thema - ciezko odpala i przerywa na benz. i LPG '92 2.016v

cichy_luk
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 12
Rejestracja: 24 wrz 2009, 14:22
Lokalizacja: Nowy Sącz

thema - ciezko odpala i przerywa na benz. i LPG '92 2.016v

Post autor: cichy_luk » 24 wrz 2009, 14:33

witam, mam taki problem, z początku auto dobrze odpalało i pracowało na luzie, ale nie zbierało sie(przerywało) na benzynie ale na gazie bez zarzutów jezdziło. Teraz juz ciezko odpala, bezwzględnie gasnie na benzynie, na gazie przrywa od 3tys obr (na luzie pracuje bez zarzutów tylko na lpg), w czym moze tkwić problem, od czego zacząć?? pozdrawiam

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Odp: thema'92 2.0i.e.16v ciezko odpala i przerywa na benz. i

Post autor: prezesjm » 24 wrz 2009, 14:41

Dla pewności napisz czy 16V z Visem czy bez. Jaki gaz, która generacja.

cichy_luk
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 12
Rejestracja: 24 wrz 2009, 14:22
Lokalizacja: Nowy Sącz

Odp: thema'92 2.0i.e.16v ciezko odpala i przerywa na benz. i

Post autor: cichy_luk » 24 wrz 2009, 14:52

nie wiem kt generacja instalacji gazu, zakładany był on w italii w 200oroku, przepraszam za nie wiedze ale co to jst vis, chodzi tu i elektronike przepływomierza?

na pewno nie chdzi tu tylko o gaz, bo jest to ost rzecz kt sie zepsuła, bo jak juz napisalem problemy zaczeły sie duzo wczesniej na benzynie

Awatar użytkownika
Mariusz91
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2738
Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków

Odp: thema'92 2.0i.e.16v ciezko odpala i przerywa na benz. i

Post autor: Mariusz91 » 24 wrz 2009, 22:20

V.I.S to w skrócie zmienne długości kolektora dolotowego. Jeśli Twoja 16v ma V.I.S to masz taki napis na kolektorze dolotowym. Obstawiam ze jednak Twój silnik jest bez V.I.S

cichy_luk
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 12
Rejestracja: 24 wrz 2009, 14:22
Lokalizacja: Nowy Sącz

Odp: thema'92 2.0i.e.16v ciezko odpala i przerywa na benz. i

Post autor: cichy_luk » 03 paź 2009, 22:05

czy ktoś mi pomoże???

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Odp: thema'92 2.0i.e.16v ciezko odpala i przerywa na benz. i

Post autor: prezesjm » 03 paź 2009, 22:16

Jeżeli mamy pomóc to powinieneś podać więcej danych. Jeśli jednak nie potrafisz zidentyfikować tak prostej rzeczy jak wersja silnikowa to raczej jedź do mechanika. Jeśli jednak chcesz próbować sam sobie pomóc to postaraj się podać więcej szczegółów, podaj nr karoserii, silnika, zrób fotkę jak masz pd maską . Cokolwiek. Szklane kulki się porozbijały więc trudno wróżyć.

cichy_luk
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 12
Rejestracja: 24 wrz 2009, 14:22
Lokalizacja: Nowy Sącz

Odp: thema - ciezko odpala i przerywa na benz. i LPG '92 2.0

Post autor: cichy_luk » 07 lis 2009, 16:10

witam, problem dalej nie rozwiązany, po pobycie u mechanika auto nawet nie chciało na gazie jeździć, teraz trochę postało, dziś po usilnych próbach odpalenia w ogóle nie chciało się pozbierać, wiec sprawdziłem świece, okazało się ze 2,3,i 4 zalewna, więc po ich wkręceniu nie podpoiłem do nich kabli WN no i auto identycznie chodziło jak na podpiętych wszystkich tzn że nie podaje tam iskry i silnik ledwo łapie na jeden cylinder

więc jak można sprawdzić cewki zapłonowe lub co nimi steruje że tak się dzieje

thema 1992 2.0 KAT i.e.16v 108kW nr nadwozia ZLA83400000.....
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Mariusz91
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2738
Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków

Odp: thema - ciezko odpala i przerywa na benz. i LPG '92 2.0

Post autor: Mariusz91 » 07 lis 2009, 22:02

Jak dawno miałeś wymieniane kable WN?
Sprawdź jaką masz iskrę na wszystkich 4 świecach.
Jak dawno wymieniałeś świece?
Popraw masę modułu zapłonowego digiplex. Znajduje się ona po lewym reflektorem(kierowcy)

Ps. Pewien mądry człowiek kiedyś pomógł mi, teraz ja mogę pomóc innym

argenta67

Odp: thema - ciezko odpala i przerywa na benz. i LPG '92 2.0

Post autor: argenta67 » 07 lis 2009, 22:33

Nie miałeś jakiegoś "strzała" gazowego, sprawdź klapę przepływomierza, one są bardzo czułe i wystarczy aby trochę ciężko chodziła klapka i koniec, NIE ZAPALI na benzynie.

cichy_luk
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 12
Rejestracja: 24 wrz 2009, 14:22
Lokalizacja: Nowy Sącz

Odp: thema - ciezko odpala i przerywa na benz. i LPG '92 2.0

Post autor: cichy_luk » 08 lis 2009, 10:48

nic takiego nie było, z klapka wszystko w porządku, nijak to się ma do tego że nie ma iskry na 2,3,4 cylindrze

argenta67

Odp: thema - ciezko odpala i przerywa na benz. i LPG '92 2.0

Post autor: argenta67 » 08 lis 2009, 11:39

cichy_luk pisze:nic takiego nie było, z klapka wszystko w porządku, nijak to się ma do tego że nie ma iskry na 2,3,4 cylindrze
To jaki masz problem jeśli nie ma iskry i sprawdziłeś na 100% to pierwsza rzeczą są cewki, są dwie i na wierzchu a wiec sprawdzić je nie ma żadnego problemu a tym bardziej jak twierdzisz, że na jednym cylindrze jest iskra, na odległość nikt telepatycznie ci tego nie zrobi.

cichy_luk
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 12
Rejestracja: 24 wrz 2009, 14:22
Lokalizacja: Nowy Sącz

Odp: thema - ciezko odpala i przerywa na benz. i LPG '92 2.0

Post autor: cichy_luk » 09 lis 2009, 9:56

narazie zamówiłem cewki bo były stosunkowo nie drogie (39pln) jak nie pomoże to bede musiał sprawdzić moduł

-- 12 Lis 2009, 16:48 --

niestety wymiana cewkę nic nie dała, dalej są takie same problemy, czy ktoś ma inny pomysł?? lub wie jak sprawdzić moduł (np jakieś zależności między poszczególnymi pinami)

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Odp: thema - ciezko odpala i przerywa na benz. i LPG '92 2.0

Post autor: prezesjm » 12 lis 2009, 18:45

jeżeli czujesz się na siłach sam naprawiać to możemy zaczynać.

Pisałeś że są problemy z iskrą. Zapomnij na razie o gazie, odpalaniu. najpierw doprowadź do stanu aby iskra była pewna na wszystkie świece. jak pisałeś wymieniłeś cewki więc zakładam że są sprawne. Od zapłonu w twoim modelu jest moduł Digiplex 2S. To ten żebrowany układ w prawym dolnym zdjęcia. Układ ten jest banalnie prosty. Do pracy potrzebuje jednego czujnika na wale. Czujnik łatwo zmierzyć choćby omomierzem. czujnik jest podłączony do pinów 1 i 2 digiplexu. Najlepiej mierzyć czujnik i cewki od strony modułu, wyjmujesz wtyczkę i wtedy wyeliminujesz ewentualną awarię wiązki. Koniecznie trzeba sprawdzić masę modułu. Masa jest pod lewą lampą przednią. Podłączona do pin 10 digiplex. następna ważna rzecz to oczywiście plus zasilania. Po przekręceniu stacyjki plus powinien pojawić się na cewkach i na zasilaniu modułu pin 6. Cewki sa podłączone do modułu pod piny 9 i 11. Aby sprawdzić obwody cewek to mierzysz wtyczkę pomiędzy pin 6 a cewkami czyli 9 i 10. To jest wszystko aby była iskra w tym aucie. Sprawdź to co napisałem i napisz co wyszło. Jeśli jeździłeś ze słabą masą to jest możliwość uszkodzenia tego digiplexa. uwaga , mimo że dużo wygląda podobnie nie sa one zamienne !! Do twojego musi być odmiana 2S. Co ciekawe pasuje digiplex z Cinquecento 900 stary model. Nie ma co prawda wyjścia do podciśnienia ale działa tak jak oryginał i rewelacyjne sprawuje się pod gazem. Sprawdzone doświadczalnie. Nie zlekceważ tej masy, trzeba to koniecznie oczyścić , podociskać i poprawić.

argenta67

Odp: thema - ciezko odpala i przerywa na benz. i LPG '92 2.0

Post autor: argenta67 » 12 lis 2009, 19:15

prezesjm pisze:jeżeli czujesz się na siłach sam naprawiać to możemy zaczynać.

Pisałeś że są problemy z iskrą. Zapomnij na razie o gazie, odpalaniu. najpierw doprowadź do stanu aby iskra była pewna na wszystkie świece. jak pisałeś wymieniłeś cewki więc zakładam że są sprawne. Od zapłonu w twoim modelu jest moduł Digiplex 2S. To ten żebrowany układ w prawym dolnym zdjęcia. Układ ten jest banalnie prosty. Do pracy potrzebuje jednego czujnika na wale. Czujnik łatwo zmierzyć choćby omomierzem. czujnik jest podłączony do pinów 1 i 2 digiplexu. Najlepiej mierzyć czujnik i cewki od strony modułu, wyjmujesz wtyczkę i wtedy wyeliminujesz ewentualną awarię wiązki. Koniecznie trzeba sprawdzić masę modułu. Masa jest pod lewą lampą przednią. Podłączona do pin 10 digiplex. następna ważna rzecz to oczywiście plus zasilania. Po przekręceniu stacyjki plus powinien pojawić się na cewkach i na zasilaniu modułu pin 6. Cewki sa podłączone do modułu pod piny 9 i 11. Aby sprawdzić obwody cewek to mierzysz wtyczkę pomiędzy pin 6 a cewkami czyli 9 i 10. To jest wszystko aby była iskra w tym aucie. Sprawdź to co napisałem i napisz co wyszło. Jeśli jeździłeś ze słabą masą to jest możliwość uszkodzenia tego digiplexa. uwaga , mimo że dużo wygląda podobnie nie sa one zamienne !! Do twojego musi być odmiana 2S. Co ciekawe pasuje digiplex z Cinquecento 900 stary model. Nie ma co prawda wyjścia do podciśnienia ale działa tak jak oryginał i rewelacyjne sprawuje się pod gazem. Sprawdzone doświadczalnie. Nie zlekceważ tej masy, trzeba to koniecznie oczyścić , podociskać i poprawić.
Teoria kontroli modułu dość wyraźnie wyłożona ale z tego co nasz poszkodowany pisał wcześniej to na jednej świecy niby była iskra i tak trzeba to sprawdzić na zewnątrz(świeca wyjęta) czy jest na jednej czy nie ma na żadnej i jeśli jest na jednej to wskazane jest obejrzeć koło pasowe czy wszystkie cztery wypusty na kole pasowym mają taką samą wielkość bo jeśli nie to praca modułu będzie nie prawidłowa. Sprawdzić przy okazji sprawność przewodów.

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Odp: thema - ciezko odpala i przerywa na benz. i LPG '92 2.0

Post autor: prezesjm » 12 lis 2009, 20:50

argenta67 pisze:
prezesjm pisze:jeżeli czujesz się na siłach sam naprawiać to możemy zaczynać.

Pisałeś że są problemy z iskrą. Zapomnij na razie o gazie, odpalaniu. najpierw doprowadź do stanu aby iskra była pewna na wszystkie świece. jak pisałeś wymieniłeś cewki więc zakładam że są sprawne. Od zapłonu w twoim modelu jest moduł Digiplex 2S. To ten żebrowany układ w prawym dolnym zdjęcia. Układ ten jest banalnie prosty. Do pracy potrzebuje jednego czujnika na wale. Czujnik łatwo zmierzyć choćby omomierzem. czujnik jest podłączony do pinów 1 i 2 digiplexu. Najlepiej mierzyć czujnik i cewki od strony modułu, wyjmujesz wtyczkę i wtedy wyeliminujesz ewentualną awarię wiązki. Koniecznie trzeba sprawdzić masę modułu. Masa jest pod lewą lampą przednią. Podłączona do pin 10 digiplex. następna ważna rzecz to oczywiście plus zasilania. Po przekręceniu stacyjki plus powinien pojawić się na cewkach i na zasilaniu modułu pin 6. Cewki sa podłączone do modułu pod piny 9 i 11. Aby sprawdzić obwody cewek to mierzysz wtyczkę pomiędzy pin 6 a cewkami czyli 9 i 10. To jest wszystko aby była iskra w tym aucie. Sprawdź to co napisałem i napisz co wyszło. Jeśli jeździłeś ze słabą masą to jest możliwość uszkodzenia tego digiplexa. uwaga , mimo że dużo wygląda podobnie nie sa one zamienne !! Do twojego musi być odmiana 2S. Co ciekawe pasuje digiplex z Cinquecento 900 stary model. Nie ma co prawda wyjścia do podciśnienia ale działa tak jak oryginał i rewelacyjne sprawuje się pod gazem. Sprawdzone doświadczalnie. Nie zlekceważ tej masy, trzeba to koniecznie oczyścić , podociskać i poprawić.
Teoria kontroli modułu dość wyraźnie wyłożona ale z tego co nasz poszkodowany pisał wcześniej to na jednej świecy niby była iskra i tak trzeba to sprawdzić na zewnątrz(świeca wyjęta) czy jest na jednej czy nie ma na żadnej i jeśli jest na jednej to wskazane jest obejrzeć koło pasowe czy wszystkie cztery wypusty na kole pasowym mają taką samą wielkość bo jeśli nie to praca modułu będzie nie prawidłowa. Sprawdzić przy okazji sprawność przewodów.
Aby nie doszło do nieporozumienia na kole powinny być 4 wypusty z tym że jeden podwójny.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”