Krótka charakterystyka VIS-a
Re: Krótka charakterystyka VIS-a
Witam odświeżę trochę temat, jestem posiadaczem Fiata bravo 2.0 vis i borykam się z dokładnie takim samym problemem jak opisują tu db7 i wujaszek. Od pewnego czasu zacząłem przeglądać zagraniczne fora posiadaczy włoskich aut z nadzieją że może tam natknę się na podobny przypadek. Ogólnie za spadek mocy obwiniają głównie przepływomierze, (ja wymieniłem 2), ale jeden temat dał mi trochę do myślenia.
Trochę inny przypadek od naszych ale też rzecz dzieje się przy 4000 obr. U niego przyczyną był jeśli dobrze zrozumiałem słaby styk punktu masowego. Może w tym kierunku trzeba szukać? Zwłaszcza jeśli zauważyć że silniki r5 na zachodzie były, przy okazji wymiany paska rozrządu wyciągane z komory silnikowej.
W każdym razie mam prośbę do db7 bądź wujaszka, jeśli udałoby wam się uporać z brakiem efektu wgniatania w fotel dajcie znać na forum, ja ze swojej strony nie omieszkam tego zrobić.
Trochę inny przypadek od naszych ale też rzecz dzieje się przy 4000 obr. U niego przyczyną był jeśli dobrze zrozumiałem słaby styk punktu masowego. Może w tym kierunku trzeba szukać? Zwłaszcza jeśli zauważyć że silniki r5 na zachodzie były, przy okazji wymiany paska rozrządu wyciągane z komory silnikowej.
W każdym razie mam prośbę do db7 bądź wujaszka, jeśli udałoby wam się uporać z brakiem efektu wgniatania w fotel dajcie znać na forum, ja ze swojej strony nie omieszkam tego zrobić.
Ostatnio zmieniony 31 maja 2011, 11:31 przez stabraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Skróciłem link.
Powód: Skróciłem link.
Re: Krótka charakterystyka VIS-a
Kolego Fedel, być może jest to jakieś rozwiązanie i być może prawdziwe ale ja narazie również conajmniej do sierpnia nie jestem w stanie nic ponownie zdziałac u siebie w tym temacie, zabija mnie potrzeba jeżdżenia na co dzień tym autem. Fajnie, że temat od czasu do czasu ktoś poruszył ale przyznam, że bujam się z tym już ponad rok i nie doszedłem, a wydałem dużo kasy na ten problem. Jak wspominałem auto trafi do jednego magika z Fiata i jemu dam ostatnią szansę. Napewno nie omieszkam wrócić do tematu i powiedzieć o rezultacie wykonanych prac. Jak już tam trafi, to wspomne mu również o Twoich sugestiach. Jeżeli będziesz wiedział coś wcześniej, to krzycz:) Planuję zakup trochę mocniejszej wersji kappy z nadzieją, że nie spotka mnie nic podobnego, bo mimo wszystko jestem z tego auta zadowolony. Pozdrawiam!
Re: Krótka charakterystyka VIS-a
A ja odświeżę temat i opowiem swoją przypadłość.
Problem:
Po odkręceniu i wyczyszczeniu przepustnicy /Kappa 2,0 VIS, 97, bez LPG./ złożyłem wszystko ładnie do kupy.
Odpalam a tu wolne obroty 1500, przy nagłym dodaniu gazu spadek obrotów jakby przyduszenie motoru i potem
dopiero się wkręcał. VIS nie działa, zapalił się -FF- błąd układu sterowania silnikiem. Na zimnym silniku trzeba było kilku
prób aby odpaliła. Wymieniłem wszystkie czujniki, wariator, krokowy, potencjometr przepustnicy, samą przepustnicę,
sprawdziłem szczelność dolotu, elektrozawór VIS, przekaźniki, cewki, węże podciśnieniowe, przepływomierz i..... NIC. Cały dolot rozbierałem i składałem chyba z dziesięć razy.
Dalej kicha. Z laptopem się nie połączyła więc działałem po omacku. Wszystkie "machery" ręce rozłożyli.
Siedziałem nad tym tydzień z hakiem aż wysiedziałem. Postanowiłem sprawdzić wszystkie przewody począwszy od komory silnika. I znalazłem tego skur na co dawał w kość. Jakiś gryzoń uszkodził peszla i nadgryzł kabel się w nim znajdujący. Przy odpinaniu wtyczki potencjometra przepustnicy ten pozostały włosek urwał się i stąd niesprawność.
Po połączeniu i zlutowaniu check zgasł i wszystko co złe minęło.
Tak to wyglądało u mnie. Niby takie gówno a dało nieźle w kość.
Zaznaczam iż nie jest to porada dla nikogo tylko opis konkretnej sytuacji.
Pozdrawiam.
Problem:
Po odkręceniu i wyczyszczeniu przepustnicy /Kappa 2,0 VIS, 97, bez LPG./ złożyłem wszystko ładnie do kupy.
Odpalam a tu wolne obroty 1500, przy nagłym dodaniu gazu spadek obrotów jakby przyduszenie motoru i potem
dopiero się wkręcał. VIS nie działa, zapalił się -FF- błąd układu sterowania silnikiem. Na zimnym silniku trzeba było kilku
prób aby odpaliła. Wymieniłem wszystkie czujniki, wariator, krokowy, potencjometr przepustnicy, samą przepustnicę,
sprawdziłem szczelność dolotu, elektrozawór VIS, przekaźniki, cewki, węże podciśnieniowe, przepływomierz i..... NIC. Cały dolot rozbierałem i składałem chyba z dziesięć razy.
Dalej kicha. Z laptopem się nie połączyła więc działałem po omacku. Wszystkie "machery" ręce rozłożyli.
Siedziałem nad tym tydzień z hakiem aż wysiedziałem. Postanowiłem sprawdzić wszystkie przewody począwszy od komory silnika. I znalazłem tego skur na co dawał w kość. Jakiś gryzoń uszkodził peszla i nadgryzł kabel się w nim znajdujący. Przy odpinaniu wtyczki potencjometra przepustnicy ten pozostały włosek urwał się i stąd niesprawność.
Po połączeniu i zlutowaniu check zgasł i wszystko co złe minęło.
Tak to wyglądało u mnie. Niby takie gówno a dało nieźle w kość.
Zaznaczam iż nie jest to porada dla nikogo tylko opis konkretnej sytuacji.
Pozdrawiam.
Re: Krótka charakterystyka VIS-a
A może by tak ktoś zamieścił listę aut/silników z naszej rodziny które posiadają ten cudowny wynalazek.Czytając temat nietrudno zauważyć że jest tu dużo domniemywań.
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
Re: Krótka charakterystyka VIS-a
Frytass Tobie przynajmniej wywaliło jakiś błąd, u mnie wszystko w kompie ok, wymieniłem już dużo rzeczy jak opisywałem w swoim przypadku. Dzisiaj auto było u elektryka znajomego co sprawdzał też wtyczki i kable, mierzył prądy i nic. Chciałbym żeby mi chociaż wywaliło jakiś błąd a tu nic. Auto jak było tak jest przymulone...
Re: Krótka charakterystyka VIS-a
Błąd się pokazał jednakże bez korzyści dla mnie ponieważ mam niesprawność
między wtyczką a komputerem i brak z nim połączenia. Co do sprawdzania elektryki
to jeśli kolo to zrobił za dniówkę to jest wybitnym znawcą albo kompletnym
durniem. Do roboty z kablami w takim wozie trzeba się odpowiednio przygotować.
Literaturę przestudiować. Są różne wartości napięcia na różnych kablach, czasem okresowo zanikają
w podczas pewnych procesów. Nie będę mędrkował bo elektromechanikiem nie jestem, ale:
jeśli czujniki są ok, jak poruszysz wajchą od vis to chodzi- nie jest czymś zablokowana, wężyki podciśnieniowe
i elektrozawór w porządku- sprawdź kable. Mozolna to robota wyciąganie ich z osłonek ale może się opłacić.
Nie pomijaj żadnego. Nie potrzebny Ci tu elektryk tylko czas wolny. Wizualnie sprawdź czy wszystko gra, stan
ew. połączeń pod taśmą izolacyjną jeśli takowe występują luty itp.
między wtyczką a komputerem i brak z nim połączenia. Co do sprawdzania elektryki
to jeśli kolo to zrobił za dniówkę to jest wybitnym znawcą albo kompletnym
durniem. Do roboty z kablami w takim wozie trzeba się odpowiednio przygotować.
Literaturę przestudiować. Są różne wartości napięcia na różnych kablach, czasem okresowo zanikają
w podczas pewnych procesów. Nie będę mędrkował bo elektromechanikiem nie jestem, ale:
jeśli czujniki są ok, jak poruszysz wajchą od vis to chodzi- nie jest czymś zablokowana, wężyki podciśnieniowe
i elektrozawór w porządku- sprawdź kable. Mozolna to robota wyciąganie ich z osłonek ale może się opłacić.
Nie pomijaj żadnego. Nie potrzebny Ci tu elektryk tylko czas wolny. Wizualnie sprawdź czy wszystko gra, stan
ew. połączeń pod taśmą izolacyjną jeśli takowe występują luty itp.
Re: Krótka charakterystyka VIS-a
Kiedy oddałem mu auto stałem jeszcze chwilę nad nim i sprawdzaliśmy razem ale to, że oddał auto tego samego dnia jest oczywiste, że przeleciał najbardziej dostępne kable. U mnie zazwyczaj z czasem wolnym to ciężko ale jak będę musiał to w końcu sam to zrobię. Spędziłem i wydałem sporo na tą zagadkę, a sprzedawać szkoda bo kappa jest w dobrze utrzymana z niewielkim przebiegiem jak na '97 rok.
Re: Krótka charakterystyka VIS-a
i co z Waszymi Visami?
Re: Krótka charakterystyka VIS-a
Nie wiem jak u db7 ale u mnie oprócz tego, że w zeszłym roku zrobiłem cały silnik nic się nie dzieje. Wymieniam jedynie elementy eksploatacyjne typu klocki, oleje, płyny- ściśle wg. instrukcji oczywiście i dobrej jakości. Lucyna odwdzięcza się bezawaryjnością ))
Laguna II phI Previlege. Kiedyś: Kappa 2.o vis, BMW 316 Coupe, Dedra 2.o T i inne.
Re: Krótka charakterystyka VIS-a
powiem szczerze nic nie rozumiem u mnie "grzybek" jest na dole podczas wyłączonego i podczas włączania silnika nic nie "idzie do dołu" tak jak piszesz
Re: Krótka charakterystyka VIS-a
no i udało się dzięki pomocy fachowców z forum udało się naprawiłem Vis a !!! autko wróciło do dawnej świetności. Chciałbym bardzo podziękować wszystkim, którzy mi pomogli, szczególne ukłony dla stabraf.
U mnie okazało się że padła membrana w tłoczku - kupiłem używkę za parę zł i chodzi bardzo ładnie - sam robiłem
A co do opinii że jak vis padnie to auto chodzi jak model bez vis to ja nie potwierdzam. Widać na padniętym visie że komputer waruje - nawet jak się nauczy to potem reset z powodu jakiegoś (u mnie wymiana maglownicy) i kapiszon muli jak że szok a jak np tłok jest dobrze luźny to podczas jazdy od drgań przełącza doloty i silnik waruje.
u mnie po załączeniu visu (bo ktoś pytał) różnica powyżej 3000 obrotów w na luzie (słychać inną pracę silnika) i w jeździe - jet kop
odłączałem podczas testów zasilanie czyli testowałem z odłączoną wtyczką i podłączoną
jeszcze raz dzięki za pomoc
(autko było z padniętym visem w 2 warsztatach i wg warsztatów wszystko było ok, a lektura forum się opłaciła)
U mnie okazało się że padła membrana w tłoczku - kupiłem używkę za parę zł i chodzi bardzo ładnie - sam robiłem
A co do opinii że jak vis padnie to auto chodzi jak model bez vis to ja nie potwierdzam. Widać na padniętym visie że komputer waruje - nawet jak się nauczy to potem reset z powodu jakiegoś (u mnie wymiana maglownicy) i kapiszon muli jak że szok a jak np tłok jest dobrze luźny to podczas jazdy od drgań przełącza doloty i silnik waruje.
u mnie po załączeniu visu (bo ktoś pytał) różnica powyżej 3000 obrotów w na luzie (słychać inną pracę silnika) i w jeździe - jet kop
odłączałem podczas testów zasilanie czyli testowałem z odłączoną wtyczką i podłączoną
jeszcze raz dzięki za pomoc
(autko było z padniętym visem w 2 warsztatach i wg warsztatów wszystko było ok, a lektura forum się opłaciła)
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8477
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Krótka charakterystyka VIS-a
Pierdoła za parę złotych i tyle potrafi narobić problemów
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Re: Krótka charakterystyka VIS-a
Witajcie,
skoro komuś się udało to może i u mnie da się coś zrobić:
dziś postanowiłem się dokładniej przyjrzeć mojemu VIS-owi i troszkę się zdziwiłem:
mam cały czas długi kolektor (dźwignia VIS w górnym położeniu), po odpaleniu silnika na elektrozaworze na nadkolu cały czas 12V. Instalacja podciśnienia sprawna (jak zdjąłem przewód do siłownika-gruszki dźwignia VIS opada).
Pytania jakie mi się nasuwają:
dlaczego na elektrozaworze na nadkolu mam cały czas 12V?
czyżby uszkodzony/zapchany elektrozawór na nadkolu?
a może gaziarz wymyślił takie coś, żeby mieć stałą długość kolektora (mam gaz II generacji)?
Co sądzicie w temacie?
skoro komuś się udało to może i u mnie da się coś zrobić:
dziś postanowiłem się dokładniej przyjrzeć mojemu VIS-owi i troszkę się zdziwiłem:
mam cały czas długi kolektor (dźwignia VIS w górnym położeniu), po odpaleniu silnika na elektrozaworze na nadkolu cały czas 12V. Instalacja podciśnienia sprawna (jak zdjąłem przewód do siłownika-gruszki dźwignia VIS opada).
Pytania jakie mi się nasuwają:
dlaczego na elektrozaworze na nadkolu mam cały czas 12V?
czyżby uszkodzony/zapchany elektrozawór na nadkolu?
a może gaziarz wymyślił takie coś, żeby mieć stałą długość kolektora (mam gaz II generacji)?
Co sądzicie w temacie?
Pozdrawiam
Fotisk
Kappa 2.0 Łódź
Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...
Fotisk
Kappa 2.0 Łódź
Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 1
- Rejestracja: 28 lip 2011, 19:44
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Krótka charakterystyka VIS-a
Witam!
Jestem kolejną osobą, która ma problem z VIS. Podobnie jak kolego Fotsik po odpaleniu dźwigienka podciągana jest do góry i tak zostaje! Po odpięciu wtyczki od elektrozaworu nic się nie zmienia (dźwigienka nadal w położeniu górnym). Napięcie cały czas ok 12,5V (nieważne czy dodaje gazu czy nie napięcie się nie zmienia, ani dźwigienka nie opada). Ma ktoś jakiś pomysł, czy to wina elektrozaworu, czy może przekaźnika? Jak mniemam po przekroczeniu określonej ilości obrotów przekaźnik zmienia napięcie na 0V, cewka się zamyka i dźwignia opada? (w wielkim uproszczeniu) hmmm...szkoda że to nie działa tak ja powinno..Kappa to 2.0 VIS
Pozdrawiam
Jestem kolejną osobą, która ma problem z VIS. Podobnie jak kolego Fotsik po odpaleniu dźwigienka podciągana jest do góry i tak zostaje! Po odpięciu wtyczki od elektrozaworu nic się nie zmienia (dźwigienka nadal w położeniu górnym). Napięcie cały czas ok 12,5V (nieważne czy dodaje gazu czy nie napięcie się nie zmienia, ani dźwigienka nie opada). Ma ktoś jakiś pomysł, czy to wina elektrozaworu, czy może przekaźnika? Jak mniemam po przekroczeniu określonej ilości obrotów przekaźnik zmienia napięcie na 0V, cewka się zamyka i dźwignia opada? (w wielkim uproszczeniu) hmmm...szkoda że to nie działa tak ja powinno..Kappa to 2.0 VIS
Pozdrawiam
- Gros
- Klubowicz
- Posty: 2700
- Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
- Imię: BogdanA
- Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie
Re: Krótka charakterystyka VIS-a
Miałbym małą prośbę , może ktoś jest w posiadaniu rysunku ,schematu VIS
Jakiś czas temu wydaje mi się że było to na forum ,ale nie mogę tego odnaleźć .Gdyby ktoś miał coś takiego proszę o wrzutkę w ty temacie
Jakiś czas temu wydaje mi się że było to na forum ,ale nie mogę tego odnaleźć .Gdyby ktoś miał coś takiego proszę o wrzutkę w ty temacie