Kappa - V6 - Engine Control System Failure

Problemy, porady i opinie dotyczące LPG w Naszych Lanciach
Awatar użytkownika
Skalniak71
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 501
Rejestracja: 20 gru 2009, 9:56
Lokalizacja: Oleśnica

Kappa - V6 - Engine Control System Failure

Post autor: Skalniak71 » 26 gru 2009, 11:21

Witam, od jakiegoś czasu pojawia mi się powyższy komunikat, dosłownie na parę minut po czym znika.
Zauważyłem, że silnik (3.0 V6 Kappa) na gazie chodzi gorzej niż na benzynie. Nie chodzi o samą moc
bo w tej kwestii nie ma najmniejszej różnicy ale o dźwięk pracy silnika na wolnych obrotach.
Na benzynie chodzi cichutko, z pełną kulturą, na gazie słychac mechaniczne zgrzytanie, jakby tarcie
które powtarza się cyklicznie... jakby co ruch tłoków...po przełączeniu na benzynę momentalnie
znika ten dźwięk, aż do ponownego włączenia podtlenku LPG :x

Drugą kwestią na którą szukam odpowiedzi jest dźwięk silnika wydawany podczas jazdy gdy schodzi z obrotów.
Nie miałem wcześniej V6 i nie wiem czy one tak mają czy po prostu mój "dopieszczony inaczej" egzemplarz
ma taką cechę. Mianowicie gdy jadę powyżej 3tys. obrotów i odpuszczam dalsze rozpędzanie sciągając
nogę z gazu, silnik wydaje charakterystyczny dźwięk przypominający dźwięk turbiny, jakby powietrze
uchodziło...Mam się czym przejmować?

Z góry dzięki za odpowiedź na te pytania,
Szczęśliwego Nowego Roku oraz Szerokości i Przyczepności!
Ostatnio zmieniony 26 gru 2009, 15:18 przez jakubg, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: poprawiony tytuł
Bella !Lancia Kappa 3.0 V6 95' Bella#2 Alfa Romeo 166 2.4 jtd 05'
Obrazek ObrazekObrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Coupe
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 868
Rejestracja: 30 gru 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kappa V6 Engine Control System Failure!

Post autor: Coupe » 26 gru 2009, 12:32

ten komunikat tylko na gazie sie pojawia?

Samym komunikatem raczej nie, bo pojawia się on w chłodniejsze dni w wielu kappach...

wega
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 873
Rejestracja: 24 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: KATOWICE

Odp: Re: Kappa V6 Engine Control System Failure!

Post autor: wega » 26 gru 2009, 12:35

Coupe pisze:ten komunikat tylko na gazie sie pojawia?

Samym komunikatem raczej nie, bo pojawia się on w chłodniejsze dni w wielu kappach...
Chłopie, aleś wyjaśnił. Jeszcze napisz, że z tym komunikatem wyjeżdżały z fabryki.
Mnie się nie pokazuje taki komunikat.

wega
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 873
Rejestracja: 24 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: KATOWICE

Odp: Kappa V6 Engine Control System Failure!

Post autor: wega » 26 gru 2009, 12:38

Skalniak71 pisze:Nie chodzi o samą moc
bo w tej kwestii nie ma najmniejszej różnicy ale o dźwięk pracy silnika na wolnych obrotach.
Na benzynie chodzi cichutko, z pełną kulturą, na gazie słychac mechaniczne zgrzytanie, jakby tarcie które powtarza się cyklicznie... jakby co ruch tłoków...po przełączeniu na benzynę momentalnie znika ten dźwięk, aż do ponownego włączenia podtlenku LPG
To zapewne głośna praca elektrozaworów LPG, bądź też wtryskiwaczy gazu. Jedź na przegląd do gazownika to on Ci powie co jest nie tak.

Awatar użytkownika
Coupe
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 868
Rejestracja: 30 gru 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Odp: Re: Kappa V6 Engine Control System Failure!

Post autor: Coupe » 26 gru 2009, 13:02

wega pisze:
Coupe pisze:ten komunikat tylko na gazie sie pojawia?

Samym komunikatem raczej nie, bo pojawia się on w chłodniejsze dni w wielu kappach...
Chłopie, aleś wyjaśnił. Jeszcze napisz, że z tym komunikatem wyjeżdżały z fabryki.
Mnie się nie pokazuje taki komunikat.
niemożliwe :O ja myslałem, że wszystkie wyjezdzały z fabryki z tym komunikatem : yesyes :

Awatar użytkownika
Skalniak71
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 501
Rejestracja: 20 gru 2009, 9:56
Lokalizacja: Oleśnica

Odp: Kappa - V6 - Engine Control System Failure

Post autor: Skalniak71 » 26 gru 2009, 15:53

Czy powodem pokazywania się tego komunikatu może być zbyt mała ilość gazu? Gdy stan gazu mialem na full błąd nigdy się nie pojawił, tylko w momencie rezerwy na gazie infocenter o takim problemie mnie informuje.
Skalniak71 pisze: Drugą kwestią na którą szukam odpowiedzi jest dźwięk silnika wydawany podczas jazdy gdy schodzi z obrotów.
Nie miałem wcześniej V6 i nie wiem czy one tak mają czy po prostu mój "dopieszczony inaczej" egzemplarz
ma taką cechę. Mianowicie gdy jadę powyżej 3tys. obrotów i odpuszczam dalsze rozpędzanie sciągając
nogę z gazu, silnik wydaje charakterystyczny dźwięk przypominający dźwięk turbiny, jakby powietrze
uchodziło...
Czy ktoś spotkał sie z czymś takim ? Wiem,że nie jeden forumowicz posiada ten motor w swojej Kappie...

P.S. w jakich granicach taki przegląd kosztuje? chodzi mi o sprawdzenie instalacji lpg...
Bella !Lancia Kappa 3.0 V6 95' Bella#2 Alfa Romeo 166 2.4 jtd 05'
Obrazek ObrazekObrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Skalniak71
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 501
Rejestracja: 20 gru 2009, 9:56
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Kappa - V6 - Engine Control System Failure

Post autor: Skalniak71 » 30 gru 2009, 18:40

wielka pomoc i zainteresowanie. Wielkie dzieki :)
to przybliża mnie do rozwiązania problemu.
Bella !Lancia Kappa 3.0 V6 95' Bella#2 Alfa Romeo 166 2.4 jtd 05'
Obrazek ObrazekObrazek Obrazek

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Re: Kappa - V6 - Engine Control System Failure

Post autor: KGB » 06 sty 2010, 12:48

podajesz tyle faktow ,ze sie pogubic mozna :] i stad taka pomoc na badz co badz twoj problem :lol:

jezeli jest to zwiazane z iloscia gazu w butli to wywala ci balad bo mieszanaka ci sie rozjezdza ,
problem gazu ,trzeba zobaczyc jaka sie zachowuje mieszanka i wyregulowac

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

Odp: Kappa - V6 - Engine Control System Failure

Post autor: przemas81 » 06 sty 2010, 20:44

dokładnie żle dobrany skład mieszanki przy odpowiednim i dobrym wyregulowaniu gazu błąd ten nie powinien sie pojawiać
a tak na marginesie odłacz klemu od aku na 20 min potem pojeżdzij pare dni na benzynie po czym spróbuj na gazie,w momencie jak zaczniesz jeżdzic na gazie pojawi siębłądc to bedziesz wiedział że to wina gazu i grzej do gazownika

Ja w sumie z tym błędem jeżdziłem prawie 3 lata na II gen ale różnic w jeżdzie nie było ani dziwnych zachowań i odgłośów silnika-nie bierz przykładu ze mn ie i do gazownika ;)
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

Awatar użytkownika
Skalniak71
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 501
Rejestracja: 20 gru 2009, 9:56
Lokalizacja: Oleśnica

Odp: Re: Kappa - V6 - Engine Control System Failure

Post autor: Skalniak71 » 07 sty 2010, 0:25

KGB pisze:podajesz tyle faktow ,ze sie pogubic mozna :] i stad taka pomoc na badz co badz twoj problem :lol:
KGB, staram się jak najlepiej opisać mój problem bo liczę na najtrafniejszą podpowiedź :lol:

Ostatnio klemy odłączałem by wyczyścić je z TAWOTU! Ktoś mądry tawotem posmarował klemy :P
Nie było styku na przewodzie masy wychodzącym od instalacji z minusem na aku i błąd nonstop wywalało.
Dopiero znalezienie przyczyny i właściwe podłączenie zaowocowało brakiem komunikatu ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE.
przemas81 pisze:dokładnie żle dobrany skład mieszanki przy odpowiednim i dobrym wyregulowaniu gazu błąd ten nie powinien sie pojawiać
a tak na marginesie odłacz klemu od aku na 20 min potem pojeżdzij pare dni na benzynie po czym spróbuj na gazie,w momencie jak zaczniesz jeżdzic na gazie pojawi siębłądc to bedziesz wiedział że to wina gazu i grzej do gazownika

Ja w sumie z tym błędem jeżdziłem prawie 3 lata na II gen ale różnic w jeżdzie nie było ani dziwnych zachowań i odgłośów silnika-nie bierz przykładu ze mn ie i do gazownika ;)
Ten komunikat od dwóch dni pojawia się notorycznie i nie ma reguły na niego...pojawia się kiedy mu się chce. Dziś po przejechaniu jakiś 3km silnik juz miał ponad 70*C, przełączył się na gaz... po czym zaczął falować, obroty również falowały (jak zwykle tyle ze tym razem można było wyczuć zmienioną pracę silnika). Jakby się schodził z obrotów, po czym z powrotem wchodził na wyższe i było to odczuwalne. Na benzynie te objawy minimalizowały się choć i tak wskazówka wahała się w przedziale max 0.3k. Po przejechaniu kolejnych 3km zrobiłem pauze po czym komunikat już się nie pojawił... : cenzura : Coraz więcej problemów mi Lusiii przyprawia ale póki co jeździ :roll:
Bella !Lancia Kappa 3.0 V6 95' Bella#2 Alfa Romeo 166 2.4 jtd 05'
Obrazek ObrazekObrazek Obrazek

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Re: Kappa - V6 - Engine Control System Failure

Post autor: KGB » 08 sty 2010, 18:28

moze poprostu twoje wtryskiwacze (lub cos co pelni ich funkcjie) rozkalibrowaly sie i dlatego silnik tak pracuje ,
a komunikat moze wystepowac z roznych przyczyn - np. odczyt temp z czujnika nieprawidlowy ,bo plyn chlodniczy gdzies sie zawiesil lub cos innego ,
byl ostatnio temat ,ze w kappie parownik przymarzal ,a po krotkim postoju odmarzal ,
moze u ciebie tez tak jest - latwo sprawdzic ,a wiele sie wyjasni

Awatar użytkownika
Skalniak71
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 501
Rejestracja: 20 gru 2009, 9:56
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Kappa - V6 - Engine Control System Failure

Post autor: Skalniak71 » 09 sty 2010, 22:47



Tak wygląda praca silnika na gazie oraz po przełączeniu na benzynę. Na filmie bardzo dokładnie słychać różnice(nagranie wyolbrzymiło problem).
W rzeczywistości słychać to spod maski ale nie jest to aż tak głośne...

Jakaś recepta?
Bella !Lancia Kappa 3.0 V6 95' Bella#2 Alfa Romeo 166 2.4 jtd 05'
Obrazek ObrazekObrazek Obrazek

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Re: Kappa - V6 - Engine Control System Failure

Post autor: KGB » 09 sty 2010, 23:54

sorka ,ale silnik slabo slysze ,bo te twoje wtryskiwaczo-elektrozawory wszystko zagluszaja ,
ten klekot to wtryskiwacze

Awatar użytkownika
Skalniak71
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 501
Rejestracja: 20 gru 2009, 9:56
Lokalizacja: Oleśnica

Odp: Re: Kappa - V6 - Engine Control System Failure

Post autor: Skalniak71 » 10 sty 2010, 1:42

KGB pisze:sorka ,ale silnik slabo slysze ,bo te twoje wtryskiwaczo-elektrozawory wszystko zagluszaja ,
ten klekot to wtryskiwacze
Czyli należy je wyregulować czy wymienić? Wiem, że nie łatwo na odległość być mechanikiem :) Nie wiem na jaki koszt się nastawić.
Tak czy inaczej po wypłacie podjadę do gazownika i się wszystkiego dowiem.
Jeszcze jedno, której generacji jest to sekwencja? Słabo się orientuję w tych tematach, trochę czytałem ale to sie na nie wiele zdaje...

edit: zapomniałem dodać, że to falowanie obrotów i dziwna praca (schodzenie i wchodzenie na obroty) było jakimś epizodem. Od tamtej pory już to nie wystąpiło ale wskazówka obrotów nadal mnie martwi...w przedziale ok. 0.3/0.4 tys. obrotów na biegu jałowym faluje.
Bella !Lancia Kappa 3.0 V6 95' Bella#2 Alfa Romeo 166 2.4 jtd 05'
Obrazek ObrazekObrazek Obrazek

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Re: Kappa - V6 - Engine Control System Failure

Post autor: KGB » 10 sty 2010, 11:55

sekwencja jest zawsze IV gen ,bo V gen okresla sie mianem "wtrysku cieklego" ,
zalezy ile masz najechane na tych wtryskiwaczach ,niektore modele klepia od nowosci ,a niektore poprostu sie zuzywaja ,
te twoje widac nie sa najwyzszych lotow ,wygladaja mi na wtryskiwacze RAIL ,czyli Valtec - to chyba najslabsze wtryskiwacze na rynku ,
zestaw do regeneracji jednej sztuki kosztuje na allegro 10pln ,ale po regulacji trzeba je kalibrowac (wogole dosc czesto trzeba kalibrowac) ,wiec trudno mi powiedziec ile regeneracje bedzie cie kosztowala - moze 100pln moze wiecej (regeneracja bez kalibracji jest nic nie warta ,a podejzewam ,ze wiekszosc gazownikow nie wie co to kalibracja) ,
wymiana na lepsze wtryskiwacze np. magicjet to wydatek ~350pln ,a przejscie na Matrixy to juz grubo ponad 500pln (przez to ,ze masz 6 cyl)

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: LPG :::”