Witam wszystkich!
Wybaczcie, że nie witam się w "powitalni" ale tu będzie szybciej i na temat.
Od lat związany jestem z włoszczyzną (SC, punto, bravo, coupe, marea) i teraz zastanawiam się nad ładną limuzynką czyli kappą.
Obecnie jeżdżę dieslem (marea 100TD), ale ceny ON też zaczynają szaleć, a jeszcze ze dwa huragany w zatoce meksykańskiej i zrobi się jeszcze gorzej.
Wybór więc padł na benzynę / LPG (CNG - w przyszłości może).
Na początku myślałem o 3.0 ale do "setki" więcej niż 2,4 i 20T i lubi wypić - dlatego (chwilowo?) odpuściłem.
I tu powstają pytania. Zastanawiam się nad dwoma silnikami - mianowicie 2,4 i 2.0 20VT. Silnik turbodoładowany jest mi znany z fiatów coupe i wielu z kolegów jeździło na LPG.
Niewiele wiem natomiast o silniku 2,4 a w szczególnosci wraz z automatem (bo w 2.0 20VT automatu chyba nie oferowali).
Syszałem gdzieś, że niektóre autom. skrzynie mają jakiś tam koputer czy cuś i że się sugerują również dawką paliwa i odczytem z komputera sterującego wtryskiem (czy coś takiego). W tych przypadkach występuja problemy z synchronizacją gazu i automatu. Czyten problem występuje również w Kapppie?
Pomijam już fakt, że problemy z LPG (szarpanie, prychanie, gaśnięcie) wpływa znaczocą bardziej na jazdę z automatem niż manualem.
Jak w ogóle sprawują się automaty w kappie i LPG w 2,4 ?
A może ma ktoś zagazowane 3.0? Ile to pali?
Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam!
Szymon - Poznań
Ps. Pozdrowienia dla Radicza i Beatles`a
Kappa - automat vs LPG itp.
Problemy, porady i opinie dotyczące LPG w Naszych Lanciach
Kappa - automat vs LPG itp.
Post autor: Prezes » 27 wrz 2005, 21:13
skrznie automatyczne w Kappie faktycznie sa sterowane elektronicznie ale nie jest to instalacja skomplikowana - pamiet czasy Alfy 164. LPG nie ma na nią wpływu.
Gazowaliśmy silnik 3.0 V6 w automacie i chodzi b.dobrze. Pali 15-18 litrów.
Automatyczne skrzynie w Kappach są japońskiej produkcji (Denso), wspólpracowały z silnikami 2.0 20V , 2.4 20V i 3.0 V6 . Nie były oferowane z benzynowymi silnikami turbo i z dieslami.
Gazowaliśmy silnik 3.0 V6 w automacie i chodzi b.dobrze. Pali 15-18 litrów.
Automatyczne skrzynie w Kappach są japońskiej produkcji (Denso), wspólpracowały z silnikami 2.0 20V , 2.4 20V i 3.0 V6 . Nie były oferowane z benzynowymi silnikami turbo i z dieslami.
Przejdź do
- ::: Lancia Klub Polska :::
- ↳ ::: Regulamin :::
- ↳ ::: Zloty i spotkania :::
- ↳ ::: Sklep :::
- ↳ ::: Powitania :::
- ↳ ::: INTEGRALE i nie tylko - superliga Lancii wszechczasów :::
- ↳ ::: Znalezione & Linkownia :::
- ↳ ::: Oldtimery, youngtimery :::
- ↳ ::: Hyde Park :::
- ::: Forum Techniczne :::
- ↳ ::: Rozpoczynam przygodę z Lancią :::
- ↳ Y/Y10/Ypsilon
- ↳ Delta I/Prisma
- ↳ Delta II/Dedra/Dedra SW
- ↳ Delta III
- ↳ Lybra/Lybra SW
- ↳ Thema/Thema SW
- ↳ Kappa/Kappa SW/Kappa Coupe
- ↳ Thesis
- ↳ Zeta/Phedra
- ↳ Pozostałe
- ↳ ::: Y10/Y/Ypsilon :::
- ↳ Nadwozie i wnętrze
- ↳ Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia
- ↳ Zawieszenie i hamulce
- ↳ Instalacja elektryczna
- ↳ Car Audio & Navi
- ↳ Zrób to sam
- ↳ Pozostałe
- ↳ ::: Musa :::
- ↳ Nadwozie i wnętrze
- ↳ Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia
- ↳ Zawieszenie i hamulce
- ↳ Instalacja elektryczna
- ↳ Car Audio & Navi
- ↳ Zrób to sam
- ↳ Pozostałe
- ↳ ::: Delta/Dedra INTEGRALE :::
- ↳ Nadwozie i wnętrze
- ↳ Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia
- ↳ Zawieszenie i hamulce
- ↳ Instalacja elektryczna
- ↳ Car Audio & Navi
- ↳ Zrób to sam
- ↳ Pozostałe
- ↳ ::: Delta I/Prisma :::
- ↳ Nadwozie i wnętrze
- ↳ Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia
- ↳ Zawieszenie i hamulce
- ↳ Instalacja elektryczna
- ↳ Car Audio & Navi
- ↳ Zrób to sam
- ↳ Pozostałe
- ↳ ::: Delta II/Dedra/Dedra SW :::
- ↳ Nadwozie i wnętrze
- ↳ Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia
- ↳ Zawieszenie i hamulce
- ↳ Instalacja elektryczna
- ↳ Car Audio & Navi
- ↳ Zrób to sam
- ↳ Pozostałe
- ↳ ::: Delta III :::
- ↳ Nadwozie i wnętrze
- ↳ Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia
- ↳ Zawieszenie i hamulce
- ↳ Instalacja elektryczna
- ↳ Car Audio & Navi
- ↳ Zrób to sam
- ↳ Pozostałe
- ↳ ::: Lybra/Lybra SW :::
- ↳ Nadwozie i wnętrze
- ↳ Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia
- ↳ Zawieszenie i hamulce
- ↳ Instalacja elektryczna
- ↳ Car Audio & Navi
- ↳ Zrób to sam
- ↳ Pozostałe
- ↳ ::: Thema/Thema SW :::
- ↳ Nadwozie i wnętrze
- ↳ Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia
- ↳ Zawieszenie i hamulce
- ↳ Instalacja elektryczna
- ↳ Car Audio & Navi
- ↳ Zrób to sam
- ↳ Pozostałe
- ↳ ::: Kappa/Kappa SW/Kappa Coupe :::
- ↳ Nadwozie i wnętrze
- ↳ Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia
- ↳ Zawieszenie i hamulce
- ↳ Instalacja elektryczna
- ↳ Car Audio & Navi
- ↳ Zrób to sam
- ↳ Pozostałe
- ↳ ::: Thesis :::
- ↳ Nadwozie i wnętrze
- ↳ Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia
- ↳ Zawieszenie i hamulce
- ↳ Instalacja elektryczna
- ↳ Car Audio & Navi
- ↳ Zrób to sam
- ↳ Pozostałe
- ↳ ::: Zeta/Phedra/Voyager :::
- ↳ Nadwozie i wnętrze
- ↳ Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia
- ↳ Zawieszenie i hamulce
- ↳ Instalacja elektryczna
- ↳ Car Audio & Navi
- ↳ Zrób to sam
- ↳ Pozostałe
- ↳ ::: Zabytkowe :::
- ↳ Nadwozie i wnętrze
- ↳ Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia
- ↳ Zawieszenie i hamulce
- ↳ Instalacja elektryczna
- ↳ Car Audio & Navi
- ↳ Zrób to sam
- ↳ Pozostałe
- ↳ ::: Pozostałe :::
- ↳ Nadwozie i wnętrze
- ↳ Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia
- ↳ Zawieszenie i hamulce
- ↳ Instalacja elektryczna
- ↳ Car Audio & Navi
- ↳ Zrób to sam
- ↳ Pozostałe
- ↳ ::: LPG :::
- ↳ ::: Serwisy, sklepy, zamienniki i regeneracje :::
- ↳ ::: Tuning :::
- ::: Giełda :::
- ↳ ::: Sprzedam/Zamienię :::
- ↳ ::: Kupię :::
- ↳ ::: Ogłoszenia znalezione :::
- ↳ ::: Obejrzane, ostrzeżenia i godne polecenia :::
- ::: Regiony :::
- ↳ ::: Dolny Śląsk i Lubuskie:::
- ↳ ::: Lubelskie i Podkarpackie:::
- ↳ ::: Łódzkie :::
- ↳ ::: Mazowieckie :::
- ↳ ::: Opolskie :::
- ↳ ::: Pomorskie i Zachodniopomorskie :::
- ↳ ::: Śląsk i Małopolska :::
- ↳ ::: Warmia i Mazury :::
- ↳ ::: Wielkopolska :::