Dedra - zawieszenie na niskim profilu
- DRoszi
- Forumowicz/ka
- Posty: 328
- Rejestracja: 16 paź 2006, 0:00
- Lokalizacja: Inowrocaław-Warszawa
- Kontakt:
Dedra - zawieszenie na niskim profilu
jak juz sie pochwalilem nabylem do kappy i zalozylem juz felegi 17
i oponki 215/45
i mam pytanko do tych co maja cos podobnego
wczesnie mialem lato 205/60 zima 195/65
po zmianie czuje duzą różnice auto jest zeczywiscie bardziej przyklejone do drogi nie buja sie takiach ale:
koleiny - troche nosi
dużo wieksze drgania na kierownicy i co dziwne na pedale gazu
wiem jedno po ostatniej diagnoze u mecha to mam 85% przód amortyzatory i 90 tył wiec są ok
do wymiany
tuleje przedniego wachacza - te tylnie - obie
mysle ze wypadalo by jeszcze ruszyc drązki kierownicze
i może swożnie
zastanawiam sie czy ta róznica jest tylko spowodowana inna trakcją i charakterystyką kół czy cos jest nie tak ?????/
ma ktos jakies sugestie co sprawdzic bo nie chce eby mnie obdarli z kasy niepotrzebnie
i oponki 215/45
i mam pytanko do tych co maja cos podobnego
wczesnie mialem lato 205/60 zima 195/65
po zmianie czuje duzą różnice auto jest zeczywiscie bardziej przyklejone do drogi nie buja sie takiach ale:
koleiny - troche nosi
dużo wieksze drgania na kierownicy i co dziwne na pedale gazu
wiem jedno po ostatniej diagnoze u mecha to mam 85% przód amortyzatory i 90 tył wiec są ok
do wymiany
tuleje przedniego wachacza - te tylnie - obie
mysle ze wypadalo by jeszcze ruszyc drązki kierownicze
i może swożnie
zastanawiam sie czy ta róznica jest tylko spowodowana inna trakcją i charakterystyką kół czy cos jest nie tak ?????/
ma ktos jakies sugestie co sprawdzic bo nie chce eby mnie obdarli z kasy niepotrzebnie
>WWW.WIMAKRUSZWICA.PL Naturalne Żywienie Zwierząt
-
- Klubowicz
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
- Imię: magOmichVE
- Lokalizacja: Usa
- Kontakt:
Drążki kerownicze ????
Odczucia są jak najbardziej adekwatne do stanu zawieszenia , założenie wiekszych kół ( srednica i szerokośc) powoduje przesunięcie punktu pracy elementów zawieszenia , jeżeli ekspoatowałeś auto na standartowym ogumieniu zostały "wypracowane" elementy w pewnych puntkach które powoduja że usterki niezauważone poprostu teraz sa odczuwalne . ( noszenie , pływanie , stuki )
Wymień elemnty ,które kwalifikują sie do wymiany ( luzy , pękniecia gum ) ustaw po wymianie geometrie i powinno być dobrze. Pamiętaj że niższy profil to brak znoszenia bocznego ale znaczny wzrost "wrażliwości na nierówności wzdłużne ( koleiny , złe wyprofilowanie jezdni) taki urok
Sprawdzisz to najlepiej na szarpakach u "doświadczonego" diagnosty , jak nie masz zaufania do swojego mechanika jedź do stacji która nie bedzie wykonywała naprawy - koszt koło 50 zł
Grzesiek
Wymień elemnty ,które kwalifikują sie do wymiany ( luzy , pękniecia gum ) ustaw po wymianie geometrie i powinno być dobrze. Pamiętaj że niższy profil to brak znoszenia bocznego ale znaczny wzrost "wrażliwości na nierówności wzdłużne ( koleiny , złe wyprofilowanie jezdni) taki urok
Sprawdzisz to najlepiej na szarpakach u "doświadczonego" diagnosty , jak nie masz zaufania do swojego mechanika jedź do stacji która nie bedzie wykonywała naprawy - koszt koło 50 zł
Grzesiek
- DRoszi
- Forumowicz/ka
- Posty: 328
- Rejestracja: 16 paź 2006, 0:00
- Lokalizacja: Inowrocaław-Warszawa
- Kontakt:
Drążki kerownicze ????
ja juz zadko komu ufam
znajomy na szarpakach powiedzial ze jest ok
ale nie jest
wie ktos ile kosztuja drążki kierownicze - nowe
znajomy na szarpakach powiedzial ze jest ok
ale nie jest
wie ktos ile kosztuja drążki kierownicze - nowe
>WWW.WIMAKRUSZWICA.PL Naturalne Żywienie Zwierząt
Drążki kerownicze ????
Ja mam to samo w Dedrze, ostatnio nosi mi samochod na boki jak cholera, na szarpakach w miejscu buja nim na boki, bylem w 2 warsztatach i stacji diagnostycznej i wszedzie mowia ze drazki, poduszki, wahacze, koncowki drazkow, przekladnia, lozyska kol, wszystko jest w bardzo dobrym, stanie, jedynie na diagnostyce powiedzieli mi ze tulejki jednego wahacza do wymiany ! No ale ze to i tak nie powinno tak nosic. Amorki 70 % I cholera nie wiem co to moze byc, juz mnie szlag trafia, tez myslalem zeby drazki kierownicze wymienic, czy nowe droazki to sie kupuje odrazu z tymi koncowkami drazkow ? dodatkowo cos mi sie strasznnie tlucze w prawym kole jak jade po dziurach, ale na szrpakach itp, nic nie slychac, zastanawiam sie czy to klocki hamulcowe moga tak halasowac ?
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie
Drążki kerownicze ????
Proponuje doprowadzic do porzadku przednie wahacze (wspomniane tuleje), swoznie, drazki kierownicze najlepiej sprawdzic z kanalu wykonujac szybkie energiczne ruchy kierownica ( potrzebne dwie osoby ), dotego dochodzi jeszcze mozliwy luz w przekladni ( dlatego drazki moga byc ok a efekt noszenia wyczowa sie nadal ) no i na koniec nalezy jeszcze doprowadzic do porzadku gorne mocowania amortyzatorow.
Po spelnieniu tych warunkow efekt noszenia nie powinien miec miejsca.
Po spelnieniu tych warunkow efekt noszenia nie powinien miec miejsca.
- DRoszi
- Forumowicz/ka
- Posty: 328
- Rejestracja: 16 paź 2006, 0:00
- Lokalizacja: Inowrocaław-Warszawa
- Kontakt:
Drążki kerownicze ????
ok juz szukam czesci
mam juz tuleje , sworznie groszowa sprawa, drazki troche wiecej
a co jezeli jest to spowodowane luzem na przekladni - orientacyjny koszt bo musze wiedziec zanim majster rozbierze bryke
mam juz tuleje , sworznie groszowa sprawa, drazki troche wiecej
a co jezeli jest to spowodowane luzem na przekladni - orientacyjny koszt bo musze wiedziec zanim majster rozbierze bryke
>WWW.WIMAKRUSZWICA.PL Naturalne Żywienie Zwierząt
Drążki kerownicze ????
Na diagnostyce kolesie dokladnie to robili, a rzekladnie wlasnie wymienilem na nowa, o luzie nie ma mowy, ostatnio sprawdzalem jak to nosi, to masakra jadac jakies 60 km/h wykonywalem energiczne skrety kierownica, raz w prawo raz w lewo, po chwili caly samochod plywal po drodze jak na morzu, wlacznie z tylem, ale trzymal sie dobrze drogi, jest jeszcze taki motyw, ze np, ruszajac z miejsca energicznie i jak nie przytrzymam kierownicy to ona sama idzie w bok w ktoras strone, to samo jest przy hamowaniu !, juz nie wiem co to moze byc !"dudekken" pisze:Proponuje doprowadzic do porzadku przednie wahacze (wspomniane tuleje), swoznie, drazki kierownicze najlepiej sprawdzic z kanalu wykonujac szybkie energiczne ruchy kierownica ( potrzebne dwie osoby ), dotego dochodzi jeszcze mozliwy luz w przekladni ( dlatego drazki moga byc ok a efekt noszenia wyczowa sie nadal ) no i na koniec nalezy jeszcze doprowadzic do porzadku gorne mocowania amortyzatorow.
Po spelnieniu tych warunkow efekt noszenia nie powinien miec miejsca.
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie
- DRoszi
- Forumowicz/ka
- Posty: 328
- Rejestracja: 16 paź 2006, 0:00
- Lokalizacja: Inowrocaław-Warszawa
- Kontakt:
Drążki kerownicze ????
najlepsza akcja to to ze przed zmiana felg robilem takie numery jak hamowanie przy 150 z puszczona kierownica i nic - serio to samo z ruszaniem - k.... fajnie wyglada na 17 trakcja super a reszta jaby auto sie zestarzalo o jakies 100 000
>WWW.WIMAKRUSZWICA.PL Naturalne Żywienie Zwierząt
Drążki kerownicze ????
A moze to felgi i opoy wlasnie ? Bardziej jakies cisnienie w oponach bo mi to sie zaczelo dziac tez odkad zmienilem z alufelg na felgi z zimowkami, w aucie wszystko ok oprocz spalania ogromnego gazu i tego, juz powoli trace sily na to auto nie moge zadnego grosza zaoszczedzic wszystko idzie w to auto"DRoszi" pisze:najlepsza akcja to to ze przed zmiana felg robilem takie numery jak hamowanie przy 150 z puszczona kierownica i nic - serio to samo z ruszaniem - k.... fajnie wyglada na 17 trakcja super a reszta jaby auto sie zestarzalo o jakies 100 000
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie
- DRoszi
- Forumowicz/ka
- Posty: 328
- Rejestracja: 16 paź 2006, 0:00
- Lokalizacja: Inowrocaław-Warszawa
- Kontakt:
Drążki kerownicze ????
fele i opony sa nowe i proste cisnienie 2,5
>WWW.WIMAKRUSZWICA.PL Naturalne Żywienie Zwierząt
Drążki kerownicze ????
a sprawdzales czy masz proste fele tluc sie moga klocki ale latwo sprawdzic odkrecasz kolo i sprawdzasz czy klocki niemaja luzu na boki, cisnienie ma podczas hamoania i ruszania bez trzymanki u mnie spokojnie z dozych predkosci mozna hamowac bez trzymanki i ruszac Jeszcze sprawdz opny czy niemaja peknietego plutana ( niesa wybrzuszone i czy sa rowne najlepiej wez na wywazarke i sprawdz czy sa wywazone i czy sie ladnie kreca niema jaja to jest wazne pod obciazeniem tego nieodczujesz ale przy hamowaniu i ruszaniu bedzie roznica a z tym bujaniem sie auta to roznie zalezy jakie masz amorki jaka maja harakterystyke lumienia drgan,jaka masz twardosc sprezyn i dlugosc skoku amorka. Kazde bedize plywac jak ma miekkie sprezynki a zwlaszcza podczas takich manewrow:D Ja takie cos mam przy Cromie gdzie zawieszenie jest w idealnym stanie i ladnie wylapuje dziurki poprostu plynie ale zato podczas szybkich manewrow lewo prawo zaczyna hustac jak na statku a w INTEGRALCE niema takiego efektu cos za cos. Tu za to czuje kazda nierownosc
DEDRA INTEGRALE
rok 1992, skóra, przebieg 200 tys
180 pajacyków pod maska
STAG 300
661315659
rok 1992, skóra, przebieg 200 tys
180 pajacyków pod maska
STAG 300
661315659
Drążki kerownicze ????
Te klocki juz sprawdzilem, to one sie chyba tluka, trzeba je reka mocno uderzyc to slychac pewien dzwiek, wiec calkiem mozliwe ze to on sie tluka, jak kopne w opone to tez je slychac, oponki sa okey, maja tylko troche duze cisnienie bo tez 2,5 bara, ( powinny miec 2,2 ) ale zawsze tyle pompuje, amorki maja sprawnosc 70%, czy to mozliwe zeby byly wyrobione przy takiej sprawnosci ?
nie rozumiem tylko tego sforumlowania "cisnienie ma podczas hamoania i ruszania bez trzymanki " cisnienie czego ? opon ? bo wlansie to mnie zastanawia ze tak mi skreca mimowolnie tymi kolami, a jak jade juz po jakiejs nierownej drodze to juz w ogole tam gdzie przechyl to kierownica sama skreca, jedna felga jest minimalnie ale to minimalnie pokrzywiona, oponki mam ciagle zimowe, tak w ogole to bierzniki.
nie rozumiem tylko tego sforumlowania "cisnienie ma podczas hamoania i ruszania bez trzymanki " cisnienie czego ? opon ? bo wlansie to mnie zastanawia ze tak mi skreca mimowolnie tymi kolami, a jak jade juz po jakiejs nierownej drodze to juz w ogole tam gdzie przechyl to kierownica sama skreca, jedna felga jest minimalnie ale to minimalnie pokrzywiona, oponki mam ciagle zimowe, tak w ogole to bierzniki.
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie
Drążki kerownicze ????
Cisnienie w oponkach a amorki to sa kilka rodzajow takie ktore dzialaja na wciskanie i wyciaganie i tylko na wyciaganie. Amorki w pozatku a to dziwne ze kierownica sama ucieka w cromie tak mam ze na nierownosciach, koleinach ucieka a w lucynce nie, Tutaj ma znaczenie tez przekladnia i luzy na ukaladzie kierowniczym, krzyzakach.
DEDRA INTEGRALE
rok 1992, skóra, przebieg 200 tys
180 pajacyków pod maska
STAG 300
661315659
rok 1992, skóra, przebieg 200 tys
180 pajacyków pod maska
STAG 300
661315659
Drążki kerownicze ????
Przekladnia byla wymieniana, drazki niby sa okey, te krzyzaki to co konkretnie ? A w Cromie czemu ci tez tak ucieka ? moze to tez kwestia czulosci wspomagania ?"viruskill" pisze:Cisnienie w oponkach a amorki to sa kilka rodzajow takie ktore dzialaja na wciskanie i wyciaganie i tylko na wyciaganie. Amorki w pozatku a to dziwne ze kierownica sama ucieka w cromie tak mam ze na nierownosciach, koleinach ucieka a w lucynce nie, Tutaj ma znaczenie tez przekladnia i luzy na ukaladzie kierowniczym, krzyzakach.
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie
Drążki kerownicze ????
tez tak mi sie wydaje, i dotego dochodzi naped na jedna os rowniez robi robote
DEDRA INTEGRALE
rok 1992, skóra, przebieg 200 tys
180 pajacyków pod maska
STAG 300
661315659
rok 1992, skóra, przebieg 200 tys
180 pajacyków pod maska
STAG 300
661315659