Strona 1 z 2

Wszystko made by FIAT-wersja testowa,kable /Diesel,benzyna/

: 18 lis 2009, 19:16
autor: Gość
Dla zainteresowanych:
>:link:
Program chodzi na kabelku vag
bez tytułu.JPG
Ajakby komuś było mało,to jest unidiag,plus kabelek vaga i też mozna co nieco zrobić/ABS,silnik benzynka,diesel,Air Bag/to za free.

Powodzenia

Odp: dla użykowników diesla/wszystko made by FIAT/

: 19 lis 2009, 16:46
autor: KrzychuKrzys
Nie ma Kappy TDS... lipa :-(

Odp: dla użykowników diesla/wszystko made by FIAT/

: 19 lis 2009, 17:04
autor: topcio
bo to starocie :lol:

Odp: dla użykowników diesla/wszystko made by FIAT/

: 19 lis 2009, 21:47
autor: Hobbysta
Witam!
Nie miałem do tej pory problemu za swoją Lancią (Kappa 2,4 jtd), ale chciałbym być przygotowany na ewentualne przyszłe usterki. Wiem, że Examiner jest chyba najodpowiedniejszy (cena/możliwości), ale też jest trochę kłopotliwy (2 COM-y w komputerze). Kiedyś w ramach szkolenia moja Lancia była podpinana do KTS-a, ale indywidualne posiadanie takiego urządzenia, to zbyt kosztowna zabawka. Z opisu Jana wynika, że program obsługuje silniki JTD, a silnik w samochodzie to ?serce?. Jak zatrzyma się silnik, to dla mnie właśnie jest najważniejsze ? dlaczego? Jeżeli program będzie mi mógł to podpowiedzieć to ?sukces full?. Oczywiście wiadomo, że niektóre usterki są ?złośliwe? i komputer nie jest w stanie ich wychwycić i trzeba się posiłkować szerszą wiedzą.
Potrzebne kable do podłączenia Kappy to: Niebieski VAG USB KKL line we wtyku OBD2 i Adapter z gniazda OBD2 na wtyk Fiat (np. firmy Viaken).
Jeżeli mógłbyś szerzej opisać pracę z tym programem, to myślę, że więcej osób by skorzystało, a ja z góry dziękuję, bo temat mnie zainteresował.
Dobrze by było, aby moderatorzy przenieśli temat do działu Download, tam są podobne tematy.
Pozdrawiam!

Odp: dla użykowników diesla/wszystko made by FIAT/

: 21 lis 2009, 20:59
autor: Sharuga
Qrcze. Co jest nie tenteges:( Podłączam kabelek, odpalam progsa, włączam zapłon, wybieram właściwy COM, Connect i... się nie łączy. Poczemu?

Odp: dla użykowników diesla/wszystko made by FIAT/

: 21 lis 2009, 22:18
autor: Gość
Sprawdż ustawienia com w windowsie.ak dobrze przeczytasz na stronie z tym programem to jest wersja free stworzona przez pasjonatów/kooperacja/Napisz jaki to wózek /rok,typ silnika,ustawienia portu com/Jesteś pierwszą osoba pisząca z sensem.Reszta na pw



Do moda to jest wersja testowa/zapomniałem dodać/
Mile widziane wszewlkie uwagi typu nie działa z opisem
1.silnik/typ np.839A5000/
2.ustawienia portu com w windowsie/zrzut ekranu/
mają być takie;
tom.JPG

Odp: dla użykowników diesla/wszystko made by FIAT/

: 21 lis 2009, 22:25
autor: Sharuga
jan123456 pisze:Sprawdż ustawienia com w windowsie.ak dobrze przeczytasz na stronie z tym programem to jest wersja free stworzona przez pasjonatów/kooperacja/Napisz jaki to wózek /rok,typ silnika,ustawienia portu com/Jesteś pierwszą osoba pisząca z sensem.Reszta na pw
Lybra AR32302, 1999. COM podglądam w Mendżerze urządzeń. Próbowałem na różnych USB więc i na różnych COMach. Na dwóch kablach VAG KKL USB - czarnym i niebieskim od Viaken'a, chociaż ponoć między nimi nie ma różnicy (pytałem Viaken'a).
Może ma znaczenie kolejność wykonywanych czynności?

Odp: dla użykowników diesla/wszystko made by FIAT/-wersja te

: 21 lis 2009, 22:31
autor: Gość
Sprubuj odinstalowac sterowniki wirtualnego com za pomocą ftdi i na nowo zainstalować.Daj znać jak i co .Masz silnik alfy na edc15,jeszcze raz dzięki i zapodaj co i jak po ponownym przeładowaniu sterowników.Więcej na pw

Odp: dla użykowników diesla/wszystko made by FIAT/-wersja te

: 21 lis 2009, 22:36
autor: Sharuga
jan123456 pisze:Sprubuj odinstalowac sterowniki wirtualnego com za pomocą ftdi i na nowo zainstalować.Daj znać jak i co .Masz silnik alfy na edc15,jeszcze raz dzięki i zapodaj co i jak po ponownym przeładowaniu sterowników.Więcej na pw
Że silnik Alfy to wiem. A czy to może oznaczać, że zamiast Lancia mam wybrać Alfa???

Odp: dla użykowników diesla/wszystko made by FIAT/-wersja te

: 27 lis 2009, 21:29
autor: Hobbysta
Witam!
W poprzednim poście miałem na myśli Euroscan, a błędnie napisałem Examiner. Ale do rzeczy.

Mam interfejs USB/VAG i przejściówkę OBD2/Fiat 3-pin. Interfejs testowałem z VW Polo 1,9SDI 99r i VW Passat 1,8 98r przy użyciu programu VAG-COM i wszystko działa znakomicie już od pierwszego połączenia.
Tym samym sprzętem próbowałem połączyć się z ECU Kappa 2,4 JTD EDC15C-5.8 przez FiatECUScanner 1.2.0.0 niestety bez skutku. Numer portu COM w programie wybrany prawidłowo. Przy próbie połączenia wyskakuje okienko o próbie nawiązania połączenia, a po kilkunastu sekundach znika i nic. Na liście dostępnych ECU w programie nie ma dokładnie takiego kodu jak u mnie, czy to może być przyczyną braku połączenia? Próbowałem też łączyć się ze sterownikiem ABS. Niestety mimo wyboru wszystkich dostępnych sterowników z listy w Fiat ECU Scanner rezultat był identyczny jak przy próbach z ECU. Czy podczas diagnostyki ECU moduł immo ma coś do rzeczy tzn. czy istnieje możliwość, że immo nadzoruje transmisję na złączu diagnostycznym i w jakiś sposób blokuje mi dostęp do ECU?
Pozdrawiam!

Odp: dla użykowników diesla/wszystko made by FIAT/-wersja te

: 27 lis 2009, 23:07
autor: Gość
Hobbysta pisze:Witam!
W poprzednim poście miałem na myśli Euroscan, a błędnie napisałem Examiner. Ale do rzeczy.

Mam interfejs USB/VAG i przejściówkę OBD2/Fiat 3-pin. Interfejs testowałem z VW Polo 1,9SDI 99r i VW Passat 1,8 98r przy użyciu programu VAG-COM i wszystko działa znakomicie już od pierwszego połączenia.
Tym samym sprzętem próbowałem połączyć się z ECU Kappa 2,4 JTD EDC15C-5.8 przez FiatECUScanner 1.2.0.0 niestety bez skutku. Numer portu COM w programie wybrany prawidłowo. Przy próbie połączenia wyskakuje okienko o próbie nawiązania połączenia, a po kilkunastu sekundach znika i nic. Na liście dostępnych ECU w programie nie ma dokładnie takiego kodu jak u mnie, czy to może być przyczyną braku połączenia? Próbowałem też łączyć się ze sterownikiem ABS. Niestety mimo wyboru wszystkich dostępnych sterowników z listy w Fiat ECU Scanner rezultat był identyczny jak przy próbach z ECU. Czy podczas diagnostyki ECU moduł immo ma coś do rzeczy tzn. czy istnieje możliwość, że immo nadzoruje transmisję na złączu diagnostycznym i w jakiś sposób blokuje mi dostęp do ECU?
Pozdrawiam!




Jak już napisałem minimalne wymagania użytkownika -obsługa windows



Co do hodometru nie wiem dlaczego pokazuje 197....
skoro na cyferblacie mam 390... Proszę o testy/wyniki/Tylko zapomniałem dodać ,że tu każdy patrzy a nikt nie pomaga.Do moda
Proszę zamknąć temat lub wyj.... w kosmos.Do kol.Hobbysta więcej info na pw

Odp: dla użykowników diesla/wszystko made by FIAT/-wersja te

: 28 lis 2009, 19:35
autor: Krzysiek82
Oddałem już kumplowi kabelek, więc teraz nie sprawdzę tego programu, aczkolwiek planuje sobie kupić swój interfejs. Niestety nie w tym miesiącu. Po zakupie nie omieszkam sprawdzić i podzielić się uwagami co do programu.

Odp: dla użykowników diesla/wszystko made by FIAT/-wersja te

: 28 lis 2009, 20:01
autor: LukaszWRC
jan123456 pisze:Co do hodometru nie wiem dlaczego pokazuje 197....
skoro na cyferblacie mam 390...
Z tym hodometrem jest problem nawet na Examinerze, bo w Stilo przy przebiegu 70 kkm pokazywał mi 17 kkm. Mechanik stwierdził, że czasami się zdarzają takie kwiatki.

Odp: dla użykowników diesla/wszystko made by FIAT/-wersja te

: 29 lis 2009, 10:42
autor: viwaldo
ja program muszę ustawiac na com4 żeby się połączył z kompem przez usb

Re: dla użykowników diesla/wszystko made by FIAT/-wersja tes

: 03 kwie 2010, 11:39
autor: Hobbysta
Witam!
Jest już dostępna wersja FiatEcuscaner 2.0 (darmowa). Przed chwilą połączyłem się z ABS w swoim autku (Kappa 2,4 JTD) - błędów brak :) . Czyli dla Kappy JTD jest wszystko : ok2 : - ECU , poduszki i ABS. Z poduszkami nie próbowałem się połączyć - lepiej tam niepotrzebnie nie ingerować! Z ECU we wcześniejszej wersji (1.6), też już się łączyłem i trochę prób/sprawdzeń zrobiłem.
Pozdrawiam!