Delta 1.6 multijet

dawslo
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 25
Rejestracja: 14 cze 2023, 9:29
Imię: Dawid

Delta 1.6 multijet

Post autor: dawslo » 26 lip 2023, 8:34

Cześć,

Mam pytanie odnośnie procesu wypalania dpf. Mianowicie zakupiłem kostkę vgate pro, kupiłem dpf monitor i na bieżąco sprawdzam poziom zapchania filtra. Aplikacja pokazuje mi już zapchanie 110% czy to normalne że filtr jest aż tak zapchany? Dlaczego nie rozpoczyna się procedura wypalania? Nadmienię, że przy około 100% zapchania pojechałem na obwodnicę ale nic to nie dało, może za krótko jeździłem... Aplikacja cały czas pokazuje stan filtra-czysty a od ostatniej procedury wypalania minęło niby 500 kilometrów. To moja pierwsza przygoda z filtrem i jeszcze ani razu się nie wypalał😪

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7281
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Delta 1.6 multijet

Post autor: faraon » 26 lip 2023, 10:57

Jest w porządku.
Jak się wypali to też nie będzie 0% tylko około 20 %.
"Zapchanie" może dojść nawet do 120%.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

dawslo
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 25
Rejestracja: 14 cze 2023, 9:29
Imię: Dawid

Re: Delta 1.6 multijet

Post autor: dawslo » 26 lip 2023, 11:18

faraon pisze: 26 lip 2023, 10:57 Jest w porządku.
Jak się wypali to też nie będzie 0% tylko około 20 %.
"Zapchanie" może dojść nawet do 120%.
Dzięki za szybką odpowiedź.

Czyli normalnie mogę jeździć i gdy komputer uzna za stosowne rozpocznie się procedura wypalania tak? Czy muszę spełnić jakieś konkretne kryteria? I czy jeśli procedura się nie zacznie i zapchanie filtra przekroczy 120% co wtedy?

Przepraszam góry za moje pytania, pewnie są głupie, ale jestem w tych sprawach zielony, a chciałbym wiedzieć co i z czym się je 😀

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7281
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Delta 1.6 multijet

Post autor: faraon » 26 lip 2023, 11:37

I czy jeśli procedura się nie zacznie i zapchanie filtra przekroczy 120% co wtedy?
Wtedy zapali się lampka na desce + informacja o DPF.
Ja mam tak w Cromie.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

dawslo
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 25
Rejestracja: 14 cze 2023, 9:29
Imię: Dawid

Re: Delta 1.6 multijet

Post autor: dawslo » 26 lip 2023, 12:11

faraon pisze: 26 lip 2023, 11:37
I czy jeśli procedura się nie zacznie i zapchanie filtra przekroczy 120% co wtedy?
Wtedy zapali się lampka na desce + informacja o DPF.
Ja mam tak w Cromie.
Właśnie wróciłem z krótkiej przejażdżki i załączała się procedura wypalania przy 111%, samo wypalanie poszło bardzo szybko nawet nie zdążyłem do obwodnicy dojechać i się skończyło. Poziom zapchania spadł do 17% więc mam już głowę spokojna i wiem jak to się odbywa 😀 dziękuję jeszcze raz za pomoc 😀

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”