Thema - łożyska tylnej piasty

Awatar użytkownika
Miro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1371
Rejestracja: 26 sie 2005, 0:00
Imię: Mirek
Lokalizacja: Limanowa/UE

thema piasta tylna

Post autor: Miro » 05 lip 2007, 19:51

Tak :) dokładnie VKBA 1476 do themy 3.0 V6
Właśnie śmigam na takich od 2miesięcy (nóweczki) :D
Lancia Thema 3.0V6 12V 93r
Alfa Romeo 147 1.6 16V 06r
FSO Polonez Caro Plus 3.0V6 24V 98r
501579950
_____Thema_____

Awatar użytkownika
Jacek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 461
Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

thema piasta tylna

Post autor: Jacek » 09 lip 2007, 22:44

Witam,
własnie rozpakowałem nową piasteczkę SKF wybuliłem? JEDYNE 155 zeta z przesyłką, ale pan ze sklepu strasznie narzekał że miał być zamiennik Timkena a przyszedł oryginał i chyba dopłacę mu jeszcze 20 złociszów (jak będę zadowolniony).
Po założeniu podam potomnym namiary na sprzedawcę (po co przepłacać?)

Jutro dzień krwi i chwały (oby dniem wskrzeszenia był /temci/) -kto pamięta ten wie.
przygotuję fotki i opis z wymiany. : yesyes :
muszę tylko przygotować nasadkę 36 i ściągacz do łożysk.
pozdrawiam
Themcia już wkrótce będzie pomykać cichutko : yesyes : : yesyes : : yesyes :
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6

Awatar użytkownika
Jacek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 461
Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

thema piasta tylna

Post autor: Jacek » 09 lip 2007, 23:03

"bogdan" pisze:Drogi ten przód, wymieniałem ostatnio jedno dwie tarcze i jedno łożysko za które zapłaciłem 270zł. Pozdrawiam.
coś mi tam popukuje z prawej przedniej strony -objaw dosyć dziwny bo jak skręcić w prawo to cichnie (tak jak łozysko) ale po jakimś czasie znowu slychać (więc chyba przegub) -sprawdziłem na kanale i jest luz na wewnętrznym homokinetyku -jak wymienię (65zł) to nmie zbiednieję a jak nie pomoże to wymienię łożysko.

Wracając do tematu to znalazłem przednie łozysko na necie -allegro -nie pamiętam producenta mam gdzieś zapisane za 37pln plus przesyłka.

Pracuję w łożyskach i nie mogę uwierzyć w 5 krotnie gorszą jakość dla standardów motoryzacji (nawet dla aftermarketu)

Prawda jest okrutna -nasze drogi nie dadzą szans nawet najdroższym łożyskom (więc lepsze tańsze nowe niż np najlepsze używane).
Pozdrawiam,
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6

Awatar użytkownika
Jacek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 461
Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

thema piasta tylna

Post autor: Jacek » 10 lip 2007, 21:23

Dzisiaj był dzień dobroci dla Lucynki. Wymiana piasty zajęła bez wyścigów ok. godziny.
:D
Przejażdżka i chwila prawdy :!: -przestał mnie doganiać odrzutowiec : yesyes : ale strasznie mi napier... przegub : cenzura : (wczesniej na granicy słyszalności)
Później załaczę fotki i opis wymiany -może ktoś skorzysta
pozdrawiam.
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6

Awatar użytkownika
Miro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1371
Rejestracja: 26 sie 2005, 0:00
Imię: Mirek
Lokalizacja: Limanowa/UE

thema piasta tylna

Post autor: Miro » 10 lip 2007, 22:16

Ok 1godz? :roll: to wymieniałeś jedna strone?
Widze że dosyć tanio kupiłeś to łożysko...
Przegub mówisz :x ile taki kosztuje do 3.0 V6 :D
Lancia Thema 3.0V6 12V 93r
Alfa Romeo 147 1.6 16V 06r
FSO Polonez Caro Plus 3.0V6 24V 98r
501579950
_____Thema_____

Awatar użytkownika
Jacek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 461
Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

thema piasta tylna

Post autor: Jacek » 11 lip 2007, 9:00

Wymiana piasty z jednej strony to naprawdę niewiele roboty.
Po zdjęciu koła odkręca się dwie śruby trzymające zacisk na prowadnicach (klucz 13 i 15 do przytrzymania) następnie z tyłu jeszcze dwie trzymające wspornik zacisku (kluczem 15).
Następnie dwie śrubki trzymające tarczę hamulcowaą (klucz 12) i zdjąć ją.
Następnie trzeba wybić korek z piasty (delikatnie by nie przebić -jeżeli nie ma nowego) -można to zrobić ostrożnie opukując jego krawędź przez tępy śrubokręt lub przecinak.
Po wyciągnięciu korka pozostaje tylko nakrętka centralna (musisz mieć klucz NASADOWY rozmiar 36)
Podam później średnicę otworu w piaście (bo nie ma tam za dużo miejsca)
Przed odkręcaniem (w lewo) trzeba wbić coś pod zagniecenie zabezpieczające szyjkę nakrętki i odgiąć ją od osi koła.
Odkręcamy nakrętkę i mocno ciągniemy piastę z osi -jeżeli nie pojawiła się korozja pod łożyskiem powinna ześć bez problemu. W przeciwnym wypadku zejdzie piasta z jednym pierścieniem zewnętrznym a drugi pierścień zostanie na osi.
W takim przypadku trzeba lekko naciąć pierścień (załącze zdjęcie), nacięciu przystawić przecinak (stycznie tak jakbyśmy chcieli odkręcić nakrętkę) i puknąć młotkiem (stal łożyskowa jest bardzo krucha i pęknie)
Jeżeli pierścień obróci się to znaczy że pękł i bez problemu można go zciągnąć np żabką. Nie należy wbijać między pierścień i kołnierz osi żadnych narzędzi.
Nowa piasta wchodzi bardzo lekko, (wyjąć plastik zabezpieczający pierścienie przed wypadnięciem) ale trzeba uważać by nie wypchnąć pierścienia od strony nakrętki (najlepiej wkładać dociskając pierścień rurką lub za pomocą nasadki którą odkręciliśmy nakrętkę (uwaga -musi być czysta)
Następnie bardzo mocno dokręcamy nakrętkę centralną i zagniatamy kołnierz na wycięciu osi.
Dalszy montaż w odwrotnej kolejności.
Z opisu może wyglądać na robotę żmudną ale robi się dużo szybciej i łatwiej niż się to wydaje)

Dzisiaj walczę z przegubem, (zobaczymy co z tego wyjdzie)
Pozdrawiam,
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”