thema - ciezko odpala i przerywa na benz. i LPG '92 2.016v
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 24 wrz 2009, 14:22
- Lokalizacja: Nowy Sącz
thema - ciezko odpala i przerywa na benz. i LPG '92 2.016v
witam, mam taki problem, z początku auto dobrze odpalało i pracowało na luzie, ale nie zbierało sie(przerywało) na benzynie ale na gazie bez zarzutów jezdziło. Teraz juz ciezko odpala, bezwzględnie gasnie na benzynie, na gazie przrywa od 3tys obr (na luzie pracuje bez zarzutów tylko na lpg), w czym moze tkwić problem, od czego zacząć?? pozdrawiam
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Odp: thema'92 2.0i.e.16v ciezko odpala i przerywa na benz. i
Dla pewności napisz czy 16V z Visem czy bez. Jaki gaz, która generacja.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 24 wrz 2009, 14:22
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Odp: thema'92 2.0i.e.16v ciezko odpala i przerywa na benz. i
nie wiem kt generacja instalacji gazu, zakładany był on w italii w 200oroku, przepraszam za nie wiedze ale co to jst vis, chodzi tu i elektronike przepływomierza?
na pewno nie chdzi tu tylko o gaz, bo jest to ost rzecz kt sie zepsuła, bo jak juz napisalem problemy zaczeły sie duzo wczesniej na benzynie
na pewno nie chdzi tu tylko o gaz, bo jest to ost rzecz kt sie zepsuła, bo jak juz napisalem problemy zaczeły sie duzo wczesniej na benzynie
- Mariusz91
- Klubowicz
- Posty: 2738
- Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
- Skype: Mariusz8.32
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Kraków
Odp: thema'92 2.0i.e.16v ciezko odpala i przerywa na benz. i
V.I.S to w skrócie zmienne długości kolektora dolotowego. Jeśli Twoja 16v ma V.I.S to masz taki napis na kolektorze dolotowym. Obstawiam ze jednak Twój silnik jest bez V.I.S
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 24 wrz 2009, 14:22
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Odp: thema'92 2.0i.e.16v ciezko odpala i przerywa na benz. i
czy ktoś mi pomoże???
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Odp: thema'92 2.0i.e.16v ciezko odpala i przerywa na benz. i
Jeżeli mamy pomóc to powinieneś podać więcej danych. Jeśli jednak nie potrafisz zidentyfikować tak prostej rzeczy jak wersja silnikowa to raczej jedź do mechanika. Jeśli jednak chcesz próbować sam sobie pomóc to postaraj się podać więcej szczegółów, podaj nr karoserii, silnika, zrób fotkę jak masz pd maską . Cokolwiek. Szklane kulki się porozbijały więc trudno wróżyć.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 24 wrz 2009, 14:22
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Odp: thema - ciezko odpala i przerywa na benz. i LPG '92 2.0
witam, problem dalej nie rozwiązany, po pobycie u mechanika auto nawet nie chciało na gazie jeździć, teraz trochę postało, dziś po usilnych próbach odpalenia w ogóle nie chciało się pozbierać, wiec sprawdziłem świece, okazało się ze 2,3,i 4 zalewna, więc po ich wkręceniu nie podpoiłem do nich kabli WN no i auto identycznie chodziło jak na podpiętych wszystkich tzn że nie podaje tam iskry i silnik ledwo łapie na jeden cylinder
więc jak można sprawdzić cewki zapłonowe lub co nimi steruje że tak się dzieje
thema 1992 2.0 KAT i.e.16v 108kW nr nadwozia ZLA83400000.....
więc jak można sprawdzić cewki zapłonowe lub co nimi steruje że tak się dzieje
thema 1992 2.0 KAT i.e.16v 108kW nr nadwozia ZLA83400000.....
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Mariusz91
- Klubowicz
- Posty: 2738
- Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
- Skype: Mariusz8.32
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Kraków
Odp: thema - ciezko odpala i przerywa na benz. i LPG '92 2.0
Jak dawno miałeś wymieniane kable WN?
Sprawdź jaką masz iskrę na wszystkich 4 świecach.
Jak dawno wymieniałeś świece?
Popraw masę modułu zapłonowego digiplex. Znajduje się ona po lewym reflektorem(kierowcy)
Ps. Pewien mądry człowiek kiedyś pomógł mi, teraz ja mogę pomóc innym
Sprawdź jaką masz iskrę na wszystkich 4 świecach.
Jak dawno wymieniałeś świece?
Popraw masę modułu zapłonowego digiplex. Znajduje się ona po lewym reflektorem(kierowcy)
Ps. Pewien mądry człowiek kiedyś pomógł mi, teraz ja mogę pomóc innym
Odp: thema - ciezko odpala i przerywa na benz. i LPG '92 2.0
Nie miałeś jakiegoś "strzała" gazowego, sprawdź klapę przepływomierza, one są bardzo czułe i wystarczy aby trochę ciężko chodziła klapka i koniec, NIE ZAPALI na benzynie.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 24 wrz 2009, 14:22
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Odp: thema - ciezko odpala i przerywa na benz. i LPG '92 2.0
nic takiego nie było, z klapka wszystko w porządku, nijak to się ma do tego że nie ma iskry na 2,3,4 cylindrze
Odp: thema - ciezko odpala i przerywa na benz. i LPG '92 2.0
To jaki masz problem jeśli nie ma iskry i sprawdziłeś na 100% to pierwsza rzeczą są cewki, są dwie i na wierzchu a wiec sprawdzić je nie ma żadnego problemu a tym bardziej jak twierdzisz, że na jednym cylindrze jest iskra, na odległość nikt telepatycznie ci tego nie zrobi.cichy_luk pisze:nic takiego nie było, z klapka wszystko w porządku, nijak to się ma do tego że nie ma iskry na 2,3,4 cylindrze
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 24 wrz 2009, 14:22
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Odp: thema - ciezko odpala i przerywa na benz. i LPG '92 2.0
narazie zamówiłem cewki bo były stosunkowo nie drogie (39pln) jak nie pomoże to bede musiał sprawdzić moduł
-- 12 Lis 2009, 16:48 --
niestety wymiana cewkę nic nie dała, dalej są takie same problemy, czy ktoś ma inny pomysł?? lub wie jak sprawdzić moduł (np jakieś zależności między poszczególnymi pinami)
-- 12 Lis 2009, 16:48 --
niestety wymiana cewkę nic nie dała, dalej są takie same problemy, czy ktoś ma inny pomysł?? lub wie jak sprawdzić moduł (np jakieś zależności między poszczególnymi pinami)
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Odp: thema - ciezko odpala i przerywa na benz. i LPG '92 2.0
jeżeli czujesz się na siłach sam naprawiać to możemy zaczynać.
Pisałeś że są problemy z iskrą. Zapomnij na razie o gazie, odpalaniu. najpierw doprowadź do stanu aby iskra była pewna na wszystkie świece. jak pisałeś wymieniłeś cewki więc zakładam że są sprawne. Od zapłonu w twoim modelu jest moduł Digiplex 2S. To ten żebrowany układ w prawym dolnym zdjęcia. Układ ten jest banalnie prosty. Do pracy potrzebuje jednego czujnika na wale. Czujnik łatwo zmierzyć choćby omomierzem. czujnik jest podłączony do pinów 1 i 2 digiplexu. Najlepiej mierzyć czujnik i cewki od strony modułu, wyjmujesz wtyczkę i wtedy wyeliminujesz ewentualną awarię wiązki. Koniecznie trzeba sprawdzić masę modułu. Masa jest pod lewą lampą przednią. Podłączona do pin 10 digiplex. następna ważna rzecz to oczywiście plus zasilania. Po przekręceniu stacyjki plus powinien pojawić się na cewkach i na zasilaniu modułu pin 6. Cewki sa podłączone do modułu pod piny 9 i 11. Aby sprawdzić obwody cewek to mierzysz wtyczkę pomiędzy pin 6 a cewkami czyli 9 i 10. To jest wszystko aby była iskra w tym aucie. Sprawdź to co napisałem i napisz co wyszło. Jeśli jeździłeś ze słabą masą to jest możliwość uszkodzenia tego digiplexa. uwaga , mimo że dużo wygląda podobnie nie sa one zamienne !! Do twojego musi być odmiana 2S. Co ciekawe pasuje digiplex z Cinquecento 900 stary model. Nie ma co prawda wyjścia do podciśnienia ale działa tak jak oryginał i rewelacyjne sprawuje się pod gazem. Sprawdzone doświadczalnie. Nie zlekceważ tej masy, trzeba to koniecznie oczyścić , podociskać i poprawić.
Pisałeś że są problemy z iskrą. Zapomnij na razie o gazie, odpalaniu. najpierw doprowadź do stanu aby iskra była pewna na wszystkie świece. jak pisałeś wymieniłeś cewki więc zakładam że są sprawne. Od zapłonu w twoim modelu jest moduł Digiplex 2S. To ten żebrowany układ w prawym dolnym zdjęcia. Układ ten jest banalnie prosty. Do pracy potrzebuje jednego czujnika na wale. Czujnik łatwo zmierzyć choćby omomierzem. czujnik jest podłączony do pinów 1 i 2 digiplexu. Najlepiej mierzyć czujnik i cewki od strony modułu, wyjmujesz wtyczkę i wtedy wyeliminujesz ewentualną awarię wiązki. Koniecznie trzeba sprawdzić masę modułu. Masa jest pod lewą lampą przednią. Podłączona do pin 10 digiplex. następna ważna rzecz to oczywiście plus zasilania. Po przekręceniu stacyjki plus powinien pojawić się na cewkach i na zasilaniu modułu pin 6. Cewki sa podłączone do modułu pod piny 9 i 11. Aby sprawdzić obwody cewek to mierzysz wtyczkę pomiędzy pin 6 a cewkami czyli 9 i 10. To jest wszystko aby była iskra w tym aucie. Sprawdź to co napisałem i napisz co wyszło. Jeśli jeździłeś ze słabą masą to jest możliwość uszkodzenia tego digiplexa. uwaga , mimo że dużo wygląda podobnie nie sa one zamienne !! Do twojego musi być odmiana 2S. Co ciekawe pasuje digiplex z Cinquecento 900 stary model. Nie ma co prawda wyjścia do podciśnienia ale działa tak jak oryginał i rewelacyjne sprawuje się pod gazem. Sprawdzone doświadczalnie. Nie zlekceważ tej masy, trzeba to koniecznie oczyścić , podociskać i poprawić.
Odp: thema - ciezko odpala i przerywa na benz. i LPG '92 2.0
Teoria kontroli modułu dość wyraźnie wyłożona ale z tego co nasz poszkodowany pisał wcześniej to na jednej świecy niby była iskra i tak trzeba to sprawdzić na zewnątrz(świeca wyjęta) czy jest na jednej czy nie ma na żadnej i jeśli jest na jednej to wskazane jest obejrzeć koło pasowe czy wszystkie cztery wypusty na kole pasowym mają taką samą wielkość bo jeśli nie to praca modułu będzie nie prawidłowa. Sprawdzić przy okazji sprawność przewodów.prezesjm pisze:jeżeli czujesz się na siłach sam naprawiać to możemy zaczynać.
Pisałeś że są problemy z iskrą. Zapomnij na razie o gazie, odpalaniu. najpierw doprowadź do stanu aby iskra była pewna na wszystkie świece. jak pisałeś wymieniłeś cewki więc zakładam że są sprawne. Od zapłonu w twoim modelu jest moduł Digiplex 2S. To ten żebrowany układ w prawym dolnym zdjęcia. Układ ten jest banalnie prosty. Do pracy potrzebuje jednego czujnika na wale. Czujnik łatwo zmierzyć choćby omomierzem. czujnik jest podłączony do pinów 1 i 2 digiplexu. Najlepiej mierzyć czujnik i cewki od strony modułu, wyjmujesz wtyczkę i wtedy wyeliminujesz ewentualną awarię wiązki. Koniecznie trzeba sprawdzić masę modułu. Masa jest pod lewą lampą przednią. Podłączona do pin 10 digiplex. następna ważna rzecz to oczywiście plus zasilania. Po przekręceniu stacyjki plus powinien pojawić się na cewkach i na zasilaniu modułu pin 6. Cewki sa podłączone do modułu pod piny 9 i 11. Aby sprawdzić obwody cewek to mierzysz wtyczkę pomiędzy pin 6 a cewkami czyli 9 i 10. To jest wszystko aby była iskra w tym aucie. Sprawdź to co napisałem i napisz co wyszło. Jeśli jeździłeś ze słabą masą to jest możliwość uszkodzenia tego digiplexa. uwaga , mimo że dużo wygląda podobnie nie sa one zamienne !! Do twojego musi być odmiana 2S. Co ciekawe pasuje digiplex z Cinquecento 900 stary model. Nie ma co prawda wyjścia do podciśnienia ale działa tak jak oryginał i rewelacyjne sprawuje się pod gazem. Sprawdzone doświadczalnie. Nie zlekceważ tej masy, trzeba to koniecznie oczyścić , podociskać i poprawić.
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Odp: thema - ciezko odpala i przerywa na benz. i LPG '92 2.0
Aby nie doszło do nieporozumienia na kole powinny być 4 wypusty z tym że jeden podwójny.argenta67 pisze:Teoria kontroli modułu dość wyraźnie wyłożona ale z tego co nasz poszkodowany pisał wcześniej to na jednej świecy niby była iskra i tak trzeba to sprawdzić na zewnątrz(świeca wyjęta) czy jest na jednej czy nie ma na żadnej i jeśli jest na jednej to wskazane jest obejrzeć koło pasowe czy wszystkie cztery wypusty na kole pasowym mają taką samą wielkość bo jeśli nie to praca modułu będzie nie prawidłowa. Sprawdzić przy okazji sprawność przewodów.prezesjm pisze:jeżeli czujesz się na siłach sam naprawiać to możemy zaczynać.
Pisałeś że są problemy z iskrą. Zapomnij na razie o gazie, odpalaniu. najpierw doprowadź do stanu aby iskra była pewna na wszystkie świece. jak pisałeś wymieniłeś cewki więc zakładam że są sprawne. Od zapłonu w twoim modelu jest moduł Digiplex 2S. To ten żebrowany układ w prawym dolnym zdjęcia. Układ ten jest banalnie prosty. Do pracy potrzebuje jednego czujnika na wale. Czujnik łatwo zmierzyć choćby omomierzem. czujnik jest podłączony do pinów 1 i 2 digiplexu. Najlepiej mierzyć czujnik i cewki od strony modułu, wyjmujesz wtyczkę i wtedy wyeliminujesz ewentualną awarię wiązki. Koniecznie trzeba sprawdzić masę modułu. Masa jest pod lewą lampą przednią. Podłączona do pin 10 digiplex. następna ważna rzecz to oczywiście plus zasilania. Po przekręceniu stacyjki plus powinien pojawić się na cewkach i na zasilaniu modułu pin 6. Cewki sa podłączone do modułu pod piny 9 i 11. Aby sprawdzić obwody cewek to mierzysz wtyczkę pomiędzy pin 6 a cewkami czyli 9 i 10. To jest wszystko aby była iskra w tym aucie. Sprawdź to co napisałem i napisz co wyszło. Jeśli jeździłeś ze słabą masą to jest możliwość uszkodzenia tego digiplexa. uwaga , mimo że dużo wygląda podobnie nie sa one zamienne !! Do twojego musi być odmiana 2S. Co ciekawe pasuje digiplex z Cinquecento 900 stary model. Nie ma co prawda wyjścia do podciśnienia ale działa tak jak oryginał i rewelacyjne sprawuje się pod gazem. Sprawdzone doświadczalnie. Nie zlekceważ tej masy, trzeba to koniecznie oczyścić , podociskać i poprawić.