Thesis 2.0B Złącze amortyzatora tylnego lewego - gdzie jest.
Thesis 2.0B Złącze amortyzatora tylnego lewego - gdzie jest.
Dzień dobry.
Po ostatniej wymianie sprężyn tylnych pokazał mi się błąd amortyzatorów. Faktycznie MES pokazuje problem z lewym tylnym. Podczas gdy na trzech pozostałych mierzy prąd ok 200mA, na tym felernym jakieś 50mA (prawdopodobnie jest to przerwa a wskazanie to stan nieustalony).
Moje pytania:
1 Gdzie znajduje się złącze amortyzatora? Za boczkiem w bagażniku? pod tylną półką?
2 Ile ma pinów?
3 No i czemu mechanik zdejmował boczki bagażnika? Czy do wymiany sprężyn mógł zdecydować się wyciągać teleskopy?
Prawdę mówiąc liczę, że może rozpinał i potem nie wpiął przewodu, albo go urwał (coś, co można w miarę łatwo naprawić).
Po ostatniej wymianie sprężyn tylnych pokazał mi się błąd amortyzatorów. Faktycznie MES pokazuje problem z lewym tylnym. Podczas gdy na trzech pozostałych mierzy prąd ok 200mA, na tym felernym jakieś 50mA (prawdopodobnie jest to przerwa a wskazanie to stan nieustalony).
Moje pytania:
1 Gdzie znajduje się złącze amortyzatora? Za boczkiem w bagażniku? pod tylną półką?
2 Ile ma pinów?
3 No i czemu mechanik zdejmował boczki bagażnika? Czy do wymiany sprężyn mógł zdecydować się wyciągać teleskopy?
Prawdę mówiąc liczę, że może rozpinał i potem nie wpiął przewodu, albo go urwał (coś, co można w miarę łatwo naprawić).
Ostatnio zmieniony 28 lis 2022, 0:05 przez paszczak, łącznie zmieniany 1 raz.
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2859
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Złącze amortyzatora tylnego lewego - gdzie jest.
Złącze jest pod boczkiem w bagażniku. Wtyczka dwu pinowa. Amortyzator może mu przeszkadzał w demontażu sprężyn, choć do mocowań amortyzatora jest dostęp z nadkola, tylko ta wtyczka skitrana wewnątrz.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7294
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Złącze amortyzatora tylnego lewego - gdzie jest.
Kolego paszczak ...
Jak natychmiast nie poprawisz tytułu swojego tematu -> wyląduje on natychmiast w koszu.
Smutne jest to, że jesteś tyle lat na forum i masz w d....e zasady tytułowania.
Jak natychmiast nie poprawisz tytułu swojego tematu -> wyląduje on natychmiast w koszu.
Smutne jest to, że jesteś tyle lat na forum i masz w d....e zasady tytułowania.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Re: Thesis 2.0B Złącze amortyzatora tylnego lewego - gdzie jest.
Uff... Zdążyłem...
Chciałem dodać, że wcale niczego nie mam w d...e. Nie pieszczoty mi teraz w głowie. Pojazd mi niedomaga, więc jak miałbym w takiej sytuacji się zabawiać? Poza tym, mimo panującego obecnie trendu nie jestem fanem.
Za informację dziękuję. Byłem sprawdzić i znalazłem wtyczkę, która wygląda jak ta od amortyzatora (sprawdzałem w necie jak powinna wyglądać) ale moja jest z trzema pinami.
Po rozpięciu i ponownym wpięciu (wydaje mi się, że piny były cofnięte i nie stykały) komunikat o usterce ustąpił i wydaje mi się, że sztywność zawieszenia ustąpiła. Za którymś odpaleniem problem powrócił. Komputera ponownie nie podpinałem, dziś już za późno, ale może to tylko to złącze? Jutro zabieg powtórzę i od razu sprawdzę MES-em, czy amortyzator jest widoczny.
Poczekałbym z pisaniem do jutra, ale może faktycznie post by mi do kosza trafił.
Chciałem dodać, że wcale niczego nie mam w d...e. Nie pieszczoty mi teraz w głowie. Pojazd mi niedomaga, więc jak miałbym w takiej sytuacji się zabawiać? Poza tym, mimo panującego obecnie trendu nie jestem fanem.
Za informację dziękuję. Byłem sprawdzić i znalazłem wtyczkę, która wygląda jak ta od amortyzatora (sprawdzałem w necie jak powinna wyglądać) ale moja jest z trzema pinami.
Po rozpięciu i ponownym wpięciu (wydaje mi się, że piny były cofnięte i nie stykały) komunikat o usterce ustąpił i wydaje mi się, że sztywność zawieszenia ustąpiła. Za którymś odpaleniem problem powrócił. Komputera ponownie nie podpinałem, dziś już za późno, ale może to tylko to złącze? Jutro zabieg powtórzę i od razu sprawdzę MES-em, czy amortyzator jest widoczny.
Poczekałbym z pisaniem do jutra, ale może faktycznie post by mi do kosza trafił.
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7294
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Thesis 2.0B Złącze amortyzatora tylnego lewego - gdzie jest.
Cieszy mnie bardzo, że "biegłeś" do postu i ... zdążyłeś.
Postraszyć czasem trzeba
Postraszyć czasem trzeba
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2859
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Thesis 2.0B Złącze amortyzatora tylnego lewego - gdzie jest.
Z trzema pinami jest od czujnika skyhook-a ale ten jest z prawej strony pod półką... szukaj dwu pinowej...ona jest dosyć mała niewiele większą od kabla od amortyzatora... zapewne jak gmerałes za boczkiem to coś się na chwile poprawilo...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Thesis 2.0B Złącze amortyzatora tylnego lewego - gdzie jest.
Tą czynność w moim wykonaniu nazwać biegiem jest lekką przesadą, ale właśnie tak było, żeby sobie nikt nie pomyślał, że nie traktuję sprawy poważnie.
Wtyczka faktycznie jest dwu pinowa, po prostu jak wlazłem już do bagażnika, krew musiała mi do oczu uderzyć i zobaczyłem jeden pin więcej. Dziś już wprawy we włażeniu nabrałem i zobaczyłem podwójną. Obserwacja pobieranego prądu w MES-ie podczas ruszania wtyczką sugeruje, że ona jest problemem (oby). Niestety w takich warunkach dobrze jej zregenerować nie dam rady więc zastąpię ją jakąś inną (jutro kupię). Jak zwykle koci mnie, żeby tak dla sprawdzenia wyprowadzić przewód i sprawdzić podczas jazdy co tam na nim można zmierzyć. 12V z wypełnieniem od 0 d0 100%? Czy innym?
Wtyczka faktycznie jest dwu pinowa, po prostu jak wlazłem już do bagażnika, krew musiała mi do oczu uderzyć i zobaczyłem jeden pin więcej. Dziś już wprawy we włażeniu nabrałem i zobaczyłem podwójną. Obserwacja pobieranego prądu w MES-ie podczas ruszania wtyczką sugeruje, że ona jest problemem (oby). Niestety w takich warunkach dobrze jej zregenerować nie dam rady więc zastąpię ją jakąś inną (jutro kupię). Jak zwykle koci mnie, żeby tak dla sprawdzenia wyprowadzić przewód i sprawdzić podczas jazdy co tam na nim można zmierzyć. 12V z wypełnieniem od 0 d0 100%? Czy innym?
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2859
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Thesis 2.0B Złącze amortyzatora tylnego lewego - gdzie jest.
Wtyczkę obetnij i zlutuj przewody, w końcu amortyzatorów nie wymienia się raz w miesiącu... a chcesz koniecznie wtyczkę to musi być równie mała bo jak dasz większą to nie przejdzie przez otwór w karoserii, a i tak nie będzie pasować jak będziesz chciał wymienić na inny amortyzator...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Thesis 2.0B Złącze amortyzatora tylnego lewego - gdzie jest.
amortyzatorami sterują mostki H MC33186
Marea Weekend 2.4 20V HLX Tour de France 2001
Diagnostyka Examiner/MES/AlfaODB
Klonowanie/Virgin ME3.1/ME7.3.1
Naprawa sterowników ME7.3.1
Klonowanie BCM
Blokady 2.0VIS/2.0T
Kanał YT
Diagnostyka Examiner/MES/AlfaODB
Klonowanie/Virgin ME3.1/ME7.3.1
Naprawa sterowników ME7.3.1
Klonowanie BCM
Blokady 2.0VIS/2.0T
Kanał YT
Re: Thesis 2.0B Złącze amortyzatora tylnego lewego - gdzie jest.
Z tym łączeniem na krótko niby racja... Właśnie tak zrobiłem i wygląda to nieźle. To znaczy wskazania są stabilne, choć trochę zastanawia mnie rozrzut:
Zawór przód lewy: 0,211 A
Zawór przód prawy: 0,148 A
Zawór (lewy tył): 0,091 A
Zawór (prawy tył): 0,179 A
Wskazania wahają się + - 10mA.
Niby nie są to duże różnice, ale jednak. Może przy tak małych prądach długości przewodów mają taki wpływ (zbyt grube nie są)? Właściwie to pewnie jakiś sygnał testowy dla sprawdzenia, czy w ogóle sterownik je widzi i jedyny słuszny pomiar będzie podczas jazdy.
Pomiarów podczas jazdy jeszcze nie wykonywałem bo jakoś nie miałem potrzeby jeździć, z resztą potrzebuję kierowcy, żebym mógł pomiarami się zająć. Chodzi mi o ten sygnał na amortyzator w funkcji prędkości samochodu. Mój oscyloskop to zabawka i o ile może coś pokaże, to na pewno nie zapamięta, więc trzeba patrzyć cały czas na wskazania.
Tak przy okazji: są jakieś przeciwwskazania do jeżdżenia z załączonym MES-em i podglądania wskazań tych prądów?
Za info o mostku dziękuję, choć wykorzystanie tej wiedzy przekracza moje możliwości.
Chodzi mi bardziej o sygnał na amortyzatorach na postoju, przy małej, średniej i dużej prędkości. Przy jakich prędkościach się zmienia i jak (skokowo, czy płynnie itp)?
P.S. Włażenie do kufra opanowałem już do perfekcji, myślę, że Hudiniego mógłbym teraz co nieco nauczyć.
Zawór przód lewy: 0,211 A
Zawór przód prawy: 0,148 A
Zawór (lewy tył): 0,091 A
Zawór (prawy tył): 0,179 A
Wskazania wahają się + - 10mA.
Niby nie są to duże różnice, ale jednak. Może przy tak małych prądach długości przewodów mają taki wpływ (zbyt grube nie są)? Właściwie to pewnie jakiś sygnał testowy dla sprawdzenia, czy w ogóle sterownik je widzi i jedyny słuszny pomiar będzie podczas jazdy.
Pomiarów podczas jazdy jeszcze nie wykonywałem bo jakoś nie miałem potrzeby jeździć, z resztą potrzebuję kierowcy, żebym mógł pomiarami się zająć. Chodzi mi o ten sygnał na amortyzator w funkcji prędkości samochodu. Mój oscyloskop to zabawka i o ile może coś pokaże, to na pewno nie zapamięta, więc trzeba patrzyć cały czas na wskazania.
Tak przy okazji: są jakieś przeciwwskazania do jeżdżenia z załączonym MES-em i podglądania wskazań tych prądów?
Za info o mostku dziękuję, choć wykorzystanie tej wiedzy przekracza moje możliwości.
Chodzi mi bardziej o sygnał na amortyzatorach na postoju, przy małej, średniej i dużej prędkości. Przy jakich prędkościach się zmienia i jak (skokowo, czy płynnie itp)?
P.S. Włażenie do kufra opanowałem już do perfekcji, myślę, że Hudiniego mógłbym teraz co nieco nauczyć.
Re: Thesis 2.0B Złącze amortyzatora tylnego lewego - gdzie jest.
Zmierz rezystancję cewek amortyzatorów na wtyczce sterownika skyhook, jeśli będą się znacząco różnić to będzie wiadomo skąd taki rozrzut w prądach (sama rezystancja cewki powinna wynosić ~2 - 2.5ohm). Prądy są mierzone przez centralkę na zasadzie pomiaru spadku napięcia na 2 małych rezystorach włączonych za mostkami. Widziałem już taki przypadek że odlutowały się od zbyt wysokiej temperatury na PCB (mostki są ciasno obok siebie i cholernie się grzeją odbarwiając nawet laminat). Jeśli np. nie będzie stykał jeden z nich to będzie to powodować błędne odczyty prądu. Raczej mało prawdopodobne, ale nie niemożliwe - nie szkodzi sprawdzić. Przy okazji można wymienić w centralce elektrolity na zasilaniu bo temperatura i wiek robi swoje.
Nie, byle patrzeć na drogę podczas jazdy
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Marea Weekend 2.4 20V HLX Tour de France 2001
Diagnostyka Examiner/MES/AlfaODB
Klonowanie/Virgin ME3.1/ME7.3.1
Naprawa sterowników ME7.3.1
Klonowanie BCM
Blokady 2.0VIS/2.0T
Kanał YT
Diagnostyka Examiner/MES/AlfaODB
Klonowanie/Virgin ME3.1/ME7.3.1
Naprawa sterowników ME7.3.1
Klonowanie BCM
Blokady 2.0VIS/2.0T
Kanał YT
Re: Thesis 2.0B Złącze amortyzatora tylnego lewego - gdzie jest.
Oooo... Dziękuję za cenne rady. Pomierzę na pewno. Jeśli to ok 2 Ohm, to każda odchyłka na minus, powinna wywindować ten prąd bardzo wysoko (tylko, że mierzyć wtedy trzeba na amortyzatorze).
Na wzrost oporu z kolei mogą mieć wpływ przewody, więc faktycznie mierzyć też przy sterowniku i porównać...
A jak zrealizowany jest ten pomiar? Te oporniki połączone równolegle i w szereg z amortyzatorem? To nic dziwnego, że się grzeją (tam chyba występują prądy rzędu kilku amperów?).
Może faktycznie brak kontaktu jednego z nich, daje mój pomiar o jakąś połowę oszukany? To by się trochę zgadzało.
Na wzrost oporu z kolei mogą mieć wpływ przewody, więc faktycznie mierzyć też przy sterowniku i porównać...
A jak zrealizowany jest ten pomiar? Te oporniki połączone równolegle i w szereg z amortyzatorem? To nic dziwnego, że się grzeją (tam chyba występują prądy rzędu kilku amperów?).
Może faktycznie brak kontaktu jednego z nich, daje mój pomiar o jakąś połowę oszukany? To by się trochę zgadzało.
Re: Thesis 2.0B Złącze amortyzatora tylnego lewego - gdzie jest.
Tak, dwa rezystory połączone równolegle (żeby zwiększyć maksymalny prąd jaki może przez nie płynąć) są wpięte w szeregu z amortyzatorem a wyjściem mostka. Te rezystory mają bardzo małą wartość, przez co spadek napięcia na nich jest rzędu mV, co wraz z prądem (nawet kilku A) daje małą moc wydzielaną na nich, a to ona odpowiada za temperaturę. Spadek napięcia jest mierzony przez mikrokontroler, który w algorytmie oblicza wartość prądu płynącego przez nie i odpowiednio cewkę w amortyzatorze - z prawa ohma: znamy wartość rezystancji i napięcia, a więc możemy obliczyć prąd.
Marea Weekend 2.4 20V HLX Tour de France 2001
Diagnostyka Examiner/MES/AlfaODB
Klonowanie/Virgin ME3.1/ME7.3.1
Naprawa sterowników ME7.3.1
Klonowanie BCM
Blokady 2.0VIS/2.0T
Kanał YT
Diagnostyka Examiner/MES/AlfaODB
Klonowanie/Virgin ME3.1/ME7.3.1
Naprawa sterowników ME7.3.1
Klonowanie BCM
Blokady 2.0VIS/2.0T
Kanał YT
Re: Thesis 2.0B Złącze amortyzatora tylnego lewego - gdzie jest.
Z mocą niby racja, ale sam przekrój rezystorów i punkt styku też się chyba liczy? W końcu ścieżki dalej dość szerokie a to takie maleństwo. Mogą się grzać. Z resztą to w tej chwili nie istotne. Tak sobie myślę, że Zmiana rezystancji równo o połowę mniej da spadek napięcia o sto procent większy. Jeśli ten algorytm zinterpretuje wzrost napięcia jako mniejszy prąd na cewce wszystko by się zgadzało.
Nie no, teraz nie polecę, ale wiem co będę robił jutro, znaczy później
No i byłem wczoraj. Oporniki były na miejscu, dla zasady przelutowałem. Ich wypadkowy opór to coś koło 0,1 Ohm (oczywiście o ile wierzyć miernikowi, który jednak przy takich wartościach głupieje) jednakowy na wszystkich. Płytka nie przegrzana, kondensatory mimo trzymania parametrów wymienione. Opory cewek amortyzatorów mierzone na złączu sterownika około 3Ohm (podobne na wszystkich).
Efekt mizerny. To znaczy błędów nie ma, zawieszenie miękkie, ale wskazania dalej się różnią.
Pozostaje z tym jakoś żyć, może to nic złego i wszystko jest w granicach normy.
Dalsze pomiary przy lepszej okazji.
Za pomoc bardzo dziękuję.
Nie no, teraz nie polecę, ale wiem co będę robił jutro, znaczy później
No i byłem wczoraj. Oporniki były na miejscu, dla zasady przelutowałem. Ich wypadkowy opór to coś koło 0,1 Ohm (oczywiście o ile wierzyć miernikowi, który jednak przy takich wartościach głupieje) jednakowy na wszystkich. Płytka nie przegrzana, kondensatory mimo trzymania parametrów wymienione. Opory cewek amortyzatorów mierzone na złączu sterownika około 3Ohm (podobne na wszystkich).
Efekt mizerny. To znaczy błędów nie ma, zawieszenie miękkie, ale wskazania dalej się różnią.
Pozostaje z tym jakoś żyć, może to nic złego i wszystko jest w granicach normy.
Dalsze pomiary przy lepszej okazji.
Za pomoc bardzo dziękuję.