Planuję zakup Delty HPE 1,8 z 1998r. - prośba o pomoc
Moderator: stabraf
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 06 mar 2009, 0:00
- Lokalizacja: Lublin, Nałęczów
- Kontakt:
Planuję zakup Delty HPE 1,8 z 1998r. - prośba o pomoc
Witam serdecznie!
Jestem alfisti z siedmioletnim stażem (AR 156 2.5V6) a teraz planuję zakup "zabawki", która od zawsze mi się podobała a tylko traf sprawił, ze wsiąkłem w alfę...
Lancia Delta HPE 1.8 1998 r.
W związku z tym proszę o udzielenie odpowiedzi:
1. Czy w tym silniku występuje wariator?
2. Czy przyczyna falowanie obrotów jest w miare łatwa do zdiagnozowania (jakie są typowe przyczyny?) czy to może walka z wiatrakami?
3. Czy ten model ma swoje "czułe miejsca", na które należy zwrócić szczególną uwagę przy zakupie?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
No i oczywiście pochwalę sie swoją alfą
Pozdrawiam
Jestem alfisti z siedmioletnim stażem (AR 156 2.5V6) a teraz planuję zakup "zabawki", która od zawsze mi się podobała a tylko traf sprawił, ze wsiąkłem w alfę...
Lancia Delta HPE 1.8 1998 r.
W związku z tym proszę o udzielenie odpowiedzi:
1. Czy w tym silniku występuje wariator?
2. Czy przyczyna falowanie obrotów jest w miare łatwa do zdiagnozowania (jakie są typowe przyczyny?) czy to może walka z wiatrakami?
3. Czy ten model ma swoje "czułe miejsca", na które należy zwrócić szczególną uwagę przy zakupie?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
No i oczywiście pochwalę sie swoją alfą
Pozdrawiam
LIFE TO RIDE - RIDE TO LIFE!!!
Planuję zakup Delty HPE 1,8 z 1998r. - prośba o pomoc
Jest wariator, bo to ten sam silnik co w alfach, jako, że masz alfe to nie trzeba ci mówić co to oznacza, silnik oparty na elektronice japońskiej i z tego powodu drogi w serwisie jeżeli chodzi o te rzeczy.
Planuję zakup Delty HPE 1,8 z 1998r. - prośba o pomoc
Zajebis...znaczy ładna chciałem powiedzieć czarna strzała Waldi ... O ile nie podobają mi się wogóle AR 156 w sedanie to te wygląda świetnie. Congratulations
Planuję zakup Delty HPE 1,8 z 1998r. - prośba o pomoc
Witamy serdecznie
Ad. 1 Niestety występuje i są z nim takie same problemy jak w rodzinie silników TS 16v
Ad. 2 Nie miałem wiele do czynienia z tym silnikiem, za to nie słyszałem o jakiś nagminnych problemach z falowaniem obrotów. Proponował bym standardowe w tym przypadku sprawdzenie (ICV-popularnie zwanego silniczkiem krokowym, przepływomierza oraz czujników temperatury).
Ad. 3
-na pewno wypomniany wariator
-Zawieszenie układ kierowniczy, nic nadzwyczajnego elementy metalowo-gumowe, amortyzatory
-dość ważne to stan poduszek na których wisi silnik i skrzynia, są dość egzotyczne
-na budzie nie powinno być grama rdzy (ocynk) dlatego jakiekolwiek ogniska korozji mogą świadczyć o naprawach (u mnie w Delcie 100% czysto oprócz paru drobnych miejsc gdzie była stuknięta, a przecie autko ma już 13lat)
-środek przecierająca się Alcantara (jeśli występuje)
-plastiki na których wisi tylna półka lubią się łamać, z loga Lancia z napisem HPE na bocznym słupku zawsze prawie złazi farba, takie pierdołki
Reszta raczej zależy od konkretnego egzemplarza, przebiegu sposobu traktowania.
P.S
Uzupełnij miejscowość w profilu, bo to wymóg formalny.
Ad. 1 Niestety występuje i są z nim takie same problemy jak w rodzinie silników TS 16v
Ad. 2 Nie miałem wiele do czynienia z tym silnikiem, za to nie słyszałem o jakiś nagminnych problemach z falowaniem obrotów. Proponował bym standardowe w tym przypadku sprawdzenie (ICV-popularnie zwanego silniczkiem krokowym, przepływomierza oraz czujników temperatury).
Ad. 3
-na pewno wypomniany wariator
-Zawieszenie układ kierowniczy, nic nadzwyczajnego elementy metalowo-gumowe, amortyzatory
-dość ważne to stan poduszek na których wisi silnik i skrzynia, są dość egzotyczne
-na budzie nie powinno być grama rdzy (ocynk) dlatego jakiekolwiek ogniska korozji mogą świadczyć o naprawach (u mnie w Delcie 100% czysto oprócz paru drobnych miejsc gdzie była stuknięta, a przecie autko ma już 13lat)
-środek przecierająca się Alcantara (jeśli występuje)
-plastiki na których wisi tylna półka lubią się łamać, z loga Lancia z napisem HPE na bocznym słupku zawsze prawie złazi farba, takie pierdołki
Reszta raczej zależy od konkretnego egzemplarza, przebiegu sposobu traktowania.
P.S
Uzupełnij miejscowość w profilu, bo to wymóg formalny.
Delta (836) HPE 2.0 16v 96r. Dedra Integrale x2
Planuję zakup Delty HPE 1,8 z 1998r. - prośba o pomoc
Piękna Alfa ,super utrzymana.Pozdrawiam.
Alfa Romeo 159 1,9 16v
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD
Planuję zakup Delty HPE 1,8 z 1998r. - prośba o pomoc
O silniku juz słyszałeś ja nic nowego nie wniosę a tak jak pisze Pepto mechanicznie to raczej prosta i naprawdę tania w naprawie konstrukcja."Pepto" pisze: -Zawieszenie układ kierowniczy, nic nadzwyczajnego elementy metalowo-gumowe, amortyzatory
-dość ważne to stan poduszek na których wisi silnik i skrzynia, są dość egzotyczne
-na budzie nie powinno być grama rdzy (ocynk) dlatego jakiekolwiek ogniska korozji mogą świadczyć o naprawach
I rzeczywiście 11 letnia buda jak nie była łatana powinna być w bdobrym stanie moja (co prawda Dedra) ma 13 i naprawdę żadnej rdzy na karoserii.
Generalny dystrybutor własnego czasu.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 06 mar 2009, 0:00
- Lokalizacja: Lublin, Nałęczów
- Kontakt:
Planuję zakup Delty HPE 1,8 z 1998r. - prośba o pomoc
Dzięki Chłopaki!
Czyli widzę, że to samo (wariator, zawiecha) co w alfie TS a oczytałem sie tego na swoim forum AR sporo
Niestety wariator lepiej od razu potraktować jako element rozrządu i wymieniać wraz z nim (aczkolwiek niektórym kumplom udaje sie to w alfach robić co drugą wymianę rozrządu, ponoc pomaga w tym dodatek MOS2 Liqui Moly dodawany do oleju silnikowego).
Japoński osprzęt czy elektronika w tym silniku to dla mnie zaskoczenie. Muszę doczytać na necie
Mam alfę i choć silniki V6 - jak wiecie-nie mają wariatora to cała reszta auta wymaga dużej kultury serwisowej i nie znosi w tym wzgledzie zadniedbań. Spodziewam się, że z Lancia jest tak samo.
Taki urok "makaronów" ale co zrobic jak mają to "coś" i nie chce się mieć innego auta?
Jak z babami...
Pozdrawiam
Czyli widzę, że to samo (wariator, zawiecha) co w alfie TS a oczytałem sie tego na swoim forum AR sporo
Niestety wariator lepiej od razu potraktować jako element rozrządu i wymieniać wraz z nim (aczkolwiek niektórym kumplom udaje sie to w alfach robić co drugą wymianę rozrządu, ponoc pomaga w tym dodatek MOS2 Liqui Moly dodawany do oleju silnikowego).
Japoński osprzęt czy elektronika w tym silniku to dla mnie zaskoczenie. Muszę doczytać na necie
Mam alfę i choć silniki V6 - jak wiecie-nie mają wariatora to cała reszta auta wymaga dużej kultury serwisowej i nie znosi w tym wzgledzie zadniedbań. Spodziewam się, że z Lancia jest tak samo.
Taki urok "makaronów" ale co zrobic jak mają to "coś" i nie chce się mieć innego auta?
Jak z babami...
Pozdrawiam
LIFE TO RIDE - RIDE TO LIFE!!!
- Art92
- Klubowicz
- Posty: 1905
- Rejestracja: 25 gru 2007, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Sierakowice/Słupsk
Planuję zakup Delty HPE 1,8 z 1998r. - prośba o pomoc
a ta alfa dlaczego ma srodek sprzed liftingu?swoja doroga zabojczo piekna
VW Sweter 1.9 TDi. Od czasu do czasu ujeżdżam Chevrolet Cruze 1.6
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 06 mar 2009, 0:00
- Lokalizacja: Lublin, Nałęczów
- Kontakt:
Planuję zakup Delty HPE 1,8 z 1998r. - prośba o pomoc
Bo to jest lift (2003) robiony na starym modelu (2000) po małej stłuczce przodu - taki mój kaprys"Art92" pisze:a ta alfa dlaczego ma srodek sprzed liftingu?swoja doroga zabojczo piekna
Nieskromnie dodam, że byłem pionierem tego zjawiska w kraju (co ja się instrukcji know how napisałem!) i wielu poszło w moje ślady...
Pozdrawiam
-- 06 Maj 2009, 20:23 --
Witam,
Potwierdzam,że kupiłem:
>http://moto.allegro.pl/item614262144_la ... tanio.html
i reanimuję
Pozdrawiam