Delta II - problem z odpaleniem
Re: Delta II - problem z odpaleniem
Czy jesteś pewien, że nie masz tam EGR'a?
Otwarty EGR może dawać efekt braku kompresji, dlatego wcześniej o niego pytałem.
Pozdrawiam.
Otwarty EGR może dawać efekt braku kompresji, dlatego wcześniej o niego pytałem.
Pozdrawiam.
Re: Delta II - problem z odpaleniem
Jestem pewien , że nie mam EGR.
Co do mierzenia kompresji też był taki pomysł w mojej głowie i zmierzyłem.
Wyszło ciut więcej niż fabrycznie.
Dzwoniłem do serwisu, części brak.
Dzisiaj odkryłem nową zagłostkę.
Nie świeci się przy włączonym zapłonie kontrolka ładowania i oleju .
Chyba ta instalacja to już śmietnik.
Co do mierzenia kompresji też był taki pomysł w mojej głowie i zmierzyłem.
Wyszło ciut więcej niż fabrycznie.
Dzwoniłem do serwisu, części brak.
Dzisiaj odkryłem nową zagłostkę.
Nie świeci się przy włączonym zapłonie kontrolka ładowania i oleju .
Chyba ta instalacja to już śmietnik.
Lublin - Lancia Delta II HPE HF Turbo
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Delta II - problem z odpaleniem
Eliminujemy - iskrę masz,kompresje masz ,powietrze i wydech też .
Świece zalewa - więc paliwo jest - tylko że może nie rozpylac , teraz cisnienie paliwka po prosze
Świece zalewa - więc paliwo jest - tylko że może nie rozpylac , teraz cisnienie paliwka po prosze
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Re: Delta II - problem z odpaleniem
Jak zalewa świece i nie rozpyla, to ze wszystkich wtrysków by musiało lać...
Sprawdzałeś świeczki świeżo po próbie odpalania? Są mokre od wahy?
Pozdrawiam.
Sprawdzałeś świeczki świeżo po próbie odpalania? Są mokre od wahy?
Pozdrawiam.
Re: Delta II - problem z odpaleniem
Paliwo rozpylane jest bardzo dobrze bo jednym z pierwszych napraw jakie przeprowadzałem , jeszcze przed całkowitym rzuceniem palenia było czyszczenie wtryskiwaczy w maszynie do tego przeznaczonej ze sprawdzeniem również stopnia rozpylania. Potem również sprawdzałem na wyjętej listwie z założonymi wtryskami.Ciśnienie paliwa musi być dobre ponieważ jest nowa pompa paliwa Walbro i był zamieniany regulator ciśnienia paliwa.Powrót też jest drożny.
Świece po kilku obrotach rozrusznika są mokre.
Najgorsze z tego wszystkiego jest to , że nie przestał palić z dnia na dzień tylko to wszystko działo się powoli. A jak jeszcze pracował silnik , żaden z tych super mechaników z mojego miasta nie wiedział gdzie się podłączyć komputerem.
A wtedy można było sprawdzić parametry pracy silnika i zobaczyć w czym jest szkopuł.
No i to , że dopiero jak przestał palić kupiłem interfejs euroscana. Kilka błędów, które teraz ciężko wyeliminować.
Poza tym ewidentnie jest to problem elektryczny silnika bo świeci się kontrolka wtrysków. Więc trzeba wyeliminować usterkę mechaniczną. Coś jest nie tak z układem zapłonowym. Muszę poczytać jak się sprawdza jakość iskry, bo może jest za słaba. Nie jest to mój pierwszy samochód który naprawiam. Naprawiam rodzinne samochody i znajomych już od 15 roku życia , ale elektryka samochodowa to dla mnie czarna magia. Gdyby każdy czujnik miał swoje oddzielne piny w komputerze nie było by problemu. Ale tu są po prostu pajęczyny połączonych i lutowanych przewodów.
Ciepło jest i fajnie było by w weekendy pośmigać i zlać jakieś BMW M3 1,6 na podtlenku LPG z mega ilością choinkowych gadżetów i elementów z włókna szklanego, którego wystarczyło by na zbudowanie Lotusa Elise .
I jeszcze na domiar złego znalazłem chip na forum fiata coupe zwiększający moc o 25 KM.
Ehhhhh
Świece po kilku obrotach rozrusznika są mokre.
Najgorsze z tego wszystkiego jest to , że nie przestał palić z dnia na dzień tylko to wszystko działo się powoli. A jak jeszcze pracował silnik , żaden z tych super mechaników z mojego miasta nie wiedział gdzie się podłączyć komputerem.
A wtedy można było sprawdzić parametry pracy silnika i zobaczyć w czym jest szkopuł.
No i to , że dopiero jak przestał palić kupiłem interfejs euroscana. Kilka błędów, które teraz ciężko wyeliminować.
Poza tym ewidentnie jest to problem elektryczny silnika bo świeci się kontrolka wtrysków. Więc trzeba wyeliminować usterkę mechaniczną. Coś jest nie tak z układem zapłonowym. Muszę poczytać jak się sprawdza jakość iskry, bo może jest za słaba. Nie jest to mój pierwszy samochód który naprawiam. Naprawiam rodzinne samochody i znajomych już od 15 roku życia , ale elektryka samochodowa to dla mnie czarna magia. Gdyby każdy czujnik miał swoje oddzielne piny w komputerze nie było by problemu. Ale tu są po prostu pajęczyny połączonych i lutowanych przewodów.
Ciepło jest i fajnie było by w weekendy pośmigać i zlać jakieś BMW M3 1,6 na podtlenku LPG z mega ilością choinkowych gadżetów i elementów z włókna szklanego, którego wystarczyło by na zbudowanie Lotusa Elise .
I jeszcze na domiar złego znalazłem chip na forum fiata coupe zwiększający moc o 25 KM.
Ehhhhh
Lublin - Lancia Delta II HPE HF Turbo
Re: Delta II - problem z odpaleniem
Iskra powinna być niebieska, jak jest biała, lub żółta to jest słaba.
Patrzyłeś czy złącze komputera nie jest zaśniedziałe?
Pozdrawiam.
Patrzyłeś czy złącze komputera nie jest zaśniedziałe?
Pozdrawiam.
Re: Delta II - problem z odpaleniem
Tak wiązkę oglądałem od strony komputera .
Teraz mam ja na wierzchu i będę oglądał całą.
Dzięki mac1us, który znalazł mi wiązkę z FC będę ją zmieniał ( a przy okazji kilka innych rzeczy ).
Teraz dogaduje z kolesiem kilka szczegółów sprzedażowych i wstrzymam się z demontażem silnika do przyjścia wiązki.
Zamontuje i się okażę czy zagada. Zbiornik paliwa jest pełny i czeka na wycieczkę.
Z mechaniki jeszcze tylko tylne tarcze i pompa hamulcowa zostaje do zrobienia.
Przy wczorajszej rozbiórce znalazłem przyczynę nieszczelności w układzie klimatyzacji ( ktoś nie dokręcił przewodu przy chłodnicy klimy ).
Teraz mam ja na wierzchu i będę oglądał całą.
Dzięki mac1us, który znalazł mi wiązkę z FC będę ją zmieniał ( a przy okazji kilka innych rzeczy ).
Teraz dogaduje z kolesiem kilka szczegółów sprzedażowych i wstrzymam się z demontażem silnika do przyjścia wiązki.
Zamontuje i się okażę czy zagada. Zbiornik paliwa jest pełny i czeka na wycieczkę.
Z mechaniki jeszcze tylko tylne tarcze i pompa hamulcowa zostaje do zrobienia.
Przy wczorajszej rozbiórce znalazłem przyczynę nieszczelności w układzie klimatyzacji ( ktoś nie dokręcił przewodu przy chłodnicy klimy ).
Lublin - Lancia Delta II HPE HF Turbo
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 211
- Rejestracja: 15 paź 2009, 18:32
- Lokalizacja: Rzeszow- Maniago (IT)
- Kontakt:
Re: Delta II - problem z odpaleniem
a może zawór zwrotny paliwa ci nie trzyma?? i paliwko jest, a nie ma ciśnienia, dlatego świeci awaria układu no i nie zapala?
Re: Delta II - problem z odpaleniem
Zawór zwrotny i regulator ciśnienia paliwa to jedna część. Działa.
Kontrolka wtrysków świeci przy praktycznie każdej usterce układu zapłonowego i paliwowego, więc trudno trafić.
Kontrolka wtrysków świeci przy praktycznie każdej usterce układu zapłonowego i paliwowego, więc trudno trafić.
Lublin - Lancia Delta II HPE HF Turbo
Re: Delta II - problem z odpaleniem
A z takich podstaw, o których z reguły zapominamy: masz prawidłową masę silnika, akumulatora, komputera? Oczyść je dla pewności.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 14
- Rejestracja: 01 kwie 2011, 21:31
- Lokalizacja: Tullamore Irlandia
Re: Delta II - problem z odpaleniem
Witam Panowie. Tak czytam Wasze posty i myślę, że jak iskra jest, świece są mokre , to świadczy o tym,że punkt zapłonu jest w niewłaściwym miejscu. Może instalacja elektryczna jest do remontu, ale silnik mając iskrę i paliwo powinien się odezwać. Nie wątpię w Twoje umiejętności i wiedzę Emil 504, ale może się zdarzyć, że ciągle popełniasz ten sam błąd przy sprawdzaniu. Sprawdz wszystko mechanicznie tzn. czy iskra jest w GMP cylindra i czy zawory w tym czasie są zamknięte (w odpowiedniej fazie)
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Delta II - problem z odpaleniem
To wyeliminował przez sprawdzenie cisnienia w cylindrachfelek pisze: i czy zawory w tym czasie są zamknięte (w odpowiedniej fazie)
Pozdrawiam
Ale iskre i punkt wtrysku bym sprawdził - choc tego niby pilnuja czujki na wale i hall
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Re: Delta II - problem z odpaleniem
Pod warunkiem że, jak wcześniej napisałem, immo nie szwankuje.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Re: Delta II - problem z odpaleniem
Immo nie szwankuje bo mam drugi komputer z wyłączonym immo . I po podłączeniu tego drugiego jest to samo.Poza tym przy kręceniu jest paliwo i iskra. Nie jest to usterka mechaniczna jak pisałem bo nie zadziało to się z dnia na dzień tylko powoli. a w tym czasie rozrząd nie był zmieniany.
Dopiero w czasie awarii rozrząd został sprawdzony pod względem ustawienia i miejsca położenia klinów ( czy nie są wycięte ). Jest to na pewno coś z ustawieniem zapłonu ponieważ auto nie odpala. Na zimnym po oczyszczeniu świec z pozostałości spalania i zalewania świeć , jest efekt jakby chciał już załapać ( trwa to jakieś od 2-3 sekund ) po czym zalew świece i nie ma żadnej reakcji . Wszystkie czujniki i nie tylko powiązane z zapłonem zostały wymienione ( świece, przewody, cewki, czujnik położenia wału, czujnik położenia wałka rozrządu, czujnik powietrza zasysanego, czujnik temp. wody, moduły zapłonowe, komputer ). Z układem paliwowym też zrobiłem porządek ( wyczyszczone wtryskiwacze, pompa paliwa wymieniona, zawór-regulator ciśnienia zmieniony ).
Pierwszy raz z czymś takim się spotkałem , ale może jest to podobna awaria jak u kolegi w temprze.
U niego również powoli wszystko się działo ( awaria tylnych świateł ). Najpierw zniknęły stopy, a potem po kolei pozostałe światła ( lampy , wtyczki, listwy powymieniane , brak efektu ). Okazało się , że miał pognitą instalację.
Dopiero w czasie awarii rozrząd został sprawdzony pod względem ustawienia i miejsca położenia klinów ( czy nie są wycięte ). Jest to na pewno coś z ustawieniem zapłonu ponieważ auto nie odpala. Na zimnym po oczyszczeniu świec z pozostałości spalania i zalewania świeć , jest efekt jakby chciał już załapać ( trwa to jakieś od 2-3 sekund ) po czym zalew świece i nie ma żadnej reakcji . Wszystkie czujniki i nie tylko powiązane z zapłonem zostały wymienione ( świece, przewody, cewki, czujnik położenia wału, czujnik położenia wałka rozrządu, czujnik powietrza zasysanego, czujnik temp. wody, moduły zapłonowe, komputer ). Z układem paliwowym też zrobiłem porządek ( wyczyszczone wtryskiwacze, pompa paliwa wymieniona, zawór-regulator ciśnienia zmieniony ).
Pierwszy raz z czymś takim się spotkałem , ale może jest to podobna awaria jak u kolegi w temprze.
U niego również powoli wszystko się działo ( awaria tylnych świateł ). Najpierw zniknęły stopy, a potem po kolei pozostałe światła ( lampy , wtyczki, listwy powymieniane , brak efektu ). Okazało się , że miał pognitą instalację.
Lublin - Lancia Delta II HPE HF Turbo
Re: Delta II - problem z odpaleniem
Zgniła instalacja to niezwykła rzadkość, jednak tłumaczyła by to w 100%.
Jedynie co mi jeszcze przychodzi do głowy to silniczek krokowy i wężyki podciśnień.
Powodzenia.
Pozdrawiam.
Jedynie co mi jeszcze przychodzi do głowy to silniczek krokowy i wężyki podciśnień.
Powodzenia.
Pozdrawiam.