Strona 34 z 36
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
: 08 lis 2023, 19:50
autor: pietrek125
I bez brnięcia w rozwój S560, Polscy konstruktorzy stworzyli 4c90 który po wielu perypetiach w końcu napędzał Żuk-a i Lublina, a także prototypy silników V6 do napędu nowych serii produktów JZS, i to pomimo dwóch konkurencyjnych konstrukcji ani jednego nie udało się wprowadzić do produkcji, czy S359 który z powodzeniem napędzał całą gamę ciężarówek z Starachowic. i to wszystko dokładnie jest opisane w tej powyższej książce.
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
: 08 lis 2023, 21:53
autor: adamM20
pietrek125 pisze: ↑08 lis 2023, 19:50
I bez brnięcia w rozwój S560, Polscy konstruktorzy stworzyli 4c90 który po wielu perypetiach w końcu napędzał Żuk-a i Lublina, a także prototypy silników V6 do napędu nowych serii produktów JZS, i to pomimo dwóch konkurencyjnych konstrukcji ani jednego nie udało się wprowadzić do produkcji, czy S359 który z powodzeniem napędzał całą gamę ciężarówek z Starachowic. i to wszystko dokładnie jest opisane w tej powyższej książce.
... tak na marginesie "szperałem" trochę w necie w poszukiwaniu zdjęć tego silnika (S560) ale póki co bez sukcesu.
Pozdrawiam
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
: 08 lis 2023, 23:09
autor: pietrek125
adamM20 pisze: ↑08 lis 2023, 21:53
... tak na marginesie "szperałem" trochę w necie w poszukiwaniu zdjęć tego silnika (S560) ale póki co bez sukcesu.
Pozdrawiam
Bo już w latach 70tych nie występowały w naturze... jak jakiś Żubr był jeszcze na chodzie to już dawno miał Leyland-a pod maską...
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
: 09 lis 2023, 22:04
autor: adamM20
pietrek125 pisze: ↑08 lis 2023, 23:09
Bo już w latach 70tych nie występowały w naturze... jak jakiś Żubr był jeszcze na chodzie to już dawno miał Leyland-a pod maską...
... na 99% widziałem go w 1989 albo 1990 jako stary silnik jelcza, miał przeciwciężary i "robił" za eksponat konstrukcyjny. Również na 99% dałbym sobie rękę obciąć, że przeciwciężary były skręcane śrubami ale Rummel to "wyprostował".
Pozdrawiam
P.S.
... Gdyby A. Rummel jeszcze żył to chętnie bym z nim trochę popolemizował, na stronie 121 i 122 jego opracowania bardzo gani autobusy H-01, H-25 i H-27 za dużą ich awaryjność. Generalnie ma rację ale wypadałoby chociaż w jednym zdaniu napisać, że pomysł samonośnego nadwozia autobusu nie był złym pomysłem a awaryjność pierwszej rodziny autobusów z Sanoka w dużej części była wynikiem notorycznego przeciążania autobusów a także fatalnym stanem dróg.
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
: 09 lis 2023, 22:58
autor: pietrek125
Te autobusy wytrzymywały góra 5 lat... a to ze nadwozie samonośne nie nadawało się do PRL-owskich warunków zwłaszcza w odmianie miejskiej to najlepszym przykładem był zakup licencji na Berliet-a PR, z którym również bezlitośnie się rozprawia A. Rummel. Choć nie przeszkadza mi osobiście uwielbiać ten autobus
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
: 14 lis 2023, 22:22
autor: pietrek125
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
: 14 lis 2023, 23:25
autor: adamM20
... nie wiem co lepsze, mnogość klasyków czy śnieg, który wtedy był normalnością a dziś to prawdziwy luksus. Tak mieć lorę i móc cofnąć się w czasie po czym powrócić do obecnych czasów z 50-cioma klasykami ....
, kopcący trabant, warszawa, 125p, moskwicz no i sanos z jelczem 080
. Mam jednak nieodparte wrażenie, że kręcący ten film "polował" na tramwaje, piękne klasyki były tylko ich tłem
.
Pozdrawiam
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
: 17 lis 2023, 15:14
autor: Marcin_D
Jakby tak można - to bym był milionerem obecnie.
Bo przecież w Polsce [pogłupieli i za PF126p wołają po kilkadziesiąt tysięcy.
Ale nie można, i jak obecnie mam na "kaszlaka" w dobrym stanie wydać kilkadziesiąt klocków - to jednak wolę kupić dobrego MB SL r129 (bo to jednak pewniejsza inwestycja).
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
: 24 lis 2023, 22:00
autor: adamM20
... to, że z Żuków najładniejszy jest A06 to wiadomo ale w przypadku wozów pożarniczych problem wyboru najlepszego jest nieco większy, który ?????
Aż mnie korci ażeby dwoma z nich pojeździć.
Pozdrawiam
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
: 25 lis 2023, 12:03
autor: pietrek125
Dla mnie wybór jest prosty... Star 244, i JelczoSteyr
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
: 26 lis 2023, 22:29
autor: adamM20
pietrek125 pisze: ↑25 lis 2023, 12:03
Dla mnie wybór jest prosty... Star 244, i JelczoSteyr
... prawie dobrze
ale prawidłowa kolejność jak na fotce
.
pzdr
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
: 04 gru 2023, 21:54
autor: pietrek125
Ojoj..
Zdjęcie WhatsApp 2023-12-04 o 21.48.40_b3ecfaa3.jpg
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
: 05 gru 2023, 22:18
autor: adamM20
pietrek125 pisze: ↑04 gru 2023, 21:54
Ojoj..
Zdjęcie WhatsApp 2023-12-04 o 21.48.40_b3ecfaa3.jpg
... dzisiaj "rzuciłem okiem" na ramę naszego stara 200, też wywrotka i szczerze mówiąc rama pancerną nie jest ale żeby się tak złamać
, Polak to jednak potrafi cuda zdziałać.
Tutaj coś co w życiu bym nie wymienił na nic innego a zwłaszcza na jakąś hondę:
https://www.olx.pl/d/oferta/fiat-132-gl ... VpLHU.html
Pozdrawiam
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
: 06 gru 2023, 21:43
autor: adamM20
... tym razem Tatra, która przy naszym Starze blado wygląda choć co trzeba przyznać źle nie wyglądała.
pzdr
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
: 07 gru 2023, 16:28
autor: Marcin_D
Fajne - tylko z tego co pamiętam to pomimo "że blado wygląda" to i tak by la lepsza w "te klocki".