Musa - 2,5km na 1 biegu na wysokich obrotach- jakie skutki?

Arkus
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 10
Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Musa - 2,5km na 1 biegu na wysokich obrotach- jakie skutki?

Post autor: Arkus » 26 lut 2008, 10:01

Witam,
no cóż jak widać w temacie nie wykazałem się zbytnią inteligencją :(
Mam w swojej Lanci mechaniczną skrzynię biegów ze sterowaniem elektro-hydraulicznym i nie zauważyłem, że zmieniłem tryb z AUTO na MANUAL. przejechałem ok 2,5 kilometra na pierwszym biegu aż poczułem nieprzyjemny zapach palonej gumy.

TO było wczoraj.

Dzisiaj samochód sprawuje się niby normalnie ale przyznam, że jestem trochę zaniepokojony czy mój rajd na wysokich obrotach nie wpłynął negatywnie na silnik.

Czy po takiej przygodzie trzeba coś sprawdzić u mechanika aby mieć pewność, że nic nie usmażyłem.
SIlnik od Grande Punto 1.4 16V benzyna 18 000 na liczniku
P.S. dla dociekliwych nie słyszałem silnika bo ... miałem głośno grającą muzę i ogólnie byłem wkr...
MUSA 1.4

Awatar użytkownika
fragless
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 280
Rejestracja: 11 kwie 2007, 0:00
Lokalizacja: OLSZTYN

Musa - 2,5km na 1 biegu na wysokich obrotach- jakie skutki?

Post autor: fragless » 26 lut 2008, 10:17

u mechanika, poziom oleju w głowie.
jak można nie zauważyć że silnik jest zarzynany przez 2,5 km. Chyba że kolega niedosłyszy i nie dowidzi. Nic nie powinno się stać jeśłi nie wydmuchało uszczelki spod głowicy, to powinienieś zauważyć tylko większe zużycie paliwa.
LYBRA 1,9jtd LX OLSZTYN

Arkus
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 10
Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Musa - 2,5km na 1 biegu na wysokich obrotach- jakie skutki?

Post autor: Arkus » 26 lut 2008, 10:21

cóż bywają takie dni, że bodźce z otoczenia do nas nie docierają :((
MUSA 1.4

Awatar użytkownika
Łukasz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 446
Rejestracja: 30 gru 2004, 0:00
Lokalizacja: Dąbrowa

Musa - 2,5km na 1 biegu na wysokich obrotach- jakie skutki?

Post autor: Łukasz » 26 lut 2008, 11:03

Proponuje przestac palic mocne ziolo a na rozladowanie emocji godzinka w agencji towarzyskiej zalatwi sprawe 8)
Lepiej przejedz do mechanika, ktory powinien sprawdzic czy nie ugotowales silnika
Lancia Lybra SW 1.8 16VLX+ Navi
Mercedes C-klase 200 kompresor
Peuegot 307 SW HDI 110ps

Windforce
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 687
Rejestracja: 12 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Łęki/Kraków

Musa - 2,5km na 1 biegu na wysokich obrotach- jakie skutki?

Post autor: Windforce » 26 lut 2008, 14:45

Heh jeszcze nie slyszalem o takij akcji :P
Lancia Thema III 2.5td 09.92r

Arkus
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 10
Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Musa - 2,5km na 1 biegu na wysokich obrotach- jakie skutki?

Post autor: Arkus » 26 lut 2008, 14:50

ja też nie. A jak już to przypisywał bym ją ... kobiecie a nie facetowi z 17 letnim stażem jako kierowca.

Choć faktycznie jest to mój drugi miesiąc z sekwencyjną skrzynią biegów.
MUSA 1.4

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Musa - 2,5km na 1 biegu na wysokich obrotach- jakie skutki?

Post autor: aro » 26 lut 2008, 15:17

Jak jechałeś na 1 przet dośc długi odcinek, to na 100% powinienes widziec na obrotomierzu jakie ma obroty. Przecież jakbys jechał na 1 biegu 50 km/h to obroty były by w granicach 4 - 5 tys obr/min :wink: wtedy wyłączyłbym radio i usłyszałbym wycie silnika o takie coś rrrrraaaaaaatttttttuuuuuuuunnnnnkkkkkkkkkkuuuuuuuu :D

A tak apropo, to silnika nie ugotowałes? Patrzyłes na wsk. temperatury? Ile wtedy maił silnik?

Arkus
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 10
Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Musa - 2,5km na 1 biegu na wysokich obrotach- jakie skutki?

Post autor: Arkus » 26 lut 2008, 15:36

Niestety z nerwów nie zauważyłem jaką miał temperaturę silnik nie widziałem jednak znaków ostrzegawczych.

Kolejny argument przeciwko umieszczaniu wskaźników na środku auta.

Jak sprawdziś czy silnik się "ugotował"?
MUSA 1.4

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 916
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

Musa - 2,5km na 1 biegu na wysokich obrotach- jakie skutki?

Post autor: Piszczyk » 26 lut 2008, 19:02

eee tam marudzicie....
ja kiedyś dwa skrzyżowania w korku (10-15min !!!) bez wody przejechałem ... (spadł wąż od wody...) i nic
na razie nie szalej - sprawdzaj co pare dni jak wygląda silnik - czy nie masz nowych przecieków wody/oleju (mogły stracić elestyczność uszczelniacze)
a na początek posprawdzaj płyny (olej i chłodniczy)
ewentualnie przyśpiesz wymiane oleju i filtra (zamiast czekać do tych np 10tyś km)

w końcu to włoski wóz i wysokie temperatury im nie straszne...
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...

jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992   w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000   holownik
HiLux 3.0d `2007   służbowy
Thesis 3,0V6 `2002   żony
Thema 2,8 PRV   powrót do przeszłości

Arkus
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 10
Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Musa - 2,5km na 1 biegu na wysokich obrotach- jakie skutki?

Post autor: Arkus » 26 lut 2008, 19:29

Dzięki za jakiś pozytyw. Trochę zaliczyłem załamkę w końcu to nowy samochód.
na razie nie ma, żadnych wycieków. Płyny też ok. Niedawno byłem na przeglądzie i je uzupełniłem.

Przy pierwszym włączeniu wentylatora czuć jeszcze delikatnie swąd spalenizny i wydaje mi się, że wcześniej nie włączał się wentylator a teraz go słyszę - obawiam się, że nie jest to dobry znak :(
MUSA 1.4

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6894
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Musa - 2,5km na 1 biegu na wysokich obrotach- jakie skutki?

Post autor: wujekp » 26 lut 2008, 20:57

"aro" pisze: A tak apropo, to silnika nie ugotowałes? Patrzyłes na wsk. temperatury? Ile wtedy maił silnik?
Nie, no nie przesadzajcie. Przecież nie przejechał rajdu Paryż-Dakar na pierwszym biegu, a tylko 2,5 kilometra. Czy silnik to jajko na miękko, że można go ugotować w trzy minuty? Jechał bez płynu w układzie i z odpiętym wentylatorem? 8O
Chyba trochę demonizujecie. Ale nie mam pomysłu co mogło śmierdzieć ... : coto :
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

Awatar użytkownika
karol1125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 416
Rejestracja: 15 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Lidzbark k/Działdowa

Musa - 2,5km na 1 biegu na wysokich obrotach- jakie skutki?

Post autor: karol1125 » 26 lut 2008, 22:24

"wujekp" pisze:
"aro" pisze: A tak apropo, to silnika nie ugotowałes? Patrzyłes na wsk. temperatury? Ile wtedy maił silnik?
Nie, no nie przesadzajcie. Przecież nie przejechał rajdu Paryż-Dakar na pierwszym biegu, a tylko 2,5 kilometra. Czy silnik to jajko na miękko, że można go ugotować w trzy minuty? Jechał bez płynu w układzie i z odpiętym wentylatorem? 8O
Chyba trochę demonizujecie. Ale nie mam pomysłu co mogło śmierdzieć ... : coto :
Popieram. Byłem kiedyś sędzią rajdowym i w np. w rajdach dla ludności cywilnej gdzie startuje się własnymi autami ludzie palili gumy na próbach specjalnych przez 3-4 min i nic autom nie było.

Poza tym wyszukajcie sobie filmik jak "Dzidek pali gumę i bmw" :D , gdzie dosłownie silnik jest zarzynany i po ponad 10min się zapala, a i tak jeszcze silnik chodzi.

Myślę że kolega za bardzo się przejmuję, bo ma nowe auto a zapach spalenizny to nic takiego. Lepsze to niż przekręcona panewka. Jak płyny i wskazania w normie to zero stresu.

Pozdrawiam i głowa do góry.
Delta Nuova 1,8 8V 94r.

skyblu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2755
Rejestracja: 19 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków -Kanie

Musa - 2,5km na 1 biegu na wysokich obrotach- jakie skutki?

Post autor: skyblu » 26 lut 2008, 22:31

widziałem zdjęcie usmażonego silnika razem z maska jak ponic jakaś amerykanka w Budapeszcie jeździła na "1" aż juz nic nie reagowało,......
kiedys skosiłem pół trwnika bez kosza ale dlatego, że nad ranem pochowałem pieska w ogródku........... :-((
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Musa - 2,5km na 1 biegu na wysokich obrotach- jakie skutki?

Post autor: Bany » 26 lut 2008, 22:36

po co ta panika,silniki fire wytrzymuje 10000 obr oczywiście nie na długo.
Podaj mi średnice koła i przełożenie główne i 1 biegu to w programie sprawdze ile było obrotów.

''Nic nie powinno się stać jeśłi nie wydmuchało uszczelki spod głowicy,''

niby dlaczego miała sie wydmuchać?
Jak byś jechał bez wody .......może ale też nie zawsze.
po za tym komputer by odciął gdyby były za wysokie obroty...

Awatar użytkownika
Toper
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 613
Rejestracja: 19 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Musa - 2,5km na 1 biegu na wysokich obrotach- jakie skutki?

Post autor: Toper » 26 lut 2008, 22:54

"Arkus" pisze:Przy pierwszym włączeniu wentylatora czuć jeszcze delikatnie swąd spalenizny i wydaje mi się, że wcześniej nie włączał się wentylator a teraz go słyszę - obawiam się, że nie jest to dobry znak :(
To otwórz maskę i postaraj się zlokalizować źródło smrodu.
Może jest tak, że nigdy wcześniej nie włączył Ci sie wentylator? i teraz syfki musi wypalić.
Silnik przecież ma ogranicznik obrotów, więc nie można go przekręcić.
Pozdrawiam
Toper
Lancia Lybra SW 2.4JTD 150KM :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”