No tak wyjasniło się wiele - dzisiaj byłem na hamowni w Gliwicach (Elprosys - wynająłem na 4 godziny - REWELACJA ) "katowałem" auto własciwie bez przerwy z podłaczonym euroscanem."makek" pisze:Z Tobą się nie porównamy za dużo różnic. Nie chciałbym się wymądrzać tym bardziej, że nie mam doświadczenia z takim silnikiem, ale coś przychodzi mi do głowy w kwestii czasu wtrysku. Ciśnienie w kolektorze u Ciebie jest o ok 100 mmHg wyższe niż w naszych wolnossących silnikach, jeśli nie jest to sprawa rozrządu, wałków, to wskazywałoby na np. nieszczelności w obrębie kolektora, a może coś miałeś załączone, a może turbo tak mają.... Tak sobie to tłumaczę, ECU "widzi" częściowe obciążenie silnika i zwiększa czas wtrysku."lancia1969" pisze:Moje odczyty
Silnik 2.0 T 8v temperatura powietrza 15 stopni ECU 472
Spark Advance 8-10 wahania
Throtle position -0,1 deg
Air temp 53,3 stopnie
RPM 817 do 860 - wahania
Idle acturator - 31,2 do 34,4 wahania
Iniection time -2,08 do 4,06 ms -wahania
Iniection Timing 450 deg nie wiem co to jest
MAP 322 do 341 mmHg
CO potencjometr -81 do-82
Ecu Suply 13,2 V
Doładowanie 0,6 w peaku 0,8 max ( pedał w podłodze)
Cisnienie paliwa na wolnych 2.5 bara w czasie przyspieszania max 4,2 bara.
Jutro jade na hamownie to postaram sie wklieć wykresy , auto generalnie jeżdzi bardzo spokojnie , przyspiesza równi zarówno z dołu jak i na górze , spalanie około 12- 17 litrów.
Zwiększenie wyprzedzenia zapłonu chyba rzeczywiście obniża temperaturę, bo mieszanka spala się dłużej, mniej dynamicznie w związku z tym osiąga mniejszą temperaturę podczas spalania.
Założenie było takie że reguluje tylko dwa parametry :
1 ciśnienie paliwa
2 skład CO - potencjometrem w ECU ( ja w mojej wersji mam wyciągniety na zewnatrz )
Zrobiłem 22 pomiary łącznie z wymianą komputerów od Dedry i Delty.
Znalazłem uszkodzony zawór blow-off , który jak napisałeś był nieszczelnością w układzie ssącym ( w czasie jazdy nie było żadnego negatywnego objawu a zawór puszczał powietrze w przestrzeń ) .
Reasumując całą "zabawę" uzyskałem przyrost mocy 16 KM i wzrost momentu o 31.5 Nm .
Dzisiaj juz padam ( od huku i smrodu ) ale jutro postaram sie wkleić wszystkie pomiary i wykresy - może wspólnie coś wymyślimy .
Dodano godz. 20.00:
Oto plik w formacie Word 2007
waga około 2.8 MB ale sa skany poszczegolnych 22 hamowań oraz wykresy.
Dodano godz. 20.14 dnia następnego
Oto plik w formacie Acrobat, waga ciut inna
Czekam Panowie na opinie i propozycje.