Kąski warte uwagi.
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5411
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Kąski warte uwagi.
Hmmm... Ja klikam w linka i wyskakuje 125P
A to co jest powyżej mojego poprzedniego posta to nie link a załącznik
A to co jest powyżej mojego poprzedniego posta to nie link a załącznik
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2912
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Kąski warte uwagi.
To to jest duuużo wyżej
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5411
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Kąski warte uwagi.
Owszem, ale pierwszy link licząc od mojego posta
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Kąski warte uwagi.
... po "kapitalce" dość dobrze zrobiony ale te szyby ściągane z Włoch .... , to już nie oryginał ale, ale były w ogóle brązowe szyby w 125p? Jeśli były, to jak to mówią człowiek uczy się całe życie .... od handlarzy też : https://www.olx.pl/d/oferta/fiat-125p-p ... YhYDt.html
pzdr
pzdr
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2912
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Kąski warte uwagi.
Były w latach 70tych głównie chyba na eksport... raz widziałem takiego fiaciora i były to szyby polskiej produkcji BESPO, atermiczne też były ale chyba były importowane z Włoch.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Kąski warte uwagi.
BESPO to chyba nie producent a oznaczenie bezpiecznej szyby czy czegoś w tym stylu?
KAPPA TDS & JTD
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12049
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kąski warte uwagi.
Fakt, też nie mam sentymentu do tego a PRL pamiętam jako okupację radziecką, puste półki i kolejki za wszystkim a nie różowe lata 80. Pamiętam jak rodzice jeździli 125p co było prestiżem w mojej wsi a znajomy spekulant podjechał Asconą Ku wa! To statek kosmiczny a nie samochód był!Tomzik pisze: ↑15 sty 2024, 21:49 Człowiek patrzy na to szkaradztwo (125P z powyżej linkowanego ogłoszenia) i myśli sobie - u nas klepali taką pokrakę a w Turynie w tym czasie wychodziły taka Croma Turbo albo Tipo Sedici
Ogólnie chyba jestem nieczuły na klasyki samochodowe tego typu, nie kręci mnie ani kaszlak ani kanciak ani inne demoludowe wynalazki. Ale Tipo Sedici, ładną Cromkę czy Themę to bym przytulił, bo w przeciwieństwie do tych pierwszych da się tym jeździć w nieraz wciąż bardzo porządnych warunkach... Hamuje to to i przyspiesza wciąż akceptowalnie lub nawet nieźle i ma nawet jakieś podstawowe udogodnienia.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1089
- Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Re: Kąski warte uwagi.
Z tego co pamiętam te szyby dzieliły się na 2 rodzaje
Securit - szyba po uderzeniu rozsypywała się na kawałeczki
Bespo szyba klejona bezpiecznie ,,tylko "pękała, ale się trzymała.
Najepiej zobaczyć scenę w filmie Zmiennicy ostatni odcinek , Nasz najdroższy , w której w trakcie licytacji zdesperowany taksówkarz rozwala szybę w swoim Fiacie i proponuje go zamiast taksówki 1313, w której dla odmiany była wlaśnie popękana szyba.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Re: Kąski warte uwagi.
Przecież na bocznych też było BESPO a one się w mak rozsypywałypiterstilo pisze: ↑16 sty 2024, 12:12
Bespo szyba klejona bezpiecznie ,,tylko "pękała, ale się trzymała.
Ogólnie to teraz chyba wszystkie przednie szyby w autach są klejone czyli laminowane. Kiedyś jednak były również hartowane strefowo, by w polu widzenia kierowcy popękać na nieco większe części dla zachowania widoczności. Zwykłe kartowane rozbijają się w mak i jeśli się nie rozpadną to widoczności nie ma.
Zapewne klejone były droższe/trudniejsze/mniej wydajne w produkcji dlatego w kredensach były takie i takie
KAPPA TDS & JTD
Re: Kąski warte uwagi.
... rzeczywiście w archiwalnych, motoryzacyjnych ogłoszeniach można znaleźć brązowe szyby, szyby do 125p. Wygląda na to, że w całej palecie wersji eksportowych "Żerań" wypuszczał i takie wersje. Nie twierdzę, że wszystko widziałem ale od "małego" blisko byłem naszej PRL-owskiej motoryzacji i nie widziałem takiego "wynalazku". Największym odkryciem w tym zakresie był oczywiście MR75 z silnikiem 1,6 w pięknej butelkowej zieleni ale brązowe szyby, tak jak już napisałem człowiek uczy się całe życie.pietrek125 pisze: ↑16 sty 2024, 8:35 Były w latach 70tych głównie chyba na eksport... raz widziałem takiego fiaciora i były to szyby polskiej produkcji BESPO, atermiczne też były ale chyba były importowane z Włoch.
pzdr
P.S.
szkoda, ze znowu nam nie wyszło: https://www.youtube.com/watch?v=7lxIoUQ ... UGamVsY3og
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2912
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Kąski warte uwagi.
BESPO to było zjednoczenie Hut Szkła które specjalizowały sie w produkcji szkła "bezpiecznego" głównie dla szeroko pojętych środków transportu.
https://fiat125p.pl/polityka-antyimport ... o-i-bespo/
cyt. "Tymczasem w Polsce produkcję szyb hartowanych najpierw przednich i tylnych, a niedługo potem bocznych uruchomiła także Huta Szkła Okiennego „Kunice” w Żarach (nad znaczkiem BESPO cyferka „1”). W drugiej połowie 1974 roku rozpoczęła produkcję tylnych szyb ogrzewanych do 125p a także szyb antisol (zielone o oznaczeniu MG, brązowe o oznaczeniu MB, przednie odpowiednio MGP i MBP): "
cyt. "W połowie lat 70. uruchomiono w Sandomierzu produkcję szyb przednich laminowanych o oznaczeniu L (nad znaczkiem BESPO cyferka „4”), jednak w latach 80. z oszczędności zdarzało się znów stosowanie w wersjach krajowych szyby przedniej hartowanej z Żar (wyjątkiem sanitarki gdzie zawsze montowano szyby laminowane"
W moim 125S mam szyby atermiczne hartowane firmy "Sicursiv", natomiast przednia również atermiczna, ale klejona f-my "VIS"
Ostatnio zmieniony 16 sty 2024, 21:11 przez pietrek125, łącznie zmieniany 7 razy.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1089
- Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Re: Kąski warte uwagi.
Nie upieram się, przy podziale:
Bespo klejona- bezpieczna
Securit - niebezpieczna - rozwalająca na drobne kawałki.
Z otmętów pamięci, z czasów słusznie minionych, pamiętam, że przy zakupie używanego Fiata 125p, podczas oględzin, fachowcy posługiwali się swoim żargonem technicznym :
szyba ,, klejonka", albo ,,sekuritka"
Tyle wtedy zrozumiałem że klejonka jest lepsza, bo bezpieczniejsza.
We wspomnianym filmie Zmiennicy, nawet moja teoria się sprawdza. bo bohaterowie mają Fiata z exportu, więc w domyśle, lepsze części, może surowsze normy bezpieczeństwa? na tzw Zachodzie. Wiadomo, że to był zbieg okoliczności, ale ten drugi Fiat był teoretycznie zwykły krajowy.
Myślę, że w czasie procesu produkcji następowały przecież różne zmiany, udoskonalenia, wymuszane najczęściej przez zaostrzanie norm. m.in bezpieczeństwa.
Tzw sekuritki były prawdopodobnie zastępowane tzw klejonymi, ale widocznie się zdarzały w fabrycznie montowanych Fiatach, może też w obrocie częściami zamiennymi pozostały jakieś zapasy?
W tamtych czasach, przy tak ubogiej ofercie samochodów i jeszcze słabszym jego wyposażeniu, sprawa bezpiecznej szyby miała duże znaczenie.
Bespo klejona- bezpieczna
Securit - niebezpieczna - rozwalająca na drobne kawałki.
Z otmętów pamięci, z czasów słusznie minionych, pamiętam, że przy zakupie używanego Fiata 125p, podczas oględzin, fachowcy posługiwali się swoim żargonem technicznym :
szyba ,, klejonka", albo ,,sekuritka"
Tyle wtedy zrozumiałem że klejonka jest lepsza, bo bezpieczniejsza.
We wspomnianym filmie Zmiennicy, nawet moja teoria się sprawdza. bo bohaterowie mają Fiata z exportu, więc w domyśle, lepsze części, może surowsze normy bezpieczeństwa? na tzw Zachodzie. Wiadomo, że to był zbieg okoliczności, ale ten drugi Fiat był teoretycznie zwykły krajowy.
Myślę, że w czasie procesu produkcji następowały przecież różne zmiany, udoskonalenia, wymuszane najczęściej przez zaostrzanie norm. m.in bezpieczeństwa.
Tzw sekuritki były prawdopodobnie zastępowane tzw klejonymi, ale widocznie się zdarzały w fabrycznie montowanych Fiatach, może też w obrocie częściami zamiennymi pozostały jakieś zapasy?
W tamtych czasach, przy tak ubogiej ofercie samochodów i jeszcze słabszym jego wyposażeniu, sprawa bezpiecznej szyby miała duże znaczenie.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Re: Kąski warte uwagi.
To popatrz na szyby boczne, wszystkie w polskich autach są hartowane a nie klejone a napis mają
https://sprzedajemy.pl/szyba-boczna-i-t ... nr67088829
Tak naprawdę bezpieczne są zarówno te hartowane, hartowane strefowo jak i klejone.
Pewnie w zamierzchłych czasach używano szyb zwykłych, które tłuką się na duże kawałki i mogą przeciąć rękę czy gardło...
https://sprzedajemy.pl/szyba-boczna-i-t ... nr67088829
Tak naprawdę bezpieczne są zarówno te hartowane, hartowane strefowo jak i klejone.
Pewnie w zamierzchłych czasach używano szyb zwykłych, które tłuką się na duże kawałki i mogą przeciąć rękę czy gardło...
KAPPA TDS & JTD
Re: Kąski warte uwagi.
... zdjęcie dedykuję Koledze Marcinowi, którego bardzo serdecznie pozdrawiam.
pzdr
pzdr
Re: Kąski warte uwagi.
Adam a te odblaski też warte swojej ceny? https://sprzedajemy.pl/odblaski-prostok ... nr66063072
KAPPA TDS & JTD