Strona 34 z 36

Re: Alfa Romeo GIULIA

: 07 lip 2017, 13:39
autor: rob_76
Tylko ze takim podejsciem FIAT/Alfa/Lancia zawsze, summa summarum, tracily... Ze przytocze chocby historie Fiata Stilo - byl tak drogi (choc b.d. zaprojektowany), ze nie szedl, jak by producent chcial...
Moim zdaniem powinni isc "na ilosc" a nie "na jakosc (wysoka cena)" - czyli konkurencyjnosc cenowa (jak swego czasu zrobili azjaci)... Co wcale nie znaczy, ze Giulia ma byc na poziomie mondeo... ;)

Re: Alfa Romeo GIULIA

: 07 lip 2017, 14:29
autor: miwis
Rzeczywiście przykład Stilo niczego zarządu Fiata nie nauczył. Dlaczego potencjalny europejski klient ma kupować włoską kopię niemieckiego samochodu(w tym wypadku BMW) po wysokiej cenie, jeśli może kupić niemiecki oryginał za podobną kwotę.

Wysłane z mojego Lenovo YT3-X50L przy użyciu Tapatalka


Re: Alfa Romeo GIULIA

: 07 lip 2017, 14:52
autor: miwis
Ok,ale pod ławeczką mogła być skrzynka, żeby te kapcie gdzieś trzymać.

Wysłane z mojego Lenovo YT3-X50L przy użyciu Tapatalka


Re: Alfa Romeo GIULIA

: 07 lip 2017, 16:28
autor: Tomzik
miwis pisze: 07 lip 2017, 14:29 Rzeczywiście przykład Stilo niczego zarządu Fiata nie nauczył. Dlaczego potencjalny europejski klient ma kupować włoską kopię niemieckiego samochodu(w tym wypadku BMW) po wysokiej cenie, jeśli może kupić niemiecki oryginał za podobną kwotę.

Wysłane z mojego Lenovo YT3-X50L przy użyciu Tapatalka
Moim zdaniem to nie tak.

Stilo było kopią Golfa, owszem, ale przerastało go zdecydowanie i przestronnością i nawet użytymi w środku materiałami.

To wysoki poziom wyposażenia seryjnego, w tym ESP powodował, że ceny Stilo były na równi z Golfem czy Corollą, ale tylko ci, co w ogóle brali pod uwagę coś innego niż niemce i japońce wiedzieli, że w tej samej cenie w Golfie był korbotronik a w Stilo 4 szyby w elektryce, 6 poduch i ESP. "Ignoranci", tudzież zwykli zjadacze chleba widzieli tylko tą samą cenę za szybą, więc wybór był dla nich oczywisty.

Re: Alfa Romeo GIULIA

: 07 lip 2017, 16:44
autor: miwis
I tu masz rację z perspektywy miłośnika włoszczyzny czy też racjonalnie myślącego człowieka. Zarząd firmy chce jednak w ten sposób ludzi kierujących się stereotypami i nie jeżdżącymi do tej pory produktami włoskiej motoryzacji.

Wysłane z mojego Lenovo YT3-X50L przy użyciu Tapatalka


Re: Alfa Romeo GIULIA

: 07 lip 2017, 18:05
autor: FXX
Duch-Dziadka pisze: 07 lip 2017, 9:51 Zgadza się dwa różne segmenty, a cena taka sama... :roll:
Nowy model vs. modele będące "na wylocie".
F10 to w zasadzie już stary model, bo obecnie już mamy G30.

Porównaj ceny teraz aktualnie sprzedawanej konkurencji w postaci F30, A4 B9 czy C-klasy. Są co najmniej na tym samym poziomie albo wyższe.
rob_76 pisze: Tylko ze takim podejsciem FIAT/Alfa/Lancia zawsze, summa summarum, tracily... Ze przytocze chocby historie Fiata Stilo - byl tak drogi (choc b.d. zaprojektowany), ze nie szedl, jak by producent chcial...
Moim zdaniem powinni isc "na ilosc" a nie "na jakosc (wysoka cena)" - czyli konkurencyjnosc cenowa (jak swego czasu zrobili azjaci)... Co wcale nie znaczy, ze Giulia ma byc na poziomie mondeo... ;)
Jeśli chcą zaistnieć w segmencie premium to nie mogą iść na ilość.
Owszem jakąś pozycję tym by i może zdobyli, ale wtedy musieliby konkurować z Mondeo czy Passatem, a to nie o to w tym wszystkim chodzi.

Stilo nie jest dobrym przykładem. To miał być konkurent popularnego, zwykłego kompaktu, gdzie można było spokojnie zejść z ceną i wyposażeniem do niższego poziomu, prezentowanego przez konkurencją niemiecką czy japońską. I to może rzeczywiście poprawiłoby sytuację Stilo.

W przypadku Giulii imho problemy leżą w innych miejscach, a mianowicie:
a) Brak wersji SW - niestety na rynku europejskim kombi idą na równi z sedanami albo i lepiej;
b) Długi i chaotyczny proces wprowadzania samochodu na rynek - pokazali Giulię Q, spuścili istny wpier.... konkurencji na Zielonym Piekle i... cisza. Samochody zaczęły się w salonach pojawiać dopiero po jakimś czasie i to same Diesle. Nie wiem jak w Europie, ale w PL dealerzy nie mieli nawet na początku porządnych katalogów reklamowych, cenników, że o próbnikach np. skóry czy lakieru nawet nie wspomnę. Brak było dokładnych informacji o pakietach, wersji wyposażenia etc. Ogólnie zamiast iść za ciosem i wykorzystywać reklamę jaką sobie zrobili wersją Q, to spaprali to opóźnieniami i nieładem, co w segmencie premium nie powinno mieć miejsca...
c) Brak możliwości tak pełnej personalizacji konfiguracji jak u konkurencji.

Giulią chcieli wbić się w rynek segmentu D+ (premium), gdzie od długiego czasu byli nieobecni, jak z resztą w całym segmencie D.
Chyba nikt nie zakładał, że uda im się pod względem ilości sprzedawanych egzemplarzy pokonać niemiecką trójkę?
Na chwilę obecną jest to w Europie czwarty najlepiej sprzedający się sedan segmentu D. Konkurencja w postaci Volvo S60, Infiniti czy Jaguara XE jest daleko w tyle.

Re: Alfa Romeo GIULIA

: 07 lip 2017, 18:39
autor: słoma
moim zdaniem ,aby alfa zaistniała w klasie premium musi spełnić kilka warunków , mianowicie następca alfy Giuli musi być równie dobry i bezawaryjny nie gorzej niż konkurencja , następca Giulietty musi spełniać podobne warunki i być może za 8-10 lat Alfa będzie postrzegana jako model premium , na razie to tylko chce być premium przez ustawienie cen z klasy premium , a to nie sądzę by się udało na dłuższą metę , modele Alfy są wspaniale stylistycznie ,ale to nie rekompensuje zbyt wysokiej ceny , poprzednie generacje były ustawiane na poziomie klasy średniej czy kompakt ale bez zadęcia "premium" ,nikt nie wie dzisiaj za ile lat będzie następca Giulii czy Stelvio , ani kiedy będzie następca MIto czy Guiletty , oczywiście że terminy premier są zapowiadane , ale przy włoskim bałaganie nie mam pewności ddo żadnych obiecanek , itd. te elementy na szybko wybrane dają ocenę czy marka stanowi premioum czy tylko aspiruje do premium , powtarzam same ceny z półki premium nie robią z samochodu "samochodu premium "
ustawienie cen na poziomie mondeo .pasata może 10 \% więcej mogło by zaowocować moim zdaniem zdecydowanie większym popytem na alfe , może następny model mógłby by mieć ceny z premium , ot tak na szybko parę myśli wrzuciłem,

Re: Alfa Romeo GIULIA

: 07 lip 2017, 21:04
autor: rob_76
I wlasnie o to mi chodzilo... Nie robic na sile "premium", tylko sprzedawac jak najwiecej, nawet z dumping'owa cena, aby zapewnic sobie srodki na utrzymanie firmy (nie zapominajmy o czesciach zamiennych oraz corocznych serwisach), dalszy rozwoj oraz zrobienie sobie image'u producenta aut b. dobrych, malo-awaryjnych, dobrze wyposazonych i za rozsadna cene...
Bo niestety stereotypy wsrod ludzi rzadza dalej tak, jak to rzadzily poprzednio - o tym myslalem piszac o Stilo...
Alfa powinna dac tyle samo (a jeszcze lepiej - wiecej!) niz niemiecka/japonska konkurencja - i to najlepiej za mniejsza cene. Wtedy ma szanse wygrac w dlugofalowym rozrachunku...
Zawsze powtarzam: lepiej mniejsza lyzeczka lecz stale, niz chochla, ale tylko raz!

Re: Alfa Romeo GIULIA

: 07 lip 2017, 21:19
autor: FXX
rob_76 pisze: 07 lip 2017, 21:04 (...) sobie image'u producenta aut b. dobrych, malo-awaryjnych, dobrze wyposazonych i za rozsadna cene...
Robercie, po przeczytaniu tego opisu pierwsza marka jaka na myśl mi przyszła to... Skoda... :roll:
słoma pisze: (...) na razie to tylko chce być premium przez ustawienie cen z klasy premium (...)
Pozwolę się nie zgodzić.
Giulia to nie tylko cena z klasy premium. To również wykonanie samego samochodu, co wielokrotnie powtarzają nawet sami dziennikarze motoryzacyjni i to nie tylko z podrzędnych pisemek. To również wreszcie tylny napęd, mocne silniki i porządny automat ZFa.
Owszem brakuje kilku pozycji w wyposażeniu, które FCA powinno zagwarantować, a których nadal brakuje, ale liczę po cichu, że za jakiś czas uzupełnią listę wyposażenia o te pozycje.

Wynik sprzedaży w maju to prawie 2600 sprzedanych sztuk w Europie. BMW sprzedało w tym samym okresie 10 700 stuk serii 3.
Owszem, w pierwszej chwili przewaga druzgocąca, ale weźcie pod uwagę, że "trójka" jest oferowana w 3 wersjach nadwozia - sedan, touring i GT.

Dla porównania przytaczane tu Mondeo sprzedało się w prawie 4900 sztukach (2 wersje nadwozia - sedan i kombi).
Mazda 6 - 1800 sztuk.

Re: Alfa Romeo GIULIA

: 08 lip 2017, 0:47
autor: rob_76
Za rozsadna cene w klasie "D+" Kamilu ;) ... A chyba nawet w klasie premium bezawaryjnosc jest w cenie (chocby jak mercedes - kiedys :roll: ) - czyz nie... :) ?

Re: Alfa Romeo GIULIA

: 08 lip 2017, 1:29
autor: miwis
Miło się dowiedzieć, że jednak ta sprzedaż nie jest najgorsza (lepsza niż Mazda 6). Życzę aby przynajmniej Alfie się udało. Może po faceliftingu auto zyska bardziej włoski wygląd i się w przyszłości na nią skuszę.

Wysłane z mojego Lenovo YT3-X50L przy użyciu Tapatalka


Re: Alfa Romeo GIULIA

: 08 lip 2017, 14:50
autor: FXX
Wyniki sprzedaży w US za czerwiec 2017 - sprzedano 992 szt. modelu Giulia.
Dla porównania Volvo sprzedało 1050 sztuk S60, a Jaguar 650 sztuk modelu XE.

Re: Alfa Romeo GIULIA

: 08 lip 2017, 16:29
autor: giekso
No to chyba źle nie jest?

Re: Alfa Romeo GIULIA

: 25 lip 2017, 23:24
autor: FXX
Sprzedaż Alfy Romeo Giulia nadal rośnie : yesyes :
W czerwcu sprzedano w Europie blisko 3 tysiące egzemplarzy : yesyes :
W czerwcu sprzedaż Alfy Romeo wyniosła ponad 9.100, o 36,7% więcej w porównaniu do zeszłego roku, co przełożyło się na udział w rynku równy 0,6% w stosunku do 0,4 % sprzed roku. W tym miesiącu marka uzyskała pozytywne rezultaty we Włoszech (+23,1 %), w Wielkiej Brytanii (+8%), w Niemczech (+24,4%), w Hiszpanii (+57,8%) i przede wszystkim we Francji, gdzie Alfa Romeo zwiększyła sprzedaż o 73%.
Narastająco w ciągu roku marka sprzedała 46.150 samochodów, o 39,7% więcej w stosunku do zeszłego roku, co dało udział w rynku równy 0,5% (+0,1 punktu procentowego w porównaniu do pierwszego półrocza 2016 roku).
Wiodące modele marki nadal zwiększają swoją sprzedaż. Stelvio, pierwszy SUV marki, po szybkim wspięciu się na czoło rankingów sprzedaży w swoim segmencie we Włoszech, potwierdził, że jest bardzo cenionym autem w Europie, sprzedając w czerwcu 1.700 sztuk, z czego 58,7% za granicą. Również Giulia – z prawie 3 tysiącami sprzedanych aut, po zajęciu pierwszego miejsca w swoim segmencie we Włoszech, szybko wspina się na czołowe pozycje również w Europie, pomimo, że konkurencyjne marki premium oferują też wersję kombi.
:link:

Re: Alfa Romeo GIULIA

: 07 sie 2017, 17:08
autor: Wahacz
Potwierdzenie statystyk można zobaczyć też na warszawskich ulicach. Giulie widuje się całkiem często jak na fakt, że to auto ma wciąż niezbyt duży staż rynkowy, nie jest najpopularniejszej marki i nie jest też przesadnie tanie. Może wpływa na to jego wygląd - po prostu Giulia zwraca uwagę bardziej, niż większość innych aut i dlatego wyłapuje się każdą napotkaną, ale wydaje mi się, że do końca tak nie jest i sporo tego jednak jeździ po ulicach :)

I fajnie, bo samochód prezentuje się bardzo okazale i jest pewną odmianą od wyglądających praktycznie tak samo i jeżdżących w hurtowych ilościach po naszych drogach sedanów BMW czy Audi :)