BLUE RAY I (Raggio Azzurro V.1)
____________________________________________________________
Jedna z najbardziej fantastycznych wizji stworzonych przez ENRICO NARDO ujrzała światło dzienne we wrześniu 1955 roku na Salonie Samochodowym w Turynie , późniejsze prezentacje w Paryżu i Nowym Jorku.
Konstrukcja auta oparta została na stworzonym przez Nardi rurowej stalowej ramie (podwozie używane w autach do wyścigów w USA).
Moc dostarczana jest z silnika pochodzącego z AURELII B20 ale z przeróbkami firmowanymi przez Nardi z których najbardziej istotne to nowy wałek rozrządu,tłoki i kolektory dolotowe i wydechowe,zasilanie przez podwójny gaźnik WEBER 40 DCZS. Silnik V6 / 60 stopni / 78.0 mm X 85.5mm/dający 190 BHP przy 5.500 obr/min pozwalał na rozpędzenie auta do 140 mph.
Nadwozie z lekkich stopów z dachem i szybami bocznymi i tylną z pleksiglasu(TM) zaprojektował MICHELOTTI a zbudowane zostało przez VIGNALE.
Blue Ray I należał przez 15 lat do Jima Simpsona. Powrócił na salony i zaprezentowany w 1989 i 1990 roku na Pebble Beach Concours d?Élégance.
W 1991 roku zostało uhonorowane i przyznane Trofeum Virginia Beach Concours d?Élégance.
__________________________________________________________________________________________________________________________
BLUE RAY II (Raggio Azzurro V.2)
_____________________________________________________________
Ta wersja otrzymała zmodyfikowane nadwozie, technicznie i mechanicznie bez zmian. Ciekawostką jest fakt iż widoczne na zdjęciu szprychowe koła zostosowano w seryjnych modelach Aurelii.
__________________________________________________________________________________________________________________________
Turin, Italy
body stylist Giovanni Michelotti
coachbuilder Vignale
engineers Enrico Nardi
production 1
engine 60? V6
position Front, Longitudinal
aspiration Natural
block material Aluminum Alloy
valvetrain 2 Valves per Cyl
fuel feed Weber Carburetor w/Nardi Intake
displacement 2451 cc / 149.57 cu in
bore 78 mm / 3.1 in
stroke 85.5 mm / 3.4 in
compression 8:1
power 104.4 kw / 140 bhp @ 5300 rpm
specific output 57.12 bhp per litre
body / frame Aluminum Body over Lancia Aurelia Steel Frame
driven wheels RWD
f suspension Sliding Pillar w/Semi Elliptic Leaf Springs
r suspension De-Dion Axle w/Semi Elliptic Leaf Springs
transmission 4-Speed Manual
Lancia Nardi Blue Ray I oraz Blue Ray II
Moderator: giekso
- BJK
- Forumowicz/ka
- Posty: 351
- Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa (wcześniej Piła, Szczecin, Londyn)
- Kontakt:
LANCIA NARDI BLUE RAY I oraz BLUE RAY II.
extra ...
Jeździć sobie takim klasykiem do pracy codziennie
Jeździć sobie takim klasykiem do pracy codziennie
LANCIA NARDI BLUE RAY I oraz BLUE RAY II.
Super piękna
Ja widze tylko jeden problem z codziennymi dojazdami do pracy
Zaraz bym miał na naszych dziurach urwany ten element, który widać pod silnikiem - nie wiem czy to miska czy jakiś element wydechu czy co to wogóle jest.
Ja widze tylko jeden problem z codziennymi dojazdami do pracy
Zaraz bym miał na naszych dziurach urwany ten element, który widać pod silnikiem - nie wiem czy to miska czy jakiś element wydechu czy co to wogóle jest.
Lancia i jeszcze raz Lancia
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Odp: Lancia Nardi Blue Ray I oraz Blue Ray II
Tak, blue raye wynalazła jak widac Lancia, co potwierdza starą prawdę, jak bardzo jest to innowacyjna marka.
Kilka fotek Lanciii Aurelii Nardi Blue Ray z 58 Dorocznego Konkursu Elegancji Motoryzacyjnej w Pebble Beach
z przodu Lancia Aurelia Nardi Blue Ray drugiej generacji, za nią Blue Ray pierwszej generacji, a to auto z drewna z tyłu to Lancia Aurelia B53 Giardinetta
Blue Ray 2 wyprodukował w 1958 Enrico Nardi. Auto pokazano na Salonie Samochodowym w Turynie w tym samym roku. zbudowane było na bazie Lancii Aurelii B24 czwartej serii. Nadwozie zaprojektował Michelotti a powstało w manufakturze Vignale. Auto wyposażone było w niebieski dach "Perspex", który można było suwać, by zapewnić właściwa wentylację kabiny. Silnik pochodzący z Lancii Aurelii B20 został stuningowany przez Nardiego. Koła dla tego auta były specjalnie zaprojektowane i wyprodukowane przez Borraniego. Później takie szprychowce były oferowane również w Aurelii Spider. Auto zostało poddane renowacji i pokazane na konkursie Pebble Beach w 1990. Powróciło w 2008.
Więcej na ten temat znajdziecie ==>tutaj.
Kilka fotek Lanciii Aurelii Nardi Blue Ray z 58 Dorocznego Konkursu Elegancji Motoryzacyjnej w Pebble Beach
z przodu Lancia Aurelia Nardi Blue Ray drugiej generacji, za nią Blue Ray pierwszej generacji, a to auto z drewna z tyłu to Lancia Aurelia B53 Giardinetta
Blue Ray 2 wyprodukował w 1958 Enrico Nardi. Auto pokazano na Salonie Samochodowym w Turynie w tym samym roku. zbudowane było na bazie Lancii Aurelii B24 czwartej serii. Nadwozie zaprojektował Michelotti a powstało w manufakturze Vignale. Auto wyposażone było w niebieski dach "Perspex", który można było suwać, by zapewnić właściwa wentylację kabiny. Silnik pochodzący z Lancii Aurelii B20 został stuningowany przez Nardiego. Koła dla tego auta były specjalnie zaprojektowane i wyprodukowane przez Borraniego. Później takie szprychowce były oferowane również w Aurelii Spider. Auto zostało poddane renowacji i pokazane na konkursie Pebble Beach w 1990. Powróciło w 2008.
Więcej na ten temat znajdziecie ==>tutaj.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
- solarzmr
- Moderator
- Posty: 2669
- Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Lancia Aurelia Blue Ray 1
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
WR7- fotografia motoryzacyjna
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r.
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDM 2010 & Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 2011
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r.
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDM 2010 & Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 2011
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.