Strona 3 z 6

Odp: Dedra Integrale różnice w napędach

: 24 lut 2010, 16:07
autor: topcio
Wolek pisze: Nie będę specjalnie robił filmiku ze startu i pokazywał bo nie mam zamiaru nic nikowu udowadniać. Auto ciągnie ze startu 4-rema kołami. A to co ktoś tam sobie uwaza lub myśli to już jego prywatna sprawa. Tyle ode mnie w tym temacie.
jeśli zmienisz zdanie to ja chętnie zobaczę :lol: , już się bałem, że Dedra nie nadaje się do "polatania" jak Delta

Odp: Dedra Integrale różnice w napędach

: 24 lut 2010, 21:50
autor: Bany
Wolek pisze:Nie chodziło mi o sprzeczanie się z kimkolwiek. Poprostu nie jest tak, że na luźnej nawierzchni czy śniegu, o asfalcie nie wspominając przy ostrym starcie pracuje tylko jedna oś i jest to kompletną bzdurą. Przekładnia planetrana w środkowym dyfrze to nie zwykły układ różnicowy z satelitkami. A vicodrive nie ma z tym nic wspólnego, bo odpowiada za oś przednią. Z zaspawywaniem... przepraszam, ale nie trafiło to do mnie :roll: Nie będę specjalnie robił filmiku ze startu i pokazywał bo nie mam zamiaru nic nikowu udowadniać. Auto ciągnie ze startu 4-rema kołami. A to co ktoś tam sobie uwaza lub myśli to już jego prywatna sprawa. Tyle ode mnie w tym temacie.

Co do ścigania to mnie nie rozśmieszaj co do reszty też.

Odp: Dedra Integrale różnice w napędach

: 24 lut 2010, 22:01
autor: Wolek
Bany pisze:
Wolek pisze:Nie chodziło mi o sprzeczanie się z kimkolwiek. Poprostu nie jest tak, że na luźnej nawierzchni czy śniegu, o asfalcie nie wspominając przy ostrym starcie pracuje tylko jedna oś i jest to kompletną bzdurą. Przekładnia planetrana w środkowym dyfrze to nie zwykły układ różnicowy z satelitkami. A vicodrive nie ma z tym nic wspólnego, bo odpowiada za oś przednią. Z zaspawywaniem... przepraszam, ale nie trafiło to do mnie :roll: Nie będę specjalnie robił filmiku ze startu i pokazywał bo nie mam zamiaru nic nikowu udowadniać. Auto ciągnie ze startu 4-rema kołami. A to co ktoś tam sobie uwaza lub myśli to już jego prywatna sprawa. Tyle ode mnie w tym temacie.

Co do ścigania to mnie nie rozśmieszaj co do reszty też.
Coś Ci powiem "przyjacielu". Dobrze by było, żebyś odnalazł granicę między cwaniactwem, a prostactwem i chamstwem bo notorycznie ją przekraczasz : czerwona : . Chyba, że twój centralny układ nerwowy jest tworem jednokomórkowym to ok. A z pierwotniakami nie rozmawiam
:!: :!:

Odp: Dedra Integrale różnice w napędach

: 24 lut 2010, 22:18
autor: Taz
Wolek pisze:
Bany pisze:
Wolek pisze:Nie chodziło mi o sprzeczanie się z kimkolwiek. Poprostu nie jest tak, że na luźnej nawierzchni czy śniegu, o asfalcie nie wspominając przy ostrym starcie pracuje tylko jedna oś i jest to kompletną bzdurą. Przekładnia planetrana w środkowym dyfrze to nie zwykły układ różnicowy z satelitkami. A vicodrive nie ma z tym nic wspólnego, bo odpowiada za oś przednią. Z zaspawywaniem... przepraszam, ale nie trafiło to do mnie :roll: Nie będę specjalnie robił filmiku ze startu i pokazywał bo nie mam zamiaru nic nikowu udowadniać. Auto ciągnie ze startu 4-rema kołami. A to co ktoś tam sobie uwaza lub myśli to już jego prywatna sprawa. Tyle ode mnie w tym temacie.

Co do ścigania to mnie nie rozśmieszaj co do reszty też.
Coś Ci powiem "przyjacielu". Dobrze by było, żebyś odnalazł granicę między cwaniactwem, a prostactwem i chamstwem bo notorycznie ją przekraczasz : czerwona : . Chyba, że twój centralny układ nerwowy jest tworem jednokomórkowym to ok. A z pierwotniakami nie rozmawiam
:!: :!:
Albo dyskutujecie merytorycznie albo w ogóle. Wołek, przeginasz. Od teraz temat jest obserwowany przez moderatorów.

A tak przy okazji. Bany i Bryś mają wieloletnie doświadczenie w budowaniu aut do rajdów, więc chyba wiedzą, co mówią...

Odp: Dedra Integrale różnice w napędach

: 24 lut 2010, 22:28
autor: Bany
bryś pisze:nie blokuje 2 osi nawet w delcie i chyba że sobie wiskoze zaspawasz :roll: ale masz 2 dedry to wiesz lepiej niz ja posiadając jak do tej pory 5 delt integrale i 2 prismy 4wd
Moze Bryś powinniśmy kupowac dedry a nie jakieś delty integrale skoro mielą 4 kołami i da sie nimi ścigać.Nie wiem tylko gdzie bo od jakichś 10 lat nie widziałem zadnej w zawodach
a jestem na każdych.Nie ma chyba toto nawet homologacji.
Moze chodzi o takie od swiateł do swiateł...
Natomiast jedyna delta która w tym czasie jeździła była troche moją robotą.
Nie mam w tym zadnego interesu ale moja integrale po podniesieniu tylnej osi na kobyłkach
i zapięciu biegu stoi w miejscu,gdyby ciągneła z 4 kól to by spadła-dobrze rozumiem??
Może planetarka ci sie już zatarła ,,kolego'' z krosna od krecenia bączków w KSJach albo masz szpere abarthowską w dyfrze centralnym.raczej to pierwsze.
Dyfer rozbierałem nie raz mam ze 2szt. w zapasie jak na właściciela integrale przystało.

p.s
widze że mod sie odezwał
to wszystko z mojej strony w temacie.

Re: Dedra Integrale różnice w napędach

: 24 lut 2010, 23:21
autor: papawhiski
>http://www.subito.it/lancia-dedra-integ ... 654907.htm

>http://www.kijiji.it/annunci/auto/annun ... hf/3063385

sa nawet i SW i HF, pozdro

Odp: Dedra Integrale różnice w napędach

: 25 lut 2010, 0:22
autor: bryś
i koniec chyba dyskusji

Re: Dedra Integrale różnice w napędach

: 25 lut 2010, 19:15
autor: Swiety
hmmm a jak to będzie wyglądało jeśli jest torsen miedzy-osiowy? np Audi 90 quattro?

Odp: Dedra Integrale różnice w napędach

: 25 lut 2010, 21:02
autor: Pepto
Swiety pisze:hmmm a jak to będzie wyglądało jeśli jest torsen miedzy-osiowy? np Audi 90 quattro?
Jeśli miedzy osiami jest Torsen, to jest to tak zwany Torsen C albo Torsen typ 3, który różni się trochę od tych stosowalnych między kołami, tym ze dzieli moment nie równo (czyli może preferować tylną lub przednią oś, podobnie jak przekładnia planetarna w Integrale).
By nie robić już więcej zamętu polecam lekturę kilkustronicowego kompendium które znalazłem na forum subaru
:link:
Bardzo też zachęcam do lektury zarówno Pana Piotra jak i Pana Rafała, bo po przeczytaniu ich wypowiedzi mam silne wrażenie ze albo mają ogromne problemy z przekazaniem posiadanej wiedzy, albo utrwalili sobie złe informacje wynikające ze swoich jak że bogatych doświadczeń z mechanizmami naszych Lucyn.

PS.
Co do Dery rzeczywiście nigdy nie uzyskała ona homologacji, (z racji zmiany polityki Fiata po wchłonięciu Alfy), ale przecie to bardzo zacne autko i po paru drobnych modyfikacjach spokojnie mogło by pokonać (oczywiście w rękach sprawnego kierowcy) AR 156jtd :P

Odp: Dedra Integrale różnice w napędach

: 01 mar 2010, 18:45
autor: Wolek
Poprzednio trochę przesadziłem z mocą słów. Natomiast teraz jak najbardziej na temat i merytorycznie. Tutaj 2 filmiki nagrane przed chwilą z integralką kumpla (przepraszam, późno wróciłem z pracy, jakość dramat, ale nie chodzi tu o popis filmowy ;) ) w związku z tym są kręcone nokią n-ką i trochę po ciemku. Podniesiona tylna oś, a na drugim podniesiona przednia oś. Jeśli były by jakieś wątpliwości na temat autentyczności typu: koło stało na ziemii, nie był podniesiony w powietrze itp jutro z największą przyjemnością dorzucę kręcone w dzień i aparatem. Nawiasem mówiąc zastanawiam się na jakich kobyłkach musiała stać delta :?: Może na wirtualnych :lol: . Chciałem tylko dodać, że nie mam w zwyczaju się z kimś spierać, jeśli nie jestem przekonany o swojej racji. Niżej linki:


http://www.youtube.com/user/wolek41#p/a/u/1/6_EmK-ZoIU4
http://www.youtube.com/user/wolek41#p/a/u/0/XqiGpw2Fu0w


A skoro rozmawiamy na argumenty to zawsze można wrzucić filmik z podniesioną deltą na kobyłkach i z przyjemnością popatrzymy jak to ona sobie tak stoi i wcale nie ma zamiaru zjeżdżać. Z drugiej strony patrząc po co sprawdzać na własnym samochodzie czy zjedzie czy nie, jednocześnie nie pokazując tego innym skoro jest się przekonanym o swojej racji ??

Odp: Dedra Integrale różnice w napędach

: 01 mar 2010, 19:23
autor: bryś
A ręczny był zaciągnięty ? Jak masz przód w górze zaciągnij ręczny jak dobrze trzyma będzie się kręcić tylko przód ,jak dla mnie te filmiki nic nie wnoszą .

Odp: Dedra Integrale różnice w napędach

: 01 mar 2010, 19:28
autor: Wolek
A zjechała by z zaciągniętym ręcznym :?: Nie był zaciągnięty. Zaciągnij w subaru impreza gt, też będzie się kręcić tylko przód, a później zagotujesz visco. Tak samo w lancii.Też będzie kręcił sam porzód, a później wymienisz planetarkę :lol: . Trudno rozmawiać z kimś, kto nie widzi rzeczy oczywistych... A tak z innej beczki jak wygląda sytuacja na śliskim jak zaciagniesz ręczny :?: Z moich doświadczeń wynika, że blokuje 4 koła, ale może się mylę :lol: .

Re: Dedra Integrale różnice w napędach

: 03 mar 2010, 21:29
autor: bioly223
Śledzę ten temat od początku i popieram to, co pisze kolega Wolek gdyż ma całkowitą rację. U mnie w dedrze jak stanę na śniegu lub błocie rusze na pełnym gazie to wszystkie 4 koła pracują, pierwszy raz tutaj na forum spotkałem się z dziwną teorią, że tylko pracuje jedna oś.
Słyszałem też od Land Rover Freelander że w nim powyżej 80km/h odłącza się tylni napęd i pracuje tylko przód ponieważ ma mniej przez to palić itd. To jest jedna wielka ściema, ktoś kto nie posiada takiego auta i pewnie nie jeździł takim to może się nie wypowiadać na takie tematy bo słucha jakiś bzdur i później powstają nowe opowieści fantastyczne, które niestety pewne osoby dobierają sobie do głowy na poważnie.
Tak samo jest z ręcznym jeśli zaciągasz w dedrze to blokujesz wszystkie koła.

Odp: Re: Dedra Integrale różnice w napędach

: 03 mar 2010, 22:04
autor: Bany
bioly223 pisze:Śledzę ten temat od początku i popieram to, co pisze kolega Wolek gdyż ma całkowitą rację. U mnie w dedrze jak stanę na śniegu lub błocie rusze na pełnym gazie to wszystkie 4 koła pracują, pierwszy raz tutaj na forum spotkałem się z dziwną teorią, że tylko pracuje jedna oś.
Słyszałem też od Land Rover Freelander że w nim powyżej 80km/h odłącza się tylni napęd i pracuje tylko przód ponieważ ma mniej przez to palić itd. To jest jedna wielka ściema, ktoś kto nie posiada takiego auta i pewnie nie jeździł takim to może się nie wypowiadać na takie tematy bo słucha jakiś bzdur i później powstają nowe opowieści fantastyczne, które niestety pewne osoby dobierają sobie do głowy na poważnie.
Tak samo jest z ręcznym jeśli zaciągasz w dedrze to blokujesz wszystkie koła.
Może głupio spytam ...
Skąd wiesz że sypie z 4ech skoro jesteś w środku??
Masz racje nie posiadam dedry ale mam delte i tu jest podobnie z centralnym dyrem.
Zadam proste pytanie pomocnicze-dlaczego delta kręci bączki jak od cyrkla??
Po założeniu fachowego mechanizmu różnicowego miedzy osiami trenowaliśmy beczke do barbórki
cały dzień i nie było tak łatwo.dlaczego?
Bo wtedy sypie z 4ech kół i wyjeżdza mocno przodem.
Nie mam w tej chwili czasu na nagrywanie filmów ale może kiedyś znajde.

Re: Dedra Integrale różnice w napędach

: 04 mar 2010, 11:49
autor: bioly223
Wiem, że sypie ponieważ niejednokrotnie mój znajomy jeździł moim autem i prosiłem żeby mi zaprezentował to, więc stałem na zewnątrz zobaczyłem to o czym piszę, nie mam żadnego interesu w tym żeby wymyślać jakieś historie. Wiem, ze moja i inne dedry kręcą 4 kołami jednocześnie, jak jest w Delcie nie mam pojęcia.
Delta kręci się jak od cyrkla i jej nie wypycha tak w przód jak dedry ponieważ Delta to hatchback a dedra to sedan czyli tył jest bardziej dociążony. Włóż sobie z 150-200kg do bagażnika w delcie i napisz czy będzie dalej jak od cyrkla kręcić:) Delta napewno lepiej stratuje z miejsca, pewnie jest szybsza, ale w zakrętach może się równać z dedrą lub nawet zostać z tyłu przez to, że Dedra to sedan i tył już nie będzie tak łatwo uciekł w zakręcie jak w Delcie choć dużo pomaga stały napęd na 4 koła.