Kappa - wymiana sworzni
Kappa - wymiana sworzni
Witam
Przyszlo mi w moim wozidelku wymienic swoznie i po porozmawianiu z kilkoma fachowcami wyszlo 70zl za strone co raczej jest dla mnie cena troche bezczelna. Pokombinowalem ze moze da sie cos takiego samemu zrobic i cena za wymiane bedzie kilka browarkow. Czy ktos robil juz cos takiego i moze sie doswiadczeniami podzielic? czy latwo jest zamontowac nowy swozen - powinienem najpierw przykrecic go do wahacza czy do zwrotnicy? Czy zlozenie tego sprawi bardzo duzo problemu? - w tipo ciezko bylo podniesc kolumne na tyle zeby wahacz byl w poziomie a tylko tak dalo sie go dokrecic.
Jakie narzedzia "specjalne" moga byc potrzebne? zestaw mocnych nasadek mam bo juz kilka razy zdarzylo mi sie wahacz w tipo wymienic.
Z gory dzieki za pomoc.
Przyszlo mi w moim wozidelku wymienic swoznie i po porozmawianiu z kilkoma fachowcami wyszlo 70zl za strone co raczej jest dla mnie cena troche bezczelna. Pokombinowalem ze moze da sie cos takiego samemu zrobic i cena za wymiane bedzie kilka browarkow. Czy ktos robil juz cos takiego i moze sie doswiadczeniami podzielic? czy latwo jest zamontowac nowy swozen - powinienem najpierw przykrecic go do wahacza czy do zwrotnicy? Czy zlozenie tego sprawi bardzo duzo problemu? - w tipo ciezko bylo podniesc kolumne na tyle zeby wahacz byl w poziomie a tylko tak dalo sie go dokrecic.
Jakie narzedzia "specjalne" moga byc potrzebne? zestaw mocnych nasadek mam bo juz kilka razy zdarzylo mi sie wahacz w tipo wymienic.
Z gory dzieki za pomoc.
Ostatnio zmieniony 15 maja 2010, 23:18 przez prezesjm, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód: Litości - sworzeń
Powód: Litości - sworzeń
Kappa JTD
Tipo 1.9TD
Tipo 1.9TD
Kappa - wymiana swożni
Czekam na podpowiedzi bo mnie w tym tygodniu to samo czeka
Sprobuje sam wymienic ale jezeli ciezko sie to robi to coz... mechanik rulez
Konieczny jest kanal?
Sprobuje sam wymienic ale jezeli ciezko sie to robi to coz... mechanik rulez
Konieczny jest kanal?
Kappa - wymiana swożni
Witam
Ja wymieniałem sworznie w obu wahaczach w zeszłym tygodniu bez kanału. Wystarczy podnieść dosyć wysoko samochód, najlepiej postawić go na klockach (na saniach).
- Odkręcasz sworzeń. W moim przypadku obyło się bez ściągacza do gałek.
- Później odkręcasz końcówkę drążka stabilizatora.
Wystarczy łyżka. Jedną ręką zapierasz łyżkę i pchasz wahacz w dół a drugą delikatnie pukasz młotkiem po otworze w którym się znajduje końcówka wahacza w zwrotnicy. Jak wyskoczy wykręcasz sworzeń z wahacza. W moim przypadku nie trzeba było podnosić McPersona lewarkiem do góry. Najpierw wkręcasz nowy sworzeń do wahacza a poźniej celujesz nim w otwór zwrotnicy. Po wyciągnięciu sworznia, najlepiej nie ruszać Mc personem to zobaczysz że nowy sworzeń sam wskoczy w swoje miejsce.
Generalnie zajeło mi to 20minut na stronę. Oczywiście zabieg najlepiej zakończyć na stacji gdzie sprawdzą i ustawią Ci zbieżność kół.
Ja wymieniałem sworznie w obu wahaczach w zeszłym tygodniu bez kanału. Wystarczy podnieść dosyć wysoko samochód, najlepiej postawić go na klockach (na saniach).
- Odkręcasz sworzeń. W moim przypadku obyło się bez ściągacza do gałek.
- Później odkręcasz końcówkę drążka stabilizatora.
Wystarczy łyżka. Jedną ręką zapierasz łyżkę i pchasz wahacz w dół a drugą delikatnie pukasz młotkiem po otworze w którym się znajduje końcówka wahacza w zwrotnicy. Jak wyskoczy wykręcasz sworzeń z wahacza. W moim przypadku nie trzeba było podnosić McPersona lewarkiem do góry. Najpierw wkręcasz nowy sworzeń do wahacza a poźniej celujesz nim w otwór zwrotnicy. Po wyciągnięciu sworznia, najlepiej nie ruszać Mc personem to zobaczysz że nowy sworzeń sam wskoczy w swoje miejsce.
Generalnie zajeło mi to 20minut na stronę. Oczywiście zabieg najlepiej zakończyć na stacji gdzie sprawdzą i ustawią Ci zbieżność kół.
Kappa - wymiana swożni
Można wymienić sworznie bez kanału w domowym zaciszu, zaoszczędzając jednocześnie pare groszy.
1. Podnosimy auto, najlepiej obie strony jednocześnie
2. Zdejmujemy koło
3. Odkręcamy nakrętkę(o ile dobrze pamiętam) sworznia
4. Bierzemy młotek i przecinak (trzpień sworznia często zapieka się tak w otworze że jego opukiwanie na niewiele się zdaje), przykładamy przecinak do sworznia, następnie uderzamy "czujniczkiem", sworzeń wychodzi za pierwszym uderzeniem, max po dwóch (sworzeń i tak idzie na śmietnik więc nie ma znaczenia czy go uszkodzimy czy nie)
5. Bierzemy łyżkę, rurkę (coś dłuższego) i naciskamy wahacz do dołu aż sworzeń całkowicie wyjdzie z otworu w zwrotnicy
6. Odkręcamy 3 śruby mocujące sworzeń do wahacza, wyjmujemy go i siup do śmietnika
7. Przykręcamy nowy sworzeń w pierwszej kolejności do wahacza
8. Teraz celujemy sworzniem w otwór w zwrotnicy
9. Sworzeń dociskamy od dołu lewarkiem tak aż wejdzie ładnie do końca w otwór i cała kolumna lekko się uniesie
10. Przykręcamy nakrętkę
11. Zakładamy koło
W przypadku sworznia nie ma potrzeby robienia zbieżności, jedyne co może ulec zmianie to kąt pochylenia koła, ale i tak rzadko się zdarza ażeby ten parametr przy wymianie sworzni uległ zmianie.
Miłego grzebania
1. Podnosimy auto, najlepiej obie strony jednocześnie
2. Zdejmujemy koło
3. Odkręcamy nakrętkę(o ile dobrze pamiętam) sworznia
4. Bierzemy młotek i przecinak (trzpień sworznia często zapieka się tak w otworze że jego opukiwanie na niewiele się zdaje), przykładamy przecinak do sworznia, następnie uderzamy "czujniczkiem", sworzeń wychodzi za pierwszym uderzeniem, max po dwóch (sworzeń i tak idzie na śmietnik więc nie ma znaczenia czy go uszkodzimy czy nie)
5. Bierzemy łyżkę, rurkę (coś dłuższego) i naciskamy wahacz do dołu aż sworzeń całkowicie wyjdzie z otworu w zwrotnicy
6. Odkręcamy 3 śruby mocujące sworzeń do wahacza, wyjmujemy go i siup do śmietnika
7. Przykręcamy nowy sworzeń w pierwszej kolejności do wahacza
8. Teraz celujemy sworzniem w otwór w zwrotnicy
9. Sworzeń dociskamy od dołu lewarkiem tak aż wejdzie ładnie do końca w otwór i cała kolumna lekko się uniesie
10. Przykręcamy nakrętkę
11. Zakładamy koło
W przypadku sworznia nie ma potrzeby robienia zbieżności, jedyne co może ulec zmianie to kąt pochylenia koła, ale i tak rzadko się zdarza ażeby ten parametr przy wymianie sworzni uległ zmianie.
Miłego grzebania
Kappa - wymiana swożni
70 pln to za drogo??za te pieniadze to niechciało by mi sie wjezdzać do siebie na kanał.
20 minut na strone??
czasami 20 minut to sie wali młotem w zwrotnice.
generalnie wszystko w samochodzie przy wymianie trzeba odkrecic i przykrecić ,żadna filizofia.
20 minut na strone??
czasami 20 minut to sie wali młotem w zwrotnice.
generalnie wszystko w samochodzie przy wymianie trzeba odkrecic i przykrecić ,żadna filizofia.
Kappa - wymiana swożni
Panowie dzieki za podpowiedzi."Bany" pisze:70 pln to za drogo??za te pieniadze to niechciało by mi sie wjezdzać do siebie na kanał.
20 minut na strone??
czasami 20 minut to sie wali młotem w zwrotnice.
generalnie wszystko w samochodzie przy wymianie trzeba odkrecic i przykrecić ,żadna filizofia.
co do 70zl to za dwie strony wychodzi 140zl co jest tak 30% za duzo - w tipo wymieniam caly wahacz za 50zl a podejrzewalem wlasnie ze nie ma wiele wiecej roboty z tym. Nie bede bezczelnym placil wiecej tylko dlatego ze jezdze lancia - i to jest dla mnie juz wystarczajacy powod aby troche sie pogimnastykowac.
@Króciak - musisz miec zestaw porzadnych narzedzi (klucze nasadowe) a nie takich z marketu, mlotek i podnosnik (njalepiej hydrauliczny) reczny.
Kappa JTD
Tipo 1.9TD
Tipo 1.9TD
Kappa - wymiana swożni
70 zł za stonę to jest duźo!! Przecież to jest max 30 min na stronę. Wymieniałem i niczym nie musiałem walić po zwrotnicy, po prostu rozkręciłem ucho na zwrotnicy i po naciśnięciu na wachacz sam sworzeń wyszedł - nie wiem możę komuś się zapieczę, ale to jest mało prawdopodobne."hamberg" pisze:Panowie dzieki za podpowiedzi."Bany" pisze:70 pln to za drogo??za te pieniadze to niechciało by mi sie wjezdzać do siebie na kanał.
20 minut na strone??
czasami 20 minut to sie wali młotem w zwrotnice.
co do 70zl to za dwie strony wychodzi 140zl co jest tak 30% za duzo - w tipo wymieniam caly wahacz za 50zl a podejrzewalem wlasnie ze nie ma wiele wiecej roboty z tym. Nie bede bezczelnym placil wiecej tylko dlatego ze jezdze lancia - i to jest dla mnie juz wystarczajacy powod aby troche sie pogimnastykowac.
W Tipo wymiana wachacza to jest udręka w porównaniu do Kappy - tutaj wszystko idzie gładko, w Tipo jak wymieniałem to mi brat musiał pomóc, bo nie mogłem sam sobie poradzić z ponownym włożeniem tych cholernych mocowań do sanek, a potem wsadzić sworzeń w zwrotnicę to jest dopiero popierniczone - ni cholery nie idzie tego wachacza do dołu przycisnąć żeby można było sworzeń wcisnąć.
Lancia i jeszcze raz Lancia
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Kappa - wymiana swożni
dużo niedużo mechnik też musi płacic podatki itp jak by kazdy robił po
np. 30zł za sworzen to szybko by sie zwineli
ja u siebie wyminiałem sam i bardzo ciezko było odkrecic stary wszystkie sruby sie ukreciły (bez dobrych narzedzi było by po srubach) na szczescie do nowego sworznia miałem komplet srub
np. 30zł za sworzen to szybko by sie zwineli
ja u siebie wyminiałem sam i bardzo ciezko było odkrecic stary wszystkie sruby sie ukreciły (bez dobrych narzedzi było by po srubach) na szczescie do nowego sworznia miałem komplet srub
Ostatnio zmieniony 07 maja 2008, 13:27 przez Egon, łącznie zmieniany 1 raz.
Lancia Klub Polska - Łódź
Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut
Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut
Kappa - wymiana swożni
wymieniałem 3 sztuki w tym tygodniu i jakoś wszystkie były zapieczone.
Kappa - wymiana swożni
No to ja nie wiem co z tymi sworzniami było.U mnie były oryginały od nowości (1996) i mi poszło lekko, aż byłem zdziwiony. Pamietam, że jak robiłem to w Tipo to też mnie cholera brala bo ciężko szło.
Lancia i jeszcze raz Lancia
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Kappa - wymiana swożni
u mnie było sporo rdzy sworznie tez oryginał jednak 12 lat robi swoje
Lancia Klub Polska - Łódź
Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut
Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut
Kappa - wymiana swożni
A ja dzis wymienilem kilka zdan w sklepie motoryzacyjnym... proszac o sworzen ten po sprawdzeniu w katalogu, mowi mi juz 2 raz (wczesniej tez tam sie pytalem), ze:
- noooo w Kappie sworznie wymienia sie razem z wachaczami.
- skad Pan to wie, masz moze Kappe?
- nie ale tak jest napisane w katalogu i nawet zdjecie jest.
- ale koledzy wymieniali u siebie i na pewno jest oddzielnie.
Wiec sie pyta innego znawce - fachowca, ten rowniez, bez zastanowienia ze na 100% wymienia sie z wachaczem.
- to niech Pan sprawdzi w tym bezblednym katalogu ile jest swiec w 5-garowej 2litrowce.
- yyyy... 4 ?
Tak wiec jakto jest? W katalogu jest nastepny blad czy moze ja sie zle upieram bo jest inna zasada? Wiem ze mozna dostac sworzen w sklepie Lancia Team ale myslalem ze mozna tez i w pierwszym lepszym sklepie motoryzacyjnym.
- noooo w Kappie sworznie wymienia sie razem z wachaczami.
- skad Pan to wie, masz moze Kappe?
- nie ale tak jest napisane w katalogu i nawet zdjecie jest.
- ale koledzy wymieniali u siebie i na pewno jest oddzielnie.
Wiec sie pyta innego znawce - fachowca, ten rowniez, bez zastanowienia ze na 100% wymienia sie z wachaczem.
- to niech Pan sprawdzi w tym bezblednym katalogu ile jest swiec w 5-garowej 2litrowce.
- yyyy... 4 ?
Tak wiec jakto jest? W katalogu jest nastepny blad czy moze ja sie zle upieram bo jest inna zasada? Wiem ze mozna dostac sworzen w sklepie Lancia Team ale myslalem ze mozna tez i w pierwszym lepszym sklepie motoryzacyjnym.
- Piszczyk
- Klubowicz
- Posty: 915
- Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: opole lubelskie
Kappa - wymiana swożni
papier wszystko przyjmie
jak poprosiłem o końcówkę drążka do themy to mi facet dał taką ładną ale z gwintem o 1 cm krótszym
nie mówiąc już o dobieraniu klocków hamulcowych
zawsze ten sam tekst (po pokazaniu starego klocka na wzór):
- ... u Pana nie mogą te pasować ... powinny być takie ...
jak poprosiłem o końcówkę drążka do themy to mi facet dał taką ładną ale z gwintem o 1 cm krótszym
nie mówiąc już o dobieraniu klocków hamulcowych
zawsze ten sam tekst (po pokazaniu starego klocka na wzór):
- ... u Pana nie mogą te pasować ... powinny być takie ...
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
Kappa - wymiana swożni
Z informacją o wymianie całych wahaczy spotkasz się tylko w sklepach sprzedawców naciągaczy, a nóż się uda. Polecam zmienić sklep."Króciak" pisze:A ja dzis wymienilem kilka zdan w sklepie motoryzacyjnym... proszac o sworzen ten po sprawdzeniu w katalogu, mowi mi juz 2 raz (wczesniej tez tam sie pytalem), ze:
- noooo w Kappie sworznie wymienia sie razem z wachaczami.
- skad Pan to wie, masz moze Kappe?
- nie ale tak jest napisane w katalogu i nawet zdjecie jest.
- ale koledzy wymieniali u siebie i na pewno jest oddzielnie.
Wiec sie pyta innego znawce - fachowca, ten rowniez, bez zastanowienia ze na 100% wymienia sie z wachaczem.
- to niech Pan sprawdzi w tym bezblednym katalogu ile jest swiec w 5-garowej 2litrowce.
- yyyy... 4 ?
Tak wiec jakto jest? W katalogu jest nastepny blad czy moze ja sie zle upieram bo jest inna zasada? Wiem ze mozna dostac sworzen w sklepie Lancia Team ale myslalem ze mozna tez i w pierwszym lepszym sklepie motoryzacyjnym.
Poza tym wymieniałem już sworznie w mojej byłej/twojej Kappie więc nie powinieneś mieć żadnego kłopotu żeby zrobić to samemu, nic ci się nie poukręca i nie powinno sprawić trudności.
Kappa - wymiana swożni
No wlasnie juz nie tylko ja narzekam na ten sklep ale niestety to jest jeden z wiekszych w okolicy wiec tam sie idzie za pierwszym razem. Coz bedzie trzeba zmienic nawyk
Mam nadzieje, ze bedzie tak jak mowisz bo w naprawach dobry nie jestem ale mysle, ze sam sobie jakos poradze.
Widac, ze chyba na Lanciach znaja sie tylko serwisanci i sami posiadacze bo reszta to...
Mam nadzieje, ze bedzie tak jak mowisz bo w naprawach dobry nie jestem ale mysle, ze sam sobie jakos poradze.
Widac, ze chyba na Lanciach znaja sie tylko serwisanci i sami posiadacze bo reszta to...