Lybra - crash test
Moderator: stabraf
Lybra - crash test
Witam. Poszukuję od pewnego czasu filmu lub informacji odnośnie crashtestu mojej kochanej Lucynki. Nietety bezowocnie. Jeżeli ktoś wie gdzie cos takiego można znależć lub posiada w swoich zbiorach to proszę o pomoc w tym temacie.
Odp: crash test Lancii Lybra
tutaj masz filmik jak jeden z forumowiczów roztrzaskał Lybrę, ale pewnie już go widziałeś... crash testu EURO-NCAP chyba nie ma w sieci
Odp: crash test Lancii Lybra
To wygląda jakby to jego ktoś trzasnął. Ciekaw jestem informacji o prędkości. Sam efekt bez takiej danej nic mi nie da. A bardzo chciałbym wiedzieć czy wybieram auto w miarę chociaż bezpieczne. Nie mówię oczywiście jakichś strasznych prędkościach, wiadomo że przy 100 km/h to nawet czołg nie będzie miał dobrze, ale jak to wygląda przy powiedzmy 60 km/h
Re: Lancia widziana na trasie
filmbichon pisze:Ciemna lybra kombi z myślenic, KMY9U... - czy to ktoś od nas? Miała duże bum zaraz pod moim domem, na wyjeździe z Wieliczki na "starą czwórkę", wjechała pod busa
opis policji
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Re: Lybra - crash test
Niestety, ktoś przecenił możliwości swojej Lancii Lybry przy wykonywaniu manewru wyprzedzania
Wypadek Lancia Lybra
Niech spoczywa w pokoju [*]
Wypadek Lancia Lybra
Niech spoczywa w pokoju [*]
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12270
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Lybra - crash test
Właśnie jadę za chwilę tamtędy do Rzeszowa
Wypadki w tym miejscu, mimo postawienia fotoradaru, jak widać dalej się zdarzają. I to tragiczne w skutkach.
Wypadki w tym miejscu, mimo postawienia fotoradaru, jak widać dalej się zdarzają. I to tragiczne w skutkach.
Re: Lybra - crash test
Odkopuję- jeśli ktoś dalej poszukuje zdjęć rozbitych Lancii. Wypadek Waldemara Goszcza- jechał właśnie Lybrą:
Link
Paskudny odcinek DK7, w końcu pojawia się tam ekspresówka, szkoda, że tak późno.
Link
Paskudny odcinek DK7, w końcu pojawia się tam ekspresówka, szkoda, że tak późno.
Jest: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q4 TI, Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm, Alfa Romeo Spider 2.0TS
Były: Lancia Lybra 2.4 jtd SW '04 (czarna) 185 KM,Lancia Lybra 2.4 jtd SW (granatowa), Lancia Ypsilon, Lancia Y, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
Były: Lancia Lybra 2.4 jtd SW '04 (czarna) 185 KM,Lancia Lybra 2.4 jtd SW (granatowa), Lancia Ypsilon, Lancia Y, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Lybra - crash test
Odkopałeś
klikłem
i cholera jasna
doszedłem do tego że nie trawię Hołowczyca (mimo że dopóki się ścigał miał szacunek) drugi ( nie pamiętam ale w 2003 się chyba ścigał )
Wypadek był w Piławkach , a gostek wypowiada się o odcinku Ostróda - Olsztynek żal ( przynajmniej na mapę by zerkął)
klikłem
i cholera jasna
doszedłem do tego że nie trawię Hołowczyca (mimo że dopóki się ścigał miał szacunek) drugi ( nie pamiętam ale w 2003 się chyba ścigał )
Wypadek był w Piławkach , a gostek wypowiada się o odcinku Ostróda - Olsztynek żal ( przynajmniej na mapę by zerkął)
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Lybra - crash test
Lybra zapewnia gorsze bezpieczeństwo niż Fiat Tempra po 1994 roku - niestety ale konstruktorzy dali tyłka w tym temacie. Co ciekawsze Kappa też nie wypada super rewelacyjnie jak na tę klasę samochodu - w porównaniu z konkurencją z tamtych lat jak Opel Omega b czy Ford Scorpio to wypada blado. Thesis nadrabia zaległości ale i tak w NCAP jej jakoś nie widziałem - jednak test sam przeprowadziłem po tym jak mi jeden szybki wjechał pod Thesisa - moja prędkość była ok 50 km/h uderzyłem w jego narożnik tylny. Pojazd przeciwnika zmieciony z jedni - ja poczułem jakbym w dziurę wjechał - Tereska oczywiście uszkodzona ale bez tragedii.
Co do Lybry - koleżanka miała piękną sztukę i spotkała się z Fiatem Pandą, Pandę naprawili Lancia poszła do kasacji także nie wygląda to najlepiej.
Co do Lybry - koleżanka miała piękną sztukę i spotkała się z Fiatem Pandą, Pandę naprawili Lancia poszła do kasacji także nie wygląda to najlepiej.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Re: Lybra - crash test
Moim zdaniem z Kappa nie masz racji. Było już kilka spektakularnych dzwonów na tym Forum i żaden nie okazał się tragiczny w skutkach. Najlepszy był nasz kolega z Litwy, który swoją K Coupe wjechał w betonowe rondo z prędkością światła. Jego qp wyglądało po tym strzale jak indiański wigwam, a 4 osoby nim jadące, wylazły z tego całe i zdrowe. Ktoś mi też kiedyś wspominał, że na tyle lat eksploatacji Kapiszonów w naszym rządzie i okolicach, był tylko jeden wypadek śmiertelny - kierowca wjechał służbową Kappą w las, z prędkością zbliżoną do 200 km/h...Bartek-Lodz pisze:Lybra zapewnia gorsze bezpieczeństwo niż Fiat Tempra po 1994 roku - niestety ale konstruktorzy dali tyłka w tym temacie. Co ciekawsze Kappa też nie wypada super rewelacyjnie jak na tę klasę samochodu - w porównaniu z konkurencją z tamtych lat jak Opel Omega b czy Ford Scorpio to wypada blado. Thesis nadrabia zaległości ale i tak w NCAP jej jakoś nie widziałem - jednak test sam przeprowadziłem po tym jak mi jeden szybki wjechał pod Thesisa - moja prędkość była ok 50 km/h uderzyłem w jego narożnik tylny. Pojazd przeciwnika zmieciony z jedni - ja poczułem jakbym w dziurę wjechał - Tereska oczywiście uszkodzona ale bez tragedii.
Co do Lybry - koleżanka miała piękną sztukę i spotkała się z Fiatem Pandą, Pandę naprawili Lancia poszła do kasacji także nie wygląda to najlepiej.
Reasumując powtórzę zatem, co do Kappy nie masz moim zdaniem ani trochę racji.
Serdecznie pozdrawiam.
Re: Lybra - crash test
Tia....nie ma to jak gdybanie. Wnioski wyciągnąłeś na podstawie fotek z wypadków?Bartek-Lodz pisze:Lybra zapewnia gorsze bezpieczeństwo niż Fiat Tempra po 1994 roku - niestety ale konstruktorzy dali tyłka w tym temacie. Co ciekawsze Kappa też nie wypada super rewelacyjnie jak na tę klasę samochodu - w porównaniu z konkurencją z tamtych lat jak Opel Omega b czy Ford Scorpio to wypada blado. Thesis nadrabia zaległości ale i tak w NCAP jej jakoś nie widziałem - jednak test sam przeprowadziłem po tym jak mi jeden szybki wjechał pod Thesisa - moja prędkość była ok 50 km/h uderzyłem w jego narożnik tylny. Pojazd przeciwnika zmieciony z jedni - ja poczułem jakbym w dziurę wjechał - Tereska oczywiście uszkodzona ale bez tragedii.
Co do Lybry - koleżanka miała piękną sztukę i spotkała się z Fiatem Pandą, Pandę naprawili Lancia poszła do kasacji także nie wygląda to najlepiej.
Nie ma NCAP, nie ma testów w kontrolowanych warunkach, nie ma co dywagować.
Każdy wypadek inny, i ciężko wyrokować.
No i trzeba zawsze patrzyć na tle aut z tamtej epoki.
Imho przesadzasz
QV...soon:)
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Lybra - crash test
Co do wypadku Kappy to Naczelnik NIK wjechał w słup betonowy na Gierkówce przy 170 km/h - dlaczego zginął to już pomijam - policjanci, którzy przybyli na miejsce wypadku również zginęli niedługo później.
Nie porównywałem tutaj poziomu bezpieczeństwa jakie zapewnia Lybra do Kappy bo to dwa różne światy ale np Kappa vs. Omega B. Oczywiście nie twierdzę, że w Kappie się ginie od byle wypadku tylko mówię, że konstrukcyjnie to auto się strasznie gniecie co oczywiście teoretycznie ma zabezpieczyć pasażerów przed skutkami przeciążeń działających na organy wewnętrzne - jednak podłużnice w Kappie to się gną od byle stłuczek - widziałem już kilka kapiszonów co to przy jakichś śmiesznych prędkościach wpadły do rowu i było ciężko je naprawić albo wręcz już się nie opłacało ich naprawiać. Zresztą rozbierałem Kappe i Omegę B - jak być rozbierał i porównał sobie grubość blachy podłużnic i progów obydwóch samochodów to byś wiedział o czym mówię.
A jeżeli jest ktoś zainteresowany to mam zdjęcia Fiata Tempry wersja rządowa rocznik 1995 od Prezesa NBP prędkość między 80-90 km/h uderzenie w bok Seata Toledo - uderzenie było tak silne, że pękł pas bezpieczeństwa kierowcy.
Kierowcą był mój zdolny ojciec - wypadek spowodował kierujący Seatem. Tempra po uderzeniu w Seata skosiła jeszcze latarnię.
Ojcu nic się nie stało - oprócz rozcięcia nogi w okolicy piszczela - pedał hamulca mu się lekko wbił ale obyło się bez szycia. Trzy dni leżał na obserwacji w szpitalu.
Pan z seata - stan ciężki - pęknięta podstawa czaszki i obrażenia wewnętrzne - ale wyżył.
Nie porównywałem tutaj poziomu bezpieczeństwa jakie zapewnia Lybra do Kappy bo to dwa różne światy ale np Kappa vs. Omega B. Oczywiście nie twierdzę, że w Kappie się ginie od byle wypadku tylko mówię, że konstrukcyjnie to auto się strasznie gniecie co oczywiście teoretycznie ma zabezpieczyć pasażerów przed skutkami przeciążeń działających na organy wewnętrzne - jednak podłużnice w Kappie to się gną od byle stłuczek - widziałem już kilka kapiszonów co to przy jakichś śmiesznych prędkościach wpadły do rowu i było ciężko je naprawić albo wręcz już się nie opłacało ich naprawiać. Zresztą rozbierałem Kappe i Omegę B - jak być rozbierał i porównał sobie grubość blachy podłużnic i progów obydwóch samochodów to byś wiedział o czym mówię.
A jeżeli jest ktoś zainteresowany to mam zdjęcia Fiata Tempry wersja rządowa rocznik 1995 od Prezesa NBP prędkość między 80-90 km/h uderzenie w bok Seata Toledo - uderzenie było tak silne, że pękł pas bezpieczeństwa kierowcy.
Kierowcą był mój zdolny ojciec - wypadek spowodował kierujący Seatem. Tempra po uderzeniu w Seata skosiła jeszcze latarnię.
Ojcu nic się nie stało - oprócz rozcięcia nogi w okolicy piszczela - pedał hamulca mu się lekko wbił ale obyło się bez szycia. Trzy dni leżał na obserwacji w szpitalu.
Pan z seata - stan ciężki - pęknięta podstawa czaszki i obrażenia wewnętrzne - ale wyżył.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Lybra - crash test
I jeszcze jedno - spojrzenie na przód - jaka piękna kontrolowana strefa zgniotu. Gdyby ojciec jechał Temprą sprzed 1994 roku to by było po nim. Tutaj była już zastosowana klatka bezpieczeństwa i kontrolowane strefy zgniotu - drzwi można było spokojnie otworzyć bez pomocy strażaków.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Re: Lybra - crash test
Wiesz, że dzwonią ale nie za bardzo w którym kościele NIK nie ma naczelnika, tylko Prezesa, to po pierwsze Po drugie, Prezes NIK, ś.p. Walerian Pańko, zginał w wypadku służbowej Lancii 7 października 1991 roku. Sprawdź sobie teraz od ktorego roku produkowany był model Kappa i jak już to zrobisz, wrócimy do tej wymiany poglądów o bezpieczeństwieBartek-Lodz pisze:Co do wypadku Kappy to Naczelnik NIK wjechał w słup betonowy na Gierkówce przy 170 km/h - dlaczego zginął to już pomijam - policjanci, którzy przybyli na miejsce wypadku również zginęli niedługo później. (...)
Serdecznie pozdrawiam.
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Lybra - crash test
Tak racja to była Thema - czyli póki co nie mamy informacji o zgonach w Kappie
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]