Oczywiście, że wiele zależy od kondycji silnika, zawieszenia i innych szczegółów."Adolf" pisze:nie przeczę, że nie była.."Jeremy McFee" pisze:OK - performance Themy i Kappy jest porównywalny.
Jak na auto projektowane w połowie lat '80 Thema jest naprawdę niezła!!
ale myślę, że wynik np. na 1/4 mili zależałby od kondycji konkretnych
egz.
Niedawno badałem ciśnienie mojego silnika [2.016V] z 1993 roku po przebiegu 270 tys. km. Mechanikom szczeny opadły - bo ciśnienie jest MAX na wszystkich garach - silnik jak dzwon.
Ale jeszcze do poprawki jest VIS i wydech.
Niemniej jednak auto jeździ jak burza.
W wyścigu na 1/4 mili Cx ma mniejsze znaczenie niż masa samochodu.
Cx jest istotny przy prędkościach pow. 100/120 km/h i to głównie z punktu widzenia zużycia paliwa.
Thema jest około 300 kg lżejsza od Kappy i to ma istotne znaczenie podczas przyspieszania - tak od 0-100 jak i np. 80-120.
BTW: kiedyś jechałem Skodą Felicią Combi (1.6i) na pusto ze Szczecina do Warszawy. Auto robiło swobodnie 160-170 km/h.
W drodze powrotnej miałem na dachu 2 rowery.
I z rowerami na dachu wycisnąłem z niej max. 140 km/h
C'est la Vie!