Kappa - gaz sekwencyjny
- Krzys
- Forumowicz/ka
- Posty: 672
- Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród
Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...
Same części składowe dobrej instalacji do Mojej Kappy kosztują poniżej 2000. Oczywiście nie jest to cena hurtowa. A wstawienie to już inna bajka.
Lancia Lybra Intensa 1,9 JTD + virus Ramzesa
Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...
Witam!
Prawie koniec kłopotów z instalacją
Wymienione-wtryski z valtek na magic jet przez gwaranta
reduktor wymieniałem dwa razy
- z landi renzo Li02 na tomasetto arctic gwarant tak zdecydował
-z tomasetto na scorpiona ST,olałem gwaranta
-komputer stag 300,na inny serwisowy,co jest powszechną praktyką monterów-nic to jednak nie wniosło ani na + ani na - .
Trafiłem na lepszy dzień innego gazownika zrobił nowe mapy po wymianie reduktora i problem przepałów zniknął. 3 kolejne tankowania 16-16,5/100km-mnie to satysfakcjonuje bo się podgrzewam na postoju.
Innych ,oprócz palenia po 18,5-20,5l/100 problemów nie miałem podczas eksploatacji 35kkm związanych z LPG.
Wymieniłem też:
-niepotrzebnie sondę lambda-z dobrej na nową
-potrzebnie czujnik obrotów wału korbowego,lekkie szarpania na Pb jak i LPG ustąpiły.
Reasumując-silnik VIS ma spore wymagania odnośnie stabilności ciśnienia gazu jak również stabilnych wtryskiwaczy.
Według mnie STAG 300 reduktor scorpion ST i wtryski magic jet do kappy 2,0 2,4 z VIS-em to dobry zestaw,albo raczej wystarczający.
Odnośnie sensu montażu LPG do auta którym się robi rocznie 10-15kkm się nie wypowiadam...
Prawie koniec kłopotów z instalacją
Wymienione-wtryski z valtek na magic jet przez gwaranta
reduktor wymieniałem dwa razy
- z landi renzo Li02 na tomasetto arctic gwarant tak zdecydował
-z tomasetto na scorpiona ST,olałem gwaranta
-komputer stag 300,na inny serwisowy,co jest powszechną praktyką monterów-nic to jednak nie wniosło ani na + ani na - .
Trafiłem na lepszy dzień innego gazownika zrobił nowe mapy po wymianie reduktora i problem przepałów zniknął. 3 kolejne tankowania 16-16,5/100km-mnie to satysfakcjonuje bo się podgrzewam na postoju.
Innych ,oprócz palenia po 18,5-20,5l/100 problemów nie miałem podczas eksploatacji 35kkm związanych z LPG.
Wymieniłem też:
-niepotrzebnie sondę lambda-z dobrej na nową
-potrzebnie czujnik obrotów wału korbowego,lekkie szarpania na Pb jak i LPG ustąpiły.
Reasumując-silnik VIS ma spore wymagania odnośnie stabilności ciśnienia gazu jak również stabilnych wtryskiwaczy.
Według mnie STAG 300 reduktor scorpion ST i wtryski magic jet do kappy 2,0 2,4 z VIS-em to dobry zestaw,albo raczej wystarczający.
Odnośnie sensu montażu LPG do auta którym się robi rocznie 10-15kkm się nie wypowiadam...
David Lancia k 2,0 20V VIS 1997 LPG
- Krzys
- Forumowicz/ka
- Posty: 672
- Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród
Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...
Mam u siebie Scorpiona Mini, wydaje Mi się że także daje rade w 2.0.
Lancia Lybra Intensa 1,9 JTD + virus Ramzesa
Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...
Cześć!
Pewnie scorpion mini dałby radę i u mnie,jednak po wszystkich perturbacjach wolałem mocniejszą wersję kupić.
Krzys jaką masz średnicę dysz w magic jetach?
Pewnie scorpion mini dałby radę i u mnie,jednak po wszystkich perturbacjach wolałem mocniejszą wersję kupić.
Krzys jaką masz średnicę dysz w magic jetach?
David Lancia k 2,0 20V VIS 1997 LPG
- Krzys
- Forumowicz/ka
- Posty: 672
- Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród
Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...
Jeszcze jeżdżę na Valtekach, średnica dysz 2,0. Idealnie powinny być 2,2. Dobór dysz
Lancia Lybra Intensa 1,9 JTD + virus Ramzesa
Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...
u mnie instalcja sprawuje sie jak narazie bez problemowo
Lancia Klub Polska - Łódź
Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut
Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut
- Krzys
- Forumowicz/ka
- Posty: 672
- Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród
Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...
Tylko pozazdrościć."Egon" pisze:u mnie instalcja sprawuje sie jak narazie bez problemowo
Lancia Lybra Intensa 1,9 JTD + virus Ramzesa
Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...
dostałem namiar na dobry zakład (adres klika postów wcześniej) ale narazie zrobiłem ok 8 tyś na lpg
Lancia Klub Polska - Łódź
Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut
Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut
- bialy-murzyn
- Forumowicz/ka
- Posty: 213
- Rejestracja: 24 lis 2007, 0:00
- Lokalizacja: Krakow jakby
- Kontakt:
Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...
może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego silnik z VIS jest bardziej problemowy ? Na przykład przy eksploatacji LPG ?
Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...
Czy ktoś ma LPI Vialle w innym silniku niż 2.0 20v,przeglądałem stronę producenta i praktycznie max.pojemność to 2.0 w różnych wersjach mocy(inne marki aut).Zainteresowany jestem montażem do turbo lub v-ki.
- oswald
- Klubowicz
- Posty: 522
- Rejestracja: 09 cze 2008, 0:00
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Odp: Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...
U mnie stag-300, reduktor zavoli zeta S, wtryskiwacze planijet A (dysza 2,1mm), wielozawór tomassetto... od montażu, od września przejechałem na lpg ok. 24 tyś. km, żadnych problemów , tylko regularny serwis u montażysty (robiłem tam gdzie Egon ), temp. przełączania na gaz: 25 st. C, spalanie 11,5 - 14,5 l/100 km...puntspusy pisze:super zestaw, gdybym mial teraz montowac gaz do auta to wlasnie taki zestaw, stag 300, scorpion i magic jety
valtec, rail czy planijet - niepolecam ( zwlaszcza dwoch pierwszych )
Brałem też pod uwagę magicjety, ale gazownik doradził planijety- niby mniej podatny na uszkodzenia kabelek/wtyczka we wtryskiwaczu itp...
Czemu nie polecasz planijetów ?
były: 126p BIS '90, thema 2.0 16V VIS 155KM '94, seicento 900 39KM '00, kappa coupe 4.16 2000 turbo 205KM '98 nr 2013, kappa SW 2.4 20V 175KM '00.
są: punto 2FL 1.3 multijet 70KM '05, phedra platino 2.0 multijet chip:158KM '08
są: punto 2FL 1.3 multijet 70KM '05, phedra platino 2.0 multijet chip:158KM '08
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 5
- Rejestracja: 28 maja 2009, 10:01
- Lokalizacja: Łódź
Odp: Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...
Witam wszystkich!!!
Mam pytanie. Kupiłem Lancie Kappa '98 2.0 20V. Chcę założyć gaz sekwencyjny. Czy ktoś mogłby mi polecić jakiś dorych mechaników za przestepną cenę.
Mam pytanie. Kupiłem Lancie Kappa '98 2.0 20V. Chcę założyć gaz sekwencyjny. Czy ktoś mogłby mi polecić jakiś dorych mechaników za przestepną cenę.
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7294
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Odp: Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...
Czytam ten temat od początku i ... dołożę swoje 3 grosze.
Numer 1 - to gazownik !! (nie ściemniacz)
Numer 2 - to jego doświadczenie i kompetencje - dobór podzespołów
Numer 3 - to chęć zadowolenia klienta przy swojej kompetencji - staranność i czystość przy montażu
Numer 4 - obsługa pogwarancyjna taka sama jak w okresie gwarancji
Kappa 2,0 VIS kombi - instalacja Stag 300, przebieg od montażu - 90 tys.km
Wymienione w ramach gwarancji 2 listwy Valtek (TTTM - ten typ tak ma) - nowa listwa 110 - 120 zł na wolnym rynku (3 elektrozawory), to nie znowu jakiś wielki koszt 1x/rok
Wymieniam filtr OMB (mały - faza ciekła) co 5-6 tys. km (nasz gaz jest generalnie bardzo brudny - za wyjątkiem szanujących się stacji, lecz nie wszystkich), filtr fazy lotnej co 10-13 tys. km
Nie świeci mi się żaden check, spalanie na poziomie 11,5-12,5 l/100, przy prędkości do 140 km/h, 80 % w trasie. W mieście spalanie na poziomie 14-15l/100 km
Kwestia nielogicznych, nagłych przełączeń na gaz/benzynę - zdarzały się, ale same znikały, tak szybko, że już o nich zapomniałem.
Na początku jedynym problemem było ustawienie temperatury przełączania - gazownik przyznał, że popełnił błąd (poprawione przy I przeglądzie po montażu - 1000 km).
I to by było na tyle.
Numer 1 - to gazownik !! (nie ściemniacz)
Numer 2 - to jego doświadczenie i kompetencje - dobór podzespołów
Numer 3 - to chęć zadowolenia klienta przy swojej kompetencji - staranność i czystość przy montażu
Numer 4 - obsługa pogwarancyjna taka sama jak w okresie gwarancji
Kappa 2,0 VIS kombi - instalacja Stag 300, przebieg od montażu - 90 tys.km
Wymienione w ramach gwarancji 2 listwy Valtek (TTTM - ten typ tak ma) - nowa listwa 110 - 120 zł na wolnym rynku (3 elektrozawory), to nie znowu jakiś wielki koszt 1x/rok
Wymieniam filtr OMB (mały - faza ciekła) co 5-6 tys. km (nasz gaz jest generalnie bardzo brudny - za wyjątkiem szanujących się stacji, lecz nie wszystkich), filtr fazy lotnej co 10-13 tys. km
Nie świeci mi się żaden check, spalanie na poziomie 11,5-12,5 l/100, przy prędkości do 140 km/h, 80 % w trasie. W mieście spalanie na poziomie 14-15l/100 km
Kwestia nielogicznych, nagłych przełączeń na gaz/benzynę - zdarzały się, ale same znikały, tak szybko, że już o nich zapomniałem.
Na początku jedynym problemem było ustawienie temperatury przełączania - gazownik przyznał, że popełnił błąd (poprawione przy I przeglądzie po montażu - 1000 km).
I to by było na tyle.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Re: Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...
U mnie BRC jakieś fast sequent, plug & drive, koszt instalacji 3500 zł, butla w kole 42 litry. Spalanie przy 120 km/h w 5 osob, doładowanym bagażnikiem przy temp. silnika 65-70 st (niestety nie dogrzewa się) - 12-12.5L/100km. Sądzę, że w lato, w trasie, w 2 osoby spokojnie zejdzie się do 10l
No i zapomnialbym, silniczek 2.4 ;P
No i zapomnialbym, silniczek 2.4 ;P
Kappa 2.4 5.20 SW PB + LPG 1996r.
Lybra 2.4 5.10 SW ON 2001r.
Lybra 2.4 5.10 SW ON 2001r.
Re: Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...
Nawiąże do tematu oryginalnego "instalki Ducha-dziadka" ponieważ to ja ją użytkuje od ponad 3 lat. Co mogę powiedzieć? Po raz pierwszy nie mam żadnych złych doświadczeń z gazem, żadnych szarpań, wybuchów, problemów z kablami czy inne.
W tej chwili auto ma 210 tyś przejechane, ja na tej instalce zrobiłem prawie 60 tyś i co? Dokuczał mi check, który praktycznie za każdym razem się zaświecał, ale auto chodziło dobrze więc zaciskałem zęby i udawałem, że go nie widze.
... ale nadszedł dzień kiedy pomyśłałem, że może czas coś z tym zrobić? ..wciąż sobie pluję w brodę dlaczego tak długo się do tego zbierałem. Wymieniłem oba filtry, poddałem się regulacji (100PLN) i póki co zrobiłem 2 tyś bez CHECK.
Moją euforię podtrzymuję za każdym razem, gdy naciskam przycisk Check i dostaję odpowiedź "CHECK OK"
W tej chwili auto ma 210 tyś przejechane, ja na tej instalce zrobiłem prawie 60 tyś i co? Dokuczał mi check, który praktycznie za każdym razem się zaświecał, ale auto chodziło dobrze więc zaciskałem zęby i udawałem, że go nie widze.
... ale nadszedł dzień kiedy pomyśłałem, że może czas coś z tym zrobić? ..wciąż sobie pluję w brodę dlaczego tak długo się do tego zbierałem. Wymieniłem oba filtry, poddałem się regulacji (100PLN) i póki co zrobiłem 2 tyś bez CHECK.
Moją euforię podtrzymuję za każdym razem, gdy naciskam przycisk Check i dostaję odpowiedź "CHECK OK"