Kappa JTD - powód wystąpienia błędu

Anonymous

Kappa JTD - powód wystąpienia błędu

Post autor: Anonymous » 28 cze 2005, 10:41

Hay mam pytanko moze ktos wie co moze byc zwiazane z wystąpieniem błędu na komputerku w Kappie 2.4JTD o następującej treści:
"Engine Control System Defect"

Zaznacze ze wystąpiło to po wymianie przepływomierza

Dzieki za info pozdrawiam

Awatar użytkownika
lukasz22i
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 341
Rejestracja: 15 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Bolesławiec woj. dolnośląskie

Kappa JTD - powód wystąpienia błędu

Post autor: lukasz22i » 28 cze 2005, 10:56

Wydaje mi sie że powinienes pojechac na komputer,podpiąc swój i go zresetować wykasowując błędy zakodowane w kompie, to powinno pomóc!
Bolesławiec Lancia Fan!

Prezes

Kappa JTD - powód wystąpienia błędu

Post autor: Prezes » 28 cze 2005, 23:41

witam
Nieprawidłowo działający przepływomierz nie generuje błędów które są wyswietlane . Przyczyna musi lezec gdzie indziej.
Opisz warunki w jakich pojawia sie CHECK (obroty , obciazenie silnika , temperatura itd) , moze coś podpowiem

Pozdrawiam

Prezes

Anonymous

Kappa JTD - powód wystąpienia błędu

Post autor: Anonymous » 29 cze 2005, 8:29

Prezeso błąd występuję od razu po zapaleniu auta i jest cały czas jak wyzej napisalem występuje non stop czy to moze byc cos powaznego?
Wymienilem przeplywomierz i sie pojawil
Pozdrawiam

Prezes

Kappa JTD - powód wystąpienia błędu

Post autor: Prezes » 30 cze 2005, 23:53

Jesli błędy wystepują po zmianie przepływomierza proponuje go odłączyć. Silnik bedzie pracował w trybie awaryjnym - straci troche mocy ale nic nie powinno sie dziac. Sprawdz czy błędy bedą sie nadal pojawiały - jesli tak przynajmniej bedzie pewne ze nie jest to wina przepływomierza.

Najlepiej podpiąć silnik pod komputer diagnostyczny - błędy wyjdą jak na dłoni. Moze to być np: błąd czujnika połozenia przepustnicy , połozenia wału , temp. silnika , cisnienia doładowania , cisnienia paliwa itd itd

Mieliśmy 2 razy przypadek ze przetarł sie przewód w wiązce prowadzącej do komputera sterującego
Zdiagnozowanie tego to koszmar - cały dzien roboty. Wiązka zbiera wszystkie przewody , przechodzi podszybiem do komputera sterującego.
Jeśli będzie taka przyczyna to miłej zabawy.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
michał_kappa
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 255
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Śląsk Rydułtowy

Kappa JTD - powód wystąpienia błędu

Post autor: michał_kappa » 01 lip 2005, 9:14

"Prezes" pisze:witam
Nieprawidłowo działający przepływomierz nie generuje błędów które są wyswietlane .
Prezes
Pamiętam, iż w trakcie poszukiwań defektu w mojej kappie (3,0) właśnie po odpięciu przepływomierza pojawiła się wspomniana wcześniej informacja o błędzie na infocenter

Anonymous

Kappa JTD - powód wystąpienia błędu

Post autor: Anonymous » 02 lip 2005, 1:04

to ja się podłączę do pytania.. chodzi oczywiście o JTD..

komunikat: "engine control system failure"..

zapala się tylko na chwilę.. przy pedale w podłodze i dojściu do 3 tys obr..
i wtedy auto w ogóle nie reaguje na pedał gazu..

do tego np. IV bieg, 2.200 obr pedał w podłogę.. do 2.900 obr..
zmiana na V bieg pedał gazu w podłogę.. a auto nie reaguje..
odpuszczam i jeszcze raz naciskam i auto idzie.. niestety tylko do 3 tys..
potem znowu CHECK.. oczywiście można go dokręcić wyżej..

proszę o pomoc.. bo usłyszałem już przerażającą teorię o walniętej
turbinie lub wtryskiwaczach.. :(

help..

Anonymous

Kappa JTD - powód wystąpienia błędu

Post autor: Anonymous » 03 lip 2005, 11:31

Witam ! Odpiolem przeplywomierz i dalej blad wystepuje tak ze juz nie wiem co to moze byc ale jest cos co moze wskazywac na problem z jakimis kabelkiem lub cos takiego gdyz czasami wyskakuje blad "Defection Electrical Connection" i wtedy nie wystepuje "engine control system failure" a znow jak pojawi sie "engine......" to nie wyskakuje "defection" :? dziwne to wszystko

Prezes

Kappa JTD - powód wystąpienia błędu

Post autor: Prezes » 03 lip 2005, 22:48

Adolf - masz problem ... padnięty mechanizm zmiennej geometrii lopatek w turbinie .
Wtryski są prawdopodobnie ok bo obiawy uszkodzenia sa zupełnie inne ale turbina do wymiany...

Przygotuj jakieś 1800 - 1900 zł i przyjedz.



Jaheim - teraz masz pewność ze nie jest to wina przepływomierza. Jestem pewnien na 90% , ze problem tkwi w wiązce przewodów prowadzących do komputera . Przejrzyj przewody od skrzynki przekazników i bezpieczników która jest koło pompy ABS , dalej idą przy fartuchu nadkola i podszybiem do komputera. Proponuje poszukać dobrego i cierpliwego elektryka bo to bardzo czasochłonna robota.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 03 lip 2005, 23:09 przez Prezes, łącznie zmieniany 1 raz.

Prezes

Kappa JTD - powód wystąpienia błędu

Post autor: Prezes » 03 lip 2005, 22:50

"michał_kappa" pisze:
"Prezes" pisze:witam
Nieprawidłowo działający przepływomierz nie generuje błędów które są wyswietlane .
Prezes
Pamiętam, iż w trakcie poszukiwań defektu w mojej kappie (3,0) właśnie po odpięciu przepływomierza pojawiła się wspomniana wcześniej informacja o błędzie na infocenter
Rozmawiamy o silniku 2,4 JTD a nie o 3.0 V6 - zupełnie inne układy elektryczne

Pozdrawiam

Anonymous

Kappa JTD - powód wystąpienia błędu

Post autor: Anonymous » 06 lip 2005, 11:39

jestem po podpięciu do examinera..

wyskoczyło 8 błędów.. :)
najbardziej podoba mi się
"0335 czujnik prędkości obrotowej - NIEPRAWDOPODOBNY" :)

ale do rzeczy.. po wykasowaniu powtórzył się tylko jeden..
"czujnik ciśnienia doładowania - sygnał za duży"...

czyli turbina czy czujnik?..

pozdr.

Prezes

Kappa JTD - powód wystąpienia błędu

Post autor: Prezes » 06 lip 2005, 22:25

Oby czujnik ! O obiawach zaciętej turbiny mozesz przeczytać w postach Jaheima - auto traci moc po osiągnięciu 3500 obr/min przy gazie wdepniętym w podłodze . jednoczesnie pojawia sie komunikat "Engine Control System Failure". Komunikat znika po zdjeciu nogi z gazu.

Jesli bedziesz miał takie obiawy to zapraszam na wymiane turbiny.

Pozdrawiam

Anonymous

Kappa JTD - powód wystąpienia błędu

Post autor: Anonymous » 09 lip 2005, 10:59

Wielkie dzięki dla Prezesa.. słuszna diagnoza..
wypalony wirnik w turbinie..

jeszcze raz wielkie dzięki..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”