Lancia Delta II wentylator chłodnicy
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 1
- Rejestracja: 16 kwie 2020, 10:51
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Lublin
Lancia Delta II wentylator chłodnicy
Witam, mam pewien problem, ponieważ nie działa mi wentylator chłodnicy w mojej delcie z silnikiem 1.6 8v bez klimatyzacji. Wymieniłem już czujnik w chłodnicy, rezystor dmuchawy oraz termostat, a sam wentylator jest sprawny, ponieważ działa po spięciu na krótko od akumulatora. Podejrzewam, że winny jest przewód, który gdzieś się mógł przerwać, ale chciałbym się upewnić czy bezpiecznik i przekaźnik są sprawne, zanim zacznę szukać przerwy w obwodzie. Tu moje pytanie, gdzie znajduje się przekaźnik od wentylatora w moim modelu? Bezpiecznik widziałem, że jest w skrzynce bezpieczników, ale nie mogę znaleźć do niego przekaźnika
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5391
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Lancia Delta II wentylator chłodnicy
W mojej 1,8 16V przekaźnik od wentylatora był w skrzynce zamontowanej na zbiorniku płynu do spryskiwaczy. Ale to zupełnie inny silnik.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2082
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Lancia Delta II wentylator chłodnicy
W wersjach z klimą przeważnie jest w czarnej skrzynce na zbiorniczku płynu chłodzącego, zaś w wersjach bez chyba znajduje się na głównej konsoli z bezpiecznikami pod kierownicą.
Przyjrzyj się w pierwszej kolejności samym wtyczką. Miałem kiedyś podobny przypadek i winna była właśnie tyczka wentylatora była nadłamana i kontaktowała jak chciała. Tam akurat wody nie brakuje mogły też już poddać styki >>> przewody tuż przy pinach, gdzie kończy się izolacja lubią się utleniać wtedy spada przewodność, rośnie natężenie i na takim łączeniu lubi się tez upalić przewód.
Przyjrzyj się w pierwszej kolejności samym wtyczką. Miałem kiedyś podobny przypadek i winna była właśnie tyczka wentylatora była nadłamana i kontaktowała jak chciała. Tam akurat wody nie brakuje mogły też już poddać styki >>> przewody tuż przy pinach, gdzie kończy się izolacja lubią się utleniać wtedy spada przewodność, rośnie natężenie i na takim łączeniu lubi się tez upalić przewód.
Re: Lancia Delta II wentylator chłodnicy
A dokładniej - rośnie rezystancja takiego zaśniedziałego elementu i wskutek tego w tym miejscu wydziela się dużo mocy, a więc i temperatura punktowo rośnie - co powoduje zarówno dalszy wzrost rezystancji, jak i uszkodzenia elektryczno-mechaniczne w tym miejscu.Jam_Belfegor pisze: ↑24 sie 2021, 8:16 wtedy spada przewodność, rośnie natężenie i na takim łączeniu lubi się tez upalić przewód.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD