Odczyty parametrów ECU

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

Odczyty parametrów ECU

Post autor: lancia1969 » 17 kwie 2007, 22:00

"makek" pisze:
"lancia1969" pisze:Moje odczyty :?
Silnik 2.0 T 8v temperatura powietrza 15 stopni ECU 472
Spark Advance 8-10 wahania
Throtle position -0,1 deg
Air temp 53,3 stopnie
RPM 817 do 860 - wahania
Idle acturator - 31,2 do 34,4 wahania
Iniection time -2,08 do 4,06 ms -wahania
Iniection Timing 450 deg nie wiem co to jest :roll:
MAP 322 do 341 mmHg
CO potencjometr -81 do-82
Ecu Suply 13,2 V

Doładowanie 0,6 w peaku 0,8 max ( pedał w podłodze)
Cisnienie paliwa na wolnych 2.5 bara w czasie przyspieszania max 4,2 bara.

Jutro jade na hamownie to postaram sie wklieć wykresy , auto generalnie jeżdzi bardzo spokojnie , przyspiesza równi zarówno z dołu jak i na górze , spalanie około 12- 17 litrów.
Z Tobą się nie porównamy za dużo różnic. Nie chciałbym się wymądrzać tym bardziej, że nie mam doświadczenia z takim silnikiem, ale coś przychodzi mi do głowy w kwestii czasu wtrysku. Ciśnienie w kolektorze u Ciebie jest o ok 100 mmHg wyższe niż w naszych wolnossących silnikach, jeśli nie jest to sprawa rozrządu, wałków, to wskazywałoby na np. nieszczelności w obrębie kolektora, a może coś miałeś załączone, a może turbo tak mają.... Tak sobie to tłumaczę, ECU "widzi" częściowe obciążenie silnika i zwiększa czas wtrysku.
Zwiększenie wyprzedzenia zapłonu chyba rzeczywiście obniża temperaturę, bo mieszanka spala się dłużej, mniej dynamicznie w związku z tym osiąga mniejszą temperaturę podczas spalania.
No tak wyjasniło się wiele - dzisiaj byłem na hamowni w Gliwicach (Elprosys - wynająłem na 4 godziny - REWELACJA ) "katowałem" auto własciwie bez przerwy z podłaczonym euroscanem.

Założenie było takie że reguluje tylko dwa parametry :
1 ciśnienie paliwa
2 skład CO - potencjometrem w ECU ( ja w mojej wersji mam wyciągniety na zewnatrz )

Zrobiłem 22 pomiary łącznie z wymianą komputerów od Dedry i Delty.
Znalazłem uszkodzony zawór blow-off , który jak napisałeś był nieszczelnością w układzie ssącym ( w czasie jazdy nie było żadnego negatywnego objawu a zawór puszczał powietrze w przestrzeń :roll: ) .

Reasumując całą "zabawę" uzyskałem przyrost mocy 16 KM i wzrost momentu o 31.5 Nm . :D

Dzisiaj juz padam ( od huku i smrodu :wink: ) ale jutro postaram sie wkleić wszystkie pomiary i wykresy - może wspólnie coś wymyślimy . :D

Dodano godz. 20.00:
Oto plik w formacie Word 2007

waga około 2.8 MB ale sa skany poszczegolnych 22 hamowań oraz wykresy.

Dodano godz. 20.14 dnia następnego :)
Oto plik w formacie Acrobat, waga ciut inna :)


Czekam Panowie na opinie i propozycje.
Grzegorz

GG 13364997

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

Odczyty parametrów ECU

Post autor: lancia1969 » 18 kwie 2007, 20:41

Bardzo ale to bardzo :wink: dziękuje Romkowi za mozliwość umieszczenia pliku :D :D :D
Co bym bez Ciebie Prezes zrobił :wink:

Pozdrawiam
Grzesiek
Grzegorz

GG 13364997

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Odczyty parametrów ECU

Post autor: makek » 19 kwie 2007, 10:24

Czy otwiera Wam się ten plik? Nie mam Office 2007, openoffice sobie nie radzi, MS word 2000 wywalił krzaczki, jak jest u Was?

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

Odczyty parametrów ECU

Post autor: lancia1969 » 19 kwie 2007, 10:29

"makek" pisze:Czy otwiera Wam się ten plik? Nie mam Office 2007, openoffice sobie nie radzi, MS word 2000 wywalił krzaczki, jak jest u Was?
Kurcze sorki za ten 2007 :roll: zauważ że rozszerzenie jest docx. może wystraczy zmienić na doc.? :?
Grzegorz

GG 13364997

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Odczyty parametrów ECU

Post autor: makek » 19 kwie 2007, 11:28

Bez zmieniania analiza.doc tak się ściąga. Chyba trzeba zapuścić wędkę na nowszego Offica :)

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

Odczyty parametrów ECU

Post autor: lancia1969 » 19 kwie 2007, 13:04

"makek" pisze:Bez zmieniania analiza.doc tak się ściąga. Chyba trzeba zapuścić wędkę na nowszego Offica :)
Moja culpa :? dzisiaj wyślę jeszcze raz do Prezesa w bardziej cywilizowanym formacie PDF - zreszta Roman od razu to zaproponował :wink:
Grzegorz

GG 13364997

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Odczyty parametrów ECU

Post autor: wujek » 19 kwie 2007, 21:33

Witam,
Jestem pod wrażeniem - Panowie, wspaniała dysputa.
To są prawdziwe doktoraty świadczące o Waszej znakomitej wiedzy o silnikach i sterowaniu nimi.
Pozdrawiam

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

Odczyty parametrów ECU

Post autor: lancia1969 » 19 kwie 2007, 22:44

"wujek" pisze:Witam,
Jestem pod wrażeniem - Panowie, wspaniała dysputa.
To są prawdziwe doktoraty świadczące o Waszej znakomitej wiedzy o silnikach i sterowaniu nimi.
Pozdrawiam
Dzieki Wujek :oops: Dla takich chwil warto żyć :D .
Liczę, że bedziemy miec okazje pogadać na Zlocie

Pozdrawiam
Grzesiek
Grzegorz

GG 13364997

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Odczyty parametrów ECU

Post autor: wujek » 19 kwie 2007, 22:58

Witam,
Obowiązkowo : yesyes :
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Odczyty parametrów ECU

Post autor: bassman » 20 kwie 2007, 12:13

Sory za offa, ale mogę użyczyć office'a 2007.

Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander

roman_n

Odczyty parametrów ECU

Post autor: roman_n » 19 maja 2007, 20:15

witam ponownie. zastanawiał mnie kąt throtle position no bo na logikę jeśli przepustnica jest zamknięta to dlaczego ECU dostaje sygnał że jest otwarta na 13,5 deg lub jak u kolegi makek'a 11,8 deg (???). postanowiłem odkręcić potencjometr z zamiarem ewentualnego przestawienia go gdyby był na wielowpuście, niestety okazało się że jest na "płetwie" :/ a na dodatek nie mogłem odkręcić śrub bo ktoś wcześniej je czymś innym niż torx próbował. skończyło się na urwaniu śrub i jednego ucha potencjometru. nie mając innego wyjścia rozebrałem całość, przy okazji odkryłem pęknięte kolanko w układzie recyrkulacji (niebieski króciec). jednak nie ma tego złego co by nie wyszło na dobre: wymyłem cały"gaźnik",usunąłem nieszczelności i przerobiłem potencjometr tak że jest teraz możliwość ustawienia go w innym położeniu niż był !!! a powinien być ustawiony, uważam, na nie więcej jak 4,6 deg bo przy 5,0 pojawia się ikonka w prawym górnym rogu że naciskany jest pedał przyśpieszenia. w czasie jazdy puszczając gaz mamy efekt hamowania silnikiem (cut off) !!!. nie wiem jaka jest granica minimalnego ustawienia kąta ale przy testach gdy miałem minimalny (bez naprężenia wewnętrznej sprężyny potencjometru) efekt był taki że przyśpieszając było ok ale chcąc jechać ze stałą prędkością włączał się cut off i szarpał. teraz ustawiłem na 4,6 deg. niestety nie mogę sprawdzić w czasie jazdy ale silnik wkręca się na obroty jakby lepiej, a nie jeżdżę bo bydło wracające z kortowiady (juwenalia) przebiegło mi po lancii wybijając przednią szybę. :..( To jest moje takie rozwiązanie ale proponuję dochodzić jak zrobić to nie ingerując w mechanikę (potencjometr ma stałe położenie), bo przecież jakąś tam impedancję Ecu przelicza na kąt i pewnie można mu przypisać że np 1,2 kilo to 4,6 deg(!?).życzę wszystkim sukcesów w dociekaniu co i dlaczego, powodzenia
http://www.ols.vectranet.pl/~nowiccy/lancia/1.JPG[/img]
http://www.ols.vectranet.pl/~nowiccy/lancia/2.JPG[/img]
http://www.ols.vectranet.pl/~nowiccy/lancia/3.JPG[/img]
http://www.ols.vectranet.pl/~nowiccy/lancia/4.JPG[/img]

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Odczyty parametrów ECU

Post autor: makek » 20 maja 2007, 20:59

"roman_n" pisze:.......nie wiem jaka jest granica minimalnego ustawienia kąta ale przy testach gdy miałem minimalny (bez naprężenia wewnętrznej sprężyny potencjometru) efekt był taki że przyśpieszając było ok ale chcąc jechać ze stałą prędkością włączał się cut off i szarpał. teraz ustawiłem na 4,6 deg. niestety nie mogę sprawdzić w czasie jazdy ale silnik wkręca się na obroty jakby lepiej,.....
Ciekawa sprawa...., właśnie potencjometr (w naszych silnikach) niby ma stałe położenie, na tych mosiężnych tulejkach nie da się za wiele przestawić, myślałem, że ECU sam przyjmuje pozycję zamknięcia od min. które jest powtarzalne, ale skoro 5 stopni to ....... zaraz idę do garażu.
To szarpanie przy stałej prędkości było przy minimalnym wychyleniu przepustnicy, w martwym położeniu potencjometru?
Ciekawe, czy to lepsze wkręcanie się na obroty spowodowane jest uszczelnieniem dolotu, czy ingerencją w potencjometr? Za chwilę cd.

Kojak
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 338
Rejestracja: 07 mar 2006, 0:00
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Ścinawa

Odczyty parametrów ECU

Post autor: Kojak » 20 maja 2007, 21:35

To powiedzcie jaki kabelek i jaki programik, to kupię, pościągam i zrobię test swojej Kappie...

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Odczyty parametrów ECU

Post autor: makek » 20 maja 2007, 22:08

"Kojak" pisze:To powiedzcie jaki kabelek i jaki programik, to kupię, pościągam i zrobię test swojej Kappie...
np http://www.viaken.pl/ - to nie jest reklama :) Sam korzystam z euroscanu, on powinien obsłużyć 2,4 jtd

Udało mi się zejść do 7,6 - kosztem usuniętych mosiężnych tulejek. Jutro sprawdzę położenie przepustnicy, może nie jest całkiem zamknięta i zejdę poniżej 5 deg.

roman_n

Odczyty parametrów ECU

Post autor: roman_n » 20 maja 2007, 22:11

kupić można na przykład na Allegro no i jeszcze trzeba mieć przenośny komp do którego ten interfejs podłączysz. lecz jeśli z autem nie dzieje się nic złego to taka zabawa jest droga, a nawet jeśli coś to za pięć dych zrobią diagnostykę (oczywiście nie w ASO). lecz jeśli ktoś się zdecyduje na zakup to radzę wykorzystać jakiś stary komp leżący w piwnicy, na strychu lub w garażu a jeśli nie ma to przynajmniej użyć innego HDD do wgrania dosa i visy (tworzenie partycji pod dosa mimo iż dokładnie opisane w instrukcji nie zawsze się udaje i ....)
Ostatnio zmieniony 20 maja 2007, 22:22 przez roman_n, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”