Kappa JTD - powód wystąpienia błędu
Kappa JTD - powód wystąpienia błędu
Hay mam pytanko moze ktos wie co moze byc zwiazane z wystąpieniem błędu na komputerku w Kappie 2.4JTD o następującej treści:
"Engine Control System Defect"
Zaznacze ze wystąpiło to po wymianie przepływomierza
Dzieki za info pozdrawiam
"Engine Control System Defect"
Zaznacze ze wystąpiło to po wymianie przepływomierza
Dzieki za info pozdrawiam
- lukasz22i
- Klubowicz
- Posty: 341
- Rejestracja: 15 cze 2005, 0:00
- Lokalizacja: Bolesławiec woj. dolnośląskie
Kappa JTD - powód wystąpienia błędu
Wydaje mi sie że powinienes pojechac na komputer,podpiąc swój i go zresetować wykasowując błędy zakodowane w kompie, to powinno pomóc!
Bolesławiec Lancia Fan!
Kappa JTD - powód wystąpienia błędu
witam
Nieprawidłowo działający przepływomierz nie generuje błędów które są wyswietlane . Przyczyna musi lezec gdzie indziej.
Opisz warunki w jakich pojawia sie CHECK (obroty , obciazenie silnika , temperatura itd) , moze coś podpowiem
Pozdrawiam
Prezes
Nieprawidłowo działający przepływomierz nie generuje błędów które są wyswietlane . Przyczyna musi lezec gdzie indziej.
Opisz warunki w jakich pojawia sie CHECK (obroty , obciazenie silnika , temperatura itd) , moze coś podpowiem
Pozdrawiam
Prezes
Kappa JTD - powód wystąpienia błędu
Prezeso błąd występuję od razu po zapaleniu auta i jest cały czas jak wyzej napisalem występuje non stop czy to moze byc cos powaznego?
Wymienilem przeplywomierz i sie pojawil
Pozdrawiam
Wymienilem przeplywomierz i sie pojawil
Pozdrawiam
Kappa JTD - powód wystąpienia błędu
Jesli błędy wystepują po zmianie przepływomierza proponuje go odłączyć. Silnik bedzie pracował w trybie awaryjnym - straci troche mocy ale nic nie powinno sie dziac. Sprawdz czy błędy bedą sie nadal pojawiały - jesli tak przynajmniej bedzie pewne ze nie jest to wina przepływomierza.
Najlepiej podpiąć silnik pod komputer diagnostyczny - błędy wyjdą jak na dłoni. Moze to być np: błąd czujnika połozenia przepustnicy , połozenia wału , temp. silnika , cisnienia doładowania , cisnienia paliwa itd itd
Mieliśmy 2 razy przypadek ze przetarł sie przewód w wiązce prowadzącej do komputera sterującego
Zdiagnozowanie tego to koszmar - cały dzien roboty. Wiązka zbiera wszystkie przewody , przechodzi podszybiem do komputera sterującego.
Jeśli będzie taka przyczyna to miłej zabawy.
Pozdrawiam
Najlepiej podpiąć silnik pod komputer diagnostyczny - błędy wyjdą jak na dłoni. Moze to być np: błąd czujnika połozenia przepustnicy , połozenia wału , temp. silnika , cisnienia doładowania , cisnienia paliwa itd itd
Mieliśmy 2 razy przypadek ze przetarł sie przewód w wiązce prowadzącej do komputera sterującego
Zdiagnozowanie tego to koszmar - cały dzien roboty. Wiązka zbiera wszystkie przewody , przechodzi podszybiem do komputera sterującego.
Jeśli będzie taka przyczyna to miłej zabawy.
Pozdrawiam
- michał_kappa
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 255
- Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
- Lokalizacja: Śląsk Rydułtowy
Kappa JTD - powód wystąpienia błędu
Pamiętam, iż w trakcie poszukiwań defektu w mojej kappie (3,0) właśnie po odpięciu przepływomierza pojawiła się wspomniana wcześniej informacja o błędzie na infocenter"Prezes" pisze:witam
Nieprawidłowo działający przepływomierz nie generuje błędów które są wyswietlane .
Prezes
Kappa JTD - powód wystąpienia błędu
to ja się podłączę do pytania.. chodzi oczywiście o JTD..
komunikat: "engine control system failure"..
zapala się tylko na chwilę.. przy pedale w podłodze i dojściu do 3 tys obr..
i wtedy auto w ogóle nie reaguje na pedał gazu..
do tego np. IV bieg, 2.200 obr pedał w podłogę.. do 2.900 obr..
zmiana na V bieg pedał gazu w podłogę.. a auto nie reaguje..
odpuszczam i jeszcze raz naciskam i auto idzie.. niestety tylko do 3 tys..
potem znowu CHECK.. oczywiście można go dokręcić wyżej..
proszę o pomoc.. bo usłyszałem już przerażającą teorię o walniętej
turbinie lub wtryskiwaczach..
help..
komunikat: "engine control system failure"..
zapala się tylko na chwilę.. przy pedale w podłodze i dojściu do 3 tys obr..
i wtedy auto w ogóle nie reaguje na pedał gazu..
do tego np. IV bieg, 2.200 obr pedał w podłogę.. do 2.900 obr..
zmiana na V bieg pedał gazu w podłogę.. a auto nie reaguje..
odpuszczam i jeszcze raz naciskam i auto idzie.. niestety tylko do 3 tys..
potem znowu CHECK.. oczywiście można go dokręcić wyżej..
proszę o pomoc.. bo usłyszałem już przerażającą teorię o walniętej
turbinie lub wtryskiwaczach..
help..
Kappa JTD - powód wystąpienia błędu
Witam ! Odpiolem przeplywomierz i dalej blad wystepuje tak ze juz nie wiem co to moze byc ale jest cos co moze wskazywac na problem z jakimis kabelkiem lub cos takiego gdyz czasami wyskakuje blad "Defection Electrical Connection" i wtedy nie wystepuje "engine control system failure" a znow jak pojawi sie "engine......" to nie wyskakuje "defection" dziwne to wszystko
Kappa JTD - powód wystąpienia błędu
Adolf - masz problem ... padnięty mechanizm zmiennej geometrii lopatek w turbinie .
Wtryski są prawdopodobnie ok bo obiawy uszkodzenia sa zupełnie inne ale turbina do wymiany...
Przygotuj jakieś 1800 - 1900 zł i przyjedz.
Jaheim - teraz masz pewność ze nie jest to wina przepływomierza. Jestem pewnien na 90% , ze problem tkwi w wiązce przewodów prowadzących do komputera . Przejrzyj przewody od skrzynki przekazników i bezpieczników która jest koło pompy ABS , dalej idą przy fartuchu nadkola i podszybiem do komputera. Proponuje poszukać dobrego i cierpliwego elektryka bo to bardzo czasochłonna robota.
Pozdrawiam
Wtryski są prawdopodobnie ok bo obiawy uszkodzenia sa zupełnie inne ale turbina do wymiany...
Przygotuj jakieś 1800 - 1900 zł i przyjedz.
Jaheim - teraz masz pewność ze nie jest to wina przepływomierza. Jestem pewnien na 90% , ze problem tkwi w wiązce przewodów prowadzących do komputera . Przejrzyj przewody od skrzynki przekazników i bezpieczników która jest koło pompy ABS , dalej idą przy fartuchu nadkola i podszybiem do komputera. Proponuje poszukać dobrego i cierpliwego elektryka bo to bardzo czasochłonna robota.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 03 lip 2005, 23:09 przez Prezes, łącznie zmieniany 1 raz.
Kappa JTD - powód wystąpienia błędu
Rozmawiamy o silniku 2,4 JTD a nie o 3.0 V6 - zupełnie inne układy elektryczne"michał_kappa" pisze:Pamiętam, iż w trakcie poszukiwań defektu w mojej kappie (3,0) właśnie po odpięciu przepływomierza pojawiła się wspomniana wcześniej informacja o błędzie na infocenter"Prezes" pisze:witam
Nieprawidłowo działający przepływomierz nie generuje błędów które są wyswietlane .
Prezes
Pozdrawiam
Kappa JTD - powód wystąpienia błędu
jestem po podpięciu do examinera..
wyskoczyło 8 błędów..
najbardziej podoba mi się
"0335 czujnik prędkości obrotowej - NIEPRAWDOPODOBNY"
ale do rzeczy.. po wykasowaniu powtórzył się tylko jeden..
"czujnik ciśnienia doładowania - sygnał za duży"...
czyli turbina czy czujnik?..
pozdr.
wyskoczyło 8 błędów..
najbardziej podoba mi się
"0335 czujnik prędkości obrotowej - NIEPRAWDOPODOBNY"
ale do rzeczy.. po wykasowaniu powtórzył się tylko jeden..
"czujnik ciśnienia doładowania - sygnał za duży"...
czyli turbina czy czujnik?..
pozdr.
Kappa JTD - powód wystąpienia błędu
Oby czujnik ! O obiawach zaciętej turbiny mozesz przeczytać w postach Jaheima - auto traci moc po osiągnięciu 3500 obr/min przy gazie wdepniętym w podłodze . jednoczesnie pojawia sie komunikat "Engine Control System Failure". Komunikat znika po zdjeciu nogi z gazu.
Jesli bedziesz miał takie obiawy to zapraszam na wymiane turbiny.
Pozdrawiam
Jesli bedziesz miał takie obiawy to zapraszam na wymiane turbiny.
Pozdrawiam
Kappa JTD - powód wystąpienia błędu
Wielkie dzięki dla Prezesa.. słuszna diagnoza..
wypalony wirnik w turbinie..
jeszcze raz wielkie dzięki..
wypalony wirnik w turbinie..
jeszcze raz wielkie dzięki..