Strona 3 z 4

Re: Żółte tablice? Pierwsze kroki, wady i zalety.

: 20 lut 2016, 20:06
autor: topcio
Ama pisze:Tak sobie teraz myślę i doszedłem do wniosku że moja Dedra kończy 25 urodziny w tym roku, nawet dowiedziałem się czegoś więcej według epera:
RJ - DEDRA IE.TB.INTEGRALE (1990-1994)

105.553.0.0 - 2000 MPI USA'83 TURBO 8V (4X2)
Engine: 1338827 Vehicle: 00203946 Prod. date: 22/10/1991

M 2000 USA'83 (M2)
V I.E.TB USA'83-HF (V2)

Dokładnie 22 października ma urodzinki :D
Nie trzeba od razu iść w żółte papiery ... znaczy tablice :roll: . Wystarczy członkostwo w PZM (asistans na okaziciela :link: ) i przysługuje nam dodatkowa 50% zniżka w PZU.

Re: Żółte tablice? Pierwsze kroki, wady i zalety.

: 20 lut 2016, 21:38
autor: _Rafako_
topcio pisze:
Ama pisze:Tak sobie teraz myślę i doszedłem do wniosku że moja Dedra kończy 25 urodziny w tym roku, nawet dowiedziałem się czegoś więcej według epera:
RJ - DEDRA IE.TB.INTEGRALE (1990-1994)

105.553.0.0 - 2000 MPI USA'83 TURBO 8V (4X2)
Engine: 1338827 Vehicle: 00203946 Prod. date: 22/10/1991

M 2000 USA'83 (M2)
V I.E.TB USA'83-HF (V2)

Dokładnie 22 października ma urodzinki :D
Nie trzeba od razu iść w żółte papiery ... znaczy tablice :roll: . Wystarczy członkostwo w PZM (asistans na okaziciela :link: ) i przysługuje nam dodatkowa 50% zniżka w PZU.
70%
Serdecznie pozdrawiam.

Re: Żółte tablice? Pierwsze kroki, wady i zalety.

: 20 lut 2016, 21:57
autor: topcio
_Rafako_ pisze:
topcio pisze:
Ama pisze:Tak sobie teraz myślę i doszedłem do wniosku że moja Dedra kończy 25 urodziny w tym roku, nawet dowiedziałem się czegoś więcej według epera:
RJ - DEDRA IE.TB.INTEGRALE (1990-1994)

105.553.0.0 - 2000 MPI USA'83 TURBO 8V (4X2)
Engine: 1338827 Vehicle: 00203946 Prod. date: 22/10/1991

M 2000 USA'83 (M2)
V I.E.TB USA'83-HF (V2)

Dokładnie 22 października ma urodzinki :D
Nie trzeba od razu iść w żółte papiery ... znaczy tablice :roll: . Wystarczy członkostwo w PZM (asistans na okaziciela :link: ) i przysługuje nam dodatkowa 50% zniżka w PZU.
70%
Serdecznie pozdrawiam.
A, tak. Masz rację.

Re: Żółte tablice? Pierwsze kroki, wady i zalety.

: 21 lut 2016, 17:49
autor: Ama
topcio pisze:
_Rafako_ pisze:
topcio pisze:
Ama pisze:Tak sobie teraz myślę i doszedłem do wniosku że moja Dedra kończy 25 urodziny w tym roku, nawet dowiedziałem się czegoś więcej według epera:
RJ - DEDRA IE.TB.INTEGRALE (1990-1994)

105.553.0.0 - 2000 MPI USA'83 TURBO 8V (4X2)
Engine: 1338827 Vehicle: 00203946 Prod. date: 22/10/1991

M 2000 USA'83 (M2)
V I.E.TB USA'83-HF (V2)

Dokładnie 22 października ma urodzinki :D
Nie trzeba od razu iść w żółte papiery ... znaczy tablice :roll: . Wystarczy członkostwo w PZM (asistans na okaziciela :link: ) i przysługuje nam dodatkowa 50% zniżka w PZU.
70%
Serdecznie pozdrawiam.
A, tak. Masz rację.

Witaj! Możesz mi wyjaśnić więcej szczegółów o co z tym chodzi? Ciekawa propozycja tylko nigdy o czymś takim nie słyszałem. Pozdrawiam!

Re: Żółte tablice? Pierwsze kroki, wady i zalety.

: 21 lut 2016, 19:19
autor: Gepard
PZU oferuje dodatkową zniżkę 70% na pojazdy starsze niż 25 lat. Warunkiem skorzystania z niej jest przynależność do jednego z określonych klubów motoryzacyjnych, m in. PZM. Najprościej udać się do oddziału PZM i wykupić assistance SOS PZM. Najtańsza opcja kosztuje ok 70,00 zł. Następnie z kartą członkowska udajesz się do agencji PZU i na jej podstawie otrzymujesz dodatkowa zniżkę oprócz zniżek już posiadanych. Dodatkową zaletą SOS PZM jest fakt, że jest przypisany do osoby, a nie pojazdu, a więc możesz skorzystać np. z holowania obojętnie jakim i czyim pojazdem się poruszasz.

Re: Żółte tablice? Pierwsze kroki, wady i zalety.

: 23 lut 2016, 17:53
autor: Wilkin
Ale do tego nie potrzeba żółtych tablic - wystarczy 25 lat ;)

Re: Żółte tablice? Pierwsze kroki, wady i zalety.

: 23 lut 2016, 20:54
autor: Gepard
To oczywista oczywistość i o tym już topcio pisał.

Re: Żółte tablice? Pierwsze kroki, wady i zalety.

: 04 lip 2016, 9:26
autor: miwis
Kupiłem teraz we Włoszech włoskiego klasyka, który był zarejestrowany tam jako klasyk i którego wartość przekracza próg 32000 zł.Czy mogę go w kraju zarejestrować ja na zwykłych białych tablicach i czy z urzędu będę zmuszony do rejestracji mojej włoszki jako auto zabytkowe?

Re: Żółte tablice? Pierwsze kroki, wady i zalety.

: 04 lip 2016, 14:10
autor: rob_76
Proponuję Michale udać się po informację z pierwszej ręki do konserwatora zabytków w Gdańsku (niestety nie pamiętam adresu, ale spokojnie wygooglasz).
Jednakże nie rozumiem czemu wszyscy tak się boją żółtych tablic? Mówimy przecież tylko o wpisie do ewidencji (która nie zabrania używania, remontowania czy odsprzedaży auta, a nawet zagraniczne wyjazdy nie stanowią większego problemu) a nie o wpisie do rejestru... Korzyścią jest możliwość nieciągłego opłacenia OC...

Ocenę wyglądu żółtych tablic pozostawiam zaś gustom prywatnym... ;)

Re: Żółte tablice? Pierwsze kroki, wady i zalety.

: 04 lip 2016, 18:53
autor: miwis
Robert ,ale słyszałem, że po przekroczeniu progu 32000 złociszy, klasyk, automatycznie ma problemy formalne z odsprzedaża i wyjazdami zagranicznymi.

Re: Żółte tablice? Pierwsze kroki, wady i zalety.

: 05 lip 2016, 14:58
autor: rob_76
Aktualna informacja "ze źródła"...(click)

Cyt. ze strony :

"ZABYTKOWE ŚRODKI TRANSPORTU

WŁĄCZENIE DO WOJEWÓDZKIEJ EWIDENCJI ZABYTKÓW KARTY POJAZDU ZABYTKOWEGO


Pojazdy zabytkowe (pojęcie ?pojazd zabytkowy? wprowadzone zostało w Ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. w Prawo o ruchu drogowym ? art. 2 pkt.39 oraz art.79 ust.4 pkt.3) do wojewódzkiej ewidencji zabytków włączane są zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2014 r. poz. 1446, t.j.)oraz rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 26 maja 2011 r. w sprawie prowadzenia rejestru zabytków, krajowej, wojewódzkiej i gminnej ewidencji zabytków oraz krajowego wykazu zabytków skradzionych lub wywiezionych za granicę niezgodnie z prawem (Dz. U. Nr 113, poz. 661 z 2011 r.)właściwym w sprawie czynności włączenia karty ewidencyjnej pojazdu zabytkowego do wojewódzkiej ewidencji zabytków jest jedynie wojewódzki konserwator zabytków.

POJAZD ZABYTKOWY W ŚWIETLE PRZEPISÓW USTAWY O OCHRONIE ZABYTKÓW TO:

Art. 3, pkt 1? rzecz ruchoma stanowiąca świadectwo minionej epoki bądź zdarzenia, których zachowanie leży w interesie społecznym ze względu na wartość historyczną, artystyczną lub naukową.
Art. 6 ust. 1, pkt 2 lit. d. ? ruchomy zabytek techniki to środek transportu taki który świadczy o kulturze materialnej, charakterystycznej dla dawnych i nowych form gospodarki, dokumentującymi poziom nauki i rozwoju cywilizacyjnego.
Art. 51 ust. 1 Jednorazowego pozwolenia na stały wywóz zabytku za granicę wymagają zabytki zaliczane do jednej z następujących kategorii: (?) 14) środków transportu, które mają więcej niż 50 lat i ich wartość jest wyższa niż 32 000 zł;

WYJAŚNIENIA: Decydując się na wybór obiektu do prawnej ochrony zgodnie z przepisami ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, wojewódzki konserwator zabytków ma na uwadze definicję zabytku zawierającą pojęcie ?wartości historycznej bądź naukowej ? oraz ?minionej epoki?, jak również ? w odniesieniu do zabytków ruchomych, jakimi są środki transportu ? treść art. 51 ust. 1 pkt. 14 ustawy, mówiący ? a contrario-o braku konieczności uzyskania pozwolenia na wywóz za granicę pojazdów, które mają mniej niż 50 lat (i ich wartość jest wyższa niż 32 000 zł).
Pomocne przy włączaniu do ewidencji zabytków, w zrozumieniu pojęcia pojazdu zabytkowego, kolekcjonerskiego lub historycznego, są kryteria określone przepisami prawa celnego (Noty Wyjaśniające do Nomenklatury Scalonej, w których wyjaśnieniach do sekcji XXI dział 97), które są brane pod uwagę ze względu na obrót pojazdami i ich wywóz za granicę.
W świetle tych ustaleń pojazd kolekcjonerski to pojazd mechaniczny który:

posiada co najmniej 30 lat;
jego stan jest oryginalny, bez znacznych zmian podwozia, układu kierowniczego lub hamulcowego, silnika;
model lub typ nie jest produkowany;
występuje stosunkowo rzadko;
nie jest normalnie stosowany do jego oryginalnego celu;
jest przedmiotem specjalnych transakcji poza normalnym handlem podobnymi artykułami użytkowymi;
mogą być też pojazdy mniej niż 30-sto letnie, które, co może być udowodnione, powinny być unikalnym egzemplarzem z racji wyjątkowych rozwiązań konstrukcyjnych i jednostkowej produkcji, dokumentować ważne etapy rozwoju techniki motoryzacyjnej lub być związane z ważnymi wydarzeniami historycznymi;
samochody wyścigowe, które, co może zostać udowodnione, zostały zaprojektowane, zbudowane i wykorzystane wyłącznie do zawodów i osiągnęły znaczące sportowe sukcesy w prestiżowych krajowych i międzynarodowych wydarzeniach.



WYMAGANE DOKUMENTY:

wniosek właściciela pojazdu z prośbą o włączenie do ewidencji;
opinię biegłego rzeczoznawcy samochodowego wyspecjalizowanego w zakresie oceny i wyceny zabytkowych środków transportu
karta ewidencyjna zabytku (w 2 egzemplarzach) opracowana zgodnie z instrukcją Narodowego Instytutu Dziedzictwa przez właściciela pojazdu bądź przez osoby lub placówki kompetentne w zakresie orzekania o samochodach"

Re: Żółte tablice? Pierwsze kroki, wady i zalety.

: 05 lip 2016, 16:25
autor: miwis
Dzieki Robert za info, jestem spokojny mam 15 lat do namysłu (tyle brakuje autku do 50 lat)

Re: Żółte tablice? Pierwsze kroki, wady i zalety.

: 05 lip 2016, 18:07
autor: rob_76
Kein problem!
No ja mam trochę mniej... ;) Bo "tylko" 10... :D
Ale nie ma też problemu, żeby auto z ewidencji wyrejestrować i przejść spowrotem na zwykle blachy... :) A w międzyczasie możesz spokojnie nie przedłużać OC, jeśli taka wola... Jednak jakiś plus dodatni...

Re: Żółte tablice? Pierwsze kroki, wady i zalety.

: 06 lip 2016, 0:51
autor: stabraf
A propos...:

Obrazek

Re: Żółte tablice? Pierwsze kroki, wady i zalety.

: 06 lip 2016, 1:45
autor: rob_76
No cóż - Calibra Turbo (?) to może i unikat, ale raczej powinna być w wersji "ori"... To - to jakaś popie...ka, a nie "zabytek".... :roll:
: czerwona : : czerwona : : czerwona : dla rzeczoznawcy + konserwatora...