Delta III 1.4 T-jet zacisk hamulcowy tył regeneracja czy wymiana
Delta III 1.4 T-jet zacisk hamulcowy tył regeneracja czy wymiana
Witam, poradźcie proszę co zrobić z tylnym zaciskiem hamulca. Tłoczek przestał poprawnie pracować, nie cofa się dostatecznie blokując koło. Która opcja jest najrozsądniejsza:
1. Kupić nowy zacisk Bosch / A.B.S. koszt ok. 420 zł
2. Kupić nowy nieco tańszy np. NK koszt ok. 290 zł
3. Kupić tani nowy np. Kamoka koszt ok. 170 zł
4. Kupić oryginał Bosch po pełnej regeneracji, koszt po oddaniu starego ok. 195 zł
5. Kupić zestaw naprawczy i wymienić tłoczek, koszt ok. 60 zł
Czy ktoś już miał do czynienia ze wskazanymi zaciskami albo robił samodzielnie regenerację?
Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka
1. Kupić nowy zacisk Bosch / A.B.S. koszt ok. 420 zł
2. Kupić nowy nieco tańszy np. NK koszt ok. 290 zł
3. Kupić tani nowy np. Kamoka koszt ok. 170 zł
4. Kupić oryginał Bosch po pełnej regeneracji, koszt po oddaniu starego ok. 195 zł
5. Kupić zestaw naprawczy i wymienić tłoczek, koszt ok. 60 zł
Czy ktoś już miał do czynienia ze wskazanymi zaciskami albo robił samodzielnie regenerację?
Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka
2002-2009: Fiat Cinquecento 0.9 41KM
2009-2011: Renault 21 Nevada 1.7i 90KM
2011-2019: Mazda 323f 1.5 88KM
2019-: Lancia Delta 1.4t 150KM
2009-2011: Renault 21 Nevada 1.7i 90KM
2011-2019: Mazda 323f 1.5 88KM
2019-: Lancia Delta 1.4t 150KM
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 2
- Rejestracja: 06 paź 2020, 23:10
- Imię: MARIUSZ
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11982
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Delta III 1.4 T-jet zacisk hamulcowy tył regeneracja czy wymiana
Opcja 5, to nic trudnego. Jeśli się boisz samodzielnie to mechanik zrobi to za mniej niż 135 pln.
Re: Delta III 1.4 T-jet zacisk hamulcowy tył regeneracja czy wymiana
Ja bym robił w opcji nr 5 - problem żaden, roboty na popołudnie (licząc demontaż, montaż i odpowietrzanie układu).
Tylko trzeba kupić dobry zestaw naprawczy - kiedyś pamiętam kupowałem Autofren (czy jakoś tak) i przez 4 lata nic się nie działo.
Tylko trzeba kupić dobry zestaw naprawczy - kiedyś pamiętam kupowałem Autofren (czy jakoś tak) i przez 4 lata nic się nie działo.
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5391
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta III 1.4 T-jet zacisk hamulcowy tył regeneracja czy wymiana
U mnie opcja nr 5 zdawała egzamin około roku, obecnie klocek znów radośnie popiskuje i skłaniam się ku opcji nr 4 lub nawet 1, byle tylko to w... ące piszczenie ustało
Użyłem zestawu Autofren.
Użyłem zestawu Autofren.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Delta III 1.4 T-jet zacisk hamulcowy tył regeneracja czy wymiana
Popiskiwanie to chyba nie musi być tym spowodowane.
Zresztą te gumki wewnętrzne to prawie są wieczne (ogólnie w zaciskach, moze te z Delty to jakiś wyjątek dla potwierdzenia reguły ).
Zresztą te gumki wewnętrzne to prawie są wieczne (ogólnie w zaciskach, moze te z Delty to jakiś wyjątek dla potwierdzenia reguły ).
KAPPA TDS & JTD
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5391
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta III 1.4 T-jet zacisk hamulcowy tył regeneracja czy wymiana
Zacisk nie odbija do końca. Piszczy tylko 1 strona, ta co już była regenerowana. Jak wcisnę hamulec to przestaje piszczeć.
Chyba wezmę regenerowanego Boscha na próbę.
Chyba wezmę regenerowanego Boscha na próbę.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Delta III 1.4 T-jet zacisk hamulcowy tył regeneracja czy wymiana
u mnie po oczyszczeniu po czasie problem wrócił i skończyło się na wymianie zacisku na nowy, więc albo mechanik się nad tym nie schylił albo nie warto się z tym wozić...