Zdziwiony jestem bo w autach w szczególności zużywają się najpierw przednie amortyzatory szczególnie gdy silnik mamy z przoduDudi pisze:W Lybrze generalnie z tyłu są słabsze amortyzatory.Mariusz91 pisze:Dziwne że tył masz bardziej wyrypany. Musiał ktoś tą przestrzeń bagażową SW mocno wykorzystywac
A w sumie się nad tym nie zastanawiałem, ale auto w 80% jeżdżone w 1/2 osoby i bez obciążenia. Było i jest, co zresztą łatwo można stwierdzić, bo tapicerka na tylnych siedzeniach i w bagażniku jak z salonu
Lybra - problem z geometrią i zawieszeniem
- Mariusz91
- Klubowicz
- Posty: 2738
- Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
- Skype: Mariusz8.32
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Kraków
Re: Lybra - problem z geometrią i zawieszeniem
Lancia Thema 2.0 16v Turbo LX <--- Miss Zlotu Muszyna 2014 / V-ce-Miss Zlotu Topornia 2015 / Miss Zlotu Zwierzyń 2016 / II V-ce-Miss Zlotu 2018
Lancia Y10 "Lila" 1.1 8v <-- II V-ce Miss Zlotu Muszyna 2014 / II V-ce Miss Zlotu Topornia 2015
Łada Niva <---- Prace Twają!
Moja Była
Lancia Thema 2.0 16v 90'
Lancia Y10 "Lila" 1.1 8v <-- II V-ce Miss Zlotu Muszyna 2014 / II V-ce Miss Zlotu Topornia 2015
Łada Niva <---- Prace Twają!
Moja Była
Lancia Thema 2.0 16v 90'
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 2
- Rejestracja: 18 sty 2011, 21:04
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Lybra - problem z geometrią i zawieszeniem
Kolego jesli wymieniales wahacze lub cokolwiek w zawieszeniu najlepiej podjechac na ustawienie zbieznosci. Ja po wymianie wahaczy A po wizycie w warsztacie znow jedzie jak po torach. Pozdrawiam
- blakly83
- Forumowicz/ka
- Posty: 128
- Rejestracja: 27 maja 2010, 7:20
- Imię: Piotrek
- Lokalizacja: Imielin/Tychy/Katowice
Re: Lybra - problem z geometrią i zawieszeniem
Mi ciągle chodzi o pochył przednich kół, wymieniłem juz amortyzatory i wahacze,poduszki amortyzatorów wyglądały na dobre ,nie były nigdzie spękane zniszczone czy tez zerwane.Stare amortyzatory były oryginalne i nie wygladało na to że ktoś przy nich grzebał.Sanki myślę ze też są proste ,wiec nie wiem co jest grane,ale zobaczę co będzie po zrobieniu zbieżności,ale to dopiero w piątek bo póki co to na zderzak z naprawy i z malowania .
- blakly83
- Forumowicz/ka
- Posty: 128
- Rejestracja: 27 maja 2010, 7:20
- Imię: Piotrek
- Lokalizacja: Imielin/Tychy/Katowice
Re: Lybra - problem z geometrią i zawieszeniem
No zbieżnośc/geometria zrobiona,ale problem nie znikł.to sa wyniki :
Lewy przód / prawy przód
kąt PK :-0°38' / -1°53'
kąt WSZ: 2°26 / 2°06
zbieżnośc : -0°05' / -0°05'
Wiem,że auto miało jakąs przygode ale podobno niewielka, szyby wszytskie orginalne jeden rocznik , po zdjeciu zderzaka nic nie widac niepokojacego itd. Wymieniłem juz amortyzatory,wahacze,końcówki drążków i niewiem co robic dalej,czy nie przejmowac sie takimi wynikami i jeździc dalej.Poradźcie koledzy
Lewy przód / prawy przód
kąt PK :-0°38' / -1°53'
kąt WSZ: 2°26 / 2°06
zbieżnośc : -0°05' / -0°05'
Wiem,że auto miało jakąs przygode ale podobno niewielka, szyby wszytskie orginalne jeden rocznik , po zdjeciu zderzaka nic nie widac niepokojacego itd. Wymieniłem juz amortyzatory,wahacze,końcówki drążków i niewiem co robic dalej,czy nie przejmowac sie takimi wynikami i jeździc dalej.Poradźcie koledzy
- blakly83
- Forumowicz/ka
- Posty: 128
- Rejestracja: 27 maja 2010, 7:20
- Imię: Piotrek
- Lokalizacja: Imielin/Tychy/Katowice
Re: Lybra - problem z geometrią i zawieszeniem
Zastanawiam się nad rozwierceniem amortyzatora żeby wyrównac ten pochył ale niewiem czy to dobry pomysł.:/optycznie sanki wygladaja na ok,podwozie tez nie jest zniekształcone,wiec niewiem czego pwodem jest to pochylenie kół.Poduszek amorów nie wymieniałem bo nie były pozrywane,ma ktoś jakis pomysł co to może byc i co zrobic???
- Barton
- Forumowicz/ka
- Posty: 319
- Rejestracja: 13 lut 2011, 22:11
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Lybra - problem z geometrią i zawieszeniem
Zanim zaczniesz rozwiercać mocowanie amortyzatora to radziłbym pomierzyć dokładnie nadwozie. Podjedź w tym celu do blacharzy, oni mają takie przymiary i zobaczysz czy przygoda była niewielka. Może doradzą co zrobić, żeby było w miarę dobrze.blakly83 pisze:Zastanawiam się nad rozwierceniem amortyzatora żeby wyrównac ten pochył ale niewiem czy to dobry pomysł.:/optycznie sanki wygladaja na ok,podwozie tez nie jest zniekształcone,wiec niewiem czego pwodem jest to pochylenie kół.Poduszek amorów nie wymieniałem bo nie były pozrywane,ma ktoś jakis pomysł co to może byc i co zrobic???
BTW - rocznik szyb można bez problemu dobrać.
- blakly83
- Forumowicz/ka
- Posty: 128
- Rejestracja: 27 maja 2010, 7:20
- Imię: Piotrek
- Lokalizacja: Imielin/Tychy/Katowice
Re: Lybra - problem z geometrią i zawieszeniem
Chyba tak bede musiał zrobic,ale to aż dziwne ze KWS sa co prawda poza norma ale sa praktycznie identyczne.W sumie KWS mi az tak nie przeszkadza ale pochył kół tak bo bierze mi kant opony z prawej strony:/Jak byłem juz wczezniej u nie jednego mechanika to nic niepokojacego nie zauwazył na pierwszy rzut oka,auto w ani jednym miejscu nie jest pokrzywione ani naciagniete (mowa o podwoziu oczywiście).Póki co Lybra robi 2 slady a nie 4 wiec nie ma tragedii,tyle ze mnie to denerwuje z tymi kołami.No ale cóż bede musiał sie zdecydowac na zmierzenie karoserii i katów..:/
Re: Lybra - problem z geometrią i zawieszeniem
[quote="blakly83"]Chyba tak bede musiał zrobic,ale to aż dziwne ze KWS sa co prawda poza norma ale sa praktycznie identyczne.W sumie KWS mi az tak nie przeszkadza ale pochył kół tak bo bierze mi kant opony z prawej strony:/Jak byłem juz wczezniej u nie jednego mechanika to nic niepokojacego nie zauwazył na pierwszy rzut oka,auto w ani jednym miejscu nie jest pokrzywione ani naciagniete (mowa o podwoziu oczywiście).Póki co Lybra robi 2 slady a nie 4 wiec nie ma tragedii,tyle ze mnie to denerwuje z tymi kołami.No ale cóż bede musiał sie zdecydowac na zmierzenie karoserii i katów...[/quote]
a zbiera ci opone nadal? ja w jednym kole też mam inny kĄt, pochylenia, i nie daje to żadnego efektu, znajde papierek to napiszę co i jak;)
pamiętaj że raz zebrana opona zazwyczaj zbiera nadal po naprawie zawieszenia....
a zbiera ci opone nadal? ja w jednym kole też mam inny kĄt, pochylenia, i nie daje to żadnego efektu, znajde papierek to napiszę co i jak;)
pamiętaj że raz zebrana opona zazwyczaj zbiera nadal po naprawie zawieszenia....
Ostatnio zmieniony 24 cze 2011, 8:01 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Ort
Powód: Ort
pozdrawiam, Bartek
Lancia Kappa Coupe 2.0 16VT
Lancia Y 1.4 '2008
Fiat 125 - w remoncie:)
była Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa
Była Lancia Y 1.2 '2002
Lancia Kappa Coupe 2.0 16VT
Lancia Y 1.4 '2008
Fiat 125 - w remoncie:)
była Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa
Była Lancia Y 1.2 '2002
- blakly83
- Forumowicz/ka
- Posty: 128
- Rejestracja: 27 maja 2010, 7:20
- Imię: Piotrek
- Lokalizacja: Imielin/Tychy/Katowice
Re: Lybra - problem z geometrią i zawieszeniem
Narazie jeżdże tak jak jeździłem i mi to nei przeszkadzs choc widac na oko ze mam inny kąt pochylenia koła prawego niz lewego..., po zimie zauwazyłem ze prawa opone troche bardziej zbierało niz lewa ale nie było tragedii wiec sie tym nie przejmuje.