Blos

Problemy, porady i opinie dotyczące LPG w Naszych Lanciach
Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Blos

Post autor: makek » 14 sty 2006, 9:21

Witam.
Blos, czy ktoś ma jakieś doświadczenia z tym urządzeniem?

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Blos

Post autor: mario09 » 14 sty 2006, 9:39

Moje doswiadczenie w tej kwestii=0, ale czytalem troche o tym i wydaje sie to byc swietnym rozwiazaniem, szkoda, ze nie zostanie ono juz "wprowadzone w zycie" :( . Silniki krokowe w instalacjach II gen. przy tym cudownym urzadzeniu chowaja sie po kata :wink:
Ostatnio zmieniony 14 sty 2006, 9:41 przez mario09, łącznie zmieniany 1 raz.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Anonymous

Blos

Post autor: Anonymous » 14 sty 2006, 9:40

Cos możecie wiecej napisać o BLOSIE :?:

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Blos

Post autor: mario09 » 14 sty 2006, 9:43

"mufnal" pisze:Cos możecie wiecej napisać o BLOSIE :?:
BLOS
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Anonymous

Blos

Post autor: Anonymous » 14 sty 2006, 9:47

Dzieki :wink:

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Blos

Post autor: makek » 14 sty 2006, 10:18

Wczoraj zabrałem się za montowanie tego ustrojstwa i oczywiście są problemy. Pierwszy, którego się spodziewałem to brak miejsca (1.8 ie) to za sprawą kolektora ssącego który jest wysoko pod maską, następny jak maksymalnie może być pochylony blos, w jakiej odległości powinien być od przepustnicy (podobno ma to znaczenie), regulacja to już inna bajka.
Myślę, że dzisiaj to zamontuję o ile znajdę odpowiednie rury.

Anonymous

Blos

Post autor: Anonymous » 14 sty 2006, 10:21

Makek zdjecia rób i na forum daj , jak to wyglada itd.

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Blos

Post autor: makek » 14 sty 2006, 11:12


Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Blos

Post autor: mario09 » 16 sty 2006, 22:16

"makek" pisze:Wczoraj zabrałem się za montowanie tego ustrojstwa i oczywiście są problemy. Pierwszy, którego się spodziewałem to brak miejsca (1.8 ie) to za sprawą kolektora ssącego który jest wysoko pod maską, następny jak maksymalnie może być pochylony blos, w jakiej odległości powinien być od przepustnicy (podobno ma to znaczenie), regulacja to już inna bajka.
Myślę, że dzisiaj to zamontuję o ile znajdę odpowiednie rury.
Jak przebiegl montaz?
Ja myslalem jak takie cudo zamontowac do Themy 2,0 bo totalny brak miejsca przed przeplywomierzem, ewentualnie na rurze dolotowej do kolektora ssacego. Wiem z doswiadczenia, ze wszelkie miksery lepiej funkcjonuja jesli sa montowane przed przeplywomierzem - nie wiem jak sie ma to stwierdzenie do blosa.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Blos

Post autor: makek » 17 sty 2006, 7:59

Witam.
Zamontowałem, ale za wcześnie, żeby coś konkretnego powiedzieć. Wyregulowałem go na sondę i faktycznie można ustawić skład mieszanki np. na 3000obr/min jak również na jałowych, silnik pracuje równo. Sam montaż jest kłopotliwy (mówię o Dedrze), to ze względu na brak miejsca, bo sama średnica (70mm) jest dokładnie taka jak przewodów na powietrzu, nie trzeba więc robić redukcji, czy specjalnych przejściówek. Ja kombinowałem z rurą plastikową , ale ponieważ przelot blosa miał być opuszczony w stosunku do osi przepustnicy to rura powinna być wygięta w zygzak, zmarnowałem prawie metr rury i zadowalającego efektu estetycznego i funkcjonalnego nie uzyskałem. W końcu ten ?zygzak? zrobiłem z blachy, trochę zabawy w wycinanie, spawanie i szlifowanie. Gdyby blos zamontować poziomo (instrukcja dopuszcza takie położenie) to nie trzeba by robić tych śmiesznych połączeń, ja zamontowałem go prawie pionowo bo po zapoznaniu się z budową (rozkręceniu) doszedłem do wniosku, że tak będzie najlepiej.
Co do montażu w układzie z przepływomierzem niewiele mogę powiedzieć (była taka dyskusja na forum forda), co mi się wydaje to, że powinno się blos zamontować za przepływomierzem (patrząc od kierunku przepływu powietrza), niezależnie czy to przepływomierz klapkowy czy z gorącym drutem. To dlatego, że przepływomierz klapkowy znajdujący się między przepustnicą a blosem może powodować zakłócenia w otwieraniu szuflady blosa, w przypadku drugiego typu przepływomierza : nie wiem czy mieszanka gazowo powietrzna może omywać rozgrzane elementy, czy to nie strzeli, oczywiście to tylko moje domniemania, niekoniecznie tak musi być.
Na razie, po montażu blosa, jestem zadowolony , możliwe, że auto ożyło, na pewno spokojniej pracuje, jak ze spalaniem ? jeszcze nie wiem. Mam kilka fotek dla zainteresowanych.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Blos

Post autor: mario09 » 17 sty 2006, 8:03

Oczywiscie fotki mile widziane, jestem ciekaw bardzo jak to wyglada. Ciekawi mnie jeszcze to spalanie. Daj znac jak juz cos bedziesz wiedzial, moze i ja sie pokusze o takie rozwiazanie(choc nie powiem tanie nie jest).
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Anonymous

Blos

Post autor: Anonymous » 17 sty 2006, 15:09

W K nie ma tak latwo ...

rury maja 65mm i blos za nic w swiecie nie wejdzie bez przejsciowek.

Ciekawe jak to bedzie dzialac :roll:

Anonymous

Blos

Post autor: Anonymous » 18 sty 2006, 21:55

Sa zdjęcia :D

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Blos

Post autor: mario09 » 18 sty 2006, 22:20

A co to za waz ktory idzie z rury przed blosem? Jakies podcisnienie?
Przyznam, ze robota wzorowa, estetyka pierwsza klasa. Jakiej srednicy jest ten blos. Ja w swojej Themie mam rury 70mm i u Ciebie tez mi na takie wygladaja.
Jeszcze jedna kwestia. Jak jest u Ciebie z klaba anty wybuchowa? Czy przez blos moze przechodzic cofajacy sie plomien?
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Blos

Post autor: makek » 18 sty 2006, 22:41

Wąż kiedyś był zaraz przed przepustnicą (ja mówię, że jest to odsysanie oparów ze skrzyni korbowej), ale teraz przy blosie niepotrzebnie by zakłócał podnoszenie szuflady, więc go przenoisłem.
Rury są rzeczywiście fi 70mm, a klapkę mam na stole w warsztacie - blos podobno nie strzela (dobrze wyregulowany).

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: LPG :::”