Kappa - ładowanie akumulatora

skyblu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2755
Rejestracja: 19 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków -Kanie

Re: Kappa - ładowanie akumulatora

Post autor: skyblu » 05 mar 2009, 20:32

"Zbynek" pisze:No i aku naładowany, prawie 0,5l wody destylowanej dolałem. Jedyne co mnie martwi to to, że po podłączeniu akumulatora podczas jazdy kilka razy zaczęły mrygać światła awaryjne. Zawsze tak jest po przywróceiu zasilania? Trochę to dziwne...
jak ładowanie pada to tak się dzieje, lub pada aku. :roll:
takie objawy miałem w innum aucie :wink:
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz

Zbynek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 230
Rejestracja: 14 gru 2008, 0:00
Lokalizacja: Białystok

Re: Kappa - ładowanie akumulatora

Post autor: Zbynek » 05 mar 2009, 20:37

jak ładowanie pada to tak się dzieje, lub pada aku. :roll:
takie objawy miałem w innum aucie :wink:[/quote]

Ale właśnie o to chodzi że jak podłączyłem naładowany aku do samochodu, to podczas jazdy kilka razy zaczęły mrugać światła awaryjne. Aku był świerzo naładowany i prądu nie brakowało.

marcoos_bpik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 267
Rejestracja: 17 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Włocławek

Kappa - ładowanie akumulatora

Post autor: marcoos_bpik » 05 mar 2009, 23:01

Ladowanie jest ale ciekawe czy nie za slabe.
Pomierz napiecie sobie rano przed jazda przez kilka dni to zobaczysz czy akumulator trzyma
Wiem, ze jest wskaznik ale pomiar miernikiem jest dokladniejszy

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Kappa - ładowanie akumulatora

Post autor: Tomzik » 05 mar 2009, 23:21

A nie łatwiej zmierzyć przed odpaleniem i po odpaleniu? Na pracującym silniku powinno być w granicach 14-14,5V, nie więcej, ale też chyba nie mniej jak 13,5. Za duże napięcie świadczy o prawdopodobnie walniętym regulatorze napięcia lub o tym, że ako jest w stanie agonalnym. Za niskie- przyczyny mogą być różne ;) Aż tak dobry nie jestem ;)
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

marcoos_bpik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 267
Rejestracja: 17 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Włocławek

Kappa - ładowanie akumulatora

Post autor: marcoos_bpik » 06 mar 2009, 0:37

jak ma dobre ladowanie ale aku juz nie trzyma to na odpalonym mu bedzie dobrze pokazywalo a i tak po dluzszym staniu bedzie ciezko odpalic.
Wiadomo, ze dobrze jest sprawdzic jedno i drugie

Awatar użytkownika
Gepard
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1105
Rejestracja: 26 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Kappa - ładowanie akumulatora

Post autor: Gepard » 06 mar 2009, 5:27

Po południu, jak znajdę chwilę czasu, opisze jak sprawdzic stan akumulatora domowymi metodami.
Ojciec michala1045.

- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
- Lancia Phedra 2,0 jtd 2004 - była
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250 1965 - mój rocznik :D
- Dodge Grand Caravan 3,3 2007

Awatar użytkownika
Gepard
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1105
Rejestracja: 26 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Kappa - ładowanie akumulatora

Post autor: Gepard » 06 mar 2009, 20:21

Sprawdzałeś, czy prąd gdzieś bokami nie ucieka? Można to zrobić następująco: przy wyłaczonym zapłonie i wszystkich odbiornikach (radio, światła itp) oraz zamkniętych drzwiach (żeby nie działało oświetlenie) zdejmij klemę i dotykaj kilkakrotnie do koncówki aku - jesli będzie przeskakiwać iskra to znaczy, że jakieś urządzenie pobiera prąd. Lepiej to robić w półmroku wtedy lepiej widać iskrzenie. Przyznam, że metoda jest prymitywna, ale nie wymaga żadnych przyrządów.
Ojciec michala1045.

- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
- Lancia Phedra 2,0 jtd 2004 - była
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250 1965 - mój rocznik :D
- Dodge Grand Caravan 3,3 2007

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Kappa - ładowanie akumulatora

Post autor: aro » 06 mar 2009, 22:47

Wszystko fajnie, tylko ta metoda jest dobra do fiata 126... W Lanciach jest często montowany zegarek, który też pobiera jakiś tam prąd. Najlepiej zakupic miernik i sprawdzic pobór prądu.

Awatar użytkownika
Gepard
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1105
Rejestracja: 26 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Kappa - ładowanie akumulatora

Post autor: Gepard » 07 mar 2009, 1:50

Zgadza się, jak sam zaznaczyłem metoda jest wielce prymitywna i oczywiście lepiej użyć miernika.
Ojciec michala1045.

- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
- Lancia Phedra 2,0 jtd 2004 - była
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250 1965 - mój rocznik :D
- Dodge Grand Caravan 3,3 2007

Zbynek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 230
Rejestracja: 14 gru 2008, 0:00
Lokalizacja: Białystok

Re: Kappa - ładowanie akumulatora

Post autor: Zbynek » 12 mar 2009, 19:48

Sorry że odgrzewam stary temat, ale sprawdziłem ładowania, jest ok (14V), za to pobór prądu na postoju jest jakieś 0,2A. Dużo to czy mało?

marcoos_bpik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 267
Rejestracja: 17 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Włocławek

Kappa - ładowanie akumulatora

Post autor: marcoos_bpik » 12 mar 2009, 22:51

ja ostatnio jak sprawdzalem to przy wylaczonych pobieraczach pradu (radio, swiatla itd) mialem jakies 14,6 V

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4007
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Kappa - ładowanie akumulatora

Post autor: volf » 12 mar 2009, 22:53

200 mA to za dużo. Mogą być problemy, zwłaszcza gdy auto nie jest użytkowane codziennie (lub akumulator nie pierwszej świeżości). U mnie bez alarmu i radia pobór prądu wynosi 20-30 mA. Spróbuj odłączyć radio czy alarm (jeśli jest), może namierzysz sprawcę... Napięcie ładowania poprawne, u mnie też jest 14V.
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
emi18wawa
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 33
Rejestracja: 05 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - ładowanie akumulatora

Post autor: emi18wawa » 13 mar 2009, 3:03

co do napięcia ładowania na jałowym biegu przy włączonych światłach wszystkich i ogrzewaniu tylnej szyby u mnie jest 14,2V Kappa 2.4 tds raczej nie powinno być poniżej 13.8V
Good Year Eagle F1 205/55/16 i się lata hehe

dellti
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 318
Rejestracja: 26 sty 2006, 0:00
Lokalizacja: w-wa

Re: Kappa - ładowanie akumulatora

Post autor: dellti » 13 mar 2009, 7:48

"Zbynek" pisze:No i aku naładowany, prawie 0,5l wody destylowanej dolałem. Jedyne co mnie martwi to to, że po podłączeniu akumulatora podczas jazdy kilka razy zaczęły mrygać światła awaryjne. Zawsze tak jest po przywróceiu zasilania? Trochę to dziwne...
0,5 litra? to naprawdę sporo - zakładałbym już konieczność wymiany aku. A co tych świateł, to po jakim czasie od podłaczenia aku/rozpoczęciu jazdy to się zdarzyło?
Krzysiek
V6

Zbynek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 230
Rejestracja: 14 gru 2008, 0:00
Lokalizacja: Białystok

Re: Kappa - ładowanie akumulatora

Post autor: Zbynek » 13 mar 2009, 8:20

"dellti" pisze:A co tych świateł, to po jakim czasie od podłaczenia aku/rozpoczęciu jazdy to się zdarzyło?
Od razu po podłączeniu akumulatora zaczęły mrygać awaryjne, później po każdym otwarciu drzwi, i podczas jazdy co kilka minut mrygały przez jakieś 10-15 sekund. Następnego dnia wszystko było już normalnie. Podejrzewam że jest zamontowany jakiś alarm o którym nie wiem (samochód kupiłem miesiąc temu) i to być może on jest odpowiedzialny za to całe zamieszanie (pobór prądu i mryganie). Poprzedni właściciel nic o tym nie wie, żadnego pilota od alarmu nie było.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”