Thema - sprawdzenie termostatu
Thema - sprawdzenie termostatu
mam taki problem moja thema 2.0 16v V.I.S. grzeje sie max do 70 stopnii niechce wiecej czy to trasa czy miasta, jaka moze być przyczyna, mi najbazdziej prawdopodobną przyczyna wydawał by sie termostat, ale to themki nie jest tani wiec moze najpierw warto by spawdzic inne mozliwości?
Ostatnio zmieniony 25 gru 2009, 16:26 przez topcio, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: poprawiłem tytuł zgodnie z zasadami
Powód: poprawiłem tytuł zgodnie z zasadami
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12049
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Thema grzanie
kulej11 pisze:mam taki problem moja thema 2.0 16v V.I.S. grzeje sie max do 70 stopnii niechce wiecej czy to trasa czy miasta, jaka moze być przyczyna, mi najbazdziej prawdopodobną przyczyna wydawał by sie termostat, ale to themki nie jest tani wiec moze najpierw warto by spawdzic inne mozliwości?
sprawdź kiedy się otwiera
Odp: Thema grzanie
niewiem czy dobrze mysle alle mam zrobic tak ze wlaczyc go i czekac az sie ta gorna rura od chlodnicy zrobi cieple?topcio1 pisze:kulej11 pisze:mam taki problem moja thema 2.0 16v V.I.S. grzeje sie max do 70 stopnii niechce wiecej czy to trasa czy miasta, jaka moze być przyczyna, mi najbazdziej prawdopodobną przyczyna wydawał by sie termostat, ale to themki nie jest tani wiec moze najpierw warto by spawdzic inne mozliwości?
sprawdź kiedy się otwiera
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12049
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Thema grzanie
sprawdzaj czy chłodnica nagrzewa się równo z silnikiem (wtedy jest zły) czy nagle przy 80 robi się ciepła
Odp: Thema - sprawdzenie termostatu
przy 80 to nie sprawdze bo sie do tylu nie nagrzeje ale to chba jednak termostat, przy 70 rura od termostatu do chlodnicy zrobila sie ciepla a to chba znak ze sie otworzyl...
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12049
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Thema - sprawdzenie termostatu
rura na pewnym odcinku może być ciepła, dlatego piszę jednoznacznie chłodnica
Odp: Thema - sprawdzenie termostatu
jednak chyba to termaostat zarowno rura jaki i chlodnica robi sie cielpa przy tych 70 stopniach czyli termostat sie otwiera za wczesnie:(
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12049
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Thema - sprawdzenie termostatu
czy nagrzewa się równomiernie z silnikiem?
- solarzmr
- Moderator
- Posty: 2669
- Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Odp: Thema - sprawdzenie termostatu
Jeszcze dobrze by sprawdzić czy wskaźnik pokazuje prawidłowa temperaturę. Może być walnięty czujnik od temperatury i wtedy wskazania takie będą. Najlepiej podjechać do jakiegoś warsztatu w którym zmierzą temperaturę na wężu do chłodnicy i porównać ze wskazaniami na zegarze w samochodzie.kulej11 pisze:jednak chyba to termaostat zarowno rura jaki i chlodnica robi sie cielpa przy tych 70 stopniach czyli termostat sie otwiera za wczesnie:(
WR7- fotografia motoryzacyjna
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r.
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDM 2010 & Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 2011
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r.
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDM 2010 & Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 2011
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.
Re: Thema - sprawdzenie termostatu
sprawdziłem i jest tak: zarówno chłodnica jak i rura robi się ciepła dopiero przy 70 stopniach wcześniej cały czas jest zimna, a rura idąca od zbiorniczka wyrównawczego do termostatu z kolei wcześniej robi się ciepła, ale nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, wiec już teraz nie wiem co jej dolega
Odp: Thema - sprawdzenie termostatu
Stawiam na to ze masz walnety termostat albo ta gume naokolo niego.
Najlepiej wyjac termostat i popatrzyc czy jest zamkniety. Potem wlozyc go do garnka i zalać wrzątkiem i zobaczyc czy sie otworzy.
Ja naprzyklad mialem dobry termostat ale ta guma byla praktycznie rozerwana i mialem caly czas 70st i nie wiecej.
Pozdrawiam
Najlepiej wyjac termostat i popatrzyc czy jest zamkniety. Potem wlozyc go do garnka i zalać wrzątkiem i zobaczyc czy sie otworzy.
Ja naprzyklad mialem dobry termostat ale ta guma byla praktycznie rozerwana i mialem caly czas 70st i nie wiecej.
Pozdrawiam
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12049
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Re: Thema - sprawdzenie termostatu
termostat jest sprawny, zagadką jest dokładność wskazań licznikakulej11 pisze:sprawdziłem i jest tak: zarówno chłodnica jak i rura robi się ciepła dopiero przy 70 stopniach wcześniej cały czas jest zimna, a rura idąca od zbiorniczka wyrównawczego do termostatu z kolei wcześniej robi się ciepła, ale nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, wiec już teraz nie wiem co jej dolega
hym, jaka guma?Windforce pisze: Ja naprzyklad mialem dobry termostat ale ta guma byla praktycznie rozerwana i mialem caly czas 70st i nie wiecej.
Pozdrawiam
Odp: Thema - sprawdzenie termostatu
Hmm nie wiedzialem ze w dieslach sa inne termostaty
W takim razie niestety nie pomoge
Pozdrawiam
W takim razie niestety nie pomoge
Pozdrawiam
Odp: Thema - sprawdzenie termostatu
czyli spróboje podjechać do warsztatu i zmierzy temperaturę może się okaż poprostu ze zest sly odczyt termometru a tak przy okazji jakie powinny być wartości pozostałych wskaźników temp oleju i tego trzeciego nie pamiętam co to było w tej chwili
- Piszczyk
- Klubowicz
- Posty: 918
- Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: opole lubelskie
Odp: Thema - sprawdzenie termostatu
nie przejmuj się
niedokładne wskazania zegarów w themie to standard
(miałem też 70 stopni - kupiłem nowy termostat i dalej to samo)
popatrz choćby na ten czwarty : wskaźnik ładowania (ten z voltami)
pokazuje w trakcie pracy silnika ok. 12,5 volta podczas gdy alternator daje 14,4 ...
(chyba że mam magiczny akumulator który od 2 lat niedoładowany działa nawet przy -20stC )
niedokładne wskazania zegarów w themie to standard
(miałem też 70 stopni - kupiłem nowy termostat i dalej to samo)
popatrz choćby na ten czwarty : wskaźnik ładowania (ten z voltami)
pokazuje w trakcie pracy silnika ok. 12,5 volta podczas gdy alternator daje 14,4 ...
(chyba że mam magiczny akumulator który od 2 lat niedoładowany działa nawet przy -20stC )