Thema - różnice silników 2.0 8v a 2.0 16v

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Odp: Thema - różnice silników 2.0 8v a 2.0 16v

Post autor: prezesjm » 01 gru 2009, 8:23

E tam panowie dramatyzujecie. Jeśli ma być mało przeróbek to lepiej poszukać silnika bez Visu na Jetroniku zintegrowanym z przepływomierzem. Oczywiście trzeba wymienić wiązkę ale ona jest wybitnie prosta bo jest całkowicie w komorze silnika. Układ zapłonowo - zasilający na Jetronicu LE3.1 jest wybitnie prosty i nawet nierozgarnięty elektryk musi to umieć podłączyć. Do wiązki jest potrzeba plus zasilania, plus po stacyjce, masa , wyjście na pompę i wyjście na obrotek. Od biedy można silnik uruchomić na na instalacji od 8-ki, potrzeba zmienić tylko kółko pasowe na wale od 8V i pomyśleć nad rozdzielaczem zapłonu. W tych modelach naprawdę nie ma wielkich różnic. Jak będzie jeździć silnik 16V na osprzęcie z 8V nie wiem. Jeździłem w odwrotnej kombinacji tzn. silnik 8V z osprzętem 16V. Auto chodziło super, było dynamiczne, paliło 10 litrów, bez skutków ubocznych. Zupełnie inna bajka to silnik z Vis na motroniku. Tu zakres przeróbek jest znaczny. Podsumowując:
1. Masz silnik bez Vis 16 V
2. Masz wiązkę , przepływkę z ECU LE 3.1 i moduł DIGIPLEX 2 cewki zapłonowe
to można bawić się przekładki. Wydech to prosta robota.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”