Lybra - zużyte przednie opony od strony silnika

Awatar użytkownika
ARman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 259
Rejestracja: 18 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Litwa, Wilno
Kontakt:

Lybra - zużyte przednie opony od strony silnika

Post autor: ARman » 02 lis 2008, 16:06

Dzisiaj spuscilo mi kolo w miescie, myslal ze przeklulem, ale okazalo sie inaczej, ze mam silnie wynoszone przednie opony ze strony silnika, ze az jedno zaczelo puszczac powietrze. Przed 2500km remontowalem zawieszenie, i zauwazylem ze opony sa troche wynoszone, ale jak twierdzil mechanik, ze to wina zlego zawieszenia.
Oto foto jak wyglada ta opona
Obrazek

Teraz pytanie czy to wina zbyt wyskich opon 205/65 (gdy producent rekomenduje 205/60 lub 195/65) czy cos jest nie tak z zawieszeniem?

Jeszcze kilka fotek
Obrazek
To zdjecie kola zapasowego z opona 205/60

Obrazek
tutaj 205/65

Opony tarły się o dolną część amortyzatora, co widać na zdjęciach

W czym jest problem, bo szkoda mi bedzie zniszczyc i zimowe opony...
Teraz: Lancia Delta 1.9 TwinTurbo
Wczesniej: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 06 / Lancia Thesis 2.4 JTD 03 / Alfa Romeo 166 2.4 JTD 02 / Lancia Thema 2.5 Turbo DS LS 94 /Fiat Brava 1.8 16V ELX / Lancia Lybra SW 2.4jtd 01 / Lancia Dedra SW 1.9tds LS 98 / Lancia Kappa 2.4tds 96 / Lancia Dedra 1.9tds 96 / Alfa Romeo 75 2.0TS 90

Awatar użytkownika
dunin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1273
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Lybra - wynoszone przednie opony od strony silnika

Post autor: dunin » 02 lis 2008, 16:54

"ARman" pisze:Opony tarly sie o dolnia czesc amortyzatora, co widac na zdjeciach
sam sobie odpowiedziałeś :wink: przejdź na profil 60 albo załóż dystanse 5mm
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
Obrazek

Awatar użytkownika
Python25
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 28 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Ropczyce

Lybra - wynoszone przednie opony od strony silnika

Post autor: Python25 » 02 lis 2008, 16:55

a felgi masz orginalne? bo jeżeli różniło by się ET to mogło by to się tak skończyć ale patrze na te fotki i nie mogę tego zrozumieć różnica między 205/60 a 205/65 jest bardzo niewielka tak że niesądze żeby to była przyczyna, może niech wypowie się jakaś mądra głowa.
Lancia kappa 2.4 JTD
Alfa 147 GTA

Awatar użytkownika
Python25
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 28 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Ropczyce

Lybra - wynoszone przednie opony od strony silnika

Post autor: Python25 » 02 lis 2008, 16:57

ja tutaj niewidze żadnej odpowiedzi na pytanie ??? ja widzę odstęp i przy jednej o oponie i przy drugiej opona nie pracuje inaczej jak amortyzator więc odstęp ten się nie zmienia więc może kolga wskaże mi te odpowiedź??
Lancia kappa 2.4 JTD
Alfa 147 GTA

dudekken

Lybra - wynoszone przednie opony od strony silnika

Post autor: dudekken » 02 lis 2008, 17:15

Za wysokość koło/nadkole odpowiedzialne są sprężyny a amortyzatory je wspomagają. Jeżeli sytuacja występuje po obu stronach jednocześnie, może to świadczyć tylko o jednym masz już wymęczone amorki i spręzyny kwalifikujące się do wymianki, Lub pęknięte obie spręzyny przez co zawias siadł.

Awatar użytkownika
Python25
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 28 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Ropczyce

Lybra - wynoszone przednie opony od strony silnika

Post autor: Python25 » 02 lis 2008, 17:34

czyli to znaczy że w Lanci Lybra jest jakoś inaczej skonstruowane zawieszenie bo w żadnym innym samochodzie odstęp między oponom a dołem amortyzatora nie ulega zmianie bo amortyzacja odbywa się między górą amortyzatora a dołem a nie między oponom a amortyzatorem.
Lancia kappa 2.4 JTD
Alfa 147 GTA

skyblu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2755
Rejestracja: 19 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków -Kanie

Lybra - wynoszone przednie opony od strony silnika

Post autor: skyblu » 02 lis 2008, 17:55

jadąc spokojnie ok 30-40 poruszaj gwałtownie, krótkimi ruchami kierownicą w lewo prawo 3-4 razy, jeżeli samochód po wyprostowaniu kierunku jazdy kołysze się jeszcze na boki, tzn amory lub sprężyny do obejrzenia-wymiany.
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz

Awatar użytkownika
ARman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 259
Rejestracja: 18 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Litwa, Wilno
Kontakt:

Lybra - wynoszone przednie opony od strony silnika

Post autor: ARman » 02 lis 2008, 18:01

"Python25" pisze:czyli to znaczy że w Lanci Lybra jest jakoś inaczej skonstruowane zawieszenie bo w żadnym innym samochodzie odstęp między oponom a dołem amortyzatora nie ulega zmianie bo amortyzacja odbywa się między górą amortyzatora a dołem a nie między oponom a amortyzatorem.
Zgadza sie, amortyzacja odbywa sie miedzy gora a dolem amortyzatora. Mysle ze tarcie odbywa sie na zakretych, przy wiekszych szybkosciach... Jutro sprubuje wykrecic kola i zobaczy czy nie bedzie dotykac sie do amortyzatora.
PS: felgi mam ET37 originalne, ale na zime mysle o zalozeniu felg od dedry ET40 ale na oponach 195/65, czy bede pasowaly?

Na zdjeciach slabo widac , ale naprawde jest wieksza roznica, miedzy 65 i 60 wysokoscia.

Wedlug kalkulatora opon: różnica średnic podanych kół (205/60 i 205/65) wynosi
21 mm
Różnica wskazań prędkościomierza: minus 3.3 %
(Nowe koła mają większą średnice i obracaja się wolniej)
Teraz: Lancia Delta 1.9 TwinTurbo
Wczesniej: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 06 / Lancia Thesis 2.4 JTD 03 / Alfa Romeo 166 2.4 JTD 02 / Lancia Thema 2.5 Turbo DS LS 94 /Fiat Brava 1.8 16V ELX / Lancia Lybra SW 2.4jtd 01 / Lancia Dedra SW 1.9tds LS 98 / Lancia Kappa 2.4tds 96 / Lancia Dedra 1.9tds 96 / Alfa Romeo 75 2.0TS 90

Awatar użytkownika
dunin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1273
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Lybra - wynoszone przednie opony od strony silnika

Post autor: dunin » 02 lis 2008, 18:16

ARman - jeżeli dobrze zrozumiałem to opona obciera Ci o amortyzator. to jest spowodowane zbyt szeroką oponą przy tym ET które masz. jeżeli źle zrozumiałem to nie patrz na moje wypociny. jeżeli jednak jest tak, że opona jest za blisko felgi to masz wtedy dwa wyjścia - węższe opony lub dystanse (ale przy dystansach opona może z kolei obcierać o błotnik )
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
Obrazek

Awatar użytkownika
ARman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 259
Rejestracja: 18 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Litwa, Wilno
Kontakt:

Lybra - wynoszone przednie opony od strony silnika

Post autor: ARman » 02 lis 2008, 18:26

Zrozumiales dobrze, opona obciera sie, o amortyzator i przyczyna tego jest rozmiar opon 205/65, opony zalozone przeszlym wlascicielem, byly jak nowe.
Teraz: Lancia Delta 1.9 TwinTurbo
Wczesniej: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 06 / Lancia Thesis 2.4 JTD 03 / Alfa Romeo 166 2.4 JTD 02 / Lancia Thema 2.5 Turbo DS LS 94 /Fiat Brava 1.8 16V ELX / Lancia Lybra SW 2.4jtd 01 / Lancia Dedra SW 1.9tds LS 98 / Lancia Kappa 2.4tds 96 / Lancia Dedra 1.9tds 96 / Alfa Romeo 75 2.0TS 90

Awatar użytkownika
dunin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1273
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Lybra - wynoszone przednie opony od strony silnika

Post autor: dunin » 02 lis 2008, 23:36

więc ponieważ i tak masz je do wyrzucenia proponuję przejść, przynajmniej na przodzie na profil 60 lub na rozmiar 195/65. te i tak są za duże i licznik Ci przekłamuje w dół. te które masz są po prostu za duże i, jak to mówią, z g*ówna bata nie ukręcisz - będzie trzeć.

używanie opon w takim rozmiarze jak masz teraz jest po prostu niebezpieczne! opona obciera i nie masz pewności, kiedy strzeli. nie daj boże jedź szybko po krętej leśnej drodze - wiesz jak wtedy opony się nagrzewają i rośnie ciśnienie?
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”