Thema 2.0 16 V 1991r.- falujące obroty biegu jałowego

andi
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 04 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Thema 2.0 16 V 1991r.- falujące obroty biegu jałowego

Post autor: andi » 04 lut 2008, 12:07

Witam - jestem nowy
Silnik z komputerem sterującym w przepływomierzu. Przy prawidłowym ustawieniu położenia czujnika przepustnicy - falujące obroty biegu jałowego w zakresie od 800 do 1300. Usterka przepływomierza - wykluczona, zaworu powietrza na obejściu także.
Samochód z LPG (komputer autronic).
Czy ktoś pomoże?
Thema 2.0 16V 1991r.

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Thema 2.0 16 V 1991r.- falujące obroty biegu jałowego

Post autor: aro » 04 lut 2008, 14:41

Faluje tak na gazie, czy na benzynie? Jak jest zimny, czy ciepły?

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Thema 2.0 16 V 1991r.- falujące obroty biegu jałowego

Post autor: prezesjm » 04 lut 2008, 14:44

Napisz coś więcej, falowanie obrotów czy powolne zmiany, zmiany na benzynie , gazie czy tu i tu ? czy wersja z sondą l. przepływomierz podmieniany ? ( dlaczego go wykluczasz) . Mierzone ciśnienie na listwie paliwa ?

Awatar użytkownika
misiu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 110
Rejestracja: 05 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: ostrowiec świętokrzyski
Kontakt:

Thema 2.0 16 V 1991r.- falujące obroty biegu jałowego

Post autor: misiu » 04 lut 2008, 15:51

ja mam to samo na zimnym silniku potem jest ok i tez niewiem o co kaman? w przyszlym tygodniu
bede wymienial sade lambda. jak cos sie zmieni(falowanie obrotow sutanie) dam znac.
Młoda, 90-letnia staruszka, stojąc usiadła na drewniany kamień i nic nie mówiąc powiedziała:"Jaki upalny mróz!"

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 915
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

Thema 2.0 16 V 1991r.- falujące obroty biegu jałowego

Post autor: Piszczyk » 04 lut 2008, 20:43

he
dziś przerabiałem to samo : yesyes :
falowały jak ciepły - szczególnie na benzynie (LPG mniej odczuwalne)
wymieniłem sondę lambda (na inną - niestety nie nową :( ) przy okazji heftania tłumika
i pomogło - obroty ustabilizowały się : yesyes :
( thema 2.0 16v VIS )
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...

jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992   w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000   holownik
HiLux 3.0d `2007   służbowy
Thesis 3,0V6 `2002   żony
Thema 2,8 PRV   powrót do przeszłości

andi
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 04 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Wypełnij to pole

faluje na benzynie, na gazie dobrze.Na listwie ciśnienie OK.

Post autor: andi » 05 lut 2008, 7:56

"prezesjm" pisze:Napisz coś więcej, falowanie obrotów czy powolne zmiany, zmiany na benzynie , gazie czy tu i tu ? czy wersja z sondą l. przepływomierz podmieniany ? ( dlaczego go wykluczasz) . Mierzone ciśnienie na listwie paliwa ?
Thema 2.0 16V 1991r.

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Thema 2.0 16 V 1991r.- falujące obroty biegu jałowego

Post autor: prezesjm » 05 lut 2008, 8:15

Nie odpowiadaj w temacie postu. Nie odpisałeś na wszystkie pytania .

andi
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 04 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Thema 2.0 16 V 1991r.- falujące obroty biegu jałowego

Post autor: andi » 06 lut 2008, 14:40

"aro" pisze:Faluje tak na gazie, czy na benzynie? Jak jest zimny, czy ciepły?
Na gazie bez względu na temperaturę.
Thema 2.0 16V 1991r.

andi
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 04 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Thema 2.0 16 V 1991r.- falujące obroty biegu jałowego

Post autor: andi » 06 lut 2008, 14:48

"aro" pisze:Faluje tak na gazie, czy na benzynie? Jak jest zimny, czy ciepły?
Sory oczywiście na benzynie, na gazie jest prawie dobrze.Żeby chodził musiałem zmienić położenie czujnika przepustnicy zmuszając go do wysokich obrotów a następnie zdławić obroty zamykając
powietrze.Jest słabszy, ale się nie męczy.
Thema 2.0 16V 1991r.

andi
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 04 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Thema 2.0 16 V 1991r.- falujące obroty biegu jałowego

Post autor: andi » 06 lut 2008, 15:00

"prezesjm" pisze:Napisz coś więcej, falowanie obrotów czy powolne zmiany, zmiany na benzynie , gazie czy tu i tu ? czy wersja z sondą l. przepływomierz podmieniany ? ( dlaczego go wykluczasz) . Mierzone ciśnienie na listwie paliwa ?
Faluje oczywiście na benzynie, na gazie jest prawie dobrze. Przepływomierz był wymieniany. Mam jeszcze jeden w zapasie i efekty takie same. Ciśnienie paliwa i sprężanie mierzone
i jest OK.Napisałem falowanie, bo są gwałtowne w zakresie 800 - 1300.Po ustawieniu czujnika przepustnicy w innym położeniu i wprowadzeniu na wysokie obroty musiałam mu zamknąć powietrze żeby spadły obroty, ale stracił moc.Warsztaty w których byłem poddały się.
Thema 2.0 16V 1991r.

Awatar użytkownika
bialy-murzyn
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 213
Rejestracja: 24 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Krakow jakby
Kontakt:

Thema 2.0 16 V 1991r.- falujące obroty biegu jałowego

Post autor: bialy-murzyn » 06 lut 2008, 15:31

podobno to rozrząd odpowiada za to .. u mnie faluja one od 700-800, czyli nie denerwuje to w żadnej mierze, ale podobno ... TO ROZRZĄD 9z tego co wyczytałem na forum - już niejeden sie głowił i wyszło w końcu na ROZRZĄD)

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Thema 2.0 16 V 1991r.- falujące obroty biegu jałowego

Post autor: prezesjm » 07 lut 2008, 9:53

Tak więc po zastanowieniu się:
Najbardziej prawdopodobna przyczyna to dziura w dolocie, nieszczelność.
Jeśli masz to zamiar sam naprawiać to na początek pozdejmuj przewody gumowe dolotu i wypucuj przepustnicę. Może jakiś magik przestawił ją i jest zbyt duża szczelina, w tym modelu przepustnica zamyka się prawie całkowicie. Ustaw czujnik położenia przepustnicy tak ja ma być ( można sprawdzić miernikiem lub posłuchać czy przy lekkim uchyleniu przepustnicy słychać charakterystyczne kliknięcie). Po nagrzaniu silnika zaślep zawór powietrza dodatkowego ( zaciśnij przewód gumowy lub dokładnie zatkaj rurki). W tym stanie kręcąc śrubą regulacyjną na korpusie przepustnicy musi dać się zdusić silnik wkręcając śrubę regulacyjną. Jeśli silnik dalej pracuje i obroty wzrastają to na 100% jest jakaś nieszczelność w dolocie. Pęknięta rurka, w kolektorze jest kupa zaślepek takich gumowych koreczków, uszkodzone rurki od zaworu powietrza dodatkowego ( ssania), uszkodzone rurki od dodatkowego zaworu od klimy ( jeśli jest), uszkodzone przewody odmy i w ostateczności uszkodzona uszczelka lub przekładka pod kolektorem ssącym . Nie można wykluczyć uszkodzenia rurek podciśnienia od serwa ( i samego serwa - można na próby zatkać - odłączyć) , podciśnienia od regulatora paliwa i rurki podciśnienia od digipleksa. generalnie wszystko co jest podłączone do kolektora za przepustnicą. Jeśli po sprawdzeniu i zatkaniu silnik da się ustawić to podpinając poszczególne elementy łatwo ustalisz winowajcę.
Układ wtrysku Jetronik zastosowany w twoim modelu nie ma żadnych elementów w stylu silniczek krokowy i po poprawnym ustawieniu i szczelnym dolocie trzyma obroty jałowe idealnie.
Takie dziwne zachowanie obrotów może tylko tłumaczyć zbyt dużo powietrza w kolektorze i dlatego jeśli czujnik przepustnicy jest ustawiony poprawnie to dla sterownika jest to tryb biegu jałowego i gdy do kolektora dostaje się zbyt dużo powietrza , obroty wzrastają i po dojściu do tych 1300-1400 zaczyna działać układ zabezpieczający który odcina wtryski obniżając drastycznie obroty , obroty maleją , wtrysk przywraca paliwo i dzieje się to cyklicznie. Jak przestawisz czujnik położenia przepustnicy to dla sterownika sygnał że silnik może pracować w pełnym zakresie obrotów i oczywiście wyłączają sie zabezpieczenia.
Przyczyn takiego zachowania silnika w tym konkretnie modelu może być jeszcze parę, ale ta m.inn. ze względu na gaz wydaje mi się najbardziej prawdopodobna ( może był mały strzał i te koreczki pospadały, są trudno dostępne, niewidoczne, najlepiej pooglądać kolektor z dołu z kanału).

andi
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 04 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Thema 2.0 16 V 1991r.- falujące obroty biegu jałowego

Post autor: andi » 07 lut 2008, 9:58

Gdyby to był rozrząd, to ,,falujące obroty'' były by również na gazie, a tak nie jest. Może to centralka wtrysku? Tak jak pisałem wcześniej, wszystkie warsztaty w których byłem - poddały się.
Thema 2.0 16V 1991r.

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Thema 2.0 16 V 1991r.- falujące obroty biegu jałowego

Post autor: prezesjm » 07 lut 2008, 10:01

"andi" pisze:Gdyby to był rozrząd, to ,,falujące obroty'' były by również na gazie, a tak nie jest. Może to centralka wtrysku? Tak jak pisałem wcześniej, wszystkie warsztaty w których byłem - poddały się.
A wymieniałeś sam przepływomierz czy przepływomierz razem z ECU na nim zawartym.

andi
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 04 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Thema 2.0 16 V 1991r.- falujące obroty biegu jałowego

Post autor: andi » 07 lut 2008, 14:37

"prezesjm" pisze:Tak więc po zastanowieniu się:
Najbardziej prawdopodobna przyczyna to dziura w dolocie, nieszczelność.
Jeśli masz to zamiar sam naprawiać to na początek pozdejmuj przewody gumowe dolotu i wypucuj przepustnicę. Może jakiś magik przestawił ją i jest zbyt duża szczelina, w tym modelu przepustnica zamyka się prawie całkowicie. Ustaw czujnik położenia przepustnicy tak ja ma być ( można sprawdzić miernikiem lub posłuchać czy przy lekkim uchyleniu przepustnicy słychać charakterystyczne kliknięcie). Po nagrzaniu silnika zaślep zawór powietrza dodatkowego ( zaciśnij przewód gumowy lub dokładnie zatkaj rurki). W tym stanie kręcąc śrubą regulacyjną na korpusie przepustnicy musi dać się zdusić silnik wkręcając śrubę regulacyjną. Jeśli silnik dalej pracuje i obroty wzrastają to na 100% jest jakaś nieszczelność w dolocie. Pęknięta rurka, w kolektorze jest kupa zaślepek takich gumowych koreczków, uszkodzone rurki od zaworu powietrza dodatkowego ( ssania), uszkodzone rurki od dodatkowego zaworu od klimy ( jeśli jest), uszkodzone przewody odmy i w ostateczności uszkodzona uszczelka lub przekładka pod kolektorem ssącym . Nie można wykluczyć uszkodzenia rurek podciśnienia od serwa ( i samego serwa - można na próby zatkać - odłączyć) , podciśnienia od regulatora paliwa i rurki podciśnienia od digipleksa. generalnie wszystko co jest podłączone do kolektora za przepustnicą. Jeśli po sprawdzeniu i zatkaniu silnik da się ustawić to podpinając poszczególne elementy łatwo ustalisz winowajcę.
Układ wtrysku Jetronik zastosowany w twoim modelu nie ma żadnych elementów w stylu silniczek krokowy i po poprawnym ustawieniu i szczelnym dolocie trzyma obroty jałowe idealnie.
Takie dziwne zachowanie obrotów może tylko tłumaczyć zbyt dużo powietrza w kolektorze i dlatego jeśli czujnik przepustnicy jest ustawiony poprawnie to dla sterownika jest to tryb biegu jałowego i gdy do kolektora dostaje się zbyt dużo powietrza , obroty wzrastają i po dojściu do tych 1300-1400 zaczyna działać układ zabezpieczający który odcina wtryski obniżając drastycznie obroty , obroty maleją , wtrysk przywraca paliwo i dzieje się to cyklicznie. Jak przestawisz czujnik położenia przepustnicy to dla sterownika sygnał że silnik może pracować w pełnym zakresie obrotów i oczywiście wyłączają sie zabezpieczenia.
Przyczyn takiego zachowania silnika w tym konkretnie modelu może być jeszcze parę, ale ta m.inn. ze względu na gaz wydaje mi się najbardziej prawdopodobna ( może był mały strzał i te koreczki pospadały, są trudno dostępne, niewidoczne, najlepiej pooglądać kolektor z dołu z kanału).
sprawdzałem czy nie zasysa obcego powietrza, przynajmniej nic nie słychać. Servo sprawdzone, podumam jeszcze. Dzieki pozdrawiam.
Thema 2.0 16V 1991r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”