Y - wymiana zniszczonych elementów tapicerki fotela kierowcy
: 25 paź 2009, 15:09
Wielu z was zapewne ma już mocno zmęczoną tapicerkę fotela kierowcy, powypalane papierosami dziury, zmechaconą i poprzecieraną Alcantarę.
To normalne, też tak mam i zdecydowałem wymienić zniszczone elementy tapicerki na nowe.
Ta instrukcja może być również pomocna przy wymianie linki składania oparcia i wyciągania zagłówka (Radicz kiedyś o to pytał).
Instrukcja ze względu na dużą ilość punktów i czasu potrzebnego do wykonania podzielę na kilka część, następne będę zamieszczał w miarę postępowania prac.
Część pierwsza- demontaż fotela i jego plastikowych elementów
Na początek narzędzia:
-klucz nasadowy 16
-klucz nasadowy 17
-klucz imbusowy (rozmiaru nie znam:/)
-śrubokręt krzyżakowy
-śrubokręt płaski
I ok. 1,5-2 godziny wolnego
1. odkręcamy tylną prawą maskownicę śrub mocujących fotel z podłogą.
2. odkręcamy kieszeń znajdującą się między fotelem a progiem. Trzyma się na trzech śrubkach (jedna fotka mi uciekła)
3. odkręcamy kluczem 16 cztery śruby mocujące fotel, wyciągamy fotel z auta najlepiej w jakieś czyste miejsce, żeby za bardzo go nie ubrudzić.
Przód
Tył
4. zdejmujemy zaślepkę śruby mocującej zapięcie pasa bezpieczeństwa do fotela i odkręcamy śrubę kluczem 17
5. odkręcamy wskazane śrubki mocujące maskownice (po dwie śrubki na element), wyciągamy pokrętło regulacji lędźwiowej oparcia (dot. wersji z regulacją). Między pokrętło a plastikową podkładkę wkładamy płaski śrubokręt i podważamy.
6. odkręcamy wskazane śrubki maskownic, dolny element na trzy śrubki, górny na jedną. Zdejmujemy płaskim śrubokrętem zaślepkę regulacji kąta oparcia i ściągamy koło regulacji.
7. imbusem odkręcamy rączkę regulacji wysokości fotela i zdejmujemy ją
8. przytrzymujemy pasek dźwigni składania oparcia i jednocześnie podnosimy dźwignię, wyciągamy pasek
9. odkręcamy trzy wskazane śrubki, zdejmujemy dźwignię
Fotel jest ?goły? i przygotowany do zdejmowania tapicerki.
CDN
-- 25 Paź 2009, 18:41 --
Część druga- zdejmowanie tapicerki z fotela
Narzędzia:
-płaski śrubokręt
-szczypce lub kombinerki
-mogą się przydać nożyczki
I godzina wolnego czasu
Cała tapicerka fotela jest pospinana podłużnymi złączkami, metalowymi kółkami, zawleczkami i naciągnięta linkami. Tapicerka nie jest klejona jak twierdzą co niektórzy tapicerzy ? ?Lancia? aaa Włoskie, nie tapicerka jest klejona??
Oparcie:
10. w dolnej tylnej części oparcia tapicerka jest spięta podłużną złączką z elastycznego tworzywa, rozpinamy tą złączkę
11. wyciągamy dwie linki napinające znajdujące się pod odpiętą złączką.
12. tylną dolną część tapicerki oparcia przekładamy do przedniej część oparcia.
13. ostrożnie zdejmujemy tapicerkę (mniej więcej na ? wysokości oparcia)
Tak wygląda mechanizm regulacji lędźwiowej fotela
14. zdejmujemy gumkę ze sprężyny znajdującej się na wysokości ? oparcia
15. nad sprężyną znajduje się pałąk który trzeba zdjąć
16. ściągamy dwie zawleczki mocujące zagłówek w fotelu
17. ściągamy tapicerkę z oparcia.
Siedzisko:
Siedzisko jest dookoła spięte podłużnymi spinkami, najwygodniej jest te spinki podważyć płaskim śrubokrętem.
18. Odpinamy podłużne złączki, ściągamy tapicerkę razem z poduszką
19. Tapicerka do poduszki jest zamocowana na 12 drucianych kółeczkach, rozpinamy je i ściągamy tapicerkę siedziska
?obdarty ze skóry? fotel odstawiamy i zabieramy się za szycie nowych elementów tapicerki.
CDN
To normalne, też tak mam i zdecydowałem wymienić zniszczone elementy tapicerki na nowe.
Ta instrukcja może być również pomocna przy wymianie linki składania oparcia i wyciągania zagłówka (Radicz kiedyś o to pytał).
Instrukcja ze względu na dużą ilość punktów i czasu potrzebnego do wykonania podzielę na kilka część, następne będę zamieszczał w miarę postępowania prac.
Część pierwsza- demontaż fotela i jego plastikowych elementów
Na początek narzędzia:
-klucz nasadowy 16
-klucz nasadowy 17
-klucz imbusowy (rozmiaru nie znam:/)
-śrubokręt krzyżakowy
-śrubokręt płaski
I ok. 1,5-2 godziny wolnego
1. odkręcamy tylną prawą maskownicę śrub mocujących fotel z podłogą.
2. odkręcamy kieszeń znajdującą się między fotelem a progiem. Trzyma się na trzech śrubkach (jedna fotka mi uciekła)
3. odkręcamy kluczem 16 cztery śruby mocujące fotel, wyciągamy fotel z auta najlepiej w jakieś czyste miejsce, żeby za bardzo go nie ubrudzić.
Przód
Tył
4. zdejmujemy zaślepkę śruby mocującej zapięcie pasa bezpieczeństwa do fotela i odkręcamy śrubę kluczem 17
5. odkręcamy wskazane śrubki mocujące maskownice (po dwie śrubki na element), wyciągamy pokrętło regulacji lędźwiowej oparcia (dot. wersji z regulacją). Między pokrętło a plastikową podkładkę wkładamy płaski śrubokręt i podważamy.
6. odkręcamy wskazane śrubki maskownic, dolny element na trzy śrubki, górny na jedną. Zdejmujemy płaskim śrubokrętem zaślepkę regulacji kąta oparcia i ściągamy koło regulacji.
7. imbusem odkręcamy rączkę regulacji wysokości fotela i zdejmujemy ją
8. przytrzymujemy pasek dźwigni składania oparcia i jednocześnie podnosimy dźwignię, wyciągamy pasek
9. odkręcamy trzy wskazane śrubki, zdejmujemy dźwignię
Fotel jest ?goły? i przygotowany do zdejmowania tapicerki.
CDN
-- 25 Paź 2009, 18:41 --
Część druga- zdejmowanie tapicerki z fotela
Narzędzia:
-płaski śrubokręt
-szczypce lub kombinerki
-mogą się przydać nożyczki
I godzina wolnego czasu
Cała tapicerka fotela jest pospinana podłużnymi złączkami, metalowymi kółkami, zawleczkami i naciągnięta linkami. Tapicerka nie jest klejona jak twierdzą co niektórzy tapicerzy ? ?Lancia? aaa Włoskie, nie tapicerka jest klejona??
Oparcie:
10. w dolnej tylnej części oparcia tapicerka jest spięta podłużną złączką z elastycznego tworzywa, rozpinamy tą złączkę
11. wyciągamy dwie linki napinające znajdujące się pod odpiętą złączką.
12. tylną dolną część tapicerki oparcia przekładamy do przedniej część oparcia.
13. ostrożnie zdejmujemy tapicerkę (mniej więcej na ? wysokości oparcia)
Tak wygląda mechanizm regulacji lędźwiowej fotela
14. zdejmujemy gumkę ze sprężyny znajdującej się na wysokości ? oparcia
15. nad sprężyną znajduje się pałąk który trzeba zdjąć
16. ściągamy dwie zawleczki mocujące zagłówek w fotelu
17. ściągamy tapicerkę z oparcia.
Siedzisko:
Siedzisko jest dookoła spięte podłużnymi spinkami, najwygodniej jest te spinki podważyć płaskim śrubokrętem.
18. Odpinamy podłużne złączki, ściągamy tapicerkę razem z poduszką
19. Tapicerka do poduszki jest zamocowana na 12 drucianych kółeczkach, rozpinamy je i ściągamy tapicerkę siedziska
?obdarty ze skóry? fotel odstawiamy i zabieramy się za szycie nowych elementów tapicerki.
CDN