Thema - zawór sterujący VIS

Awatar użytkownika
Jeremy McFee
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 665
Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Thema - zawór sterujący VIS

Post autor: Jeremy McFee » 21 mar 2007, 20:42

Czy ktoś ma jakieś pojęcie nt. działania zaworu (chyba podciśnieniowego), który jest połączony cienkim szlaufikiem do VISa?

U mnie jest to rozpieprzone i chyba dlatego mam problemy na wysokich obrotach.

Help!
J. McFee

Awatar użytkownika
Qba
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 276
Rejestracja: 07 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa/Jarosław

Thema - zawór sterujący VIS

Post autor: Qba » 21 mar 2007, 22:44

Jak masz zepsute to masz dlugi dolot powietrza wiec na wysokich powinno byc ok.
Jak silnik jest zgaszony to tloczek od vis jest w gorze, po zapaleniu silnika jest na dole, a powyzej 4tys z haczykiem znowu jest w gorze.
Zeby sprawdzic czy tloczek dziala musisz zassac powietrze ustami z wezyka.
A jak wygladaja te problemy na wysokich obrotach?
Lancia Thema 2.0 16v LE VIS - sprzedana
Yamaha FZS600 Fazer 98r - sprowadzony z włoch, więc też makaron

Awatar użytkownika
Jeremy McFee
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 665
Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Thema - zawór sterujący VIS

Post autor: Jeremy McFee » 22 mar 2007, 9:39

Na zimnym motorze bez problemu wkręcam się na 6 krpm.
Jak się trochę rozgrzeje, to zaczynają się schody, czyli:
- normalnie przyspiesza do około 4krpm, potem następuje zdławienie w dół i szarpanie pomiedzy 3,8 - 4,2 krpm (tak, jakby tracił zapłon, zasilanie w paliwo albo nie miał powietrza), przy czym przy łagodnym przyspieszaniu, czyli delikatnym wciśnięcu pedału gazu szarpanie jest mniejsze, a przy ostrym wciśnięciu szarpie zdecydowanie mocniej.
- jak już uda się przejść przez to dławienie/szarpanie do około 4,5 krpm - to ciągnie dalej normalnie aż do 5,5-6 krpm (w zależności od stopnia wciśnięcia pedału gazu - im mocniej, tym szybciej zaczyna się dławić.

Podejrzewam VIS, bo zawór nie działał, wężyk był "upierniczony" - ale moze też być jakiś problem z zapłonem, rozrządem - HGW?

Help!
J. McFee

Awatar użytkownika
Jeremy McFee
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 665
Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Thema - zawór sterujący VIS

Post autor: Jeremy McFee » 22 mar 2007, 10:07

FYI

Rozmawiałem z rządowym serwisem - stwierdzili wstępnie, że zawór (nawet zepsuty) nie ma prawa generować szarpania.
Problem najprawdopodobniej leży w rozrządzie, a dokładnie w niewłaściwie obracającym się "kole fonicznym".

Rzeczywiści - problem u mnie narastał od czasu ostatniej naprawy rozrządu - zatem zostanie to zbadane (oprócz zakupu i montażu nowego zaworu).
J. McFee

Awatar użytkownika
Qba
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 276
Rejestracja: 07 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa/Jarosław

Thema - zawór sterujący VIS

Post autor: Qba » 22 mar 2007, 10:48

To nie kolo foniczne, mialem identyczny problem, niech sprawdza dokladnie czujnik polozenia walu.
Lancia Thema 2.0 16v LE VIS - sprzedana
Yamaha FZS600 Fazer 98r - sprowadzony z włoch, więc też makaron

Awatar użytkownika
Jeremy McFee
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 665
Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Thema - zawór sterujący VIS

Post autor: Jeremy McFee » 22 mar 2007, 11:26

Oczywiście - czujnik też sprawdzą!

Miałeś identyczne objawy?
Co pomogło?
J. McFee

Awatar użytkownika
Qba
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 276
Rejestracja: 07 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa/Jarosław

Thema - zawór sterujący VIS

Post autor: Qba » 22 mar 2007, 15:24

Wymiana czujnika, ale nie udalo mi sie do konca dobrze go ustawic
Lancia Thema 2.0 16v LE VIS - sprzedana
Yamaha FZS600 Fazer 98r - sprowadzony z włoch, więc też makaron

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”