Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 23 paź 2017, 08:04

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 26 wrz 2007, 20:47 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sie 2007, 00:00
Posty: 714
Skype: CZĘŚCI LANCIA LYBRA
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Witam! Od czasu do czasu na dziurach slychac u mnie głuche pukanie gdzies z przodu auta (auto dopiero przyjechao do PL takze takie rzeczy sie odzywaja) Napewno nie ma problemu z wahaczem czy drazkami stabilizatora bo te wymieniłem. Po tej wymianie byłem z autem na stacji diagnostycznej na "trzepakach" i stwierdzili ze nie ma ZADNEGO PROBLEMU w zawieszeniu- ale czy trzepak wykryje problem tych gum stabilzatora??
Oni sugerowali ze moze to byc jakas poduszka silnika ale naprawde nie wydaje mi sie zeby to byl ten problem. Stawiam na te tuleje i w sumie widze ze nie jest to droga rzecz bo kilkanascie złoty ale nie wiem ile to jest roboty dla mechanika??????? No i oczywiście czy może to być powodem tych głuchych postukiwań???

Macie cos do powiedzenia w tej sprawie, ktoś to przerabiał?? POZDR

_________________
WŁOSZKI W POSIADANIU: ALFA 147 BY ZENDER 180KM / ALFA ROMEO 166 2.4 JTDM 20V 175KM
LANCIA LYBRA SW 2.4JTD 150KM (Emblema) / LANCIA LYBRA SW 1.9JTD 115KM (Intensa)

Szukasz części do Lancii Lybry? Napisz!


Na górę
Post: 26 wrz 2007, 22:14 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 gru 2005, 00:00
Posty: 145
Lokalizacja: Gdańsk
Kiedy w mojej Lybrze "cos" stukalo z przodu, pojechalem do polecanego przez klubowiczow Pana Fachowca. Podniosl samochod, i stwierdzil, ze na pewno nie sa to gumy stabilizatora, bo "gdyby byly to gumy, to o tutaj, widzi pan, moglbym reka przesunac stabilizator". No i odjechalem z kwitkiem. Pojechalem do ASO, tam postawili diagnoze ze to jednak gumy, wymienili caly stabilizator, bo nie da sie samych gum - i odglosy ustapily.

Wiem, ze nie daje konkretnej odpowiedzi, ale uczulam po prostu na trudnosci w diagnozie.

Aha, odglosy byly IDENTYCZNE jak niedawno, kiedy z kolei stukaly laczniki stabilizatora. Poduszki silnika daja chyba zupelnie inny odglos, znacznie potezniejsze lupniecie odczuwane w calym samochodzie...

pozdrawiam,
/muha/

_________________
/muha/


Na górę
Post: 26 wrz 2007, 22:17 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sie 2007, 00:00
Posty: 714
Skype: CZĘŚCI LANCIA LYBRA
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Dokładnie... Ale co do wymiany stabilizatora... Po co w takim razie sprzedaja te gumowe tuleje skoro mowisz ze ich sie nie wymienia??? Z tego co pamietam to ktos tu na forum wspominal o tym ze je wymieniał... Moze zamienniki sa jakos przystosowane?? A ile kosztowała cie te wymiana stabilizatora??

_________________
WŁOSZKI W POSIADANIU: ALFA 147 BY ZENDER 180KM / ALFA ROMEO 166 2.4 JTDM 20V 175KM
LANCIA LYBRA SW 2.4JTD 150KM (Emblema) / LANCIA LYBRA SW 1.9JTD 115KM (Intensa)

Szukasz części do Lancii Lybry? Napisz!


Na górę
Post: 26 wrz 2007, 23:09 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lis 2005, 00:00
Posty: 20002
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Wymienia się, tylko ASO ich nie wymienia.
Ktoś w Morsku opowiadał mi jak wymieniał je własnoręcznie. (Może się zgłosi?) Niestety, operacja była na tyle skomplikowana, że nie jestem w stanie przypomnieć sobie teraz jej szczegółów (chyba było się po paru piffkach : coto : ;))

_________________
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)


Na górę
Post: 26 wrz 2007, 23:14 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sie 2007, 00:00
Posty: 714
Skype: CZĘŚCI LANCIA LYBRA
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Cytuj:
Ktoś w Morsku opowiadał mi jak wymieniał je własnoręcznie. (Może się zgłosi?)
Mocno na to licze :wink:

_________________
WŁOSZKI W POSIADANIU: ALFA 147 BY ZENDER 180KM / ALFA ROMEO 166 2.4 JTDM 20V 175KM
LANCIA LYBRA SW 2.4JTD 150KM (Emblema) / LANCIA LYBRA SW 1.9JTD 115KM (Intensa)

Szukasz części do Lancii Lybry? Napisz!


Na górę
Post: 26 wrz 2007, 23:59 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 gru 2006, 00:00
Posty: 264
Lokalizacja: Lubin i ok.
Robiłem to :D Wymieniałem tuleje stabilizatora.
Najpierw diagnoza. Gdy stukają poduszki pod silnikiem lub jest z nimi coś nie tak, to wystarczy jechać na II biegu i gwałtownie dodawać i odejmować gaz. Lewarek będzie wtedy walił plus odgłos spod poduchy. Stabilizator daje głuche stukanie spod silnika. Najpierw na dużych wybojach, a z czasem nawet na małych nierównościach.
Niestety konstruktor nie kochał mechaników. FIAT powinien uczyć się od Niemców w jaki sposób robić proste rozwiązania. Mam tutaj na myśli np. stabilizator, który idzie nad ławą, a pod silnikiem. Odkręciłem wahacze, co nie jest konieczne, ale tak łatwiej, aby dojść do w/w gum. W ławie od spodu samochodu są otwory na klucz nasadowy. Można tam odkręcić objemki. które trzymają stabilizator.
Stabilizator ma gumy, które ściska objemka. Objemka składa się z dwóch części zgrzanych. Przecinakiem rozkułem to. Nie miałem nowych gum, a nawet nie szukałem nowych. Wsadziłem pod stare gumy taśmę/listwę, która idzie w niektórych samochodach przez środek drzwi. Na nowo ścisnąłem objemkami. Niestety średnica gumy plus tworzywa/listwy wzrasta i trudno jest na nowo wszystko skręcić. Jeżeli ktoś będzie tak robił, to trzeba przykleić klejem taśmę do starych gum, gdyż mi jedna taśma wyskoczyła po 5 tys. km i miałem pracę na nowo.
Praca na 2-3 godz. ale da się to zrobić samemu. Przejechałem na tym patencie 10 tys km. W razie pytań proszę się nie krępować.

_________________
Moja poprzednia LYBRA DEL SOLE.
Nie śmieję się z tych, którzy jeżdżą VW.
Śmieję się z tych, którzy się tym szczycą.


Na górę
Post: 27 wrz 2007, 00:14 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 09 maja 2007, 00:00
Posty: 24
Lokalizacja: Tychy
Witam. I u mnie były stuki spowodowane luzem na gumach. Pojechałem do mechanika i wymienił mi dwie gumy i stuki ustały. Za gumy zapłaciłem 19zł za sztukę, a robocizna 60 zł. Mechanik wymieniał te gumy w sposób podobny co opisywał mój poprzednik. Cała naprawa trwała około 1,5h.


Na górę
Post: 27 wrz 2007, 08:11 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 gru 2005, 00:00
Posty: 145
Lokalizacja: Gdańsk
A skad braliscie same gumy? Widzialem swego czasu na allegro - moze takie wystarcza...

Mnie wymiana stabilizatora kosztowala ... za duzo :( Jakies 500 PLN materialy + ze 200 robocizna. Ale przynajmniej mam w piwnicy poprzedni stabilizator, wiec wymiane gum moge zrobic zawczasu. A jak przyjdzie co do czego bede mial "zregenerowany" stabilizator :)

Pozdrawiam,
/muha/

_________________
/muha/


Na górę
Post: 27 wrz 2007, 11:13 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 09 maja 2007, 00:00
Posty: 24
Lokalizacja: Tychy
Ja kupiłem na allegro, pewnie nie wytrzymają tyle co oryginalne ale i cena jest zapewne niższa niż ASO.


Na górę
Post: 27 wrz 2007, 13:55 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 gru 2006, 00:00
Posty: 264
Lokalizacja: Lubin i ok.
Cytuj:
A skad braliscie same gumy? Widzialem swego czasu na allegro - moze takie wystarcza...
Kiedyś znalazłem w sieci polskiego producenta tych gum. Kosztowały 5 zł szt.

_________________
Moja poprzednia LYBRA DEL SOLE.
Nie śmieję się z tych, którzy jeżdżą VW.
Śmieję się z tych, którzy się tym szczycą.


Na górę
Post: 27 wrz 2007, 15:26 
Offline
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2007, 00:00
Posty: 12205
Lokalizacja: Stalowa Wola
O kurde bo mi coś zaczęło stukać w prawym przodzie...Mam nadzieje że to nic co ma związek z wahaczem 8O

_________________
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek


Na górę
Post: 27 wrz 2007, 15:40 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 gru 2006, 00:00
Posty: 264
Lokalizacja: Lubin i ok.
Zacząłbym sprawdzanie od łącznika stabilizatora.

_________________
Moja poprzednia LYBRA DEL SOLE.
Nie śmieję się z tych, którzy jeżdżą VW.
Śmieję się z tych, którzy się tym szczycą.


Na górę
Post: 27 wrz 2007, 16:01 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 maja 2007, 00:00
Posty: 168
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Cytuj:
Kiedy w mojej Lybrze "cos" stukalo z przodu, pojechalem do polecanego przez klubowiczow Pana Fachowca. Podniosl samochod, i stwierdzil, ze na pewno nie sa to gumy stabilizatora
Stabilizatora nie sprawdza się przy podniesionym samochodzie bo wtedy zazwyczaj luzy znikają przez naprężenia.

Pozdrawiam!

_________________
Lancia Delta 1.6 HF Turbo 92r.
NO DRUGS , NO ALCOHOL , ONLY LANCIA
Obrazek


Na górę
Post: 27 wrz 2007, 21:39 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sie 2007, 00:00
Posty: 714
Skype: CZĘŚCI LANCIA LYBRA
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Ok, to zamawiam komplet (2 sztuki) i jak ktoś ma wskazowki co do wymiany to bardzo bym prosil- przynajmniej sie przymierze i zobacze czy dam rade sam a jak nie to bede uczył mechanika- żart :wink:

_________________
WŁOSZKI W POSIADANIU: ALFA 147 BY ZENDER 180KM / ALFA ROMEO 166 2.4 JTDM 20V 175KM
LANCIA LYBRA SW 2.4JTD 150KM (Emblema) / LANCIA LYBRA SW 1.9JTD 115KM (Intensa)

Szukasz części do Lancii Lybry? Napisz!


Na górę
Post: 27 wrz 2007, 23:25 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 gru 2005, 00:00
Posty: 145
Lokalizacja: Gdańsk
Cytuj:
Cytuj:
Kiedy w mojej Lybrze "cos" stukalo z przodu, pojechalem do polecanego przez klubowiczow Pana Fachowca. Podniosl samochod, i stwierdzil, ze na pewno nie sa to gumy stabilizatora
Stabilizatora nie sprawdza się przy podniesionym samochodzie bo wtedy zazwyczaj luzy znikają przez naprężenia.
No tak - "podniosl samochod" nie jest jednoznaczne. Samochod byl podniesiony, ale nadal stal na kolach. Nie zmienia to faktu, ze Pan z Witomina polecany przez klubowiczow wydal zla diagnoze :(

Pozdrawiam,
/muha/

_________________
/muha/


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: Off ]