Kappa - automat vs LPG itp.

Problemy, porady i opinie dotyczące LPG w Naszych Lanciach
Anonymous

Kappa - automat vs LPG itp.

Post autor: Anonymous » 26 wrz 2005, 11:34

Witam wszystkich!

Wybaczcie, że nie witam się w "powitalni" ale tu będzie szybciej i na temat.
Od lat związany jestem z włoszczyzną (SC, punto, bravo, coupe, marea) i teraz zastanawiam się nad ładną limuzynką czyli kappą.

Obecnie jeżdżę dieslem (marea 100TD), ale ceny ON też zaczynają szaleć, a jeszcze ze dwa huragany w zatoce meksykańskiej i zrobi się jeszcze gorzej.

Wybór więc padł na benzynę / LPG (CNG - w przyszłości może).

Na początku myślałem o 3.0 ale do "setki" więcej niż 2,4 i 20T i lubi wypić - dlatego (chwilowo?) odpuściłem.

I tu powstają pytania. Zastanawiam się nad dwoma silnikami - mianowicie 2,4 i 2.0 20VT. Silnik turbodoładowany jest mi znany z fiatów coupe i wielu z kolegów jeździło na LPG.



Niewiele wiem natomiast o silniku 2,4 a w szczególnosci wraz z automatem (bo w 2.0 20VT automatu chyba nie oferowali).

Syszałem gdzieś, że niektóre autom. skrzynie mają jakiś tam koputer czy cuś i że się sugerują również dawką paliwa i odczytem z komputera sterującego wtryskiem (czy coś takiego). W tych przypadkach występuja problemy z synchronizacją gazu i automatu. Czyten problem występuje również w Kapppie?
Pomijam już fakt, że problemy z LPG (szarpanie, prychanie, gaśnięcie) wpływa znaczocą bardziej na jazdę z automatem niż manualem.

Jak w ogóle sprawują się automaty w kappie i LPG w 2,4 ?
A może ma ktoś zagazowane 3.0? Ile to pali?

Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam!

Szymon - Poznań


Ps. Pozdrowienia dla Radicza i Beatles`a :wink:

Prezes

Kappa - automat vs LPG itp.

Post autor: Prezes » 27 wrz 2005, 21:13

skrznie automatyczne w Kappie faktycznie sa sterowane elektronicznie ale nie jest to instalacja skomplikowana - pamiet czasy Alfy 164. LPG nie ma na nią wpływu.

Gazowaliśmy silnik 3.0 V6 w automacie i chodzi b.dobrze. Pali 15-18 litrów.

Automatyczne skrzynie w Kappach są japońskiej produkcji (Denso), wspólpracowały z silnikami 2.0 20V , 2.4 20V i 3.0 V6 . Nie były oferowane z benzynowymi silnikami turbo i z dieslami.

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: LPG :::”