Strona 4 z 4

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

: 24 kwie 2017, 11:00
autor: Jurek K.
drnogood pisze: 19 kwie 2017, 10:26 Pasek się rozciąga i możesz przestawić zakładając nowy pasek.
Będzie jeździć bo jest w komputerze samoadaptacja i prawdopodobnie nie poczujesz tego.

A kółka się luzuje w celu prawidłowego jego napięcia na całej długości.
A nie prościej zrobić znaki na pasku i kołach.
Najpierw znaki na starym pasku i na kołach (przed poluzowaniem naciągu)
poluzować i zdjąć pasek
później przenieść znaki na nowy pasek wg znaków na starym pasku
i zakładać pasek nowy oznakowany.
Jeżeli znaki na pasku i kołach się pokryją, mamy ustawienie kół niezmienione
zostaje tylko naciągnąć pasek

Wg mnie chyba najlepszy sposób bez blokad i bez przestawiania poprzednich ustawień.
Jurek

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

: 24 kwie 2017, 12:38
autor: matis1906
Jurek K. pisze: 24 kwie 2017, 11:00
drnogood pisze: 19 kwie 2017, 10:26 Pasek się rozciąga i możesz przestawić zakładając nowy pasek.
Będzie jeździć bo jest w komputerze samoadaptacja i prawdopodobnie nie poczujesz tego.

A kółka się luzuje w celu prawidłowego jego napięcia na całej długości.
A nie prościej zrobić znaki na pasku i kołach.
Najpierw znaki na starym pasku i na kołach (przed poluzowaniem naciągu)
poluzować i zdjąć pasek
później przenieść znaki na nowy pasek wg znaków na starym pasku
i zakładać pasek nowy oznakowany.
Jeżeli znaki na pasku i kołach się pokryją, mamy ustawienie kół niezmienione
zostaje tylko naciągnąć pasek

Wg mnie chyba najlepszy sposób bez blokad i bez przestawiania poprzednich ustawień.
Jurek
Ja robiłem dokładnie wedle tego samego schematu. Nie ma prawa nic się pomylić.
Pozdrawiam

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

: 25 kwie 2017, 19:02
autor: Borek
Piszcie sobie co chcecie, a ja tymczasem zapisuje sobie film na dysku zanim go jakiś wariat ściągnie z jutuba. Dzięki Energetyku za linka! :D

Zastanawiam się czy od razu wymienić komplet pasków jak już będę zmieniał uszczelkę pokrywy, bo to i nie chce mi się i chce...

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

: 07 maja 2017, 16:42
autor: LikeTeenSpirit
Witam. Czy wie ktos gdzie w okolicach lodzi ustawia mi rozrząd, ewentualnie czy ma ktoś oryginalne blokady od 2.0 20vt??

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

: 18 maja 2017, 9:23
autor: Trucker
Energetyk pisze: 18 kwie 2017, 13:44 Ja już od dawna miałem na uwadze ten filmik i wedle niego wymieniałem rozrząd u siebie. Wszystko działa jak trzeba.
W 2.4 24V wszystkie czynności wyglądają tak samo, jak na tym filmie?

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

: 18 maja 2017, 9:35
autor: Energetyk
Tak, jedna różnica jest w kącie blokad które zakładasz na wałki. Reszta to samo.

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

: 18 maja 2017, 9:40
autor: Trucker
Energetyk pisze: 18 maja 2017, 9:35 Tak, jedna różnica jest w kącie blokad które zakładasz na wałki. Reszta to samo.
Dziękuję :-).

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

: 08 kwie 2019, 14:31
autor: seraf
Rozumiem że w każdym silniku 2.0 20v czy to lybra, marea, bravo itp. ustawia się tak samo? A jest jakaś różnica w rozrządzie między 2.0 20v a 2.0 20vt?

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

: 08 kwie 2019, 22:05
autor: topcio
seraf pisze: 08 kwie 2019, 14:31 Rozumiem że w każdym silniku 2.0 20v czy to lybra, marea, bravo itp. ustawia się tak samo? A jest jakaś różnica w rozrządzie między 2.0 20v a 2.0 20vt?
Nie ma, oczywiście poza kątem ustawienia krzywek.

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

: 11 cze 2022, 21:35
autor: Trucker
Ruszyłem rozrząd.
Stan zastany:
Przed.JPG
Czyli "właściwe" krzywki są zwrócone ku kabinie samochodu.

Po ustawieniu:
- strona ssąca:
ssacy po.JPG
- strona wydechowa:
wydech po.JPG
Tutaj przepraszam za nieobrócone zdjęcia - jak bym ich nie zapisywał, to wklejają się niewłaściwie.

Jak widać wałek ssący nie ustawił się idealnie w blokadzie, aczkolwiek przecież wszystko było dobrze...
Zagwozdka polega na tym, że teraz krzywki zwrócone są nieco wobec siebie - jedna w stronę drugiej i wzajemnie. To może być przestawienie wałka ssącego o jakieś 20 stopni względem wcześniejszego ustawienia - tak na pierwszy rzut inżynierskiego oka ;).
Nie wiem, czy blokady są trefne czy faktycznie miałem przestawione fazy rozrządu (jest to możliwe, bo miałem przygodę z trudnym zapłonem, silnik nagle zwiększał obroty, szarpał, krztusił się i od tego czasu mam problem z uruchamianiem - za pierwszym razem zapali tylko po nocy, w ciepły dzień ledwo pali, ale niby moc jest).
Więc wymieniłem napęd rozrządu, simmeringi wałków i czujnik położenia wałka wydechowego i ustawiłem rozrząd... I nie wiem czy poprawnie. A nie wiem, bo raz, że wcześniej było inaczej, a dwa, że przy pokręcaniu wałem korbowym jest taki moment podczas zbliżania się tłoka (w pierwszym cylindrze) do GMP, że ledwo daję radę obrócić wał - a świece mocno poluzowane i wcześniej czegoś takiego nie było (i na pewno to się nie dzieje w pierwszym cylindrze). Czyżby spotykał się tłok z zaworem?

Pytanie pomocnicze: pod wałkiem ssącym jest przykręcony do bloku taki duży aluminiowy odlew, zakończony od góry tuleją drążka reakcyjnego silnika. Można bez problemów ten odlew odkręcić? Czy może coś się go trzyma?

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

: 11 cze 2022, 21:52
autor: 1608cc
Tak to wygląda na oryginalnych blokadach
77f21890facae5b8.jpg
df4387f7a3bbb8a1.jpg

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

: 11 cze 2022, 22:28
autor: Trucker
Jest różnica. Czyli wcześniej było dobrze.
Przypatrzyłem się dokładniej i problemy są w GMP większości tłoków - na pewno za wcześnie otwierają się zawory ssące. Wydaje mi się, że też za długo są otwarte wydechowe, tzn. wydechowe też za wcześnie.
Doprecyzuję: silnik to 2.4 20V. Czy znajdzie się dobra dusza i pożyczy lub sprzeda sprawdzone blokady? Albo przedstawi namiary gdzie kupić...