Strona 1 z 1

Kappa - uszczelnienie drążka kierowniczego

: 28 maja 2007, 10:33
autor: Krzysiek
Czy ktoś zna nr lub/i wymiary (jeśli jest to znormalizowany zimering)uszczelnienia drążka kierowniczego. Cieknie mi płyn wspomagania w okolicach osłony gumowej, gdzie drążek kierowniczy wchodzi do maglownicy z prawej strony. k2.4 '95. Jeśli wezmę się za rozbieranie to chciałbym mieć uszczelnienie na wymiane, a nie dopiero szukać.
Pozdrawiam

Kappa - uszczelnienie drążka kierowniczego

: 28 maja 2007, 22:03
autor: szlemik3
dolaczam sie do tematu,mam ten sam problem.Nie jest tragicznie ale wolalbym miec to z glowy.

Kappa - uszczelnienie drążka kierowniczego

: 08 cze 2007, 13:06
autor: Krzysiek
Może się komu przyda.

Demontaż przekładni kierowniczej (maglownicy): zdemontować po kolei - koła, nadkola, drążki (końcówki) od zwrotnic, osłona pod silnikiem, odkręcić wahacze od ramy nośnej, rurę wydechową od kolektora i aby ją uwolnić osłonę od miski. Odpiąć zapinkę kabla sondy lambda żeby go nie urwać, mocowanie węża chłodnicy z przodu, dwie długie śruby mocujące maglownicę do ramy i resztę śrub mocujących ramę do nadwozia. Wcześniej podeprzeć silnik i można wyciągnąć ramę. Odkręcić węże hydrauliczne, przekładnię od wału kierownicy, odpiąć kostkę serwomechanizmu.
W samej maglownicy należy wymienić uszczelnienia, o których później i montaż w odwrotnej kolejności. Oczywiście mogłem o czymś zapomnieć więc z głową.
Zaopatrzyć się w mocne i dobre klucze 15, 16, 18. Ogólnie ciasno i trochę roboty jest.

Uszczelnienia (komplet naprawczy) nabyłem za pośrednictwem autoryzowane stacji w "autoryzowanej" cenie 205PLN.
49 elementów: mierzone suwmiarką trochę na oko.
oringi (śr zewnętrzna x grubość): 30x4-1szt, 39x4-1, 54x2-2, 51x2-1, 34x1,5-5, 35x2-1, 36x1,5-1, 25x1-1, 17,5x2,5-8, 18x2-1, 15x1-1, 8x1,5-3, 9x1,5-3, 10x1-1, 9x1-1, 7x1,5-1
pierścienie z tworzywa (śr zewnętrzna x szerokość x grubość):
35x2x-5szt, 40x2x1-1, 26x2x1-1, 20x2x1-1, 32x2x4-2
zimerring 28x38x7, 20x30x5, 24x33x7-2szt.
tulejka z kołnierzem z tworzywa - 2szt, element dociskowy z tworzywa 1 szt.

Moim zdaniem nie ma potrzeby wszystkiego wymieniać, zimerringi i oringi można podebrać z części znormalizowanych.

Re: Kappa - uszczelnienie drążka kierowniczego

: 19 maja 2010, 22:01
autor: xkrusiu
Świetnie się spisałeś z tymi wymiarami!!! Ja dzisiaj byłem w zakładzie naprawiającym wyłącznie układy kierownicze i krzykneli sobie za to wszystko 500zł +300 wymiana :lol: komentarz zbędny...

Re: Kappa - uszczelnienie drążka kierowniczego

: 04 lip 2012, 11:58
autor: jurek_lub
Dopiszę swoje doświadczenia z maglownicą. Właśnie wymieniłem u siebie, ja wyjąłem ją z lewej strony od kierowcy, wyszła dość łatwo i obeszło się bez odkręcania wydechu itd jedynie zdemontowałem nadkola.