodzie.
3. Kolejność składania samego zaworu: gruba sprężyna pod tłoczek, tłoczek (wnęka na sprężynę do dołu), cienka sprężyna, plastikowy pierścień, śruba.
4. Śrubę ustawiamy tak na 4-5 do max 6 zwojów widocznych. Za mocno dokręcona śruba i VAE będzie głupiał.
5. Moża naciągnąć delikatnie grubą i cienka sprężynę tak o kilka mm. Sprężyny z czasem siadają. Z umiarem do ma być troszeczkę a nie 100 % długości :badgrin:
6. VAE wykonuje cykl samoczyszczenia po przekręceniu stacyjki, więc powinno go słychać w pieszych kilku sekundach. (charakterystyczne cykanie Jeśli jest cisza to mamy problem. Tu zabieramy się za czyszczenie i za przejrzenie elektryki.
7. W późniejszych wersjach montowano do VAE wężyk z małym separatorem oleju - warto taki sobie nabyć jeśli macie wcześniejsze wersje bez niego. To właśnie olej powoduje to co widać na zdjęciach czyli zalepienie zaworu mazią (ojej + brud).
8. na o-ringi można dać delikatnie smaru sylikonowego (żaden olej itp). Poprawi kondycję uszczelnień i ułatwi wciskanie elektromagnesu do podstawy.
1. Czyścimy wszystko najdokładniej jak się da. Nie pisze jak to rozebrać bo jest to tak oczywiste, że już bardziej nie może być.
2. Tłoczek dobrze wymoczyć w ropie lub benzynie ekstrakcyjnej ok. 24h i przedmuchać małe kanały. To bardzo ważne bo to właśnie one się zatykają i VAE nie pracuje poprawnie widać je na foto powyżej. Małe dziurki z zewnątrz jak i wewnątrz po obwodzie.
3. Kolejność składania samego zaworu: gruba sprężyna pod tłoczek, tłoczek (wnęka na sprężynę do dołu), cienka sprężyna, plastikowy pierścień, śruba.
4. Śrubę ustawiamy tak na 4-5 do max 6 zwojów widocznych. Za mocno dokręcona śruba i VAE będzie głupiał.
5. Moża naciągnąć delikatnie grubą i cienka sprężynę tak o kilka mm. Sprężyny z czasem siadają. Z umiarem do ma być troszeczkę a nie 100 % długości :badgrin:
6. VAE wykonuje cykl samoczyszczenia po przekręceniu stacyjki, więc powinno go słychać w pieszych kilku sekundach. (charakterystyczne cykanie Jeśli jest cisza to mamy problem. Tu zabieramy się za czyszczenie i za przejrzenie elektryki.
7. W późniejszych wersjach montowano do VAE wężyk z małym separatorem oleju - warto taki sobie nabyć jeśli macie wcześniejsze wersje bez niego. To właśnie olej powoduje to co widać na zdjęciach czyli zalepienie zaworu mazią (ojej + brud).
8. na o-ringi można dać delikatnie smaru sylikonowego (żaden olej itp). Poprawi kondycję uszczelnień i ułatwi wciskanie elektromagnesu do podstawy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.