Thema - falujące obroty silnika 2.0 VIS 93', brak mocy

PRF39
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 14 sty 2011, 7:34
Lokalizacja: Rymanów

Re: Thema - falujące obroty silnika 2.0 VIS 93', brak mocy

Post autor: PRF39 » 23 sty 2011, 10:41

W fiacie jakie kody błędów ci podali ??
Robiłeś test sam " kluczyk w poz. MAR 5 razy pedał do spodu i odczytujemy "
jeśli wyjdzie 4444 brak kodów błędów .
Też mam 2.0 V.I.S.
Jeżeli ci wyjdzie przepływka to wyśle ci taką samą na podmiankę .
A co do paska balansowego . Ja osobiście wymieniam co rok razem z rozrządem . Wiem że to przesada ale wole zainwestować jak szukać nowej głowicy .
I jeszcze jedno jak kręci na obroty niema 'dziur' ?
Lambdy bym sie nie czepiał ona niema wpływu na moc .
Uszkodzona sonda = większe spalanie .

Kody:

4444 - stan poprawny, usterki nie wystąpiły

1211 - usterka akumulatora (niewłaściwe napięcie)

1221 - usterka debimetru

1222 - przerwa uzwojenia silnika krokowego

1223 - usterka wskazań sondy lambda

1224 - usterka sondy lambda

1225 - usterka czujnika temperatury powietrza (czujnika umieszczonego wewn. debimetru)

1225 - może też sygnalizować uszkodzenie czujnika temperatury silnika (chłodziwa)

1226 - usterka potencjometru położenia przepustnicy

1231 - usterka wtryskiwacza 1-2 w grupie pierwszej

1232 - usterka wtryskiwacza 3-4 w grupie drugiej

1233 - zwarcie uzwojenia silnika krokowego

1234 - usterka automatycznej skrzyni biegów (dot modeli wyposażonych w aut.)

1235 - usterka klimatyzacji

1236 - usterka sterowania klimatyzacją

1241 -

1242 -

1243 - usterka przekaźnika pompy (elektr) paliwa

1244 - usterka elektrozaworu odsysania oparów paliwa

1245 -

1251 - usterka RAM lub EPROM - usterka w ECU

1252 - uszkodzenie czujnika prędkościomierza

1253 - Informazione del motore in moto
1254 - Sensore potenziometro farfalla - segnale errato in centralina
1255 - Riferimento del sensore di fase (dove presente versione 3000)
1256 - Avaria comando spia iniezione (su versione 3000)
1257 - Sensore del sensore giri motore
1265 - Avaria comando spia iniezione
1275 - Non ancora definito
1276 - Non ancora definito
2111 - Anomalia sensore battito 1
2112 - Anomalia sensore battito 2
2113 - Anomalia regolatore di battito (centralina guasta)
2115 - Anomalia modulo regolazione battito (centralina guasta)
2145 - Anomalia regolatore albero a camme
4311 - Pompa aria secondaria
4312 - Comando valvola EGR (dove presente)
4313 - Portata valvola EGR

adam
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 211
Rejestracja: 01 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: dębica

Re: Thema - falujące obroty silnika 2.0 VIS 93', brak mocy

Post autor: adam » 23 sty 2011, 11:53

Jak byś szukał,to mam przepustnicę z kolektorem dolotu vis bez głowicy,przepływomierz też jest,kompletna listwa wtrysków sprawna,
pzdr.adam

Awatar użytkownika
Cowboy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 89
Rejestracja: 14 lip 2009, 2:30
Skype: crown.point
Imię: Pawel
Lokalizacja: Nisko/Chicago, IL

Re: Thema - falujące obroty silnika 2.0 VIS 93', brak mocy

Post autor: Cowboy » 27 sty 2011, 10:29

Serdecznie dziękuję za podpowiedzi. Przepustnicę już zmieniłem i nic nie pomogło a silnik mam zrobiony cały od podstaw góra i dół. Przepływomierzy próbowałem już ze 3 i dalej nic. Mimo iż moja Thema stoi w garażu, i się kurzy cały czas myślę i pracuję nad tym by doprowadzić ja do perfekcyjnego stanu.

adam
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 211
Rejestracja: 01 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: dębica

Re: Thema - falujące obroty silnika 2.0 VIS 93', brak mocy

Post autor: adam » 27 sty 2011, 10:34

a,podmieniałeś czujnik stukowy?w mojej themce był zbyt słabo dokręcony i pokazało masę błędów i mocy nie było zbyt wiele.
pzdr.adam

Awatar użytkownika
Cowboy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 89
Rejestracja: 14 lip 2009, 2:30
Skype: crown.point
Imię: Pawel
Lokalizacja: Nisko/Chicago, IL

Re: Thema - falujące obroty silnika 2.0 VIS 93', brak mocy

Post autor: Cowboy » 27 sty 2011, 10:43

Nie jeszcze tego nie ruszałem, ale idąc tą drogą będę musiał przyglądnąć się całemu okablowaniu. Może coś gdzieś nie styka albo przewód skruszony. Podejrzewam że to jakaś drobnostka natury elektrycznej tylko trzeba ją znaleźć. Kiedyś miałem zabawną sytuację a jednocześnie denerwującą, mianowicie po odebraniu samochodu od mechanika po 3 km jazdy gaśnie na środku drogi. Otworzyłem maskę i szukam okazało się że przewód od czujnika położenia wału nie miał gdzieś styku i fura padła. Wystarczyło go zgiąć i ścisnąć opaską i wszystko było w porządku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”