Delta - 2.0 16V

Wszystko na temat tuningu [zarówno mechanicznego jak i optycznego] najpiękniejszych aut na świecie...Forum jest tylko dla zasady, bo któż chciałby tuningować takie auta...:)
Awatar użytkownika
hf
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 106
Rejestracja: 15 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: kraków

2.0 16V

Post autor: hf » 08 lut 2007, 21:33

milo uslyszec ze ktos rozbudowuje te silniczki chetnie poslucham wiecej....

Anonymous

2.0 16V

Post autor: Anonymous » 16 lut 2007, 21:07

Devil - cięzko to zestroić cztery gażniki a nie przepustnice.
Marek - jesli zrobiłes to co opisałes to szacuję moc Twojego silnika na jakies max 150 km, jesli oczywiscie seria byla idealna :):):):):).
Owszem pewne modyfikacje maja sens - zakładając ze założymy bardzo ostre wałki - oczywiście NIE od Świątka, obrobimy głowice - chodzi głównie o zawory - powiekszymy, zrobimy odpowiednie kąty, itp - wszystko ładnie przeliczymy do wałków - załozymy ładny krotki kolektor dolotowy, wtryski na wieksze najlepiej na trąbkach - wtedy oczywiscie dolotu juz nie ma wiec jakis dolot na przepustnice zimnego powietrza - policzymy ładnie zjawiska falowe i przepływy - zrobimy dopasowany do tego coustomowy kolektor dolotowy (najlepiej 4-1), reszte ładnie policzymy aby zjawiska falowe ładnie nam pracowały nad moca w pewnym zakresie obrotów (bardzo wąskim). Teraz wszystko wystarczy bardzo dokładnie zestroic elektronicznie - to kilka dni pracy na hamownin opbciazeniowej - teraz mozemy cieszyc sie mysle ze 180 - 200 KM w bardzo waskim zakresie obrotów mysle ze tego silnika wiecej niz 7500 RPM nie ma co krecic to długoskokowy silnik.
Jak chcemy aby auto zaczeło jezdzic to trzeba dopasowac charakterystykę przełozen - moze gdzies sa jakies fajne skrzyni kłowe :):):):):):):)


A jak Ty miałeś zrobione??;););)

PS> Mysle ze wolne obroty w takim silnik to miedzy 2 - a 3 ooo RPM:):):):)

evo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 190
Rejestracja: 11 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Zielona Góra

2,0 16v tuning

Post autor: evo » 12 lis 2007, 18:35

nikt długo nic nie pisze w tym temacie a te silniki to fajny materiał do przeróbek, fabrycznie nieco ospale i spokojnie zestrojone, a potencjał mają, oj mają!!!
kiedyś taki robiliśmy przy okazji remontu i porawiliśmy kilka pasztetów fabrycznych, wynik?? ok. 160KM, 1,5s krócej do 100tki i naprawdę ten silnik zaczynał jechać i prosił o więcej!!! Vmax 218 zamiast 206fabrycznie.
Może jak będzie czas to zbudujemy ciekawszą wersję takiego motoru180-200KM w zależności od chęci i drobnych na zabawę.

Yannick
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 24
Rejestracja: 19 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Brzesko

2.0 16V

Post autor: Yannick » 19 lis 2007, 9:26

Jak się ma głowica od wolnossącej 2.0 16V do głowicy od 2.0 16V turbo stosowanego w delcie hf i coupe turbo? Czy sa takie same, czy się różnią jakoś zasadniczo?
Delta Nuova HF LS

evo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 190
Rejestracja: 11 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Zielona Góra

2.0 16V

Post autor: evo » 19 lis 2007, 20:17

same głowice można stosować zamiennie-patrz eper :!: :!: :!:

robston
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 346
Rejestracja: 16 wrz 2007, 0:00
Skype: robertino714
Imię: Robert
Lokalizacja: Zielona Góra

2.0 16V

Post autor: robston » 09 sty 2008, 18:09

evo masz racje te motorki mają dużo możliwości :D
buduje dedre integrale jakieś 300-350 bhp ale to pryszcz,mój mechanik ma tipo z tym silnikiem na turbinie około 400 bhp,niedawno gość ze szwecji przywiózł mu alfe 155 2/16v turbo 550 bhp : yesyes : ale słyszałem ze jest magic w malborku który dla szweckiego klienta w delcie integrale zrobił 1020 koni 1100 mn : cenzura : jak go hamowali w szwecji w firmie tuningowej to łapali się za głowy
jak wszystko poukładam to zrobie posta z opisami mojej lanci fotki itp...
pozdrówka
F Ducato 2.3JTD
+48 733 167-823

evo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 190
Rejestracja: 11 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Zielona Góra

2.0 16V

Post autor: evo » 09 sty 2008, 22:30

tak, motorki ciekawe, pamiętać należy aby zbytnio się nie podniecać suchymi cyframi, ważne jest przeznaczenie pojazdu/silnika, charakterystyka!!!! itd.
wyczynem ze spiekiem sztywnym jechać po mieście to katorga dla sprzętu i kierowcy, koszty niemiłosierne, nawet kilkaset zł/km :!: w warunkach jazdy sportowej, rzadko kto przerabia mocno silnik i robi tylko lans crusing po mieście.
ile pożyje 2l turbo 400kM??? a ile np.5lv8 450kM?? pierwszy może 50tys km przy sprzyjających okolicznościach- z reguły mniej, drugi pewnie min.1/2mln km, i to jest ta różnica.
z 1,5 litra można wycisnąć 1300KM, żywotność??? może z 300km, koszty?kosmos.
dla przykładu ruf porsche 911turbo, ok.3,9l.pojemność, 650km/ok.850nm, sam silnik kosztuje 120tys.euro!!!!!!!!!!!!!do jazdy codziennej-trwałość musi być odpowiednia.
dobry, przemyślany projekt jest b.ważny, nic na siłę, ponad miarę.

robston
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 346
Rejestracja: 16 wrz 2007, 0:00
Skype: robertino714
Imię: Robert
Lokalizacja: Zielona Góra

2.0 16V

Post autor: robston » 10 sty 2008, 17:32

masz racje Evo. Te motorki zrobione są tylko na wyścigi do jazdy ulicznej będzię dedra 300-350bhp a jak to wyjdzie w praktyce to się okaże :) .
F Ducato 2.3JTD
+48 733 167-823

evo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 190
Rejestracja: 11 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Zielona Góra

2.0 16V

Post autor: evo » 11 sty 2008, 22:32

nie powinno być z taką mocą problemu u ciebie, obys za dużego dmychadla-znaczy turbiny nie dobrał, chętnie pomogę w razie pytań

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

2.0 16V

Post autor: Bany » 12 sty 2008, 11:51

"obsługa forum" pisze:Devil - cięzko to zestroić cztery gażniki a nie przepustnice.
Marek - jesli zrobiłes to co opisałes to szacuję moc Twojego silnika na jakies max 150 km, jesli oczywiscie seria byla idealna :):):):):).
Owszem pewne modyfikacje maja sens - zakładając ze założymy bardzo ostre wałki - oczywiście NIE od Świątka, obrobimy głowice - chodzi głównie o zawory - powiekszymy, zrobimy odpowiednie kąty, itp - wszystko ładnie przeliczymy do wałków - załozymy ładny krotki kolektor dolotowy, wtryski na wieksze najlepiej na trąbkach - wtedy oczywiscie dolotu juz nie ma wiec jakis dolot na przepustnice zimnego powietrza - policzymy ładnie zjawiska falowe i przepływy - zrobimy dopasowany do tego coustomowy kolektor dolotowy (najlepiej 4-1), reszte ładnie policzymy aby zjawiska falowe ładnie nam pracowały nad moca w pewnym zakresie obrotów (bardzo wąskim). Teraz wszystko wystarczy bardzo dokładnie zestroic elektronicznie - to kilka dni pracy na hamownin opbciazeniowej - teraz mozemy cieszyc sie mysle ze 180 - 200 KM w bardzo waskim zakresie obrotów mysle ze tego silnika wiecej niz 7500 RPM nie ma co krecic to długoskokowy silnik.
Jak chcemy aby auto zaczeło jezdzic to trzeba dopasowac charakterystykę przełozen - moze gdzies sa jakies fajne skrzyni kłowe :):):):):):):)


A jak Ty miałeś zrobione??;););)

PS> Mysle ze wolne obroty w takim silnik to miedzy 2 - a 3 ooo RPM:):):):)


To mi sie podoba,opis niby koleś sie zna.chociaz pare rzeczy żle skopiował:''kolektor dolotowy (najlepiej 4-1),''
Stroiłem pare razy auto na hamowni i nie trzeba na to kilku dni.
poza tym szkoda silnika.
A przy dzisiejszej elektronice idzie auto wystroić tak że ma wolne obroty i zakres pracy jest pełny.
Uzyskanie 100koni z litra pojemności bez turbiny to nie są jakieś nie wiadomo jakie koszta.Bardziej wiedza.
Widziałem ostatnio wykres z hamowni 3 litrowej v6 bez żadnych podlenków i turbin,koleś miał dokładnie 403 konie.
I przyjechał troche ująć bo na 4 biegu zrywa przyczepność,
Po pierwsze skrzynia biegów(ta 2,0 16 bez turbo to pomyłka),
potem elektronika,nie żadne świnki tylko samodzielny komp

Pozdrawiam wszystkich tunerów

robston
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 346
Rejestracja: 16 wrz 2007, 0:00
Skype: robertino714
Imię: Robert
Lokalizacja: Zielona Góra

2.0 16V

Post autor: robston » 14 sty 2008, 9:43

evo dzięki napewno w przyszłości chętnie skorzystam z twoich rad
pozdrówka :)
F Ducato 2.3JTD
+48 733 167-823

robston
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 346
Rejestracja: 16 wrz 2007, 0:00
Skype: robertino714
Imię: Robert
Lokalizacja: Zielona Góra

2.0 16V

Post autor: robston » 08 mar 2008, 0:16

Evo mam pytanko ?
czy w moim przypadku warto inwesować w podtrzymanie turbiny?
bajer jest fajny ale??? czy to wszysko się nie posypie?300 kucy od odpalenia silnika.
co o tym sądzisz (i koszta też nie małe)
F Ducato 2.3JTD
+48 733 167-823

evo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 190
Rejestracja: 11 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Zielona Góra

2.0 16V

Post autor: evo » 17 mar 2008, 23:21

"robston" pisze:Evo mam pytanko ?
czy w moim przypadku warto inwesować w podtrzymanie turbiny?
bajer jest fajny ale??? czy to wszysko się nie posypie?300 kucy od odpalenia silnika.
co o tym sądzisz (i koszta też nie małe)
podtrzymanie turbo to dobra rzecz ale w sporcie gdzie koszty i żywotność to nie najważniejsze priorytety.
podtrzymanie powoduje szybsze zużycie zaworów wydech, turbiny i ukł wydechowego-obciążenia cieplne, nie pamiętam jakie auto przerabiasz........, lepiej zainwestować te tys zł w dobrą turbinę. chyba że będziesz startować w impezach i potrzebujesz natychmiastowe odejście z niskich obr.
jeśli dobierzesz garretta gt2560r lub 2860r, wystarczy na 300km, a mają niezły dół i to jest ważne!!!! duzo lepszy od seryjnej tbo367.
oststnio klient przyjechał 155 Q4 coś tam zrobione 230km/340nm, i powyżej 3600obr zaczyna fajnie jechać ale poniżej dramat, i co tu ważne?
źle dobrane pewne komponenty i kilka tys zł pójdzie się d..mać, bo trzeba poprawiać.

robston
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 346
Rejestracja: 16 wrz 2007, 0:00
Skype: robertino714
Imię: Robert
Lokalizacja: Zielona Góra

2.0 16V

Post autor: robston » 20 mar 2008, 0:49

Nie bedę pchał się już w koszta, na ulice wystarczy.w końcu mam jeżdzić a nie co chwile siedzieć na warsztacie.
jutro jadę zobaczyć moją Dedre już jeżdzi i możę załatwie przegląd :D
A jeszcze pytanko gdzie moge zhamować integralke?
dodam że mieszkam w wolinie np. w szczecinie nie ma takiej hamowni,może w poznaniu?
F Ducato 2.3JTD
+48 733 167-823

evo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 190
Rejestracja: 11 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Zielona Góra

2.0 16V

Post autor: evo » 21 mar 2008, 23:30

"robston" pisze:Nie bedę pchał się już w koszta, na ulice wystarczy.w końcu mam jeżdzić a nie co chwile siedzieć na warsztacie.
jutro jadę zobaczyć moją Dedre już jeżdzi i możę załatwie przegląd :D
A jeszcze pytanko gdzie moge zhamować integralke?
dodam że mieszkam w wolinie np. w szczecinie nie ma takiej hamowni,może w poznaniu?
kocar w poznaniu ma 4x4hamow, poszperaj w internecie gdzie masz bliżej.
albo rozpinaj wał z przodu i mierz na ośce.

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Tuning :::”